Jump to content

Aer conditionat - probleme


nix
 Share

Postare recomandată

Salutare,,

 

As vrea sa va intreb care ar trebui sa fie temperatura la iesirea aeratorului cand merge AC. Am masurat ieri, timp de cateva 10 d eminute cu un termometru cu sonda si aveam 14C. Freonul nu a fost schimbat de 4 ani, si mi se pare ca nu mai baga asa rece ca acum 2 ani.

 

In cazul acesta merita reumplerea instalatiei, din cauza ca ar fi prea putin freon e posibil sa bage mai putin rece?

 

ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cam la doi ani se reincarca instalatia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Unde scrie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare la toata lumea!

din cate am citit eu, nu zice nimeni sa incarci instalatia la un anumit interval de timp, atata vreme cat nu ai pierderi. in caz de scurgeri, trebuie sa completezi pana ajungi la nivel.

 

am si eu o nelamurire: am pe masina din semnatura aer conditionat manual (rozete plus buton ac si buton recirculare) si am o problema cu butonul de recirculare aer in sensul ca nu mai cupleaza tot timpul. trebuie sa apas de 10-12 ori pe el ca sa ramana pe pozitia de recirculare aer din habitaclu. ma poate ajuta cineva cu o modalitate de remediere a problemei?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutari, am o problema cu functionarea AC la GOLF 4 AJM 12/1999  1.9 TDI 115 CP

 

AC-ul functiona perfect pana cand , la un drum, deodata am observat in mers ca nu mai baga aer rece, am reincarcat cu freon (desi avea 430 ml din 500ml), dar nu s-a rezolvat problema. Observ acum ca niciunul din cele 2 ventilatoare din zona frontala nu pornesc cum porneau inainte cand porneam AC-ul. Care sa fie cauza? Sunt controlate de un releu ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Am rezolvat problema cu AC. La mine rezolvarea a fost simpla. Nu imi mergea ventilatorul mare prin urmare la semafoare sau la viteze mici nu se facea racirea corect si compresorul decupla. Am rezolvat problema cu ventilatorul si acum merge corect AC si chiar se simte diferenta, este mult mai rece.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, am si eu o problema cu clima. Am observat ca ventilatoarele, de la motor si clima nu mai functioneaza atunci cand clima este pornita. Am crezut ca nu mai este freon in instalatie, am chemat pe cineva sa-mi verifice freonul si a spus ca freon am si ca comptresorul functioneaza, presiunea urcand pana la 28 bar. Mi-a spus ca s-ar putea sa fie releul de sub baterie care da comanda la ventilatoare. L-am schimbat, de proba cu altul de pe alta masina si tot asa, ventilatoarele nu pornesc cand pornesc clima. Mentionaz ca pe tester mi-a spus baiatul ca nu-i apare nici o eroare, ma poate ajuta cineva cu vreun sfat ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Cineva a "furat" postul 210, acesta continea : 

 

'Al Bundy', on 01 Jun 2012 - 22:34, said:snapback.png

 

Cum se diagnosticheaza sistemul AC la generatia 4 de Golf (si celelalte de pe aceasta platforma)

La aceste tipuri de masini, ventialtoarele de pe radiator si compresorul de aer conditionat sunt controlate de J293, fan control module, situat sub baterie, prins de lonjeronul stanga cu 2 suruburi. Acest modul are 2 mufe, T14 cu 14 pini si T4a cu 4 pini. Se incepe diagnosticarea cu mufa cu 14 pini.

1. Porniti motorul . Porniti AC si selectati ventilatia pe maxim.

2. Verificati daca sunt 12V pe pinul 8. Aceasta tensiune vine de la butonul AC si comanda ventilatoarele de pe radiator pe treapta mica pornirea compresorului.

3. Verificati daca exista 12V pe pinul 9. Aceasta tensiune vine de la contact cand este trecut pe ON.

4. Verificati daca exista 12V pe pinul 4. Aceasta tensiune vine direct de pe baterie prin siguranta S16

5. Verificati daca exista masa pe pinul 6.

6. Verificati daca exista 12V permanent pe conectorul T4, pinii 1 si 3. Aceasta tensiune vine direct din baterie prin sigurantele S164 si S180

7. Treceti cheia in pozitia OFF. Masurati daca exista continuitate intre pinii 5 si 14. Aceasta continuitate este data de senzorul de temperatuta exterioara pentru Ac F38. Contiunuitatea trebuie sa existe doar daca temperatura exterioara este mai mare de 5 Grade celsius.

8) Check pin T14/2 using a duty cycle meter. If the refrigerant charge in the system is normal, about 30 percent to 35 percent duty should be indicated at pin T14/2 without the compressor engaged. The duty cycle signal is supplied by the G65 pressure sensor in response to system pressure changes. A duty cycle above 90 percent or below 20 percent will command the compressor off.

8. Verificati conectorul T14, pinul 2, folosind un "aparat de masura a factorului de umplere"(probabil osciloscop). Daca incarcarea sistemului cu agent refrigerant este normala, factorul de umplere trebuie sa fie in intervalul 0.30 - 0.35, acest lucru observandu-se la conectorul T14, pinul 2, cu compresorul oprit. Semnalul "factor de umplere" este furnizat de senzorul de presiune G65 ca raspuns la variatiile de presiune ale sistemului. Un factor de umplere peste 0.9 sau sub 0.2 vor comanda oprirea compresorului.

9. Verificati daca exista o tensiune de referinta de 11 V la pinul 3. Aceasta tensiune este generata de J293 si poate fi pusa la masa de ECU in anumite circumstante (full throtle, kick dowe, etc ) si opreste functionarea compresorului de AC.

Daca tensiuea acolo este de 0 V, atunci ECU comanda compresor OFF sau firul respectiv este in scurt catre masa. Turati motorul la peste 2500 rpm si masurati tensiunea la pinul 3 . Daca aceasta ajunge la 12V si compresorul porneste, atunci este nevoie de un basic –settings asupra clapetei de acceleratie (la motoarele pe benzina).

Daca toate aceste teste au fost trecute cu succes, verificati prezenta tensiunii de 12V la pinul 10. Aceasta tensiune comanda cuplarea ambreiajului la compresorul de AC. Daca nu exista tensiune aici, atunci modulul de comanda este defect.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

instalatia AC nu se verifica si nu se umple DECAT daca nu merge cum trebuie

 

in conditii optime si depinde cat e folosita, ar trebui sa mearga 15 ani fara probleme, ulterior evident ca apar probleme cauzate de uzura compresorului in special si a uleiului din el

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu pleaca ventilatoarel nu are cum sa-ti porneasca AC, daca zici ca releul de sub baterie e bun atunci verifica ventilatoarele siguranta de pe baterie, termocupla.

Buna ziua, am aceesi priblema ca ceea semnalata. Ma puteti ajuta cu modul de verificare a termocuplei si a ventilatoarelor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta in topic, sunt postate toate verificarile....

 

vezi la mufa termocuplei, ai pinii 1,2 si 3. Fa punte intai intre 1 si 2 - trebuie sa porneasca in treapta 1 - si dupa aia intre 2 si 3 - trebuie sa porneasca la treapta 2.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care ar trebui sa fie temepartura optima la iesire aeratoarelor, ca sa imi fac o idee daca merita sa am duc sau nu la incarcat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cauta in topic, sunt postate toate verificarile....

 

vezi la mufa termocuplei, ai pinii 1,2 si 3. Fa punte intai intre 1 si 2 - trebuie sa porneasca in treapta 1 - si dupa aia intre 2 si 3 - trebuie sa porneasca la treapta 2.

Si verificarea ventilatoarelor, o gasesc in topicul acesta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parca citisem in manualul de reparatii, 7 grade maxim pe gurile de ventilatie.

 

dic, nu l-a furat nimeni, "s-a facut" diy: http://vwforum.ro/topic/103512-diy-diagnosticare-sistem-ac-generatia-mk4/

 

Se putea face diy o copie, fara a fi "furat". Toate posturile mele (si nu numai ale mele) in care am postat link cu acel post si am indrumat la vremea respectiva un user sa citeasca ce scrisese Al Bundy acum nu mai au sens pentru un eventual nou user care ar citi pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D  :D A m rezolvat problema. Ambele ventilatoare erau "obosite". Aveau carbunii blocati, probalil de la mizerie. Le-am curatat, am probat arcurile carbunilor sa-i tina apasati pe rotor si...............clima functioneaza. :cheers:  :cheers:  

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat ieri cu aerul. Am avut doar 400g de freon in instalatie si aia era cauza. Dupa completare imi baga 7 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e furat. E facut sticky la DO IT YOURSELF in aria de g4. e mai usor de gasit asa.

Sent from my  using Tapatalk.

Modificat de Al Bundy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Nu asteptati sa cada compresorul de tot , vorbele astea : ca are ca parca nu are freon,parca baga rece parca nu suficient ,nici nu ar trebui sa fie pe forum .Producatorul auto zice clar ca la un interval de 3 ani se inlocuieste refrigerantul + uleiul din instalatie.Cati dintre voi face operatia asta periodic ??Nici unul,ca asa este la noi romani,de ce sa umblu daca merge.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

UNDE SCRIE?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

marius1982.11

da' chiar asa...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum era de asteptat....probleme...

Constatari:nu baga rece deloc.Freon este(am reincarcat dupa ce am schimbat rulmentul al compresor).Compresorul cupleaza,ventilatoarele functioneaza,electroventilul a fost probat cu altul si nici o schimbare.Pe tester nici o eroare.Ce a mai ramas?Problema a aparut dupa ce am schimbat rulmentul.Inainte aveam aer rece in max 20 sec doar ca facea scanadal compresorul.Dupa ce am incarcat la un centru de reincarcari cu freon,usor usor a inceput sa bage din ce in ce mai putin rece,pana deloc.

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da' chiar asa...

poi  ,oare de ce mai schimbam uleiul din motor daca merge asa ,hai sa-l lasam acolo sa vedem cat tine motorul,si pe urma care sunt consecintele.Aceiasi poveste este  si in cazul instalatiei ac ,compresorul foloseste ulei ptr ungere,este supus unei forte variabile,oare cat poate duce ??++ ca fabricantul auto spune clar ..se pierde freon peste 50 grame pe an ,prin conducte ,pe la oringuri ,semeringuri .etc .

Cum era de asteptat....probleme...

Constatari:nu baga rece deloc.Freon este(am reincarcat dupa ce am schimbat rulmentul al compresor).Compresorul cupleaza,ventilatoarele functioneaza,electroventilul a fost probat cu altul si nici o schimbare.Pe tester nici o eroare.Ce a mai ramas?Problema a aparut dupa ce am schimbat rulmentul.Inainte aveam aer rece in max 20 sec doar ca facea scanadal compresorul.Dupa ce am incarcat la un centru de reincarcari cu freon,usor usor a inceput sa bage din ce in ce mai putin rece,pana deloc.

In prima faza mai fa-i o verificare a instalatiei ,ai incarcat la service auto ,sau pe la baieti cu butelia dupa ei (reparati frigidere)

au demontat compresorul de pe masina ??daca da posibil la montare sa fi ciupit oringurile de la conducte si sa scape freon pe acolo 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

freon este....are presiune instalatia,nu e goala si e umpluta la un centru special pt instalatii de aer conditionat(cu robot) si da,au bagat cat scrie pe sticker...700ml(ulei+agent refrigerant)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!