Jump to content

GPL pe TSI (TFSI, FSI)


Recommended Posts

Nu stiu ce an este acel 1.4 tsi.

Daca calculam la ce masini exista pe piata cel mai economic ca pret/km ies castigatoare masinile electrice apoi cele pe gpl. 

Diesel-ul este aproape de gpl dar iese putin mai scump.

Cu totate ca si eu sunt fan benzina la 30.000 pe an cred ca ar fi greu de ales intre disesel si gpl.

 

Link to post
Share on other sites
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moog

    11

  • Sop

    8

  • alexmag90

    7

  • powershot

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Salutare , am mai facut 1800 km ( 1200 bucuresti 600 in afara ) am alimentat 240 litri gpl ( 660 lei ) si doar 13.4 litri benzina ( 84 lei ) , consumul de benzina fiind de doar 5 % din totalul combust

Salutare , am urmarit si discutia si vreau sa va zic ca din martie mi am luat o skoda octavia 3 vrs ( 2.0 tsi 220 cp ) , am decis sa cumpar masina asta dupa ce am vazut pe site ul celor de la Prins a

Prima data interesati va cat consuma un 1.0-1.5 tsi și apoi incercati sa justificați soluții gpl. Generațiile noi au consum minuscul în comparație cu ce era înainte de 2013. Consum mediu pe ultimii

Posted Images

Și eu fug acum de diesel, și de VAG generație nouă... De când au trecut la component protection, UDS, e cu cântec...probabilitatea de a ajunge la reprezentantă e mare... Asta pe lângă faptul ca benzinarele sunt de kko... 

Eu ma uit serios după o asiatică... Toyota, Hyundai... Au 1.6l sau 1.8l, vvti, care se comporta ca un diesel... Si puteri marisoare, 128,147cp.

La astea e mai greu cu dotările, documentație, diagnoza etc... Încă ma documentez... 

Se pretează la GPL, consum decent, cică poți scoate un 6 extra, și 10 urban... Pe benzina... Adică aproape ca diesel...

 

Link to post
Share on other sites
20 hours ago, Moog said:

cică poți scoate un 6 extra, și 10 urban... Pe benzina... Adică aproape ca diesel...

 

Am avut 1.8 vtec civic, și într-adevăr, scotea consumuri și mai mici (in oraș) decât ce zici tu aici. Dacă nu era tras de par. 

Dacă te uiți la consumuri reale jazz 1.5 vtec, o sa ramai foarte surprins (pozitiv) 

 

Și eu sunt în căutare de mașină de aproape un an de pe acum, și tot nu reușesc sa ma hotărăsc. Începusem sa ma îndrept spre un Leon cu 1.4 turbo benzina, dar parca deja e un motor aproape la fel de complicat ca un turbo diesel. (volant dublă, injecție directa, turbo..) 

Pana la urma cred ca tot la ceva japonez ajung. Auris 1.8 ( mai ales hybrid) îmi face cu ochiul rău, dar inca sunt scumpe cele dotate.. 

A avut un prieten unul pe taxi, si avea consum de scuter în oraș. Din păcate, în afara orașului tot cam același ca și în oraș. Dar dacă adaugi gpl... Deja suna super bine. :)

Edited by campers
Link to post
Share on other sites

Cu părere de rau , dar se pare ca Vw nu ne mai oferă motoare pe benzina fiabile. Tdi a ajuns prea complicat, multe probleme, mai au și soft dieselgate care le pune capac.

viitorul cât o mai avea motorul cu ardere interna, cred ca e al motorului benzinar combinat cu electric, adică hibrid.

ma uit in ograda asiaticilor, ca din Europa, nu prea sint motoare pe benzina MPI, astea Find mai fiabile. 
 

hunday încă fabrica MPI cu norma euro 6. E adevarat, mai puturoase fata de un fsi, sa nu mai zic de TFSI. 
 

ma uit cu părere de rau, cum motoare pe benzina euro 5 de la vag au evacuarea neagră, afumata, in timp ce motorul tdi cu dpf la locul lui menține evacuarea mai curată. 
uitati.va la Logan, generația cu 1.4 MPI, sint care au 600..700k km și evacuarea ruginita dar fără fum.

ce înseamnă asta, vw nu știe sa facă benzinare, cu regret dar, cred ca următoarea masina personală nu v.a mai fi Vw.

si asta după 15 ani de tdi.

Link to post
Share on other sites
On 7/8/2018 at 3:39 PM, dani_MK said:

M-ar interesa parerile celor care au GPL pe motoare TSI. As vrea sa stiu daca  sunt multumiti de investitie, de instalatie, de montaj... Pe ce motor ati instalat instalatia GPL si alte sfaturi/pareri.

Din ce am mai citit instalatii GPL ptr motoarele TSI sunt de la ZAVOLI, PRINS. 

Vă rog să reveniţi la subiect!

Link to post
Share on other sites

Va salut dominlor.
GPL are norma Euro 6 de poluare, de ce RAR nu specifica asta in CIV ca in Olanda, Germania, Austria smd.
Pentru taxa "Oxigen" ar conta la masinie cu instaltii GPL.
 

Edited by mariuscbn
Link to post
Share on other sites

Pentru ca ai noștri sunt natarai... E poveste veche... 

Nu cred ca în viitorul apropiat au să facă asta... Sunt interese mai mari decât poluarea mai mică... 

Dacă ar fi cum zici tu sa faci una E4, E6 ar fi mai rentabil retrofit la GPL decât o mașină nouă E5 E6... 

Ieși mult mai ieftin, tigaia ta o știi deja, cât de întreținută este... 

Revenind la subiect, motoarele pe benzina vag deja au bubele lor fără GPL... Mai pui gaz, te dai cu capul de capota... :)

 

Link to post
Share on other sites

La tsi/tfsi inca e necunoscut cum se va comporta in timp. 

Cand am pus gpl pe mpi majoritatea cu care vorbeam demigrau gpl. Iata ca am facut peste 250.000km in 9 ani fara sa pateasca nimic motorul.

Peste inca 10 ani vom discuta altfel despre gpl pe tsi/tfsi.

Eu unul cred ca daca masina nu are probleme pe benzina nu va avea nici pe gpl.

Stiu producatorii de instalatii ce fac. Tocmai de asta pt tsi/tfsi au introdus injectia de benzina in paralel cu cea pe gaz.

Momentan am masina in garantie si daca la terminarea leasingului nu voi reusi sa iau alta noua clar voi pune gaz.

 

 

Link to post
Share on other sites

Parerea mea e ca gpl pe injectie directa de benzina.. ln momentul de fata.. renteaza doar la cei care fac multi km pe an.

La mpi e mai simplu si eftin.

Tehnologie mai simpla.. fiabilitate marita.

Am vazut gpl pe 1.8 tfsi.Comportament egal ca pe benzina... dar costuri mari ale inst.

Link to post
Share on other sites

De mers, merge... Instalație scumpă, componente scumpe, după garanție... 

Cat e mașina noua e ok, când apar problemele, e nasol... Adică ușor peste 100k km... Nu știi in ce parte sa arăți cu degetul...

Link to post
Share on other sites

Eu m am referit la 1.4 tsi 122cp de pe Golf 6. Am inteles de la cineva ce si a montat inst. Gpl pe 2 golf 6 tsi 122 si 160cp, ca pretul unei instalații  este de 4300 de lei iar consumul de benzina este de 5 maxim 10%. Cu una are 120 de mii pe gpl si cu cealaltă 90 de mii parca, fara probleme. Mi se pare chiar ok, tot iesi mai bine decat la diesel si ai întreținere mai ieftină. Doar că, m am documentat si am văzut cazuri fără număr de distribuții pe lanț picate la tsi (tot grupul VAG) mai des si mai devreme decât cele pe curea de la mpi uri. Fruntaș ar fi 1.2 tsi, dar nici 1.4 nu i departe se pare. Acum daca as fi stiut ca ma ține sigur macar 100 de mii o distribuție pe lanț, m as fi încumetat, aia era, o schimbam la 100 de mii, dar din ce am citit, n am siguranta asta si nici nu sunt norocos de fel :)) Cu 1.6 mpi nu ar trebui să greșesc si poate reușesc să trag de el destul timp pana la opțiuni mai multe. 

On 03.11.2019 at 7:55, mariuscbn a scris:

Va salut dominlor.
GPL are norma Euro 6 de poluare, de ce RAR nu specifica asta in CIV ca in Olanda, Germania, Austria smd.
Pentru taxa "Oxigen" ar conta la masinie cu instaltii GPL.
 

Dacă i asa cum spui in afară,  nu ma mira ca la noi este cum este... si daca ar fi ca in afară, cred ca ar crește prețul gpl ului si al instalatiilor si nu prea ar mai renta.

Link to post
Share on other sites
On 03.11.2019 at 11:16, Moog a scris:

De mers, merge... Instalație scumpă, componente scumpe, după garanție... 

Cat e mașina noua e ok, când apar problemele, e nasol... Adică ușor peste 100k km... Nu știi in ce parte sa arăți cu degetul...

Clar in primul rand trebuie sa ai motorul ok.

Link to post
Share on other sites

am pus gpl in iunie pe octavia 3 vrs 2.0 tsi , am facut 16000 km  si merge f bn , instalatia e PRINS  facuta special pt codul de motor CHHB  , mi au facut chiar si asigurare ( in caz ca se defecteaza motorul din cauza gazului ) . Cat despre taxa oxigen  , chiar daca e euro 3 dar are gpl , nu se plateste . Bafta ! 

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...
On 11/5/2019 at 11:13 PM, AMV86 said:

Eu m am referit la 1.4 tsi 122cp de pe Golf 6. Am inteles de la cineva ce si a montat inst. Gpl pe 2 golf 6 tsi 122 si 160cp, ca pretul unei instalații  este de 4300 de lei iar consumul de benzina este de 5 maxim 10%.

Salutare,

 

Sunt nou pe forum si as dori niste informatii legate de instalarea GPL pe o Octavia 2 1.4 TSI CAXA. Am urmarit topicul acesta si am luat legatura cu 2 firme din Bucuresti pentru instalare GPL si sunt putin nedumerit.

La mai multe service-uri din Bucuresti este aproximativ aceeasi oferta ca in cazul VRS-ului (7700 RON) si consum raport 1/10 (benzina/GPL) si instalatie PRINS.

Al doilea service este cel din Colentina (Str C-tin Gheata) unde pentru instalatii Lovato / Landi Renzo mi s-au cerut 4500-4700 RON iar raportul este ~1.5/10 benzina/gpl.

Ce stiti despre varianta a doua?  Foloseste cineva vreuna din aceste instalatii (Lovato / Landi Renzo)? Si care sunt rapoartele? Avand in vedere ca masina mea are in acest moment 217000 km si fac in medie 20k km pe an (90% in oras) este rentabila?

 

Multumesc de raspuns

 

Link to post
Share on other sites

Multumesc de parere, dar cati km ar trebui pe an sa renteze? Eu am zis ca fac 20000km/an. Am facut un calcul simplu si la un consum de 2l/100km benzina + 10l/100km GPL fac o economie de aproximativ 3500 lei pe an in conditiile in care doar pe benzina consumul in medie in Bucuresti este de ~10l/100 km de benzina. Sau poate nu stiu eu sa calculez si de aceea am cerut pareri.

Inca o data multumesc pentru raspuns

Link to post
Share on other sites

In mod normal peste 20.000km/an renteaza gpl pe mpi.

La tsi trebuie sa faci peste 30.000 pe an ca sa renteze. Dar daca tii masina minim 2 ani deja merita sa  pui.

@IulianVH Prins e clar dedicat pt tsi iar pentru landi renzo poti intreba si la progaz buzau. Sunt importatori si instalatori profi.

Link to post
Share on other sites

Prins nu este dedicat TSI... Si nici aia de la Buzău importatori Landi Renzo... 

Prins e una din cele mai bune firme... Ca fiind mai buna, posibil sa meargă mai bine e altceva... Dar e considerabil mai scumpă... Landi s-a orientat spre inj directă, au scos pt multe motorizări Vag și merge binișor... 

Dacă nu faci taxi Las-o... 

Link to post
Share on other sites

Parerea mea generala e ca la mpi merita gpl.

La inj directa.. daca mai are si turbo treaba se complica. Apar probleme de fiabilitate. Daca circuli cu anumite defectiuni la injectie .. temp in capul pistonului creste necontrolat si topeste pistonul.

 

Link to post
Share on other sites

Aia cu "nu se renteaza" sunt povesti...renteaza cel mai mult cand mergi la pompa si scoti mai putini bani din portofel sa faci aceeasi km in aceleasi conditii de mers, dar cu costuri mai mici.
Eu zic sa mergi pe Landi Renzo, gasesti piese ieftine de schimb si ai oricand la indemana un service pentru asta...la Pirince este mai greu sa gasesti piese de schimb.
Recomand sa faci o simulare la "Eugen si fiul" (sper sa nu fi gresit cu ceva si sa fie considerat reclama).
Multa bafta in alegerea instalatiei perfecte pentru tine!

Link to post
Share on other sites

Nu recomand inst gpl pe tsi..fsi sub nici o forma. Am vazut in timp ce se intampla.

Degeaba scoti bani putini la pompa .. daca pe viitor costul reparatilor iti goleste buzunarul.

Link to post
Share on other sites

Poți detalia, te rog? Te-ai lovit de această problemă? Sau care sunt eventualele riscuri?

Edited by lupo_bv
quote postare anterioară
Link to post
Share on other sites

Am mereu clienti care se plang decprobleme frecvente la aceste motoare cu inst de gpl.

Nu are rost sa intru in detalii.

Link to post
Share on other sites

Sincer, nu ar fi rau sa intri puțin in detalii! Poate sunt chestii utile! Clienții au instalații Prins sau alte mărci? 

Link to post
Share on other sites

Pe Landi ceva mai mult pe Prins mai puțin... După 100k pe toate...

Depinde foarte mult de întreținere și de cât de baftos e proprietarul... 

Când încep problemele nu știi de unde te pocnește... Mecanicii dau vina pe gaz, de multe ori e de la benzina... Diagnoza ok la kkturi le astea e destul de nasol de făcut... Așa începi sa ai par alb înainte de vreme... 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Tracto
      By Tracto
      Deschid acest topic poate mai gasesc pe cineva pe acest forum cu instalatie GPL LOVATO. Am vazut ca sunt destul de rare pe la noi :( desi se aseamana cu Landi Renzo destul de mult.
      Ati avut probleme ? Daca da de ce fel ? Cum le-ati rezolvat ? Costuri ? Stiti ateliere specializate Lovato pe la noi ? Eu in BRASOV nu am gasit pe nimeni !
      Orice parere aveti scrieti aici !

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept