Jump to content

GPL pe TSI (TFSI, FSI)


Recommended Posts

Prima data interesati va cat consuma un 1.0-1.5 tsi și apoi incercati sa justificați soluții gpl.
Generațiile noi au consum minuscul în comparație cu ce era înainte de 2013. Consum mediu pe ultimii 6000km cu viteza medie de 66km/h  de 5.7%. desigur că se poate si mai mic, dar nu m a interesag acest aspect (mers normal spre turat 140km/h 3000rpm și cu jante mari)

Oraș puțin +exterior

 

 

 

Edited by deenman
Link to post
Share on other sites
  • Replies 80
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Moog

    11

  • Sop

    8

  • alexmag90

    7

  • powershot

    7

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Salutare , am mai facut 1800 km ( 1200 bucuresti 600 in afara ) am alimentat 240 litri gpl ( 660 lei ) si doar 13.4 litri benzina ( 84 lei ) , consumul de benzina fiind de doar 5 % din totalul combust

Salutare , am urmarit si discutia si vreau sa va zic ca din martie mi am luat o skoda octavia 3 vrs ( 2.0 tsi 220 cp ) , am decis sa cumpar masina asta dupa ce am vazut pe site ul celor de la Prins a

Prima data interesati va cat consuma un 1.0-1.5 tsi și apoi incercati sa justificați soluții gpl. Generațiile noi au consum minuscul în comparație cu ce era înainte de 2013. Consum mediu pe ultimii

Posted Images

Pai asta am zis si eu mai sus...daca faci exterior si 10-15k/an nu merita...

Daca faci 15-20k  90% oras incepi sa te gandesti... in 2-3-4 ani poate recuperezi instalatia ...in vreo 40k de oras recuperezi o instalatie Prins...

 

 

Link to post
Share on other sites

Totul se rezuma la km.

Tu cu un consum de 5.7 vei amortiza mai greu investitia decat altul care are consum 8.

Daca masina sta la tine 50-100.000 km poate renteaza sau nu. Dar cand masina va face la tine 4-500.000 atunci sigur ca fi rentabil.

Pe langa partea de economie putem sa spunem ca este si mai "eco". Sunt tari unde statul incurajeaza instalarea gpl prin scaderi de taxe si impozite ca o masur pentru scaderea poluarii.

Cand am pus gpl pe leon am pus la insistentele mecanicului personal. Avem temeri legate de uzura prematura a motorului.

Mi-a calculat grosso modo la acel moment ca dupa 100.000 chiar daca crapa motorul si il refaci amortizezi si investitia cu instalatia si reparatia si mai ramai si cu bani in buzunar.

La tsi-tfsi posibil sa fie vorba de mai multi km.

Dar oricum ...nu pot decat sa ii multumesc pentru ca masina are 400.000 si are gpl pus pe la 180.000. Motorul inca nu are probleme.

Edited by Sop
Link to post
Share on other sites

la motorul aspirat cu injectie indirecta e parfum GPL-ul. reduceri de costuri cam la jumatate fata de mersul numai pe benzina.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Salutare , am urmarit si discutia si vreau sa va zic ca din martie mi am luat o skoda octavia 3 vrs ( 2.0 tsi 220 cp ) , am decis sa cumpar masina asta dupa ce am vazut pe site ul celor de la Prins a aparut instalatie pt ea ( cod motor CHHB ) , vechea masina a fost un megane 3 coupe 1.4 tce ( soft evacuare admisie aprox 160 cp ) pe care am montat acum 3 ani gpl tot Prins + instalatie Prins Valvecare pt protectia supapelor ( cost total 5200 ron dupa 3 anj si aprox 75k km masina si instalatia sunt intacte  ) .

Avand in vedere ca fac peste 25k km pe an ( 70 % in bucuresti ) am pus gpl si pe skoda vrs ( multi poate or sa spuna ca .. domne pui gpl pe vrs , taran etc .... ) in bucuresti aveam media de aprox 14 litri/ 100 km asa ca eu faceam un plin ( 50 l  - 330 lei bag doar maxxmotion 100+ ) la 5- 6  zile ( 1700 lei pe luna  ) . Instalatia montata  a fost Prins Vsi 2.0 Di m a costat 7700 ron la AGROM Toporasi ( butelia in locul rotii de rezerva incap aprox 55 litri si mi au facut si o asigurare in caz ca masina se defecteaza din cauza gazului sunt despagubit e o asigurare noua si banuiesc ca stiu ce fac din mom ce o ofera ) . Consumul de benzina avand in vedere datele oficiale ar trebui sa fie 5 % din totalul consumului de combustibil , abea zilele trecute am ridicat masina inca nu am niste consumuri notate ( revin zilele viitoare cu detalii ) . Avand experienta cu vechea masina si instalatia tot Prins ,n am nici o emotie ca strica ceva + noua instalatie e facuta strict pt codul de motor CHHB  , pe softul masinii . Sper sa va fie folositoare informatiile . Bafta !

Link to post
Share on other sites
andrei0241

Revino si cu consumul dupa cateva plinuri de benzina/ gaz, pentru a ne putea face macar o parere despre cum se modifica consumul cu aceste instalatii de GPL pe TSI'uri

Link to post
Share on other sites

Am facut 400 km  ( 120 in buc si 280 pe DN ) la dus am alergat o putin la intors mers regulamentar  , am alimentat 103 ron  38.5 litri gpl , media 9.6 exact ce mi afisa in bord  , insa benzina nu stiu cat s a consumat ( acul e inca la full  asa ca o sa fac plinu' cand ajunge pe la jumate ) .Sunt multumit pana acum . 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Salutare , am mai facut 1800 km ( 1200 bucuresti 600 in afara ) am alimentat 240 litri gpl ( 660 lei ) si doar 13.4 litri benzina ( 84 lei ) , consumul de benzina fiind de doar 5 % din totalul combustibilului ( exact cum zic cei de la PRINS ) in fix 14 zile am economisit aprox  600 lei . Masina se comporta excelent  instalatia fiind optimizata pe codul de motor CHHB   aproape ca nu e nicio dif fata de benzina ( mult mai bine optimizata decat vechea instalatie prins de pe megane 3 1.4 tce ) . Bafta !

Link to post
Share on other sites

Salut. Cu toate ca nu am postat pana acum nimic în legătură cu asta, dar postul tău mi-a dat speranțe și cântărește mult în decizia de a cumpăra un Leon model mai nou. 

Dacă consumă asa putina benzină, e minunat. 

O întrebare scurta, totuși - dacă se întâmplă să ramai fără benzină, de oprește mașina? 

Link to post
Share on other sites
1 hour ago, campers said:

Salut. Cu toate ca nu am postat pana acum nimic în legătură cu asta, dar postul tău mi-a dat speranțe și cântărește mult în decizia de a cumpăra un Leon model mai nou. 

Dacă consumă asa putina benzină, e minunat. 

O întrebare scurta, totuși - dacă se întâmplă să ramai fără benzină, de oprește mașina? 

nu stiu exact , ideea e ca la druml lung consuma maxim 0.5 litri benzina la 100 km si un 0.8 litri in bucuresti maxim , adica chiar daca esti pe rezerva tot ai timp sa ajungi sa alimentezi .

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

e o caracteristica generala la instalatia prins vsi 2.0 sa consume benzina undeva la 0.5% ?  Ori e numai pt motorul tau ? ca nu gasesc detaliile astea nicaieri pe site-ul lor .

Link to post
Share on other sites

Nu e vorba doar de motorul lui. Din ce stiam eu tot ce inseamna tsi tfsi si corespondente de la alte marci auto lucreaza si pe benzina si pe gpl.

Doar la vechile mpi masina merge exclusiv pe gaz.

Link to post
Share on other sites

da TSI, TFSI au injectie directa (injecteaza benzina direct in camera) si necesita o instalatie GPL speciala si masina merge cu combustibil injectat in proportia 60% GPL +40% benzina.

Cele cu injectie clasica, indirecta merg 100% pe GPL.

Link to post
Share on other sites

Pai de unde 60% GPL si 40% benzina din moment ce userul de mai sus zice ca e 5% benzina? cine minte?

 

"consumul de benzina fiind de doar 5 % din totalul combustibilului ( exact cum zic cei de la PRINS )"

Link to post
Share on other sites

eu asa stiam, poate ma insel eu si au aparut alte instalatii mai noi mai imbunatatite.  

de asta nici nu merita pus GPL pe injectie directa, dar in conditiile de numai 5% benzina merita.

Da....acum am vazut discutii pe un forum din afara, aceasta instalatie merge in proportie de numai 5% benzina injectata.

Link to post
Share on other sites

Ai dreptate:

"Maybe I can contribute something from the experience with my Golf VI 1.4 TSI (90 kW, engine code CAXA):

The vehicle is build year. 01/2009 and was converted to LPG in 2009 at a mileage of about 12,500 km with a Voltran system (1st generation gas systems for TSI's).

The consumption was here: petrol about 2.5 l / 100 km and LPG about 5.3 l / 100 km.

In May of last year  (2013) 195,000 was converted to the Prins VSI DI system at km stand, the consumption here is for gas at 0.8 l / 100 km and LPG 7 ... 7.5 l / 100 km.

 

Deci omul a facut din 2009 pana in 2013 ~ 200.000km =)).

Link to post
Share on other sites

Vad ca instalatiile astea pe gaz devin din ce in ce mai bune :). La ford am avut gaz, pe skoda inca nu am pus inca...oricum e cu injectie indirecta si nu necesita prea multe batai de cap cu instalatia :)

Edited by jhonutz
Link to post
Share on other sites

Ma bucura faptul ca se fac progrese în privința asta, ca de ceva timp tot ma sâcâie ideea sa iau alta mașina, dar cam toate făcute după 2012 îs injecție directa. Și cum gazul e un must have, iar pana acum nu erau chiar performante instalațiile astea, am preferat sa nu. Diesel nu vreau in nici un caz, mai ales cu toate scandalurile astea recente. 

Un consum mediu de 6% gaz, ar face ceva economie pe luna :)

 

Link to post
Share on other sites

da , doar 5 % din totalul combustibilului este benzina  , am facut peste 5000 km din 8 iunie pana acum si consumul cam asta este . 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...
  • 1 month later...
On 18.07.2019 at 21:32, alexmag90 a scris:

da , doar 5 % din totalul combustibilului este benzina  , am facut peste 5000 km din 8 iunie pana acum si consumul cam asta este . 

Salut. Am si eu gpl pe golf 6 1.4mpi. In cazul meu pleacă pe benzina apoi trece pe gaz cand ajunge apa la 30 de grade. Sunt curios daca in cazul tau masina porneste direct combinat benzina+gaz sau doar benzina pana ajunge apa la o anumita temperatura. Ai habar? Mersi.

Edited by AMV86
Link to post
Share on other sites

E la fel ca la tine. La TSI sta și la relanti pe benzină.... Cel puțin Landi Renzo... La prins banui ca e la fel... Timpi de injectie foarte mici... 

Link to post
Share on other sites
în urmă cu 11 ore, Moog a scris:

E la fel ca la tine. La TSI sta și la relanti pe benzină.... Cel puțin Landi Renzo... La prins banui ca e la fel... Timpi de injectie foarte mici... 

Tot incerc sa fug de diesel si as vrea ceva mai potent decât un motor aspirat. 1.4 tsi de 122cp inteleg ca este fiabil din cat m am documentat iar pentru Golf in caz de întreținere piese se gasesc peste tot. Ideea e ca mi e frica ca s mai complicate motoarele mai noi. La cel aspirat in 180.000 km (gpl de la 95.000), n am avut nicio problema cu motorul, merge in parametri normali chiar dacă am tras de el fiind un motor puturos. Ulei nu papa decat daca trag de el, dar si atunci in 11-12.000km (cand fac schimbul) se duce de la maxim pe joja pana la maxim jumatate. Totusi, cred ca i si vorba de calitatea uleiului, pana la 7-8000 nu papa deloc. Fac minim 30 de mii anual, am nevoie de consum mic :) Mersi pentru raspuns.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Tracto
      By Tracto
      Deschid acest topic poate mai gasesc pe cineva pe acest forum cu instalatie GPL LOVATO. Am vazut ca sunt destul de rare pe la noi :( desi se aseamana cu Landi Renzo destul de mult.
      Ati avut probleme ? Daca da de ce fel ? Cum le-ati rezolvat ? Costuri ? Stiti ateliere specializate Lovato pe la noi ? Eu in BRASOV nu am gasit pe nimeni !
      Orice parere aveti scrieti aici !

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept