Jump to content

GPL pe TSI (TFSI, FSI)


dani_MK
 Share

Recommended Posts

M-ar interesa parerile celor care au GPL pe motoare TSI. As vrea sa stiu daca  sunt multumiti de investitie, de instalatie, de montaj... Pe ce motor ati instalat instalatia GPL si alte sfaturi/pareri.

Din ce am mai citit instalatii GPL ptr motoarele TSI sunt de la ZAVOLI, PRINS. 

Link to comment
Share on other sites

instalatiile sunt scumpe. Pe la rusi s-au mai pus.Cu eventuale probleme si diferenta de consum cred ca nu renteaza.

 

Link to comment
Share on other sites

Da stiu , instalatiile de la Prins sunt instalatii dedicate ptr fiecare model de masina. Pentru mine kitul de leon costa 6500Ron + montaj...  Imi facusem un calcul imi amortizam investitia in vreo 5 ani de zile.... Pentru ca se stie ca instalatiile GPL ptr TSI merg simultan cu benzina... Vroiam sa sstiu daca au mai avansat instalatiile si daca au mai scazut la pret fata de acum aproape 2 ani de zile  cand la fel eram interesat, dar renuntasem la idee, tocmai din cauza pretului f ridicat.

Edited by dani_MK
Link to comment
Share on other sites

Ca si posesor de instalatie clasica pe leon 1.4mpi vreau sa zic ca in functie de km parcursi chiar si la pretul asta renteaza (luand in calcul si consumul aditional de benzina)

Problema e daca sunt la fel de fiabile in timp.

A mea are 200.000 km de cand am puso si in afara de reviziile clasice am schimbat un kit de reparatie reductor.

 

Link to comment
Share on other sites

Nu compara mere cu pere.

O instalatie scumpa de GPL necesita intretinere si consumabile pe masura.

Nu uitam de problemele tsi-urilor, printre care calamina facuta pe pistoane, etc, etc, care la gpl poate aduce si alte belele(calamina aceea nu se produce datorita benzinei, ci datorita specificului arderii).

La 6500 plus montaj inseamna probabil 7-7200 lei, enorm de mult pentru a face economie, mai ales ca cifrele de consum nu sunt intotdeauna cu cele din carte.

La normal aspirate e altceva.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Totul tine de km parcursi. Poate unii o amortizeaza in 2 ani altii in 5.

La un calcul simplu in 50.000 km consumi benzina cam de 22.000 de ron la raportat la pretul de 5.5/ litru si un consum mediu de 8%

Daca din suma asta economisesti 30% asta inseamna ca ai amortizat costul.

Am presupus o economie de 30% intrucat consumi si benzina. La un motor clasic ai o economie de 40-50%.

Daca faci 20-25.000 pe an eu zic ca renteaza.

Cine a avut si are gpl simte economia in buzunar la fiecare alimentare.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Salutare, trebuie să-mi cumpăr o mașină nouă pe care vreau sa montez GPL și din ce am aflat, mașini noi pe benzina nu se mai fabrica cu motor aspirat. Nu am prea multe informații despre alte tipuri de motoare, mă intereseaza cum se comporta, cât de fiabile sunt, cost instalații, consum și orice alte informatii care sa ma ajute în luarea unei decizii, va mulțumesc. 

Link to comment
Share on other sites

Pe Vag pare ca nu se mai fabrica, doar asa daca gasesti ceva vechi pe stoc. Dar Kia de ex. are in oferta motor aspirat pe benzina ce se preteaza la Gpl, asta daca vrei sa cumperi non-vag.

Link to comment
Share on other sites

  O masina din grupul VAG, TSI, adica turbo, pe benzina si cu injectie directa, nu poate sa mearga doar cu gaz. Va merge combinat gaz si benzina. Adica instalatia este scumpa, complicata si economia nu este asa de mare. Dupa mine nici nu merita. Si pe benzina la motoarele de astazi consumul poate fi mic. La mers in afara orasului cu viteza legala, iasa consum in jur de 5L/100 Km la motorul meu de 1,2 TSI.

   Si Mazda cred ca mai are motoare aspirate. Hyundai are sigur inca in vanzare masini noi i30 cu 1,4 MPI.

Edited by Ebi
Link to comment
Share on other sites

Am citit undeva ca au scos instalatie cu injectie lichida de gaz  ,pentru injectia directa, folosind sistemul de injectie al masini . Dar deocamdata au preturi foarte mari 2-3 mii de euro. 

Link to comment
Share on other sites

2 hours ago, capone26 said:

Pe Vag pare ca nu se mai fabrica, doar asa daca gasesti ceva vechi pe stoc. Dar Kia de ex. are in oferta motor aspirat pe benzina ce se preteaza la Gpl, asta daca vrei sa cumperi non-vag.

In configurator la vw polo se poate pune motorul 1.0 mpi. Cred ca se poate pune gpl pe el fara probleme. Mi se pare ca e si varianta de 80 de cai.

Link to comment
Share on other sites

În prezent am o skoda o2 motor 1.6mpi, instalație brc și sunt ff mulțumit, dacă o sa decid sa rămân la benzina plus GPL și grupul Vag nu au nimic aspirat, cred ca am sa aleg alta marca, în fond dacă este motor aspirat ar trebui sa fie fiabil indiferent de marca.

Motoarele cu turbo dar nu injectie directa, cum se comporta pe GPL? 

Link to comment
Share on other sites

  Inteleg ca nu putem sa fim la curent cu toate noutatile, dar oferta asta are cel putin 10 ani vechime. De 8 ani Toledo=Skoda Rapid si nu arata ca in poza de mai sus. Sa nu mai vorbim de motoare 1,9 TDI PD, 2 FSI.

Link to comment
Share on other sites

mihai.onu94

Trebuie sa cauti motoare care sa nu aiba injectie directa pentru a putea functiona doar cu gpl, nu care sa fie aspirate. 1.8 turbo de pe golf 4 e motor turbo, cu injectie multipunct si merge foarte bine pe gpl.

Link to comment
Share on other sites

Vrea masina noua nu second, probabil pentru taxi unde Polo nu este potrivita. Eu as lua Hyundai i30 1,4 MPI.

Link to comment
Share on other sites

Nici nu m-am uitat. Sunt destul de informat cu privire la motorizarile vag. Am dat doar un search si am vazut cap de lista mpi. Nici nu m-am uitat mai departe. Scuze de dezinformare

Edited by Planetara
Link to comment
Share on other sites

Salut. 

te poti orienta catre mazda 3 sedan 2018/2019  motor de 2.0 L aspirat 120 CP euro 6

hyundai elantra 1.6 mpi 127 cp euro 6

Hyundai i40 sedan 2.0 MPI 149 cp euro 6

kia ceed 2018/2019 1.4 mpi 100 cp euro 6

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Variante de bagat in seama ar mai fi pe Opel... Astra sau Insignia 1.4l, 1.8l, 2l chiar mai noi spre 2016 ...vin si cu gpl din fabrica...

Turbo sau MPI chior...E5 si E6 unele...

Link to comment
Share on other sites

Citez de pe forumul ateca din germania:

"I have now had my 1.4 TSI 4WD DSG upgraded to a Prins VSI DI for 2600 €.

The challenge with the 4WD is the actually not existing spare wheel well (at least my only has a 5cm deep well where the trough should be.

 

As a tank, I have now one of the effective 50L sums (due to expansion / reserves, the tank sizes are then 10-20% larger it would have to be a 55l or 60l tank.) The now sits in the double loading floor because of the height of the tank 3cm higher had set as the highest factory-setting allows (even what tinkered stilts / feet). It would have also been a smaller / shallower tank fits underneath without having to make something I was more important than commuters but the range. 
if a 2WD should also have a normal deep spare wheel well then you get even bigger tanks! 

 

Of the function, I can only say he is running perfectly and has not too much loss of performance or you hardly notice him if you now because of the already high fuel consumption of the TSI 4WD DSG relaxed drives like me.

 

The automatic switching from gasoline in the cold start to gas can not be felt at all and the additional consumption by the gas is about 1 liter, depending on the driving style also ok. With us the liter Super currently costs about 1.35 € and the cheapest LPG gas station sells the liter for 0.54 € because it saves quite a lot if you like me 35Tsd KM commutes in the year and the cost of the conversion are so in about 1-1.5 "paid" or saved again.

 

So I can recommend each TSI driver of more than 20Tsd KM a year drives only -> warranty on the engine of Seat is then eliminated!"

Link to comment
Share on other sites

Daca masina vine cu injectie directa, s-a terminat meciul inca de la inceput. Sunt doar cateva instalatii care merg pe injectie directa , gen Prins,  dar scumpe. Se face un amestec de  60% gaz /40% benzina , nu merita pus GPL pe injectie directa. 

Link to comment
Share on other sites

Pentru "particulari" e relativ ok cu o instalatie premium...Vreo 100k merg... mai ramane chestia cu citi km faci , in cat timp recuperezi investitia etc...

Pentru mine inca este o enigma daca sunt ok tigaile cu injectie directa... din ce am citit pe aici deabia dupa 2014 sunt relativ ok...

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • Tracto
      By Tracto
      Deschid acest topic poate mai gasesc pe cineva pe acest forum cu instalatie GPL LOVATO. Am vazut ca sunt destul de rare pe la noi :( desi se aseamana cu Landi Renzo destul de mult.
      Ati avut probleme ? Daca da de ce fel ? Cum le-ati rezolvat ? Costuri ? Stiti ateliere specializate Lovato pe la noi ? Eu in BRASOV nu am gasit pe nimeni !
      Orice parere aveti scrieti aici !

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept