Jump to content

Tiguan 5N2 - 2.0 TDI - 4motion - The New Explorer


Doomy

Postare recomandată

"Mai intai am cocotat Exploratorul securizat pe capre "

Salut,

imi poti spune, te rog, cum ai procedat? Eu as vrea sa o suspend doar pe fata cand o sa curat pe sub carenaje ca sa nu mai fac cate o parte pe rand.

Multumesc in avans :)

Link către comentariu

@kkhheelloo pai iti trebuie cric crocodil pentru operatie , fie ridici fiecare parte de bucsa brat spate  sau daca cricul este mai potent , direct central de punte , la Tiguan partea din spate a puntii este ranforsata mai mult , astfel se ridica intreaga masina , se vede bine aici in imagine

page1.jpg

Link către comentariu

Am crocodil dar cred ca o sa ma limitez la prima varianta :)

Multumesc pentru informatii.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Intre timp am facut si ITP , totul OK . 

 

Am dat jos portbagajul de pe masina , va fi pus doar la cerere acum .  Nevoia de spatiu mare pentru fiecare deplasare a disparut odata cu trecerea la un carucior compact . 

 

page1.thumb.jpg.22b7345ca14b4edb0a25f19c09d6d6c2.jpg

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

La sfarsit de Iulie am mai avut o deplasare pana la Timisoara ( again ), deplasare mai mult de relaxare (Joy Ride)  . 

 

Asa ca mi-am facut un traseu de relaxare in drum spre Timisoara  :  Transalpina -> De la Obarsie spre Petrosani -> apoi Din Petrosani catre Hateg cu oprire pe la Fundatura Ponorului......ahhh ce zi frumoasa, ce vreme frumoasa am prins, o Transalpina libera ( ajuns la Ranca pe la 09:00 )  ....

 

Trebuie sa recunosc ca am i-am dat destul de tare, avand in vedere lipsa masinilor, am incins bine de tot franele :) 

 

page4.thumb.jpg.765e37368b365a9f8b2edf2d8402041f.jpg

 

Apoi pentru cateva zile am explorat Timisoara mai mult culinar decat la pas, destul de liber orasul, trafic decent ...se vede ca este vara. 

page3.thumb.jpg.2b4c1ba094c48efd41a07088091ed7df.jpg

 

Exploratorul a avut parte de o decontaminare a caroseriei si apoi aplicat un sealant daca vremea si timpul a fost de partea mea : 

page2.thumb.jpg.f4f20a5b7b72efc8e1aa4de58072cd28.jpg

page1.thumb.jpg.9f9f8032846bbd57c49c3c7d3b10374a.jpg

 

Drumul de intoarcere a fost fara probleme,liber, am plecat pe la 01:00 AM spre Bucuresti si in jur de ora 07:00 deja eram  pe centura Bucuresti...., un drum la care nu am facut oprire , nu am simtit nevoie plus ca e-bookul care il ascultam era prea interesant asa ca prima oprire a fost acasa :cheers: 

 

Pentru restul lunii August exploratorul se va odihni mai mult prin parcare , pentru ca nu am planuri de deplasari , se va odihni pentru luna care vine...

 

Si uite asa cu drumul acesta am facut 7500 km in 2,5 luni ... de la ultima revizie 

 

Am in plan o revizie de ulei si filtre impreuna cu o verificare totala a exploratorului, am o senzatie ca pe spate e ceva in neregula,  am auzit niste zgomote atunci cand franez mai tare. 

 

Verificam si rezolvam. 

 

Link către comentariu

După atât timp cu ”șapcă”, parcă e ”chel” Tiguanul. :D Nu te uiți la el de parcă i-ar lipsi ceva? :)

 

Modificat de grp
Link către comentariu

@grp Nu chiar , acum parca imi place mai mult fara :)   dar odata ce trece timpul se schimba situatia.   Oricum , fara portbagaj masina are "cip" , se vede clar diferenta de putere cu/fara portbagaj dar si la consum. 

 

 

Link către comentariu

bine ca s-a facut anul trecut drumul intre obarsie si petrosani - sa te poti bucura in liniste de cheile acelea faine

+1 fara cosci... pardon portbagaj pe capota.

Link către comentariu

@mad_kat  Intr-adevar au refacut drumul , dar tot mai sunt portiuni cu gropi imense. Macar au montat parapeti de beton acolo unde chiar trebuia . 

page1.thumb.jpg.1057f4c69b25fd87a9d09c928fbe5017.jpg

 

page2.thumb.jpg.691991330a989902ff3b483383988182.jpg

 

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am apucat acum spre sfarsit de August sa fac verificarea totala a exploratorului  sa vedem ce mai gasim in neregula  impreuna cu revizia de ulei si filtre ....dar si alte surprize gasite odata cu aceasta verificare.....:wacko:

 

1) Am inceput cu revizia  , am decis sa o fac , chiar daca sunt 7500km si 2,5 luni de la ultima revizie : 

Am mers pe Filtru de ulei Mahle si Filtru de Aer Mahle  de data aceasta , am luat ce am gasit cu livrare in aceiasi zi . Pe langa asta filtrul de polen de acum il voi schimba mai des , nu neaparat odata cu revizia

page13.thumb.jpg.1b7138fe3100746f52084584657691aa.jpg

 

2) In urma verificarii am constatat ca zgomotul mentionat mai sus venea de la etrierul stanga spate , ori de la placuta de frana ori de la culise , am vazut ca avea un joc mic in culisa de sus , dar si placuta exterioara avea joc in suportii metalici , iar pe langa asta placuta metalica de suport a placutei era desprinsa  ( backing plate-ul)  , de aici venea zgomotul care il auzeam mai mult ca sigur , dar ca sa fiu 100% sigur am comandat si seturi noi de culise etrieri pentru ambele parti. 

Ce ma surprinde pe mine si consider un mister , este faptul ca nu am mai gasit decat la 2 din 4 placute de frana backiingplate-ul la demontare , doua din ele cazusera de mult si duse au fost .....cum ....nu pot sa imi dau seama pentru ca stau destul de stranse in etrier  :scratch:

page1.thumb.jpg.74eceac0388a584e030be5ea7fe92aba.jpg

 

page5.thumb.jpg.f95f0432e9d759b7c071a9149305ff9f.jpg

 

Kituri de culise stanga/dreapta TRW si placutele de frana fix acelasi model pentru a pastra compatibilitatea cu tipul de disc . Probabil cand discurile se vor uza , voi schimba marca si trec si eu la altceva. 

page14.thumb.jpg.47ee2c7c68e791cd5795dc389339b8ec.jpg

page2.thumb.jpg.c1ca5831fe9ec020feb493bab396acfa.jpg

 

Cert este ca odata cu schimbul placutelor de frana si a culiselor de etrieri , toate zgomotele au disparut , nu am mai reusit sa reproduc nimic indiferent de viteza sau violenta la franare.   Franele sunt ceas elvetian , foarte sensibile la apasarea pedalei. 

 

3) Mai sus se vede si un kit aerisitor pentru etrier (fata ) pentru ca am descoperit  la Etrierul fata stanga aerisitorul fusese lovit de ceva, capacul era rupt  si a ajuns apa la el, automat a ruginit... asa ca  l-am schimbat si pe acesta impreuna cu aerisire sistem pe partea respectiva. 

page4.thumb.jpg.e7a466a81c0774799bc4f3e41e0b699c.jpg

 

Pasii descrisi mai sus i-am prins si in acest clip : nimic mai placut decat o zi (8 ore) petrecute in pentru mentenanta exploratorului ->  #summervibes 

 

Nimic spectaculos aici , totul a decurs cum trebuie .  Am curatat toti etrierii , curatat culisele , lubrifiat......tot ce trebuie. 

Filtrul de ulei de mai sus care l-am luat pe Mahle OX388 , ultima data il lusem OE care a venit tot Mahle OX388 .... dar supa cum se vede , sunt diferite ca si forme si greutate.  Calitatea OE este calitate OE nu se compara cu OEM ......  nu am putut sa astept din pacate 2 zile dupa filtrul OE asa ca this will do for now. 

page16.thumb.jpg.27ce46e1acf69a1f8caa1ef362ebbbfc.jpg

 

 

4)  Trecem mai departe la ce surprize am mai gasit in urma acestei inspectii :  garnitura de la imbinarea homocinetica a cardanului , a cedat si a aruncat vaselina afara .  Asa ca si acesta a necesitat atentie .  Dupa cum cred eu , a fost "just in time" interventia  pentru nu cred ca mai avea mult si ceda cu totul imbinarea:

Garnitura era forfecata , soricelul vechi era rupt . 

page17.thumb.jpg.27dad4a01b30cc5b98d695866f7ccf63.jpg 

 

Inauntru a intrat apa + mizerie si toata vaselina din interior dadea impresia de pasta abraziva : 

page9.thumb.jpg.967661307e7348b225c3324cd2103c25.jpg

 

Bilele erau si ele compromise : 

page12.thumb.jpg.2ab249a9a3469631f6af47e91e2e1bad.jpg

 

Solutia a fost schimbarea bilelor , am folosit bile de planetara , care au acelasi diametru cu cele de pe cardan, doar ca sunt perfect fine , fara zgarieturi. 

Apoi curatat bine canelurile + adaugat vaselina fresh  iar la final folosit burduf nou . 

page10.thumb.jpg.6a0c874ddcb00cdc258daa86f43634b3.jpg

 

Inainte de montaj am verificat preventiv echilibrarea si apoi a fost montat pe masina. 

page11.thumb.jpg.6a4b2f12cafa69fbf9e29132a3430a97.jpg

 

Acum totul este ok , nu aveam simptome sau efecte secundare , doar ca mai mult ca sigur urma sa cedeze in curand . 

 

5) Si acum ultima surpriza  ( save the best for last)  .......tineti voi minte planetara aia noua pusa pe masina cu mai putin de 3 luni in urma ?  -> 

Ei bine ...am constatat ca era bubuita la capul interior de ceva vreme ....zic asta pentru ca vaselina aruncata deja era intarita..... Am descoperit asta in timpul reviziei...cand ma perindam pe sub masina.  Pe langa vaselina aruncata , avea un joc imens , aproape puteam sa scot tija cu mana din capul planetar.   Si toate astea fara sa am vre-un zgomot sau simptom !  :eek: Nu tu tremurat in accelerare .....nu tu crantanit in curbe...

page3.thumb.jpg.b19a70f252a61a7f61ffdd52e77190f6.jpg

 

Posibil sa fi mers asa cu ea si prin Italia....:sly:

 

Fiind jumatatea saptamanii deja , urmand ca saptamana viitoare sa plec iar cu masina la drum lung....., mi-am evaluat optiunile : 

1) Garantie -  am sunat , deschis tichet si primit raspuns " sa trimit piesa si primesc raspuns intre 30 zile si 90 zile calendaristice "  deci nu e optiune pentru termenul meu scurt. 

2) Kit de reparatie pentru modelul ala de planetara - SKF  adica reparat planetara actuala pe banii mei si  pipi pe garantie .

3) Cumparat Planetara noua si trimis pe cea veche in garantie  iar la solutionare raman cu una de backup . 

 

Ei bine si aici a iesit un ca*** pansat  dintr-o extorsiune a unui degajament.....

 

Am mers pe varianta 2 .....sa iau kit de planetara reparatie SKF fix pentru modelul asta de planetara . Pe tot configuratorul la SKF oricum nu era decat un singur cap disponibil .  Zis si facut, comandat si a ajuns joi piesa

page7.thumb.jpg.3359126d73f038df21ebd24430c80329.jpg

 

Dat piesa veche jos am masurat toate dimensiunile exterioare si totul parea ideal si promitator 

page6.thumb.jpg.1bb1e458cba9385b26bed6316166246c.jpg

 

Asa ca ne-am pus pe dezasamblat , chiar eram linistit ca se va rezolva rapid si la obiect : 

Ca sa descoperim ca axul de la planetara SKF are inelul de blocaj in interior , iar capul de planetara SKF comandat ca si compatibil pentru aceasta planetara are inelul de blocaj in exterior , asta insemnand ca indiferent ca intra pe zimtii axului, nu exista metoda sa il blochezi ca sa nu iasa capul de planetara din ax in mers..... 

page8.thumb.jpg.4d854c689bf5f81afb15eb1f27de6989.jpg

 

In acest punct depasisem "Point of no return" .....adica m-am [cenzurat] in mod voit pe garantie ...

 

Dar poate capul de planetara SKF avea ceva , asa ca am comandat alte doua capete de planetara unul GSP si unul GKN, ambele au venit cu inel de blocare in exterior ....doar axul de la SKF avea inel de blocare in interior..... 

 

Apoi am zis: "Hai fie comand planetara completa noua si gata"  ......iar termenul de livrare era -> Luni 04 Sept...... 

 

200w.gif.8266133d511cbb46f2a3045290012090.gif

Si uite asa am ramas cu masina dezasamblata si fara optiune de piesa noua.....in timp util...... 

 

Salvarea a venit de la planetara veche....cea care am dato jos de pe masina ....o aveam in portbagaj prevenitv, dar nu ma lasa sufletul sa accept ca optiune piesa veche, pana am fost pus in fata faptelor de mai sus. Am masurat echilibrarea de la SKF, am repozitionat echilibrarea la cea veche si apoi lipit pe pozitie , apoi am adaugat niste vaselina de planetara in ambele burdufe, inchis totul la loc si apoi am montat la loc planetara veche pe masina . 

page15.thumb.jpg.df1419e8bd2545fb70b6e4a94d3140f4.jpg

 

Si aici a venit si partea pozitiva dupa atata ghinion .... am iesit la test drive cu masina si nu mai simt vibratii in accelerare , nici la viteze mari !   Acum sa vedem cum s-o comporta la drum lung , dar pana acum (100km)  nu sunt probleme . Singurul lucru care mi se pare mie ca aud un oarecare zgomot de rulare atunci cand virez intre 60 si 80kmh , dar asta poate sa fie si de la nebunia mea :soothe[1]:

 

Sa speram ca totul va fi ok, fara alte surprize, pentru ca saptamana viitoare plecam in expeditie in Grecia :) 

 

Link către comentariu

Si la mine s-a rupt burduful de la articulatia cardanului la nici doua luni de la inlocuire

Mi-au spus baietii ca a fost un lot cu probleme si mi l-au schimbat pe garantie cu unul dintr-un lot mai vechi

Eu nici nu stiu ce sa mai cred cu Tiguanurile astea. Am impresia ca unele piese nu au fost dimensionate corect raportat la greutatea masinii

Cardan, planetare, volant, amortizoare, rulmenti...parca cedeaza prea repede

Link către comentariu

This is nuts! In sensul bun. :)

Mentenanță la extrem, inclusiv modul în care o prezinți.

Tot respectul, jos pălăria!

Link către comentariu

daca puneai de la inceput planetara veche poate aveai sanse la garantie... oricum astia la garantii nu cer "dovada montarii in servis autorizat rar"?

 

priveste partea buna, nu ai mai calcat in ligheanul cu ulei ars 🤪

Link către comentariu

@z e n i t h  senzatia asta o am si eu , unele parca sunt facute din carton.  La mine la cardan , problema a fost ca cei care au facut reconditionarea acum 2 ani , au refolosit burduful vechi , doar l-au vopsit si izolat cu silicon.....:wacko:  asa ca normal ca a cedat. 


@ct_act   :beerchug:

 

@mad_kat initial am zis ca scap rapid cu 400-500 lei si evit toata bataia de cap cu garantia si vizite in service pentru montat/demontat , cand am luat decizia asta, nici nu consideram ca varianta sa montez planetara veche. Nu a fost sa fie 

 

Legat de service,  este autorizat RAR si am facturi doveditoare pentru manopera si montajul pieselor.   Dovada ar fi fost facuta tot de service ca am comandat planetara prin intermediul lor.  

 

Invatam din greseli , la ulei folosesc bidonul de colectare de acum. 

 

Link către comentariu

Ca de obicei, fascinant... Doomy e un om care poate sa aiba propriul lui forum ca tot l-am citi din scoarta-n scoarta :)

Felicitari pt pasiune si pt ca dai si altora informatiile

Confirm si eu ca in unele tari nu se tine cont de bara de protectie, e folosita intens pt a-ti face loc de parcare, si adaug pe lista si Franta... :) asa-i la ei, nu pun mare pret pe masini

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ne-am intors cu bine din Grecia.....destinatia a fost Thassos :Driver:

 

Pana am timp sa detaliez aventura va las aceast scurt preview aici: 

 

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ne-am intors cu bine din Grecia , destinatia a fost Thassos pentru 1 saptamana.    

 

Drumul de dus a fost cu plecare la 1:00 AM din Bucuresti intr-o zi de Joi   , cu 20 minute in vama la Giurgiu  , drum prin Bulgaria liber spre pustiu , fara incidente ....am facut o singura oprire pentru alimentare in BG  iar apoi pana la feribot a fost drum intins si liber cu vreo 15 minute in vama Makaza , la ora 07:30 trecusem de vama deja iar pe la 8:30 eram deja pe feribot. Exact la timp odata cu urcarea a trebuit sa il trezesc si pe cel mic , nu a avut timp sa fie suparat pentru ca a prins distractie maxima pe punte cu pescarusii dar si primul mic dejun pe vapor :)  

Vremea a fost calda , cu nori dar totusi o zi foarte calduroasa. 

Feribotul in care am urcat era pe cale sa plece aproape gol de masini cu turisti  , m-a bagat la "cala" impreuna cu putinele masini de turisti , iar deasupra a fost rezervat pentru utilaje

page6.thumb.jpg.cbc392e2ccd2161916f98944c941b89d.jpg

 

 

page5.thumb.jpg.fef2fe333597bbf59131e91fb241eea5.jpg

Eram chiar bucuros ca nu am masini in stanga mea ca nu mai risc sa primesc urme de usi  "involuntare" .  Bucuria mea a fost  doar temporara. 

 

Cum am iesit din Limenas , am observat ca sticla de la oglinda soferului era dereglata , ca si cum ar fi ajustata oglinda spre exterior mult .... in haosul din trafic de acolo nu am bagat mult de seama si am pozitionat oglinda din reglajul electric inapoi sa am vizibilitate corecta ...... in drum spre cazare ....pe curbe .....la una mai stransa spre stanga ...oglinda pur si simplu s-a pliat singura .... primul instinct a fost sa o rabatez din buton ...dar am constatat ca nu merge ..... am deschis geamul , in mers si am incercat sa o pun pe pozitie manual dar am constatat ca este bleaga ...nu mai opune deloc rezistenta la pliere sau depliere ....asa ca solutia pana la cazare a fost sa o tin eu cu mana stanga  in timp ce cu dreapta tineam volanul si ocazional schimbatorul.....:dry:

 

Am ajuns la cazare intr-un final, eu nu stiam cum sa fac sa investighez sau potential sa repar ceva pe acolo in timp ce sotia tragea de mine ca vrea pe plaja .....ala mic era cu scutecul plin de sperantele de intrare in Schengen ..... asa ca prioritatile au fost stabilite.... 

Dupa cateva ore in care eram cazati , despachetati si ala mic dormea linistit la umbra pe sezlong , am dat o fuga la masina sa investighez sa vad ce pot sa fac.....   ( Nota pentru pasionati :  cred ca itelegeti ce inseamna cele cateva ore de asteptare ......pana am apucat sa imi bag nasul .....aduceti aspacardin.....aduceti extraveral.... ) 

Mare branza nu am reusit sa rezolv decat ca am gasit un furtun , l-am taiat si am blocat oglinda pe pozitie fixa . Macar semnalul , incalzirea si puddle light merg ok . Motorasul de la pliere in schimb merge in gol si pocneste , se aud si alte piese care sunt pe acolo rupte .  In schimb , oglinda nu are urma fizica pe exterior ca ar fi fost lovita!   de asta mor de nervi.....macar stiam o chestie ....cineva o pliase sau o lovise si a pus-o inapoi pe pozitie . Versiunea in care ma intorceam in port si faceam plangere nu exista datorita timpului irosit....

A trebuit sa se intample acum la inceput de concediu.....nu puteam sa patesc asta la plecare ...... asa ca urmatoarele doua zile a trebuit sa imi innec amarul in gyros si fanta de lamaie....ca sa mai dau uitarii senzatia care o aveam mai ales ca inca nu trecuse mancarimea de la incidentul cu planetara de mai sus.....

 

Am fost cazat in Skala Potamia , o locatie aproape de plaja  dar si de munti.... 

page8.thumb.jpg.19fdada7df85933fc75d99f546642ca2.jpg

 

page3.thumb.jpg.8e9fb30566980db1fc9dd15ce7b6afdb.jpg

 

page7.thumb.jpg.7aea7c567e17e3fe4e352dfb2d8ded5e.jpg

 

In primele doua zile , exploratorul s-a mentinut destul de curat  , cu toate ca vantul batea destul de tare , praful nu statea lipit...se vede clar ca era alt praf decat cel din Bucuresti :))))) 

Zilele au trecut , a mai scazut si nivelul de anxietate.....nervi...s-a instaurat nivelul de resemnare , deja aveam pregatite codurile de piesa potentiale de oglinda .....cu cateva mailuri deja date  ...am zis sa imi incerc norocul si sa fac si eu un traseu asa cum imi place mie. 

 

Asa ca intr-una din zile , odata cu gainile am plecat in expeditie ,  cu gandul sa trec insula de la Est la Vest prin varful muntelui Ypsarion , sau macar prin drumul cel mai apropiat de varf . 

Urcarea a fost simpla dar luuuuungaaaaaaa, drum intortocheat , fara semne , cu intors la diferite intersectii ca nu o luasem bine...... dar un traseu linistit , frumos, in care ai ce sa vezi :   2 ore a fost urcarea.....mai jos un film scurt de cateva minute care arata frumusetea acestei urcari. 

 

 

Odata ce am ajuns pe primul platou am pus si eu drona la lucru , cu mare dificultate datorita rafalelor de vant din ziua respectiva : 

 

Iar dupa cele doua ore de urcare am reusit sa ajung si pe unul din varfurile accesibile auto ale muntelui Ypsarion .... 

 

Din pacate , vantul era foarte , foarte puternic iar peste jumatate din bateriile dronei s-au dus pe acest factor . Plus ca deja aveam morcovul indesat sa nu ramana printr-un copac  sau pe langa stupi de albine..... si asa la ultima aterizare am coborat 100 metri pe jos dupa ea ca nu mai avea putere sa revina ......macar sa recuperez cardul ....asta cred ca este in mintea tuturor pasionatilor ...

page2.thumb.jpg.f570d0c0373a4202da829a60a47dedb9.jpg

 

Coborarea a fost spre centrul insulei spre cascada Maries ...un drum care pe maps arata ca il faci in 45 minute din top, dar in realitate au fost alte doua ore necesare ....:eek:Poate e o gluma din partea lui google sau cineva l-a facut cu un monster truck , dar un Tiguan amarat de la care ai pretentia sa nu se dezmembreze pe coborare , 2 ore zic eu ca sunt ok mai ales ca doar o singura data am luato pe drumul necorespunzator.

page1.thumb.jpg.91a2ec877c02efdaf8c77a73a5c188c2.jpg

 

La coborare garda la sol a fost punctul forte , nu neaparat 4x4.....dar daca nu era inalta masina , problemele veneau singure : 

 

Dupa ce am ajuns  la cascada Maries am continuat drumul spre Potos , astfel am taiat insula de la Est la Vest apoi am coborat pe coasta  , pe un drum pustiu , ca un lup singuratic satisfacut ca mi-am prins prada pe ziua aia....   

 

In rest , exploratorul a stat majoritar la cazare.   

 

Drumul de intoarcere a fost destul de aglomerat , am plecat la ora 11:00AM de la cazre si am ajuns acasa in Bucuresti  la 22:00  , un total de 11 ore parcurse cu 2 opriri pe traseu . 

Feriborul a fost de asemenea liber la plecare  : 

page4.thumb.jpg.e87ed40bc939063cf71edbcd3452dde6.jpg

 

Din pacate am stat la Makaza 1 ora din cauza aglomeratiei  dar la Ruse la ora 21:00 nu am stat deloc , nu erau masini inaintea mea , nici macar nu a verificat actele , doar semnul de trecere mi-a facut. 

Bulgaria insa a fost foarte aglomerata .  Probabil data viitoare o sa plec seara din Grecia pentru a beneficia de drumul liber oferit de noapte. 

 

Inca 1400 km mancati pe paine de Explorator . 

 

Trecem la remediatul problemelor ca sa dispara odata mancarimea ..... :soothe[1]:

Link către comentariu

Sa va fie de bine plimbarea!

Hai ca mi-a plăcut narațiunea... cu o mână țineai oglinda, cu una volanul și cu una schimbai vitezele... pe rând, evident, dar tot e comic. :))

Totusi, la urcări si off-road solo, ai vreo variantă de rezervă in caz că ceva nu merge bine sau lovesti ceva pe dedesubt? Nu e mai bine în grup cu măcar încă o mașină?

Link către comentariu

@ct_act La loviri pe dedesubt partea din fata e protejata de scut 100% -> motor +cutie  , a trecut deja ceva timp de cand nu am mai luat vreo-o piatra , dar buruieni si restul uscaturilor sunt la ordinea zilei , nu prea au ce strica pe acolo decat pe la burdufele planetarelor exterioare , care nu sunt un sfarsit de lume daca se rupe vreunul . 

In partea din spate diferentialul si haldexul sunt foarte sus pozitionate comparat cu puntea , asa ca si acolo este destul de safe zona , trebuie sa fii berbec sa te arunci pe cele mai mari denivelari fix intre roti .... 

 

Problema cea mai mare pe spate sunt rezervoarele stanga/dreapta sunt cam la 35cm de la sol in pozitia lor , acestea le consider cele mai vulnerabile , pentru care nu prea ai ce sa faci daca spargi rezervorul , astepti sa se scurga tot ........am adeziv de lipire +poxipol la mine  , dar nu am motorina de "schimb" asa ca daca se sparge vre-un rezervor cu un drum pana la benzinarie sa zic ca scap.  

Din aceste situatii consider ca scaparea nr 1 este rucsacul cu provizii care ar trebui sa ma tina pana ajung la civilizatie.

 

In grup e mai bine, normal..... , dar majoritatea prietenilor/cunostintelor care au suv nu se incumeta sa iasa la astfel de drumetii, nici borduri nu prea urca , sau au anvelope cu talonul foarte mic de stau cu frica si de doze de cola aruncate pe drum.  

 

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Am rezolvat si cele doua probleme ramase restante :

 

Planetara : 

Am apucat sa compar intre ele cele care vin pe SKF , GKN , LOBRO si SPIDAN si am constatat cu stupoare ca sunt dimensiuni diferite . ...Cea SKF este de 598 mm , GKN si  LOBRO sunt de 615 mm si SPIDAN 625 mm. Toate fiind date ca si compatibile cu seria mea de sasiu.  :blink:


Verdictul final a fost cand am comparat cu planetara mea veche OE  ....care este de 615 mm , asa ca decizia a fost sa iau una de 615 mm si anume am luat Lobro.

 

page1.thumb.jpg.c50e7272cc8202aae857c21bfeb1d267.jpg

 

Care este facuta tot de GKN.....

Cred ca asta era unul din motivele esecului planetarei SKF ,  era prea scurta.....:vaidecapulmeu:  Deocamdata am 500km cu ea si se pare ca totul este ok .  Toate zgomotele si vibratiile au disparut ...iar :) 

 

Oglinda

Am mers pe o oglinda AM pentru ca am cautat pe site-urile de dezmembrari piesa OE dar nu am gasit care sa ma multumeasca dpdv estetic , plus ca este destul de rara cu pliere , electrica si puddlelight....  asa ca am cumparat o oglinda noua de la ALKAR care are toate functiile mentionate anterior. Mufa de 9 pini.

page2.thumb.jpg.6026d54cb22ee5b36f89248558d6de92.jpg

 

Instalarea a fost plug&play , totul a mers ok inca de la inceput, am fost la @F l o r i n la service sa fac instalarea. 

page3.thumb.jpg.7c6766c6cbb702cd1d376b6d45cc642d.jpg

 

Diferenta fata de oglinda veche este ca are un mic "paravant" pe rama de plastic in partea de jos, in rest este identica cu cea veche.    Capacul oglinzii l-am pastrat pe cel original , vopsit in culoarea masinii (dooh) 

page4.thumb.jpg.bb7e2e29b11ff2b84b258278426aeb6d.jpg

 

S-au mai calmat piticii , dar astept sa trec de pragul de 5k  km si apoi sa dau verdictul "OK final" pentru planetara :) 

 

Intre timp ma pun pe cautat anvelope de iarna  ..... :frigbaitata:

Link către comentariu
14 hours ago, Doomy said:

Instalarea a fost plug&play , totul a mers ok inca de la inceput, am fost la @F l o r i n la service sa fac instalarea. 

Mulțumesc pentru vizita, a venit si partea electrica la contact, cand poti trece, astept un telefon sa facem programare 

Link către comentariu

@Emy D cu ea adunata la maxim , diferenta era de 17mm fata de cea de la SKF .  Diferenta de 17mm era aceiasi si cand era extinsa la maxim. 

 

@F l o r i n Multumesc de reminder ca uitasem :)))   , ne auzim saptamana asta la un tel ! 

Link către comentariu
în urmă cu 2 ore, Doomy a scris:

Diferenta de 17mm era aceiasi si cand era extinsa la maxim

De fapt da, asa ar trebui sa fie in mod normal :)
Na, trebuie sa verific si eu la ale mele, ca inca tot se transmite in volan/pedale un bazait la anumite turatii si asta doar si doar dupa ce am schimbat planetara. Thanks! :)

Link către comentariu
On 10/8/2023 at 9:42 PM, Doomy said:

Intre timp ma pun pe cautat anvelope de iarna  ..... :frigbaitata:

Ai pus ochii pe ceva?

Si eu ma tot uit de ceva timp dar cam grea decizia😀

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!