Jump to content

Albastrica aka Octavia 3 FL Blue Denim


valyemil81

Postare recomandată

Am trecut si de borna de 2500 km cu albastrica.

Pentru prima data am fost la un drum cu adevarat lung cu ea si nu la fataieli prin capitala si prin inprejurimi. Traseul a fost Buc-Pitesti-Sibiu-Hateg cu retur pe ruta Hateg-Sibiu-Brasov-Buc. (DN1 nu A3)

Pe partea de statistica acest traseu a insumat 910km, 12h.32min de condus (plecat la 2.30 noaptea din Buc sosit in Hateg la ora 8 apoi plecat pe la 10 si sosit in Buc la ora 18 - am mai oprit si acasa vreo 1h), 73km/h media de viteza si 5.9l% consum (3 adulti si AC on tot timpul). Media de viteza si consumul au fost un pic alterate de ora "vesela" la care am ajuns la intrarea in Buc. (vineri ora 17) cat si de blocarea trecerii de pietoni de la fantana Miorita pentru protest. Drept urmare am facut 1h de la Ikea pana la ParkLake cu tot waze-ul.

Tot drumul am mers cu waze-ul pornit prin AndroidAuto. De data aceasta am folosit cablu cumparat mai sus si nu am mai avut probleme legate de deconectarea telefonului (acesta l-am postat intr-un suport de ventilatie pe grilele centrale). Singurele probleme intampinate au fost cele de crash-uri ale waze-ului care a clacat la plecare in Buc cand nu vroia sa recalculeze raseul daca nu mergeam pe unde dorea maria sa, la Pitesti cand subit a disparut ruta de pe ecran si nici nu calcuala/recalcula ruta (s-a rezolvat cu iesire din program si intrare iar), spre Brasov cand nu mai arata nimic pe harta (restart la telefon a fost solutia) si cateva minore (dupa pauza de apa, pipi, tigara etc nu relua traseul si introduceam iar destinatia - nu a facut asta la fiecare pauza). Per ansamblu multumit dar e loc si de mai bine.

In avans m-am jucat si cu ObdEleven si am activat coborarea oglinzii la mersul cu spatele (nu mai revine la aceeasi pozitie de la care pleaca ci mai jos),  needle sweep, dezactivare permanenta start&stop, indicare cati litrii trebuie sa alimentezi (mi-a aratat 40 si am bagat 44-45 - cat a mers pompa pana la a sarit), afisare viteza ventilator pe auto, avertizare usi deschise (este posibil sa renunt la ea), nivelul de incarcare al bateriei (aici pot sa-l vad si-n statistic ca am vers. pro). Nu mi-a iesit faza cu al 2-lea stop de ceata pt ca nu stiu daca am facut ceva gresit sau nu este fizic dotata masina (shame on me :) ). Poate pe viitor ma bag si la cornering cu farurile de ceata, modificare semnalizari confort, marire interval spalare faruri, rain closing si ce se mai gaseste interesant. Sugestii????

Ca si concluzii pozitive dupa toti km de pana acum ar fi:

- tinuta de drum, confortul, dotarile

- consumul extra urban -  nu simt diferenta de la diesel

Partile mai putin placute ar fi:

- rezervorul extrem de mic dupa mine pentru o asa masina...50l...pfff

- consumul urban...ioi ioi ioi 9-10% inca mi se pare mult venind dupa diesel. O sa ma obisnuiesc cu timpul evident.

- farurile led imi pare ca bat cam jos. Pe autostrada noaptea parca aveam nevoie de un fascicul mai lung (parca am mai citit pe undeva legat de treaba asta la farurile led).

- la virare stanga/dreapta maxim se aude ciudat dupa un anumit punct (si problema asta parca mai era pe undeva...must search)

- pare zgomotoasa si parca lenesa dupa ce treci de 4000rpm (benzina 99 petrom) ca zona rosie inca nu a vazut-o....aici trebuie sa mai testez/investighez

- garda la sol/unghiul de atac cam mici

- poate un pic prea rigida dupa cum spunea si al 3-lea pasager

Iar ca reminder pentru mine :)) :

- masina are 6 viteze...nu 5 ca vechea

- retrogradeaza ca la diesel la depasiri ca balena albastra se lasa urnita mai greu..sau macar nu sta sub 2000rpm

Modificat de valyemil81
Link către comentariu

@valyemil81 5.9 mixt la mine e scris in piatră (tdi)

Eu am 5 trepte si soft de la @voinea; cu toate astea e...mai sigur sa retrogradez la depasire :)

M-a mancat undeva sa pun jante de 16". Simt fiecare pietricică din asfalt si la gropi ma aștept sa se rupă mașina in doua (si am suspensie independentă spate); mi-e dor de confortul de pe 15" :))

Vezi ca e posibil sa nu ai cablajul pentru al doilea stop de ceață (nu stiu cat de legal e cu doua).

In rest... Apa, paie si bataie :))

 

 

Link către comentariu

Ce telefon ai? Am avut blackberry si păream la fel cu waze. Cand se incalzea telefonul crapa wazeul. Acum la S8 merge perfect. 

Link către comentariu

@zidanne Eu nu smt diferenta de la 15" cat are Renault la 16" cat are Skoda. Am observat insa modele de O3 FL cu jante pe 15" desi in CIV-ul meu siin certificatul de conformitate nu apar ca recomandate decat 16" si 17". 

Legat de al 2-lea stop de ceata aveam o eroare cu ceva scurt cand am incercat activarea iar apoi am revenit la setarile initiale, sters eroarea si gata. Cat despre legalitate ce sa zic...cred ca este mai legal decat semnalizare stil US sau mersul cu proiectoarele aprinse :) .  

PS. Fara apa prin masina ca nu e nevoie :)) 

@HKHK LG G6. De aia l-am si pus la o gura de ventilatie ca sa aiba o racire. Telefonul nu era incins deloc. In general cand mergeam cu waze-ul doar pe telefon nu pateam asta. O sa verific update de AA si poate la viitorul de la skoda se vor mai remedia chestii.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Dupa lupte seculare la Ploiesti (nu Rovine) in campii am reusit sa ne si botezam

De saptamana aceasta nu mai avem numar cu 093xxxx (ca numerele care se dau in filme detinutilor) :)) ci ne cheama  PH 81 EBI.

Daca mai sunt forumisti care inmatriculeaza pe PH (PatriaHotilor) le doresc rabdare (pentru ca dureaza aproape 3 luni intre data in care faci programarea si cea in care te duci efectiv) si sa nu incerce marea cu degetul sa se duca fara programare ca o sa fie cu surprize surprize. Cei de la ghiseu nu se lasa induplecati.

Asa ca daca va treziti cu vreo salutare prin trafic eu sunt inculpatul. Prea multe numere eu nu am memorat inca....exceptie ALF, GUN, EGO pe care i-am retinut. No offense pentru restul dar sunt mai nou si exista timp :)

20180718_190838_HDR.jpg

Link către comentariu

@valyemil81 am aflat (după un drum 1400 de km) care era problema cu suspensia mea... 3.5 bari presiunea in roți. 

Am revenit la 2.4 si... Viața e frumoasă :)

Link către comentariu

@zidanne Nu am verificat in cei 3000km presiunea. Poate o sa fac acest "sacrilegiu" si ii scot si aerul si-i bag azot.Mai depinde si de manometru dar oricum era mare la tine

Link către comentariu

Odata la 1 macar 2 luni puteti verifica presiunea in roti, nivelul lichidelor. Eu asa fac. Daca mergeti cu o roata pe 1.6 bar presiune puteti termina anvelopa. Nu va bazati pe senzori, sunt cam prosti.

 

Vali, sunt firme care se " ocupa " de inmatriculari fara programare. Dureaza 10-12 ore contra cost, pentru ca Romania.

Modificat de deenman
Link către comentariu

Nu merita pus acel azot de care zic toate vulcanizarile din colt de strada. E fix apa de ploaie. Corect se scoate tot aerul din anvelopa, as zice aproape videaza, ulterior se pune azot. Acum sincer, aerul are 78% azot deja. Personal, la o masina care nu are treaba cu circuitul intensiv nu vad motivul real pentru azot. 

Link către comentariu

@deenman Atata timp cat nu depasesti cele 90 zile alocate inmatricularii este ok. Si daca se depaseste dar ai programare facuta am inteles ca se poate circua si asa pana in momentul inmatricularii. Nu bag mana in foc dar asa am inteles. Cat despre faptul de a da niste bani unor baieti destepti pentru a depune un dosar care ti-l faci singur si stai la ghiseu (daca ai programare) max 10min nu sunt adeptul. Stiu destui comozi care fac asta si acesti baieti/firme pe asta se bazeaza. De eu sunt mai zgarcit de fire :))

Cad despre verificat si eu mai fac asta. Dezavantajul este ca masina este acasa parcata in rampa, la munca la fel. Trebuie sa-mi aduc aminte cad o las undeva pe drept sa fac asta.

@The_Ego Sunt sigur ca vorbesti in cunostinta de cauza. Eu pana acum cat am avut azot pe vechea masina nu am avut probleme cu presiunea intre schimburile de roti vara cu iarna si invers. Probabil este un placebo.

Apropo...ai spus ceva de niste aplicatii de prin play cere mai monitorizeaza una alta. Imi poti da niste tips-uri care sunt alea? Cele de la Skoda sunt cam .... Mai are obdeleven niste rubrici prin ele care iti mai arata anumiti parametrii. Ms

Modificat de valyemil81
Link către comentariu

Cate chestii ai activat cu OBD :blink: sa inteleg ca a meritat banii? inca sunt pe ganduri daca sa il iau sau nu.

Legat de presiunea in roti am aer si nu am avut probleme cu presiunea. Am crescut-o cand a fost cazul in functie de persoane si bagaje apoi scazut la loc si nu am avut fluctuatii. In benzinarii au manometru si poti verifica linistit (am verificat si la Lukoil, MOL si OMV si aratau la fel de exact)

Link către comentariu

OT: Eu am avut surpriza ca, plecand cu 2.4bar de la dealer (cel putin asa mi'au zis ei), la Petrom sa gasesc 1.8bar (am refacut presiunea la 2.4), dar parandu'mi'se cam mare diferenta, am verificat si la un MOL si acolo am gasit 2.8bar. Toata treaba a fost in interval scurt, 2km intre masurari, deci clar cel putin unul din manometre era praf

Link către comentariu

In Buc am verificat Lukoil-OmV-Petrom si difera de la una la alta. Difera si intre benzinarii de aceasi marca.

 

Cel mai ok pana acum s-a dovedit a fi compresorul original al masinii, care arata cu mare precizie presiunea corecta din roti. 

 

Valy, sunt oameni care se ocupa de inmatriculare mai altfel. Le dai actele masinii, o imputernicire la notar. Si dupa 24 ore vii si iti ridici numerele definite si toate actele. Fara programare.

Modificat de deenman
Link către comentariu

@Mask001 Eu am luat varianta pro a obd pentru a nu folosi mereu credite. Pana acum am activat:  open door alarm, refuel quantity in dashbord, needle sweep, mirror dip, AC fan display in AUTO, cornering pe proiectoare (asta dupa lupte seculare si citit mai atent pentru ca Abbiegelicht rechts - varianta corecta  nu este acelasi lucru cu Abblendicht rechts- care pe telefon seamana izbitor cu cea corecta :) ), start/stop off permanent, baterry charge level (pe care nu am folosit-o deoarece in versiunea pro exista informatie separata pe telefon).

Nu mi-a iesit faza cu al 2-lea stop de ceata pentru ca din ce m-am uitat eu nu ar fi fizic led in stop, modul offrod pentru ca am primit eroare/mesaj ca nu funtioneaza pe varianta mea.

In ultima perioada nu am mai avut timp de joaca si de cautat ce-as mai putea activa/dezactiva. La codare inca nu m-am bagat. Doar aplicatiile din program si prin gauges am cotrobait.

Per total eu sunt multumit de investitie.

Daca doresti poti sa vii cu lista de modificari care vrei sa le faci si incercam sa vedem ce iese. Acum vezi si tu ce te tenteaza. Si cu lista pasilor :))

@deenman Nu sunt adeptul "mai altfel" atata timp cat o poti face legal si doar cu un minim de efort. Acest altfel implica ca cei "delegati" sa aiba PCR (pile-cunostinte-relatii) si sa dea atentii pentru anumite persoane din institutiile publice cu care care nu sunt de acord. Dupa ce-am lucrat in privat destui ani acum sunt bugetar si stiu cu ce se mananca asta iar la noi iti pot spune ca nimeni nu ia nimic desi alte servicii (nu si al meu) interactioneaza foarte mult cu publicul. Vorbesc strict ce se intampla la noi in institutie...pentru restul nu ma pronunt.

Singurul moment in care as vedea utilitatea acestei urgentari ar fi atunci cand vrei sa iesi cu masina din tara (concediu etc) si inca nu este inmatriculata si drept urmare nu poti parasi tara.

Modificat de valyemil81
Link către comentariu

Multumesc @valyemil81 cand imi fac timp te anunt si daca esti liber vin :) din ce stiu mare lucru nu am de activat dar am tot adunat credite. Am refuel quantity in dashbord, needle sweep si cred ca si AC fan display in AUTO. Testam si daca imi place o sa imi iau si eu.

Legat de presiune am verificat in Bucuresti inainte sa plec spre Viena si aveam 2.2 si 2.4 exact cum scrie pe capacul de la rezervor iar intr-un MOL din Ungaria mi-am dat seama ca nu am bagat cat pentru 3 adulti si bagaje si cand am pus manometru aveam tot 2.2 si 2.4. Ambele masuratori vara mijlocul zilei dupa ce am rulat ceva km buni. Nu am compresor in masina dar il trec pe lista de cumparaturi :lol:

 

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

4000km ...1 out ? - 350 lei distractia

IMG-20180809-WA0000.thumb.jpg.1ab2ba84de39d6595f7504aad0b53ecd.jpg

Modificat de valyemil81
Link către comentariu

Incurcate sunt caile /drumurile tarii. Sincer nu am avut habar ca era taiat. Nici nu stiu cand s-a intamplat. Nu am pierdut aer sau vibratii in volan. Am observat "buba" asta doar pentru faptul ca aveam virat maxim stanga si zona respectiva era la vedere.

Am schimbat cu rezerva iar ulterior achizitionat unul nou.

Nu se schimba pe garantie ca se pare ca nu este defect de fabricatie ci am luat vreo sina de tramvai sau altceva.

Bine ca am observat si nu am facut explozie etc. mai ales ca suntem prin concediu (despre asta o sa povestesc ulterior)

Link către comentariu

Ce anvelope ai? Mi se pare inacceptabil sa apara problema aceasta si senzorii sa nu tipe.

Link către comentariu

@edi10000 Dunlop BlueResponse 16" 205/55 - asa a venit echipata de nou. Senzorii (TPMS) nu cred ca au sesizat ceva pentru ca nu s-a pierdut presiune, iar din punct de vedere al comportamentului masinii in timpul condusului nu am sesizat sici eu nimic suspect...si nu am mers chiar domol.

Link către comentariu

Spre exterios pare taiat in ceva...insa asta nu era motiv sa crape asa pe canal...Eu as face o sesizare catre Dunlop...Poate analizeaza si te compenseaza intr-un fel.

Eu cred ca le-as schimba pe toate...poate fac parte dintr-un lot prost

Link către comentariu

@nervoss Am renuntat la acest gand cum am renuntat sa ma mai prezint la dealear ca sa investigheze tehnicianul etc. Cauciucul a ramas la cei de la AutoSoft. Nu mai aveam unde sa-l tin si pe acela la bloc.

Am avut 2 pareri de la dealeri diferiti care au spus ca nu este cauciucul defect plus cei unde l-am inlocuit care au spus acelasi lucru. Cred ca cel din urma a vazut destule cazuri. 

Link către comentariu

Atunci, drumuri bune! si asta sa fie cea mai mare problema a masinii!

 

P.S. nu e cam mult 350 pentru un Dunlop BR? In primavara cand am luat eu Hankook urile, Dunlopurile astea era pe la vreo 280...

Link către comentariu

@nervoss Probabil este. Nu am apucat sa stau sa fac comparatii si sa caut ce-a mai buna oferta. Vineri seara am ajuns in Buc iar maine plec iar la drum. Nu as fi vrut sa merg cu roata de rezerva cea cu sarmele al vedere. Anvelopa cred ca are DOT 2018 si a fost 304lei. Restul a fost montatul/demontatul etc. Stiu ca era si cu DOT 2017 la 280-290lei dar nu era in stocul celor din Dudesti iar ca sa bat Bucurestiul de la Est la Vest si retur pentru 20lei economie nu s-a meritat.

Ms de urari si asa sa fie. La fel la toata lumea fara incidente

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!