Jump to content

Motoare TSI cu Filtru de Particule - GPF


Doc Morelli

Recommended Posts

Pornind de la discutia inceputa mai jos, propun sa dezbatem pe un topic dedicat amanuntele tehnice legate de noile serii de motoare TSI dotate cu filtru de particule.

Asadar, avem anuntate urmatoarele motorizari TSI cu GPF:

- 1.0 TSI pe Fabia 3 FL

- 1.4 TSI pe Tiguan 2

- 2.0 TSI Ultra pe Audi A4 B9.

Ar fi util sa avem si ceva coduri de motoare precum si niste informatii cat mai oficiale in acest sens.

Eu stiu doar de:

https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/Volkswagen-Group-introduces-particulate-filter-for-petrol-engines/view/3813262/31f5d277ea47bf78d856a5facd18d932?p_p_auth=5mF8BAbZ

https://www.volkswagen-media-services.com/en/detailpage/-/detail/Gasoline-particulate-filter-for-Volkswagen-Tiguan-with-14-TSI-engine-with-110-kW--150-PS/view/5653919/6c16f7d5830c1b92472b1e45938778e2?p_p_auth=dHE0KHx2

Edited by Doc Morelli
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

De anul trecut VW a inceput sa puna pe toate motoarele TSI filtru de particule asa ca nu cred ca-si are sensul topicul asta ca sa aflam care cod de motor o sa aibe filtru, nu cred ca adaugarea de filtru o sa schimbe codul motorului.
Masinile noi scoase din fabrica trebuie sa aibe filtru, nu cele ce stau in curte la dealeri. Asta inseamna ca vor fi masini si cu filtru si fara filtru in paralel.
Din septembrie 2018 orice masina care nu are filtru de particule nu va putea fi inmatriculata in Germania => toti producatorii care produc motoare TSI (pentru ca de motoarele astea e vb) vor trebui sa aibe filtru de particule cand ies de pe poarta fabricii.
Adica: daca masina a fost produsa in martie, a stat in curte la dealer pana in septembrie fara sa fie vanduta si vine cineva sa o cumpere, nu o poate inmatricula daca nu are filtru. Insa dealerii vor inmatricula masinile la ei pe firma si scapa de problema pentru ca odata inmatriculata masina la reinmatriculare nu se cere sa ai pe masina filtru de particule.
Din pacate in ziare nu scrie exact data cand au inceput sa puna filtrele.

Link to post
Share on other sites

Ma gandeam ca topicul poate fi bun si pentru a urmari comportamentul acestor motoare dpdv al utilizatorilor. Nu cred ca se vor comporta identic cu cele fara GPF. Stiu teoria "temperatura gazelor arse din TSI este foarte mare....etc", dar practica a dovedit intotdeauna ca are incurcaturile specifice.

Poti da mai multe detalii despre obligativitatea GPF in Germania ? Doar TSI-urile sunt subiectul acestei legi ? Adica alti producatori pot livra benzinare fara filtru de particule ?

Pe mine ma intereseaza aceste aspecte intrucat merg mult in oras si precedentul Diesel cu GPF m-a invins psihic. Sunt sigur ca si cei care isi vor lua o masina mica cu rulaj preponderent in oras, gen Fabia, Bibiza, vor fi interesati de aceste aspecte.

Edited by Doc Morelli
Link to post
Share on other sites
  • Administrator

Aici gasesti o gramada de informatii, asta e un articol mai recent unde scrie de toti producatorii.
Doar TSI-urile vor fi echipate pentru ca fac particule fine, mai fine decat la Diesel (injectie directa in camera de ardere). De aceea la motoarele astea sunt probleme cu imbacsirea supapelor. Aspiratele nu vor avea asa ceva.

Nu stiu daca si la masinile din import va fi valabila treaba dar banui ca da. Daca nu are trebuie sa-ti pui ca sa poti inmatricula o masina in germania, ma refer la masinile noi nu second importate.

Din ce o sa gasesti pe google o sa vezi ca toti producatorii de masini din EU sunt obligati din septembrie 2018 sa livreze masini cu motoare TSI cu filtru de particule. Mai multe nu stiu sa-ti spun ca nu am cercetat amanuntit.

GPF-ul la benzinare, conform unui articol citit intr-o revista si pe care nu-l gasesc online, nu se va infunda si va fi pe viata pentru ca particulele sunt mult mai mici si vor fi transformate in Co2 si nu mai stiu ce din cauza caldurii din filtru.

Aici scrie detaliat cum va fi in Germania

LE: si aici inca un articol..

copy paste la toate in gogu translatoru si va ajuta el mai departe :D

Link to post
Share on other sites

Vad ca Mercedes livreaza benzinare de cilindree mare cu OPF / GPF din 2014. Se pare ca au facut-o in modul silent pana acum.

http://www.autobild.de/artikel/eu-norm-immer-mehr-benziner-mit-russpartikelfilter-5775519.html

BMW de abia ce a inceput miscarea asta:

http://www.bmwblog.com/2018/01/17/certain-bmw-petrol-engines-will-get-particulate-filter-march/

Link to post
Share on other sites

Bucuria romanului,sa aiba ce sa anuleze cu ciocanul. Parca si vad cum apare topic nou   ''Anulare filtru ...''

Link to post
Share on other sites

Se aude ca filtrele pe benzina nu ar avea problemele specifice motoarelor Diesel , in special colmatarea accelerata de mersul in oras. Dar vor urmari desfasurarea in timp a ostilitatilor si o sa vedem cum sta teoria de pe hartie in practica din Bucuresti, GPF sa ne traiesti.

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

   Motorul 1.5 TSI de 150cp de pe golf are filtru de particule?

Link to post
Share on other sites
  • 1 year later...

Vad ca nu a raspuns nimeni.

Motorul 1.5 TSI 150CP, fabricatie 25.02.2019 are GPF. In 9400 km parcursi pana acum nu a facut regenerare niciodata iar la incarcare filtru 0g.

Edited by BeciAcustic
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

La 1.0 TSI, pana acum in cei 10.300 km nu am simtit sa-si faca vreo regenerare. Inainte la TDI observam fiecare regenerare. ?

Link to post
Share on other sites
On 12/12/2019 at 11:36 PM, GCI said:

Si cum verificam incarcarea? Sau daca a facut sau face regenerare?

Cu un obd/vcsd. Eu asa verific.

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • Qu477R0
      By Qu477R0
      Pentru versus se tine cont ca Arteonul este tot SH, ca si A6-le. Ambele ar urma sa primeasca soft stage 1. 
      Sunt destule oferte pe piata SH din DE, asemanatoare ca pret vs nr de km. Arteon in medie ar fi masina mai noua ca si an de fabricatie, fiind lansat in 2017, dar si C7 s-a fabricat pana in 2018 inclusiv.
      La Arteon plusurile ar fi: motor de cc mai mica --> impozit mai mic, asigurare mai ieftina, design exterior mai fresh & aspectul de coupe care mie imi place, probabil va avea ceva dotari in plus la aceeasi bani fata de un A6. 
      La A6 plusurile ar fi: design interior mai rafinat si calitate mai buna a materialelor, probabil mai confortabila, sistemul 4x4 mai avansat si mai competent dupa parerea mea. 
       
      La capitolul sportivitate cred ca sunt destul de similare, Arteon desi are mai putini CP este mai usor decat A6 si ca acceleratie mi se par comparabile. La asta poate ajuta si cutia DSG de pe Arteon care poate pune mai bine puterea la roata, cu toate astea nu stiu cat de fiabila este DSG-ul asta (tinand cont ca i se va face si stage 1) comparat cu ZF-ul de pe A6 despre care auzim numai lucruri bune. La suspensii castiga A6-le care are multilink vs Arteon care am inteles ca ar avea McPherson. 
       
      La capitolul practicalitate, portbagajul de la Arteon cred ar fi mai ok pentru incarcare fiind liftback, la spatiul interior e posibil sa fie mai mult loc in A6, desi nu m-ar mira ca Arteon sa ofere cam aceeasi spatiu (motor transversal --> capota mai scurta, habitaclu mai spatios). 
       
      La fiabilitate si costuri de intretinere nu prea pot sa ma pronunt, nu stiu cat de fiabil este Arteon dar stiu ca nu intotdeauna un 2.0 este mai fiabil si mai ieftin de intretinut decat un 3.0. Totusi la Arteon fiind benzina nu vor fi probleme cu DPF sau nevoie de a pune AdBlue sau problemele de la sistemul de Adblue care nu te mai lasa sa pornesti masina. 
      La A6 stiu ca motoarele bitdi sunt printre cele mai reusite dpdv fiabilitate (lucru recunoscut si de tuneri cu renume) si ca aceasta cutie de la ZF in 8 trepte este una destul de robusta si care tine cuplul aferent resoftarii.  
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      A încercat cineva schimbarea răspunsului pedalei de accelerație asa cum zice aici? După grafice e o diferență atât la timpul de întârziere al clapetei de admisie cât și al amplitudinii. 
      https://forums.vwvortex.com/showthread.php?9261103-OBD-Eleven-mod-to-improve-throttle-response&p=113899735&viewfull=1#/topics/9261103?page=5
    • Adi_vw
      By Adi_vw
      La inceputul saptamanii am reusit sa ridicam masina de la dealer.

      Seat Leon Style 1.5tsi 96KW cu urmatoarele dotari:
      1. pachet enjoy style
      alarma; full link;  media system plus; oglinzi pliabile; pachet iarna; senzori de parcare fata si spate. 2. confort style
      oglinda heliomata; senzori de lumina si ploaie; faruri cu functie coming/leaving home Surpriza placuta a fost ca a venit cu roata de rezerva de uz temporar.
      Momentan avem in jur de 30km, toti facuti in oras din pacate, dar fara a depasi 3000rpm. Urmeaza sa-i facem rodajul pentru 1500-2000km. Sunt curios cum se simte dupa ce se mai lasa putin motorul.
      Consumul e surprinzator de bun avand in vedere ca motorul e nou. Am reusit sa scot aproximativ 7.3% pe un drum de 8km in oras, fara a merge subturat si fara a folosi sistemul start-stop. E drept ca acum e destul de liber orasul, dar in aceleasi conditii cu Golf 6-le diesel n-as fi scazut sub 6-6.5%.
      Am observat ca in oras merge foarte mult in 2 cilindrii, dar schimbarile intre 2 si 4 cilindrii sunt insesizabile. 

      Urmeaza covorase de cauciuc, folie ppf pe faruri si probabil folie pe geamuri.





  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept