Jump to content

Probleme haion si incuietoare haion


eu
 Share

Postare recomandată

Buna seara,

Ma puteti ajuta si pe mine cu o schema a sistemului de inchidere pentru portbagaj Bora?

Am avut actuatorul stricat si am stat cu sistemul o perioada mai lunga dezmembrat, in cele din urma am facut rost de un actuator de la un golf 4 cauria i-am schimbat capatul.

Acum am pus totul inapoi insa nu functioneaza corect si nu inteleg exact anumite aspecte.

1. Nu inteleg de ce incuietoarea de jos pare a fi alimentata cu curent insa nu vad sa faca decat "munca" mecanica. in plus observ ca piesa metalica ce practic inchuie sistemul nu este legata de nimic, aici cred ca trebuia sa fie un arc ce sa o tina in pozitia inchis fata de piesa actionata prin tija de actuator.

2.actuator impinge tija in afara prin apasarea manetei de deschidere portbagaj insa nu inteleg cum se retrage.

3. intre piesa actionata de actuator si butuc este o tija ce nu inteleg exact de ce nu face nimic, banuiesc ca ar fi trebuit sa miste ceva prin cand se incuie/ descuie prin cheie porbagajul.

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca vei rasfoi nitel vei gasi si alte clip-uri care te vor ajuta.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A aparut si la masina mea o problema, cand inchid haionul nu se intampla nimic, adica nu mai face acel clic sa blocheze inchiderea.

Chiar daca dau mai tare cu el, parca nici nu ar exista vreun sistem de inchidere, daca incerc mecanismul de la haion se blocheaza.

Se poate deplasa boltul de metal care asigura inchiderea (pare destul de teapan) ? ce cheie imi trebuie sa-l reglex ? cum se regleaza (merge doar fata-spate), are vreun reper de ghidare ?

Este singurul topic care l-am gasit, scuze daca exista altul care relateaza acest reglaj

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru bolt iti trebuie un M8 sa-l reglezi dar ma indoiesc sa fie de acolo.daca inchizi hayonul usor practic sa-l impingi cu mana tot nu"prinde" broasca pe bolt?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci kelu.

Nu prinde deloc, ca si cum ai da cu haionul de un perete,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scuze, nu am citit ce ai scis.

daca "nu mai prinde" cand inchizi haionul, eu zic sa desfaci fatza haionului si inarmandu-te cu o lanterna, sa vezi daca nu cumva s-a rupt vreo clema sau ceva. in cel mai fericit caz a iesit capatul levierului care misca pe acolo zavorul - este comun pt inchiderea electrica si pt mecanica, deci probabil ca nu va merge niciuna.

daca s-a rupt ceva, sa faci treaba asta pe lumina, ca sa gasesti bucatica s-o poti lipi la loc.

vezi ca fatza are niste cleme care se prind prin presiune - ca sa-l desfaci... tragi de ele. unele se vor rupe - nu am alta solutie decat sa tragi cu atentie, prin miscari mici succesive (hâţ-hâţ :-) eventual usor cu o surubelnita plata lunga, ca un levier. sunt cate 4 sus si jos si mi se pare ca si pe lateral vreo 3. si fii atent la chestiile alea 2 care tin suspendat raftul (de ele se agatza gumele) alea nu prea ies, recomand sa le lasi fixate de caroserie si sa scoti fata cu ele pe loc, in ciuda logicii - e mai simplu decat sa cauti altele.

bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu are ce sa caute la plastixul de pe rama hayonului unde sunt prinse snururile...are de dat jos fix plasticul negru care acopera motorasul stergatorului si yala.sunt doua suruburi cruce si apoi trage de plastic dintr-unul din colturile superioare si apoi usor usor trage de el dintr-o parte in alta clips cu clips

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta seara m-am pricopsit si eu cu o pbma la portbagaj.

Se incuie/descuie, insa, daca trag de maner sa-l deschid nu se deschide. Daca fortez se deschide si din ce mi-am dat seama clema ce tine inchis haionul pare ca si cum nu ar mai fi conectata la manerul haionului.

La ce sa ma astept? Daca e ceva rupt inauntru merita lipit? Ma refer va tine?

Daca trag de maner, se aude ca si cum ar da sa prinda ceva si scapa.

Nu va spun ca am inchis manual clema respectiva ce tine inchis haionul si cu chiu cu vai am dat-o inapoi sa-l pot inchide.

Cu o mana trageam de maner si cu cealalata fortam clema si pana la urma s-a deschis.

Maine sper sa am timp sa dau jos fata haionului si sa vad ce buba gasesc inauntru.

Revin cu detalii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da jos capitonajul si greseaza cu simt de raspundere ansamblul de tije si gheare de acolo. motorasul lucreaza insa nu impinge suficient gheara care este actionata de manerul exterior.dupa ce vei demonta iti vei da seama despre ce este vorba. daca nu te descurci, suna-ma ca si asa nu ne-am mai auzit de ceva ani:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ms Kelule

O sa te sun cand incep operatiunea, mai greu e cu timpul, cand scap de la servici e deja intuneric si nu m-as incumeta sa desfac noaptea.

Daca nu voi gasi o fereastra pana in wekend, o sa aman pana sambata.

Eu cred ca a sarit vreo tija care se prnde de maner, pt ca ptractic nu se mai misca carligul respectiv cand trag de maner.

Exat voi vedea cand voi desface capitonajul.

Am inteles ca clemele se pot rupe. Se pot inlocui cele rupte sau nu?

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si totusi care e problema de se arde motorasul (actuatorul)? eu deja am schimbat in 3 ani 3 motorase.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta seara m-am pricopsit si eu cu o pbma la portbagaj.

Se incuie/descuie, insa, daca trag de maner sa-l deschid nu se deschide. Daca fortez se deschide si din ce mi-am dat seama clema ce tine inchis haionul pare ca si cum nu ar mai fi conectata la manerul haionului.

La ce sa ma astept? Daca e ceva rupt inauntru merita lipit? Ma refer va tine?

Daca trag de maner, se aude ca si cum ar da sa prinda ceva si scapa.

Nu va spun ca am inchis manual clema respectiva ce tine inchis haionul si cu chiu cu vai am dat-o inapoi sa-l pot inchide.

Cu o mana trageam de maner si cu cealalata fortam clema si pana la urma s-a deschis.

Maine sper sa am timp sa dau jos fata haionului si sa vad ce buba gasesc inauntru.

Revin cu detalii.

Exact asta am patit si eu. Mi s-a intamplat iarna trecuta sa faca faze, toata vara a merg fara ezitare. Acum ca a venit frigul, iar se pare ca incepe sa apara problema asta, s-a manifestat de cateva ori.

Daca ii dai de cap, sa scrii aici, sunt curios cum s-a rezolvat.

BTW, daca deschizi cu cheia hayonul, merge manerul perfect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A inceput ninsoarea. Astept sa se linisteasca vremea. Eu nu am folosit niciodata cheia haionului, poate odata cand am cumparat masina. Acum e intepenita de tot si nu se misca deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu dau de 2-3 ori pe an in toate yalele(usile din fata, hayon si contact si balamalele) cu ulei mineral din abundenta ca sa evit astfel de probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dar totusi , care ar fi cauza defectarii motorasului. eu cred ca ar fi din cauza comp-ului deoarece cand apesi contactul de deschidere , motorasul este alimentat cu 12V pentru cca 2 sec dupa care alimentarea se opreste si motoasul revine la loc. problema este atunci cand motorasul ramane alimentat cu 12V pana se arde (stiu eu.... 5 minute...)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai mecanismul blocat face ca motorasul cind e alimentat sa nu se invirta si deci bobinajul sa nu mai aiba nici-o impedanta ca bobina ci sa se comporte ca un scurt, cu curenti mari... si sirma din bobinaj e mult-mult mai subtire decit firele de alimentare, asa ca ea cedeaza prima...

De ce se blocheaza mecanismul... praf combinat cu umezeala ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, pana sa intre praf si umezeala la mecanism mai e mult. problema e ca motorasul sta prea mult timp alimentat cu cc. el ar trebui sa stea cca2 sec dupa care alimentarea lui se opreste si arcul aduce inapoi mecanismul la pozitia inchis.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut si eu aceeasi problema cu motorasul (actuatorul) hayon-ului la golf-ul meu, s-a ars si am observat inlocuindu-l cu altul ca merge perfect (primeste tensiune doar 2 secunde) pana la un moment dat cand (foarte rar intr-adevar poate odata la 40 de incercari) dintr-un anume motiv primeste curent mult mai mult de 2 secunde arzand motorasul. Am vorbit cu un specialist in electronica auto care mi-a explicat ca e din cauza switch-ului din yala haionului care are 3 pozitii (1 inchis, 2 martor hayon deschis in bord, 3 aprinde becul portbagajului) pozitia 2 pe langa semnalizarea in bord se pare ca are rolul si de a anula tensiunea trimisa la motorasul care deschide yala (asta ca o protectie suplimentara pentru acea situatie in care calculatorul "uita" sa anuleze tensiunea de de pe motoras dupa cele 2 secunde). Acel switch se oxideaza cel mai posibil din cauza stropitorului (care se blocheaza si probabil se roteste dupa bratul stergatorului) care umezeste acel switch. Eu caut un astfel de switch si as vrea sa cumpar cel putin unu, asta pentru ca o yala in dezmembrari este 100 lei cel putin si poate fii la fel de oxidata. Ar mai fii o varianta ca acel switch sa fie compatibil cu cel de la golf 4 scurt, Polo sau altele, am gasit ceva aici http://www.vwpolo.ro....php?f=18&t=52.

Modificat de andrei_rvg
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O corectie: switch-ul are 3 roluri, nu 3 pozitii, pozitii are do

ar 2. Nu il gasesti separat decat cu tot cu broasca, 130 sau 50ron, nou vs SH.

post-34985-1237062920_thumb.jpg

post-34985-1237062884_thumb.jpg

Hmm, interesat asta, nu stiam ca anuleaza comanda in caz ca "uita" modulul confort, eu am avut stricat acel switch destul de mult timp.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

andrei_rvg- la hayon poate fi adaptat cu succes si un switch pentru portiera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O corectie: switch-ul are 3 roluri, nu 3 pozitii, pozitii are do

Ba are 2 roluri si 3 pozitii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare mesteri

am un inceput de problema cu inchiderea la haion il deschid totui bine dar daca vreau sa il inchid imediat nu se inchide decat pe jumate in prima treapta il deschid din nou se aude un sunet inauntru ca si cum ar cobora ceva dupa ce sunetul se opreste pot sa il inchid

e enervant pentru ca din greseala nu il inchizi bine din prima si tre sa astepti cateva secunde sa coboare chestia aia si abia atunci poti sa reincerci

eu stiu dar alti nu stiu ca tre sa astepte si trantesc usa aia de o iau toti draci si nu se inchide

cum mie frica sa nu se strice ceva as vrea sa anticipez problema

deci ajutor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorasul este "obosit". acel"ceva care coboara" este exact motorasul care isi termina cursa mai tarziu decat normal.indicat este sa-l schimbi pentru ca va ceda pana la urma.daca astepti sa isi faca cursa motorasul, se inchide perfect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

perfect.. asta e banuiam eu ca nu e normal ai idee cat costa unul nou sau la mana a doua? daca este cineva pe forum care are asa ceva vb si il iau eu

mersi

Modificat de mvcosmin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!