Jump to content

Codare baterie Agm


costy277
 Share

Recommended Posts

15 hours ago, Inedit said:

Sunt detinator de passat b7 2.0 dsg cfgb. Am probleme cu descarcarea bateriei. Din ce stiu de la fostul proprietar,a fost inlocuit rcd 510 cu rns510(cel actual pe masina) . Exista poaibilitatea de necompatibilitate cu can-ul masinii? 

Trebuie pun un ampermetru si verificat. Alta varianta nu ai, din pacate

Link to comment
Share on other sites

Salutare colegi,

Dupa 7 ani de functionare,azi am inlocuit si eu la masina mea ,bateria.Skoda Octavia 3 ,1.6 TDI,105 cp.Din fabrica a fost dotata cu Varta AGM 68 Ah,am inlocuit cu Varta Silver AGM 70Ah.La codare am modificat la amperaj din 68 la 70,insa la tehnologic, basic era efb nu agm,si nu ai posibilitatea sa schimbi cu agm ,doar              " binary-agm",am schimbat 'binary - agm",la cod basic era 1111111111,si am lasat asa.Intrebarea mea este daca am procedat corect?  

Link to comment
Share on other sites

Salutare. 

Am cumparat un Passat B7 2011 in urma cu o luna jumate si ieri m-am uitat sa vad ce baterie are. 

Ma puteti ajuta cu modelul? Dupa cod nu am gasit mare lucru de la Exide ci doar niste site-uri din Cehia referitor la skoda. 

Atasez 2 poze cu acumulatorul. 

Multumesc.

 

IMG-2735.thumb.jpg.ca20b77d0d17cdbe0af53d62a4701f7a.jpg

Edited by Aleks18
Link to comment
Share on other sites

Este un exide, originala,  pachetul economic.  Ce vrei sa stii despre ea?

Link to comment
Share on other sites

Domnul care a pus testerul pe ea a zis ca e fabricatie 2017. Tot incerc sa descifrez din serie sau coduri dar nu gasesc nimic legat de faptul ca ar fi fabricatie 2017. 
Cum imi pot da seama? 

Referitor la specificatii, e ok pentru masina din semnatura? Voiam sa stiu ca totul e ok, vad ca nu e AGM, eu am start stop pe masina. 

Multumesc. 

Link to comment
Share on other sites

Ciudat ca domnul de la baterii s-a uitat pe eticheta si instant a zis ca e fabricatie 2017. Am uitat sa il intreb de unde a scos anul acela, eu tot m-am uitat si "nu dau cu seama". 

Link to comment
Share on other sites

@Aleks18 vezi pe borna de minus, este stantata luna si anul fabricatiei.

Link to comment
Share on other sites

Este suficient offtopicul.

Este topic pe general despre baterii/acumulatori.

Spor.

Link to comment
Share on other sites

Salut, 

am un Passat B8 2015, am schimbat bateria de 68A Varta tot cu o Varta AGM 70A. La codare am schimbat amperajul din 68 în 70 dar producătorul nu ma lasă să-l schimb JCB - VAO. 

Încă o problema, la tipul bateriei am pus Binar - AGM, era selectat ceva de genul Canari?...

Acum am încărcare de 14,6 - 14,7V....nu e cam mult? 

Link to comment
Share on other sites

incarcarea la masinile cu start stop este mai mare fata de cele fara.

probabil tocmai de aia bateriile sunt mai scumpe.

Link to comment
Share on other sites

Am găsit undeva pe un forum unde ziceau ca pana la 15V e încărcare normala. 

Link to comment
Share on other sites

Daca e incarcata bateria pe acolo sta incarcarea. A mea cand era descarcata incarca cu 15v. Acum sta sub. 

Link to comment
Share on other sites

Incarca in functie de cat stie ca are nevoie, in functie de starea bateriei, incarcarea acesteia, consumatori, temperaturi, etc

Link to comment
Share on other sites

@neutru stai linistit modulul de monitorizare SOC (state of charge) al bateriei AGM stie cat sa dozeze precis amperajul necesar... poti avea surpriza sa verifici cu multimetru in parcare incarcarea fiind de 12.8-14.7 fiind normal la masinile cu echipare start stop... incarcarea adevarata se face doar in decelerare (iau piciorul de pe acceleratie si calc usor frana) unde sistemul injecteaza un boost de tensiune de pana la 24V... bateriile conventionale nu rezista si pocnesc in laterala de obicei spre borna minus (sistemul previne totusi scurcuitarea bateriei si dezactiveaza stemul start stop urmat de eroare... incarcarea accelei baterii se va face clasic doar in accelerare ceea ce rezulta o lipsa de putere a motorului consum usor crescut alternatorul fiind sarcina parazit pe anexe.

Foarte important la inlocuirea acumulatorilor startstop EFB, EFB+ sau AGM ecu trebuie sa stie tipul de baterie urmat de amperaj, codul BEM este necesar pentru transferul kilometrajului in cipul din baterie pentru a nu fi fraudat. 

Link to comment
Share on other sites

Are vreo importanta cum e codata in calculator? Daca influenteaza modul de incarcare?

 

eu am acel exide clasic de aprox 3 ani si se mentine bine din ce vad. Masina o am doar de o luna jumate. Nu stiu in schimb cum e codata bateria mea in calculator. 

Link to comment
Share on other sites

@aleks18 daca bateria nu este codata corespunzator sistemul intra in safe mode start-stop nu functioneaza (e oK) dar repet incarcarea se face parazitara din puterea motorului si nu din decelerarea ansamblului. Unele masini nu accepta safe mode si in scurt timp scurcircuiteaza bateria ( de-a dracu ca asa sa codat ECU... sa ajungi la reprezentanta pe platforma pentru ca bateria va scade sub 8v ceea ce distruge ECU sau BSM ireparabil doar prin inlocuire)

Link to comment
Share on other sites

Si daca e codata ca si wet battery si nu agm, totul ar trebui sa fie in regula?

Link to comment
Share on other sites

Multe masini din grupul VAG au codare generica in BSM a bateriei AGM si nu influenteaza cu nimic modul de incarcare a iei... sistemul stie daca perite boost-ul de energie suplimentara la decelerare pentru bateria agm, daca montez o baterie normala non agm pe un sistem st. fara sa codez modulul BSM ECU motor 01 va detecta anomalia din decelerare dezactivand sistemul st (pe maxidot color va aparea pictograma mare cu bateria galbena si un ding specific de eroare) ramane un paradox daca bateria inainte de eroare a suportat sutul de tensiune multe nu rezista si dupa 2-6 luni mor subit in parcare, cu cat nivelul de echipare a masinii este mai evoluat cu multe dotari cu atat mai repede va strica ireparabil o baterie non AGM... pot sa fac ce codare vreau, sistemul este ceva gen clockwork care daca a fost conceput pentru AGM sau EFB+ nu va suporta altceva.

Link to comment
Share on other sites

Am maxidot si nu apare nimic in bord. Eu oricum dezactivez de la buton sistemul de fiecare data. Bateria e cea de pe pagina anterioara si deocamdata functioneaza foarte bine. Urmatoarea va fi agm oricum. 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut

Pana la urma daca inlocuiesti bateria AGM cu una originala Vw, acelasi cod(sau noul cod), acelasi amperaj, caracteristici, etc. mai e nevoie de codare dupa inlocuire sau nu?

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

In felul acesta stie ca s-a montat o baterie noua, etc. Ajuta la parametrii de incarcare, etc

Link to comment
Share on other sites

Ok, am inteles. Multumesc pt clarificari. 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Mulțumesc și eu pentru clarificări. Înainte sa schimb bateria într-adevăr mi se dezactiva sistemul start-stop iar dimineața la pornire învârtea motorul dar pornea greu, am crezut ca e din cauza vanei VVT. Acum ca am schimbat bateria pornește, cum se zice, "la sfert". 

Link to comment
Share on other sites

Cand are probleme la VVT, ai eroare de G40 implauzibil, pe motor.

 

Bateria se verifica si cu vcds ul, in blocurile de masura, vezi starea acesteia

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!