Jump to content

CV Multitronic - Probleme


MCM
 Share

Recommended Posts

Eu zic ca in conditiile date a fost OK raportul calitate/pret.

Link to comment
Share on other sites

Dragi compadres,

Tocmai am revenit cu masina de la service ;) , sunt foarte incantat !!!

Inca odata multumesc baietilor de la Autoworld, sunt adevarati profesionisti.

Valoarea finala este 90 mil si ceva maruntis, dar lucrarile efectuate la masina sunt de nota 10.

Azi dimineata cand am ajuns la service, masina era spalata, curatata si pregatita. Am iesit la un drive test cu un mecanic, care mi-a relatat cu lux de amanunte ce lucrari s-au efectuat pe masina, plus alte informatii despre posibile componente ale masinii care pot avea probleme in timp.

Nu stiu altii ce probleme au avut cu baietii de la Autoworld, fata de mine au fost foarte OK. Au fost prompti, au respectat termenele de livrare la piese, termenele de executie la reparatii, intr-un cuvant sunt profesionisti.

Reparatia la cutie a fost foarte scumpa, dar am primit calitate in schimbul banilor ... eu sunt multumit. ;)

Revin cu o completare la piesele inlocuite pe care nu le stiam cu exactitate ieri:

- pompa de ulei + corp valve

- arbore primar

- maruntisuri (garnituri, suruburi, ulei cutie 7ltr.)

Sa auzim de bine, ;)

Hans

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

PPPPP, spune-mi te rog cum pot sa te contactez, inteleg ca ai schimbat uleiul la cutie Multitronic si poate-mi dai cateva detalii.

Incerc de cateva zile sa fac schimbul de ulei la cutie Multitronic pe masina mea Audi A6 AKE din 2000 si toti la care am fost nu se baga. Mi s-au dat diverse explicatii: reglaje delicate, frica de probleme ulterioare, unul mi-a spus ca uleiul la cutia asta tine 1.000.000 km, etc. Masina are 165k KM si din discutiile cu fostul proprieter, cred ca nu s-a schimat niciodata uleiul la cutie.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Nu se fac reglaje dar este destul de greu de facut schimbul. Se schimba la 60000 km si costa. Uleiul este unul special si cred ca mai avem stoc de un schimb

Toate bune

Link to comment
Share on other sites

Am reusit azi sa gasesc un service care face schimb de ulei la cutie Multitronic. Este pe linia lui 102, langa Bobocica. Am stat langa ei si am inteles de ce e delicata procedura si nu se baga nimeni: se scurge uleiul vechi cu motorul si cutia rece - max 25 grade. Se scurg doar 5 litri, alti 4 raman in convertizorul din cutie. Se incarca 3,5 litri, se porneste motorul si se asteapta sa ajunga la 50 de grade. In acet moment se mai deschid niste valve in cutie, moment in care se mai pot incarca inca 1,5 litri. Bineinteles, am schimbat si filtrul cutiei. Dupa cca. 50 KM, ar trebui sa ma duc sa mai scurga/adauge inca 5 litri, per total realizandu-se o schimbare a uleiului din cutie in proportie de cca. 75% .

Uleiul folosit a fost Castrol ATF pentru Multitronic.

Cele bune.

Link to comment
Share on other sites

Ori tu nu ai Multitronic si este Tiptronic cutia ori tocmai ai schimbat uleiul cu unul nepotrivit !

NU EXISTA ulei Castrol pt. Multitronic (exista doar ulei de la VW pt. Multitronic- eticheta de origine).

Link to comment
Share on other sites

sigur nu are mutitronic deoarece aceasta cutie nu s-a pus impreunacu, quattro

Link to comment
Share on other sites

Aveti dreptate amandoi. Deoarece nu am avut manualul masinii, singura mea informatie despre tipul de cutie a fost de la mecanici, iar ei au folosit cuvantul "Multitronic".

Deci e Tiptronic. Oricum, mi s-au schimbat 5 litri cu un ulei Castrol ATF, parca rosu. Dupa 200 km facuti, totul pare OK, sper sa ramana asa.

Multumesc pentru detalii, cu timpul trebuie sa fac rost de un Owners Manual ca sa evit confuziile de genul asta.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Care e diferenta ? ... eu cred ca am Multitronic pe masina (si e quattro) ... are P R N D S si comenzi pe volan ... din cate stiu Tiptronicul are P R N D 1 2 3 ...

Masina e un A6 Avant Quattro de 2,5 TDI motor AKE din 2003.

De fapt ce cutie are ? Cum se poate afla exact ?

post-293-1206561298_thumb.jpg

post-293-1206561550_thumb.jpg

Edited by RALLYMAN
Link to comment
Share on other sites

stai relax ca ai tiptronic (asa am si eu)

Link to comment
Share on other sites

bebe_nick_17

sal all:-s..sunt cel mai nou pe aici se pare... insa am si eu o mica problema cu cutia la a6 meu.un 2.5 tdi V6 multyitronic 155 cp.nici nu stiu cum sa incep sa descriu problema ca nu e ceva standard.uneori dupa ce imi pornesc motorul si pun levierul pe DRIVE, normal D trebuie sa fie incadrat intrr-un patratel rosu(app eu am PRND inbord si pe manual 6 +1)insa patratelul ala rosu nu este aprin uneori...se vad PRND dar nu este aprins patratelul in care este levierul pus.masina trage normal nici o problema.pe drum se mai intampla isi revina iar sa dispara si tot asa... ca si cum un contact inmperfect ar avea loc nu stiu pe unde , sau vreun senzor nu si-ar face treaba cum trebuie.

de mentionat este ca atunci cand patratelul rosu nu este , dau levierul pe manual insa in bord tot PRND am si misc "+" respectiv "-" insa nici un efect ca si cand nu ar recunoaste functia manual.

inca un aspect tot atunci cand lipseste patratelul rosu, si o pun pe R, reverse, nu am becurile de R aprinse si nici nu prea imi trage in marsarier, daca brusc apare patratelul ca se intampla sa apara din senin, se aprind farurile de R pe spate si apoi totul revine la normal.

si ultimul aspect... daca lipseste patratelul rosu si o pun pe N intra in avarie . se inrosessc toate 4 de la P pana la D PRND si intra pe intermitent toate.insa in acest caz totul merge normal. imi trage pe R, si pot schimba manual.:??

daca stiti de ceva senzori de treapta sau ceva contacti care sa se duca in timp pe la compiterul acela de la cutia multitronic va-s ruga sa imi rasp si mie ca nu stiu ce sa fac.

eu am masina la PBV pentru un accident si le-am zis sa imi faca si cutia iar ei au zis din ce le-am povestit eu fara amanunte, ca trebuie sa schhimb blocul de valve si m-ar costa in jur de 50 60 milioane.5000 6000 RON. sa fim seriosi. parerea mea e ca daca apare si dispare patratelul ala rosu in mers cum vrea el nu e de la o valva . e de la ceva electronic care nu face contact bine sau care nu da informatia corecta la computerul cutiei... ce si cum habar nu am ca nu am studiat niciodata o cutie multitronic.

va multumesc anticipat, si astept parerile voastre.

Link to comment
Share on other sites

Poti sa descrii mai exact ce are cutia ? ... cum se manifesta ? ... este multitronic sau tiptronic ?... masina e 2x4 sau quattro ? ... cate viteze afiseaza pe bord la schimbarea manuala a treptelor ? 5 sau 6 ? ...

Stiu ca exista si in Buc specialisti in reparatii cutii de viteze automate ... intra pe www.clubaudi.ro si vei gasi acolo cred raspunsul la intrebarea ta ...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Si eu am o problema de acest gen la cutia Tiptronic de la Audi A6 Avant Quattro 2,5TDI V6 din 2003 ... iata cum se manifesta:

- cand pui contactul pe pozitia de alimentare a consumatorilor (pozitia in care motorul e pornit ... deci inainte sa dai la automat) se aprind in bord spirala de la bujiile incandescente, masina portocalie cu cheie pe ea, etc ... in acest timp se aude un ,,clamp'' in bord ca si cum ar cupla un releu si zona in care sant afisate treptele de viteza PRNDS se aprinde normal adica litera P este pe un fond rosu (iar restul pe negru) ... urmeaza pornit motor si mers normal ... merge si pe manual

- cand pui contactul pe pozitia de alimentare a consumatorilor (pozitia in care motorul e pornit ... deci inainte sa dai la automat) se aprind in bord spirala de la bujiile incandescente, masina portocalie cu cheie pe ea, etc ... se aude un piuit prelung si si zona in care sant afisate treptele de viteza PRNDS se aprinde pe un fond rosu pe care sant scrise PRNDS ... clampanitul de releu nu se mai aude, masina poate functiona asa, adica schimba automat treptele normal dar daca dai pe manual nu se mai schimba afisajul in 54321 si nici nu schimba manual ... merge in continuare pe automat ...

Remediu: se pune contactul de mai multe ori pana cupleaza releul acela si functioneaza normal ... dar este destul de enervanta aceasta manifestare ....

Stie cineva ce poate sa aiba si care ar fi solutia ca sa nu mai apara aceasta anomalie ?

PS: iata cum arata un Multitronic in interior ... lantul din cutie ... si cum functioneaza ...

post-293-1208718804_thumb.jpg

post-293-1208719061_thumb.jpg

post-293-1208719186_thumb.jpg

post-293-1208719221_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Trebuie mai mult ca sigur o scanare a computerului cutiei de viteze, sigur este un senzor, stiu ca are mai multi senzori foarte sensibili la umezeala.

In cel mai fericit caz te poate costa in jur de 250-300 lei, cu tot cu manopera.

Sa ne spui ce ai rezolvat :)

Link to comment
Share on other sites

bebe_nick_17

daca ai citi mai atent ai observa ca am zis...masina este 2.5 tdi multitronic 155 cp, 2*4 tractiune pe fata adica, iar problema este urmatoarea: dupa ce pornesc motorul dupa 5- 10 minute de functionare normala adica sa explic ce inseamna functionare normala: levierul pozitionat pe "D" in bord apare PRND iar D este intr-un dreptunghi rosu, schimb pe modul manual apar 654321 iar viteza in care este cutia spre exemplu 4 este intr-un patratel rosu de asemenea.

revin dupa 5-10 min de functionare normala patratelul rosu de pe D dispare cand sunt me modul automat ... mut levierul pe manual insa in bord nu imi apar 654321 nu imi apar si nu pot schimba manual vitezele. daca pozitionez levierul pe "N" PRND incepe sa se aprinda pe intermitent inconjurate toate de deptunghiul rosu adica intra in avarie schimb levierul pe manual imi apar si vitezele in bord 654321 tot pe intermitent dar viteza imi apare in patratelul rosu si pot schimba manual vitezele.

cutia functioneaza normal adica masina trage normal si cand e in avarie si cand functioneaza normal, singura problema care am observat-o cand nu apare patratelul rosu pe "D" si pun levierul in "R" patratelul rosu tot nu este aprins pe "R " cum ar trebui sa fie normal, becurile pe marsarier nu sunt aprinse si nu imi cupleaza pe reverse accelerez dar degeaba ca si cum ar patina ambreiajul. banuiesc ca exista acolo un electromagnet care cupleaza ambreiajul pe reverse si cand se aprind becurile albe pe spate se trimite si un curent in electromagnet care cupleaza ambreiajul.

daca pun cutia pe avarie adica sa mi se aprinda toate treptele intermitent pot da pe reverse adica pe "R"" imi cupleaza dar foarte brusc si smuceste cand cupleaza...dar cupleaza si merge normal...ma deranjeaza doar ca smuceste...totul tine de electronica dar ce si cum nu imi pot da seama caci cei de la porche nu au vrut s aimi dea foile cu erorile date de computerul de bord si ce mai e pe acolo...cica ar mai da o eroare la un contactor de la frana ...si ma gandesc sa nu aiba ceva legatura si cu asta ...poate aceste contactor sau din cauza lui un periferic transmite informatii gresite la computerul de cutie si din cauza asta imi face figuri...

spun asta deoarece la drum lung cand nu prea calc frana nu imi face nici o figura si merge normal...

cam asa se comporta cutia si coputerul de bord...

daca aveti idee si ati mai patit asa ceva ..astept pareri si sa imi spuneti cum ati rezolvat problema, unde si la ce bani...

va salut ..

Link to comment
Share on other sites

Am patit si eu ceva similar, mai putin faza cu smuciturile. Detalii gasesti in topicul asta:

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=31446

La mine masina mergea normal, doar bordul clipea intermitent. Problema aparea aleator, de obicei la schimbare de pe un mod pe altul, alteori in mers - pur si simplu. Masina nu avea nici un schimb de ulei facut la cutia de viteze (se face la 60.000 km - unii ii spun completare). Problema a fost unitatea de control la cutie stricata (a costat 3600 ron cu manopera la reprezentanta in cluj - trebuie data jos cutia de pe masina, au ce demonta baietii; am incercat in alte cateva locuri din cluj, dar nu s-au bagat la cutie multitronic sau au zis direct ca trebuie cutie noua) si mi-au recomandat sa fac si schimbul de ulei, ca sa fiu sigur (inca 800 ron). Schimbul de ulei s-a simtit, mai ales la porniri la rece. Au trecut 9 luni si 10.000km de atunci, cutia merge perfect.

Nu ma pot pronunta asupra smuciturilor, dar s-ar putea sa ai probleme si la ambreiaj, sau e doar din cauza ca nu mai functioneaza bine unitatea de control (pe drive cupleaza ambreiajul mai lent, pentru o pornire mai fina). Daca nu e nici o diferenta intre sport si drive la pornire, probabil ambreiajul e ok. Ambreiajul e controlat electronic si la modelul pana in 2004 are ambreiaj mai slabutz, care se cam duce din cauza cuplului mare (ai v6 tdi din ce vad). Nu ne-ai spus nimic despre istoricul masinii - kilometraj si schimburile de ulei la cutie.

Edited by Co_Op
Link to comment
Share on other sites

bebe_nick_17

dap v6 am ... si nu stiu daca a fost schimbat uleiul la cutia de viteze vreodata...am 215 mii km...e luata din austria de la un audi...la 180 mii...cam la 205 mii a inceput sa imi faca figuri cutia...si nu sunt sigur ca vreau sa schimb unitatea de la cutie deoarece cred ca poate fi si altceva de vina....pana la urma daca nu ii da nimeni de cap o sa urmez calea ta...masina e 2002 si nu am modulul sport am doar PRND ...PRNDS apare dupa modelul 2003 cred...oricum smucitura apare cand am cutia in avarie...si inca o chestie care vreau sa va intreb ca am uitat si demult am observat-o...cand o trec pe manual si ma dau la ea ...adica schimb din a 2 in a 3 la 4000 si din a 3 in a 4 tot la 4000

la momentul cand schimba se aude un vuiet asa ca si cand ar trage aer printr-o gaura mica ca atunci cand se face vid in ceva...si nu stiu de la ce e....e normal sa se auda asa???:-?? ca habar nu am...

Link to comment
Share on other sites

Pot sa va spun ca am avut si eu niste probleme cu schimbatorul de la Passatul meu Tiptronic.

Pe scurt: Am fost in service sa ii schimb parbriz spart si am luat-o cu aripa indoita(pt care am primit reducere...). La o zi dupa ce am luat-o am observat ca arata ciudat plasticul de la schimbator, si nu merge modul de schimbare manuala Tiptronic(pe bord ramane scris PRND si nu 12345)

Rezolvare:

Am desfacut capacul de la schimbator, am scos mansonul si am repozitionat plasticele de acolo.

Comenzile de la levier sunt recunoscute prin intermediul unor relee REED (cu magneti) care nu au nici o legatura cu mizeria, nu sunt sensibili la asa ceva.

La audi am vazut ca este aceeasi configuratie la maneta de la schimbator. Merge relativ usor de desfacut.

Link to comment
Share on other sites

bebe_nick_17

si imi poti explica si mie??? cum se desface ca mi-as arunca si eu o privire pe acolo...daca poti sa imi descrii in scris cum se desface capacul la schimbator astept un raspuns...

multumesc anticipat...

Link to comment
Share on other sites

Am desfacut si eu masca de la cutie, am tot Tiptronic. Am polisat masca cu o freza cu pasla, arata ca noua.La mine nu sunt relee Reed, sunt 3 traductori magnetici Hall, pe verticala circuitului imprimat.

Uite pe scurt cum se desface:

- cheia in contact, apasa frana si pozitioneaza maneta schimbatorului in dreptul pozitiei 3

- la imbinarea intre plasticul maciuliei si cilindrul de pe tija manetei, baga o surubelnita dreapta subtire si apasa cilindrul in jos

- trage butonul lateral la max in afara ( spre stanga ) si scoate maciulia in sus

- placuta care imbraca masca schimbatorului se scoate prin ridicarea capatului dinspre frana de mana, cu un varf de surubelnita subtire

- dupa care se trage spre frana de mana si in sus, pentru a elibera capatul de sub scrumiera

- masca cu LED-uri se scoate prin impingerea in lateral a celor 4 cleme de plastic

Aici m-am oprit, doar am curatat mecanismele vizibile. Practic scopul a fost polisarea mastii, a mea era zgariata si la PBN e 750 RON ( contine si placa cu circuite imprimate, nu se vinde ca reper separat ).

Atentie, la asamblare e putin diferit: maciulia se monteaza, cu butonul lateral tras la max in afara si pozitionat spre motor ( spre fata masinii ). Se rasuceste maciulia pana cand butonul lateral ajunge pozitionat spre sofer (butonul lateral se tine extins la max ). In acest moment maciulia s-a fixat pe ghidajul tijei schimbatorului. Se apasa butonul lateral spre interior. La sfarsit, se ridica cilindrul pana cand s-a fixat ferm.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Salutare.Am si eu un A6 avant 2,5TDI(2004) 163kp,cutie automatica.De ceva timp a inceput sa clipeasca indicatorul PRNDS la bord,dar nu totdeauna,ci dupa ce am mers ceva timp si numai dupa schimbare de pozitie a levierului. Nu simt nicio modificare la mers si schimbare de viteza nici atunci cand clipeste bordul,nici cand indica normal.Am auzit de un domn arab care-i bun la cutii automate.Imi poate da cineva adresa service-lui dansului sau un numar de tel.la care sa-mi fac programare la el?Adresa mea de mail- vornica1967@yahoo.com.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...
raduchiriac

Datorita faptului ca in Romania avem numai mecanici super " buni"si datorita faptului ca cutia mea multitronic a inceput sa trepideze serios la schimbarea vitezei m-am decis sa schimb singur uleiul in cutie.Asa ca cine ma poate sfatui cum metoda de schimbare il rog sa ma ajute.....

Masina este Audi A6 an 2002 cod AYM multitronic motor 2,5 155 cai

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Ai reusit sa iti schimbi singur uleiul in cutie?

As fi foarte curios cum ai facut asta. Din ce stiu eu uleiul nu ai sa il poti schimba niciodata complet, si ca sa umpli cutia ai nevoie de o pompa speciala. Sau ma insel eu :-??

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salut am si eu un A6 2,5tdi v6 cu cutie multitronic tip motor BFC tip cutie viteze GHD.Masina are aceleasi simptome ca la bebe nick 17.Am fost cu ea la un specialist si acesta a dat un verdict sec.Trebuie schimbat calculatorul cutiei piesa care costa in jur de 3900 cu tva.Cu timpul eroarea va fi continua iar urmatoarea problema nu va mai recunoaste marsarierul.Asa ca puneti banii deoparte:)

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...

Azi mi am schimbat cutie de viteze automata la audi a6 .Este vorba de un audi a6 2006, cu cutie multitronic  7+1 trepte, am inlocuit cutia cu alta acelasi cod, dar dupa ce am montat-o acesta cupleaza  p.r.n,d,s  dar nu pleaca de pe loc  

Singura eroare  este cea  din poza  , plus ca  la kilometraj  imi arata  safe !

21245563_1551419278211768_2107319420_n.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!