Jump to content

CV Multitronic - Probleme


MCM
 Share

Recommended Posts

SALUTARE,

AUDI A6, 2.5 . SE TUREAZA IN GOL (CA SI CUM AGATZA )DUPA CARE ISI IA DEMARAJUL , DAR GREU..

AM SCHIMBAT ULEIUL LA CUTIE MULTITRONIC LA REPR. CARDINAL C-TA, 16 MIL. COSTAT.

PRIMA SAPTAMINA FUGEA DE RUPE PAMINTUL, ACUM INSA A REVENIT LA VECHIA PROBLEMA.

AVETI IDEE DESPRE CE ESTE VORBA ???

Link to comment
Share on other sites

Nu ma pricep, f bine... dar parca are si niste filtre, cutia ...

Link to comment
Share on other sites

filtrul din cutie l-ai schimbat sau curatat?

Link to comment
Share on other sites

Cutia multitronic nu are filtru. Am avut exact acelasi model de audi si cand am schimbat uleiul la pbn, mi-au zis ca aceasta cutie nu are filtru. Apropo, pe mine la pbn m-a costat schimbul de ulei la cutie 800 ron. Tu in 1600ron nu ai schimbat si altceva? Ca mi se pare enorm.

Link to comment
Share on other sites

AM SCHIMBAT SI FILTRU , DAR LA CUTIE MULTITRONIC FILTRUL ESTE PE FURTUNUL CARE DUCE DE LA CUTIE LA RADIATORUL DE RACIRE SI SE SCHIMBA CU TOT CU FURTUN, NUMAI FILTRUL A COSTAT 7.5 MILIOANE

Link to comment
Share on other sites

160 000 km.

SA FIE DE LA DEBITMETRU???/

DAR PE VAG INDICA BINE

Link to comment
Share on other sites

dupa parerea mea e de la cutie dar nu e problema electronica(ar fi aparut la test) ci mecanica.stiu multi care au avut probleme.

Link to comment
Share on other sites

Am o prietena cu Passat V6 TDI care face la fel...

Link to comment
Share on other sites

trebuie sa demontez cutia??/

Link to comment
Share on other sites

A6, 2.5. TDI , SE TUREAZA IN GOL CIND ACCELEREZI , AVETI IDEE CE ESTE DE FACUT??

Moderator: Te rog sa citesti regulamentul. In primul rand nu mai scrie cu majuscule, iar in al doilea nu mai deschide 2 topic-uri cu aceeasi problema.(le-am unit)

Link to comment
Share on other sites

hai ma...a zis omu Multitronic

Link to comment
Share on other sites

tiberiuenache

Sper sa nu am bad news pt tine...si sper din tot sufletul sa fie de la debitmetrul de aer...cu toate ca nu ai zis nimik de pierdere de putere.

Insa poate fi si de cutie...Problema celor Multitronic inainte de 2004 e ca ambreiajul umed are doar 5 placutze si nu rezista prea bine la cuplurile motoarelor diesel in special celor 2.5Tdi....

Audi si-a dat seama de aceasta problema si a propus apoi schimbarea uleiului si filtrului (initial au zis ca nu e nevoie) insa nu prea le-a mers...In 2004 ei au venit cu acele cutii cu amreiaje cu 7 placute care sunt mult mai bune si rezista la cupluri de peste 300Nm...

Totusi poate fi si de la un ulei murdar...chiar daca e nou, poate nu l-au scurs cum trebuie. Cutiile multitroni au acel bloc de valve care este f sensibil si care daca prinde mizerie duce la blocarea lui si tot felul de probleme la cutie...Asa ca ai 2 probleme posibile

1. Ori ambreiajul e dus si trebuie schimbat cu modelul nou cu 7 discuri/placute

2. Ori uleiul nu a fost bine schimbat/proasta calitate si apoi ai un modulul de valve infundat...si trebuie curata/schimbate valvele sau chiar modulul complet.

Ca sa afli mai sigur ce si cum...incearca sa pui cutia pe Manual si la turatii mai mari schimba vitezele si vezi daca la toate simti abreiajul ca aluneca sau doar la unele dintre ele... Daca simti ca aluneca in orice situatie sau chiar simti ca se ineaca atunci e de la ambreiaj...

Daca simti o intarziere in demaraj (apoi cuplare mai brusca) atunci mai mult ca sigur e de la ulei/Modulul de valve.

Eu unul initial am dorit un Audi A6 cu Multitronic...insa dupa ce m-am documentat referitor la problemele acestei cutii mi-a cam pierit cheful...asa ca am recurs la masina din semnatura...Documenteaza-te de pe forumurile Audi internationale...si vei afla cu siguranta mai multe de spe porblemele Multitronic.

Este o cutie exceptionala (mai ales modelul actual) insa mai au ceva de lucru la ea...e prea noua tehnologia...

Bafta...si mergi la un service f bun si fai o verificare electronica amanuntita a cutiei...poat aflii mai multe...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Dragi compadres,

Se pare ca de ce m-am temut ca se va intampla nu am scapat.

...dar sa incep cu inceputul; sunt fericitul posesor al unui Audi A6 Avant 2,5 TDI 163 CP multitronic, model 2003. Inainte de a cumpara masina anul trecut in Septembrie din Germania am incercat sa ma documentez cat mai bine cu putinta in ceeace priveste modelul de masina, posibile probleme, etc.. prima problema de care am auzit a fost cea la cutiile de viteze multitronic, dar mi-am zis ca nu mi se va intampla tocmai mie ptr ca eu am grija de masina, etc...

In urma cu cateva zile am facut un drum mai lung, ocazie cu care mici zgaltieli au aparut la plecari de pe loc, etc. in general la trepte mici de viteza. Stiam ca mai devreme sau mai tarziu voi avea probleme cu multitronicul. In weekend am plecat la tara si dupa alte cateva semne negative din partea masinii multitronicul (cred) s-a stricat. Senzatia a fost ca in timp ce am efectuat o manevra de intoarcere, care presupunea si marsarier, nu reuseam decat cu greu sa pun masina in miscare (practic aproape ca acceleram in gol), iar cand am mutat pe pozitia drive am reusit sa mai fac aprox 1 metru si acolo am ramas. Am oprit masina, am repornit-o sperand ca isi revine, dar nimic ... in momentul in care pornesc motorul se aude un sunet metalic, ca si cand ceva freaca acolo si nu se misca nici in marsarier, nici pe drive, nici in modulul tiptronic/manual. Ciudat mi se pare ca pe bord nu-mi apare nici un mesaj de eroare, nimic.

Asa ca am venit acasa cu masina pe platforma.

Sunt din Cluj, am vorbit cu mecanicul la care imi duc de obicei masina la verificari periodice, etc. a venit sa vada masina, a pornit-o si mi-a zis ca nu stie sigur ce are, se documenteaza. de asemenea, mecanicul mi-a spus ca daca problema e cu cutia multitronic nu se poate repara decat in Ungaria, sau la Arad ... ceva de genul asta.

V-ati mai intalnit careva cu probleme similare ? niste sfaturi, etc mi-ar fi de mare ajutor.

E adevarat ca nimeni nu stie sa repare cutiile multitronic in Romania ???

Azi am de gand sa merg la serviceul Audi si sa le expun problema, eventual sa-l iau pe unul cu mine la garaj si sa vada masina, trebuie sa gasesc repede o solutie ptr ca munca mea presupune foarte multe deplasari si sunt legat de maini si picioare fara masina.

Link to comment
Share on other sites

si la timisoara este un tip arab care repara, chiar 2 sunt. pm daca vrei nr de tel

Link to comment
Share on other sites

Am fost ieri la serviceul Audi, le-am prezentat situatia masinii si se pare ca ei s-au mai intalnit cu asa ceva. Exista un kit de reparatii ptr cutiile multitronic, acesta presupunand inlocuirea conurilor cu 6 trepte cu altele de 7 tepte ... se pare acesata rezolva problema daca presupunerea mea e buna si problema e cu multitronicul. Oricum, interesant este ca nu-mi afiseaza absolut nici un fel de informatii pe bord.

Oricum, m-au programat pe vineri dimineata la service ... mai revin cu detalii dupa.

Edited by GBRHans
Link to comment
Share on other sites

Acuma daca te-ai dus la Autoworld, probabil ti-au bagat masina in baza lor de date cu problema si trebuie sa mergi cu ei pana la capat, sa o treaca rezolvata, sau s-ar putea sa ai probleme cand o vinzi.

Am avut si eu probleme la multitronic acum o luna, imi palpaiau pe bord, dar mecanic nu se simtea nimic. Uleiul la cutie se schimba la 60.000 dupa manual, schimba-l la 40.000 ca 5l de ulei sunt mai ieftini decat reparatii la cutie, eu nu l-am schimbat si la 63500 mi-a aparut eroarea pe bord. M-am dus la Autoworld pe Calea Turzii. Din proprie experienta sa te astepti la urmatoarele:

cele bune:

* foarte probabil te vor rezolva si nu vei mai avea problema

* masina va sta putin in service din clipa in care o duci pana e gata

* iti vor da masina la cheie, spalata, cu lichidele completate (avea la lichid de frana putin sub minim si au pus fix la medie, idem restul lichidelor), reglaj suspensie (mie mi-au facut-o mai tare, e mai placut si mai precis la condus pe drumuri bune, dar la ce gropi sunt la noi, preferam aia moale de pe vremuri)

* daca iti zic sa schimbi uleiul, schimba-l ca nu e mult

cele rele

* SCUMP, F. SCUMP

* cei de la consiliere service, aia care misca hartii, nu prea se tin de termene (m-au chemat la prima programare degeaba, erau full, iar piesa a venit in 20 de zile, fata de 5-7 cat promisesera initial). Daca au zis ca vine joi, suna-i joi, suna-i vineri, suna-i pana vine piesa. Fii politicos, dar ferm. Tine minte cu cine ai vorbit la service (numele complet si telefonul lui de la birou, sa nu suni pe la secretare si sa ceri legaturi)

Edited by Co_Op
Link to comment
Share on other sites

Multumesc Co Op ptr sfaturi si ajutor.

Se pare ca azi au inceput "ostilitatile" la masina mea, am stat o vreme la service, pe urma m-am intors la birou si tinem legatura de aici.

IN prima faza, avem urmatoarele probleme:

- pompa de ulei din cutie sparta

- roti dintate ciobite ...

Pasul urmator:

- se va demonta cutia ca sa vada daca nu cumva e problema cu si cu ambreajul, verificare daca sunt si acolo dinti deteriorati;

Sper sa nu fie si alte probleme in cutie ptr ca deja incepe sa fie costisitoare distractia asta: +/- 34 mil pompa de ulei, etc...

Voi posta noutati de indata ce le am, in cazul in care nu-mi crapa si mie inima de la surprize :D

Link to comment
Share on other sites

pe mine m-a costat 4400 ron toata distractia: unitate de control, ulei si manopera (dat jos cutia, demontat, pus tot inapoi) :D

http://vwforum.ro/index.php?showtopic=31446

In orice caz roti dintate prapadite la multitronic nu prea e comun (si nu stiu ce roti dintate sunt inauntru, ca in principal sunt 2 cilindrii variabili si un lant). De obicei se duce ambreiaju (si fix la 2.5 TDI pica cel mai des) sau unitatea de control. Noua cutia multitronic e pe la 6500 Euro, refurbished e vreo 3000-3500. Sau poti sa treci pe manual, dar dupa ce ai condus multitronic, mai greu...

La scoruri de peste 10000 RON, mai bine incearca si in alta parte, pentru a doua opinie. Spune-le sa iti dea constatarea in scris detaliat si contacteaza baietii de la arad/timisoara sa iti faca o oferta.

Noi sa fim sanatosi, ca belelele curg...

Edited by Co_Op
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Este bine ca totusi sunt dispusi sa repare. Am avut de schimbat uleiul la un Multitronic si fara sa fiu rautacios - ori n-aveau habar despre ce este vorba ori singuri dispusi - PBV mi-au cerut 500-600 RON pe manopera.

Din acest motiv am cumparat o scula dedicata acestei cutii si am facut schimbul la noi la service.

Pot spune ca a fost cu adevarat simplu .

Link to comment
Share on other sites

In orice caz roti dintate prapadite la multitronic nu prea e comun (si nu stiu ce roti dintate sunt inauntru, ca in principal sunt 2 cilindrii variabili si un lant).

Uite "niste" roti dintate in multitronic. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Buna Dragilor,

Se pare ca problema cu cutia multitronic s-a rezolvat si astazi voi avea din nou masina.

Problema/Cauza:

- s-a spart pompa de ulei din cutie si desigur ca a blocat toata cutia, ducand astfel la spargerea dintilor unor roti dintate

Efect:

- s-a dus pompa de ulei, iar aceasta se inlocuieste impreuna cu ansamblul de valve

- pe cealalta parte a cutiei s-au mai spart niste dinti la o alta piesa

Rezolvare:

- inlocuire pompa de ulei cu ansamblu de valve = aprox .3.100 ron

- inlocuire piesa defecta impreuna cu ansamblul acela cu 7 discuri ptr schimbarea vitezei (kit de reparatii ii zic cei de la service) = aprox 3.200 ron

- ulei ptr cutie = aprox. 500 ron

- garnituri, suruburi, etc. = 1.000 ron

- manopera = 1.000 ron

Cost total: aprox. 9.000 ron

timp pierdut = 1 luna

... dupa toate acestea, contrar celor auzite de la altii, concluzia este ca cei de la Autoworld sunt buni profesionisti si problema se remediaza; s-au tinut si de termene foarte bine, nu am nimic de reprosat.

Sigur, pretul e mare .... dar nu discutam de Dacia Logan, ci de o masina din segmentul premium, de asemenea nu discutam de un service din garajul lui Gica, ci de service autorizat Audi.

Sa auzim de bine si sper sa nu mai am probleme de genul asta in urmatorii 2 ani (pe putin),

Hans

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!