Jump to content

Nu am trecut ITP! Motiv: NOXE


Clasicul

Recommended Posts

Cine ma poate ajuta cu o idee, sfat...

la masina din semnatura am trecut sa ii fac ITP si mi-au dat NOXE la motor, desi nu miroase a nimic benzina nearsa.

AM schimbat uleiul, filtrul, filtrul de aer. Nimic

Vreau sa imi spuneti unde pot merge sa remediez problema. Cei de la PBV imi iau 1 mil pe ora pt inspectie si au zis ca dureaza 3 ore (doar sa o testeze, fara reparatii). deci exclus.

Vreau un service ieftin si de calitate sau eventual prieteni de-ai vostri ce se pricep.

AM MARE NEVOIE. e a doua oara cand ma intorc astia de la RAR (acolo am facut ITP)

Multumesc

Link to post
Share on other sites
  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Clasicul

    6

  • vip3r_yo05

    4

  • negoctav

    4

  • SergiuD

    3

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Corect este sa-ti rezolvi problema, nu sa dai spaga.

misfire parca pe 14, 15 si 16.

https://www.ross-tech.com/vag-com/m_blocks/030-049.html

Posted Images

nu o avea catalizatorul sau este numai tubul gol fara filtre...

pot sa-ti dau un telefon la un service din dr taberei...

Link to post
Share on other sites

Daca cei de la I.T.P au spus ca ai noxe, intradevar masina ta are un defect.Nu cred ca analizorul lor de gaze minte.Referitor la parte financiara, nu te mai obosi sa cauti ceva ieftin si in acelasi timp de caltate pentru ca asta nu exista!In concluzie,lasa kitroshenia si da cu banu'...

Link to post
Share on other sites

Sonda Oxigen defecta sau catalizator ineficient.Un test cu VAS sau VAG-COM (pt cine stie cum sa testeze cu el sondele de oxigen si catalizatorul) ar fi indicat inainte de a schimba piese doar fiindca pot fi defecte.Daca masina in timpul testarii nu a avut motorul incalzit suficient de bine asfel incit catalizatorul sa ajunga la temperatura de regim noxele ies mari pe analizor fara ca efectiv sa existe un defect.Dupa cite stiu eu, cei de la RAR nu se prea obosesc cu incalzirea catalizatorului declarindu-se multumiti daca temperatura uleiului a atins 60 de grade Celcius.Daca nici tu nu ai tinut motorul pornit inainte de a intra pe linia de ITP un motiv pt care noxele depasesc limitele ar fi si acesta.

Link to post
Share on other sites

@Clasicul De ce te-ai dus la RAR sa faci ITP-ul si nu te-ai dus la o statie ITP de cartier? Astia sunt mai putin rigizi si mai trec cu vederea unele aspecte. Astfel vei putea trece ITP-ul si sa iti rezolvi pe urma noxele, fara sa fii presat de timp.

Problema pe care cred eu ca o ai este din cauza catalizatorului, care este distrus sau inexistent? Ai mai facut tu, de cand ai masina, ITP-ul si a trecut? Ma gandesc sa nu fie doar cochilia de la catalizator goala.

Link to post
Share on other sites

Stiu ca trebuia sa ma duc in "cartier". Masina e cumparata de 3 saptamani si nu am mai fost cu ea la ITP. Intr-adevar nu am avut motorul pornit. Aveam benzina de 95 de la MOL.

Nu am hartiutza la mine, dar la o valoare era normal sa fie 0.3 si eu aveam 0.57

Am fost la un service ieri si au zis ca nu ma pot ajuta cu nimic, ca valoarea e prea apropiata de normal si ar fi mai multe cauze.

Vreau o solutie concreta, un service, niste numere de telefon.

Alta intrebare: daca eu ma duc acum sa fac ITP la un service si trec OK, cand ajung la RAR nu ma iau la intrebari sau eventual testeaza masina iar "sa se convinga" ? Nu e blocata masina mea la RAR pt ITP?

Sunt dispus sa fac in alta parte

Link to post
Share on other sites

Nu ai primit PM-ul meu?

Raco Motor: diagnosticare Bosch KTS 550,aprox.650 mii lei vechi

0745184374 Ispirescu Mihai,sef service

Link to post
Share on other sites

Sunt foarte multe cauze care duc la noxe excesive.

Un inceput ar fi testarea sondei lambda. Nu este neaparat obligatoriu sa se stocheze vreo eroare legata de sonda, ci doar sonda sa nu lucreze in parametrii normali.

Link to post
Share on other sites

"Nu am hartiutza la mine, dar la o valoare era normal sa fie 0.3 si eu aveam 0.57" - probabil ca te referi la oxidul de carbon, insemna ca este o ardere incompleta; Ai incercat si dupa schimbarea bujiilor? Benzina cu cifra octanica de 95 este suficienta pentru motorul tau?

La RAR esti nevoit sa te intorci numai pentru identificare (banuiesc ca vrei sa inmatriculezi masina) si dupa remedierea noxelor pentru o reverificare care intra in aceiasi bani pe care i-ai dat deja prima oara. ITP-ul iti trebuie la inmatricularea de la politie si nu te intreaba unde l-ai facut

Link to post
Share on other sites
Nu ai primit PM-ul meu?

Raco Motor: diagnosticare Bosch KTS 550,aprox.650 mii lei vechi

:) KTS 550 este atit de slab in comparatie cu banalul Vag-com pe gama VAG incit ma intreb daca merita cei 600 de euro care trebuie platiti trimestrial pt abonament.Nici pe alte marci nu sta mai bine nereusind sa diagnosticheze nici masini cu echipamente Bosch.

Clasicul, daca in turatie masina ta are CO 0,57 % mai mult ca sigur catalizatorul nu avea temperatura necesara functionarii corecte.Ramin la parerea ca masina ta nu are nimic , poate doar catalizatorul cu ceva depunerii datorita mersului cu motorul la sarcini si turatii reduse (oras)pe care le poti elimina "forjind" masina cu viteza mare pe autostrada.Catalizatorul in mod sigur este la locul lui pt ca altfel se aprindea martorul motor pe bord si dadea ceva defect legat de a-II-a sonda de oxigen sau chiar catalizator si apoi CO era mult mai mare. Apropo ce cod are motorul tau ca sa vorbesc mai la obiect.Daca iti permiti :D sa renunti la taxa platita la RAR pt verificarea tehnica poti sa o faci la orice statie ITP , verificarea tehnica fiind valabila pt inmatriculare. La statiile ITP vei gasii oameni mai putin superficiali ca cei de la RAR care vor avea grija ca motorul si catalizatorul sa fie bine incalzite (adevarul este ca depinde si de tine, doar traim in Romania, intelegi ce vreau sa spun).Bafta

Edited by istef
Link to post
Share on other sites

NINOS iti multumesc pentru raspuns. Am zis ca masina nu era incalzita cand am intrat la testare, si in ultimul timp am mers numai oras, vreo 500km. Sunt dispus sa renunt la banii de ITP care i-am dat la RAR. Intrebarea este din nou: Daca fac ITP in alta parte si trec (cu emisiile nasoale care le am, sa zicem) RAR-ul ma mai verifica inca odata??

Link to post
Share on other sites

Nu!

Ninos, KTS-ul ii face diagnosticarea f bine,e adevarat ca nu stie atat de multe precum VAG-Comul,dar la erori mai ciudate iti da mura in gura ,pe cand Vag-Comu-ul da decat coudl de eroare si apoi cauti in cataloage,liste,etc....

Link to post
Share on other sites

motorul meu are cod ALM. puteti sa imi spuneti daca aste injectie monopunct sau multipunct? si daca e 16v sau nu? in carte nu scrie asta.

Link to post
Share on other sites

Injectie monopunct, 8 valve. Referitor la problema ta, din cele 4 ITP-uri (ultimul facut ieri) nu am avut probleme decit la penultimul (acum 2 ani). De vina a fost sonda Lambda pe care am si schimbat-o. ITP-ul de ieri a fost trecut pe bune, fara probleme.

Link to post
Share on other sites
...Am zis ca masina nu era incalzita cand am intrat la testare...

Asta mi se pare cea mai mare problema si in acelasi timp o greseala (voita?) a celor de RAR.

Link to post
Share on other sites

Cred ca spaga e taxa de incalzire a motorului..... :D

Link to post
Share on other sites

In cat timp se incalzeste catalizatorul? Eu am facut un control de rutina masinii din semnatura, dupa ce a ajuns temperatura de 90C la turatia de ralanti avea o crestere a CO iar la 2500 rot/min se mai adauga si hidrogen sulfurat parca. La scanare nu a dat nici o eroare.

Link to post
Share on other sites

daca te duci sa-ti verifici noxele incearca si o proba cu mufa de la sonda lambda deconectata... ecu foloseste o valoare presetata in absenta semnalului de la sonda... poate te scoti asa :blink:

Link to post
Share on other sites
Cred ca spaga e taxa de incalzire a motorului..... :huh:

Tu cand ai fost la R.A.R ai dat shpaga?Daca da,cui si de ce?

Link to post
Share on other sites

NU AM DAT SPAGA NIMANUI! ar trebui, cat si cui ?

nu e riscant?

Link to post
Share on other sites
Cred ca spaga e taxa de incalzire a motorului..... :)

Cand am spus asta am glumit....va dati seama,ca pe forum nu se incurajeaza mita si alte fapte ilicite! :)

Link to post
Share on other sites

baga benzina de 98 si fa un drum mai lung in care sa o turezi un pic mai mult decat de obicei (sa ajungi la turatie mare progresiv nu deodata) si cu masina incalzita mergi la verificarea pentru noxe (asa mi-au recomandat si mie meseriasii de la ITP) , ar trebui sa iasa mai mic decat ce ai tu, si verifica furtunul pe unde se intorc gazele nearse in carburator sa nu aiba mizerie sau sa fie infundat

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...

Apel catre cei mai priceputi la motoare pe benzina de pe acest forum... :lol:

Am "picat" ITP pe motiv de emisii de monoxid de carbon, dupa ce am schimbat ieri sonda lambda :) ;) ;) . Testul cu VAG-COM nu a indicat nimic anormal in afara unui scurt circuit ocazional la sonda lambda..

Toti parametrii sunt in limite normale, mai putin monoxidul de carbon. Valoarea la ralanti este de aprox 0.7, iar cu motorul turat creste semnificativ si ajunge pana la 1. (se pare ca ar trebui sa scada in loc sa creasca??) Valoarea maxima admisa este de 0.5.

Testul a fost facut cu motorul cald.

Aveti vreo idee despre ce se intampla?

Apreciez in mod deosebit parerile voastre.

Edited by Rumo
Link to post
Share on other sites

Clasicul ai nevoie de omul potrivit(intermediar) ca sa te treaca de ITP.Costa un pic mai mult decat un plin de benzina.Eu ti-as recomanda pe cineva care m-a trecut de RAR dar evident forumul nu incurajeaza astfel de lucruri...asa ca eu zic ca pt o Planeta mai curata,mai putin poluata ,sa iti rezolvi problema cu noxele care e foarte importanta.Cheers!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri