Jump to content

Generatia EA888 (1.8 TSI & 2.0 TSI)


75NOR
 Share

Postare recomandată

@halamadrid eu stiu ca nu e asa, tocmai din prisma datelor care se gasesc peste tot... adica a fiselor tehnice, si mai ales a testelor facute pe uleiul uzat, dupa 10/15k sau chiar 20k km... totul se gaseste online, trebuie doar citit si interpretat. Nu cred ca trebuie sa demonstrez nimic, eram doar curios sa vad din ce informatii ai inteles TU ca e SUPERIOR :)

Faptul ca e recomandat de producator pentru o anumite motoare moderne, aia nu inseamna ca e un ulei SUPERIOR, inseamna doar reducere de NOXE. DAR asta nu inseamna implicit si o PROTECTIE mai buna a motorului, sau O REZISTENTA MAI MARE IN TIMP ( ca numar de km ).

Deja se lucreaza si testeaza 0W12 sau 0W-8... la cat se va anunge? 0W-0? :lol: 

Parca Toyota baga deja apa de ploaie 0W16 in unele modele...

Mai tineti uleiul asta subtire 20/25k km in motor, si vedem noi dupaia fiabilitate dupa 150/200k km...

Deja e bataie de joc, si va ajunge si motorul cu totul sa fie consumabil...

Modificat de acidone77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fisele le-am vazut si eu, interpretarea e diferita.

Nu  stiu daca ai avut in folosinta vreun motor care sa ceara VW508/509, stiu ca esti fan schimburi de ulei sub 10.000 km (lucru normal la diesel, putin ciudat la benzinare), schimbi marca uleiului doar de dragul de a incerca altceva, deci puncte de vedere diferite,

Eu sunt genul care foloseste Mobil1 de 25 de ani, numai specificatii 0w, pe benzinare.

 

Cand Honda folosea 0w20, VAG abia se chinuia sa faca fiabil 1.2 tsi.

 

Quote

Mai tineti uleiul asta subtire 20/25k km in motor, si vedem noi dupaia fiabilitate dupa 150/200k km...

Ziceam, de max 15k.  Noi sa fim sanatosi.

Quote

Nu cred ca trebuie sa demonstrez nimic, eram doar curios sa vad din ce informatii ai inteles TU ca e SUPERIOR

Am inteles, nu conteaza cum vad eu uleiul, tu esti SUPERIOR, doar ma controlai la teme.😀

 

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru mine nu 0W e problema, ci cifra care vine dupa W... ca aia e viscozitatea la cald, si motorul dupa ce se incalzeste, si merge mult la drum lung, 0W ala nu ajuta mult decat la pornire, iar la noi in Romania nu mai e demult asa FRIG sa necesite 0W, dar in schimb vara de destul de CALD incat un 30/40 vascozitate la cald sa ofere o protectie mult mai buna in timp/km.

E mult de explicat si citit, si-au dat cu parerea multi altii care sunt mult mai in domeniu si mai experti ca noi, si concluzia e cam aceeasi... 

Dar pana la urma, fiecare alege ce doreste pe banii si masina lui :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, exista si 0w50, dar nu o sa bag niciodata intr-un motor de generatie noua VAG.

Citesc despre uleiuri de vreo 30 de ani incoace, cred ca stiu ce e aia vascozitate la rece/cald. Protectia e oferita de vascozitatea optma la cald, lucru ce nu inseamna neaparat o vascozitate mai mare.

VW imi inchipui ca a investit mai multi bani in cercetare decat noi doi si o fi aflat cateva lucruri de care noi nu ne prindem citind o simpla fisa.

 

Eu, dupa 6 schimburi cu 0w20, cred ca e uleiul potrivit. Tu cate schimuri cu 0w20 ai facut?

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hahaha, destule schimburi cu 0W30 si 5W30 incat sa stiu ce e ok pentru o masina. Eu 5 schimburi am facut in ultimul an Martie 2023-Martie 2024, deci hai sa lasam numarul de schimbui deoparte :) 

Dar ai si tu dreptate, daca VW zice sa bagi 0W20, cu norma indicata 508/509, aia bagi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O dai dupa visin. Eu vorbesc de Star Wars, iar tu imi zici ca ai vazut de "n" ori Star Gate si Star Trek.😁

 

Dupa cum ziceam, in materie de 0w20, expertiza ta la VAG se reduce la 0w30 si 5w30, indiferent de cate ori in 12 luni.

 

GPF-ul la TSI-urile moderne e un motiv suficient sa folosesti norma de ulei reomandata si benzina de calitate inalta.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o dau nicaieri, tu o tot schimbi, de la SUPERIOR, ai ajuns la POTRIVIT. Normal ca e potrivit ca asa zicea VW sa bagi in masina, norma 508/509. Pana la SUPERIOR e cale lunga, si acolo e problema...

Dar daca refuzi sa intelegi diferenta intre cele 2 cuvinte POTRIVIT/RECOMANDAT si SUPERIOR, nu e nicio problema... o inteleg altii :) 

Hai sa ne oprim aici ca discutia in continuare nu are rost, si o dam si in offtopic. Este topic dedicat de uleiuri... poate un coleg moderator muta discutia acolo... Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inapoi la topic, ce motoare de 2.0 au recomandare de 0w20? Vazusem doar ca e norma pt 1.5tsi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego 2.0TSI 190/200. Alea cu ciclu B. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@The_Ego cum crezi ca reusesc unii faze din astea: 

 

eM8TdMQl.jpg

 

Extraurban cu pACC si anvelope de 205, bineinteles. Cu 2.4 presiune.

Modificat de zidanne
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel si pentru GTI cu GPF.  Pentru golf R recomanda norma 504.00.
Merita vazute clipurile de aici. Daca retin bine, zice ca o protectie mai buna nu inseamna tot timpul un coeficient de frecare mai mic, dar si ca pe langa vascozitatea uleiului conteaza mult si pachetul de aditivi.

Eu personal folosesc 0W20 dar il schimb la maxim 12.000km. Masina circula 60% urban fara start stop, dar drumurile sunt scurte asa ca pentru mine e mai important cum se comporta uleiul in 30min de la pornirea motorului decat la talpa sustinuta.
Am urmarit temperatura uleiului vara pe canicula si avem asa:

  • pe drumuri nationale, expres si oras sta la 90-95*C;
  • pe autostrada am vazut 110*C, A3 avand zone inclinate.

Deci nimic de speriat.

Modificat de Adi_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, acidone77 said:

Nu o dau nicaieri, tu o tot schimbi, de la SUPERIOR, ai ajuns la POTRIVIT. Normal ca e potrivit ca asa zicea VW sa bagi in masina, norma 508/509. Pana la SUPERIOR e cale lunga, si acolo e problema...

Dar daca refuzi sa intelegi diferenta intre cele 2 cuvinte POTRIVIT/RECOMANDAT si SUPERIOR, nu e nicio problema... o inteleg altii :) 

Hai sa ne oprim aici ca discutia in continuare nu are rost, si o dam si in offtopic. Este topic dedicat de uleiuri... poate un coleg moderator muta discutia acolo... Multumesc!

Hai ca mai fac o incercare.

Daca 0w20 e uleiul potrivit pentru anumite motoare  in cazul carora VAG recomanda norma 508/509, eu cred cu tarie ca 0w20 e superior ca rezultate oricaror altor specificatii de ulei folosite intr-un motor din seria celor cu recomandarea VAG 508/509.

 

In 3.0 tdi biturbo o fi 5w30 superior lui 0w20.

 

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uite ce ulei a primit cineva in UK de la reprezentanta cand a spus ca merge foarte sportiv si nu-l intereseaza consumul... fiind inca in garantie.

IMG_1553.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florilar1 doar 5l de ulei? Nu e EA888 :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un motor DLAA care din fabrica a venit cu 508/509.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@florilar1EA211, 1.0TSI. 110CP.  3cil.  Destul de greu de pus in aceeasi fraza cu mers sportiv :D Chiar is la 1200kg cat are masina.

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, halamadrid said:

Hai ca mai fac o incercare.

Daca 0w20 e uleiul potrivit pentru anumite motoare  in cazul carora VAG recomanda norma 508/509, eu cred cu tarie ca 0w20 e superior ca rezultate oricaror altor specificatii de ulei folosite intr-un motor din seria celor cu recomandarea VAG 508/509.

 

In 3.0 tdi biturbo o fi 5w30 superior lui 0w20.

 

Draga @halamadrid tu poti sa crezi ce doresti, cand este material suficient de citit pe net din sute de TESTE facute pe uleiuri uzate, si cu cat uleiul e mai subtire, cu atat in timp ofera o protectie mai slaba, si isi pierde tot mai rau din proprietati, odata cu uzura/nr de km. Dar voi schimbati in continuare la 25-30k ca asa va zice "reprezentanta".

0W20 nu e un ulei PROST, ci doar ca pentru a oferi protectia necesara, optima, e indicat a fi schimbat mai des.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Afirm a 3-a oara ca schimb la maxim 15k.😆

Uleiul recomandat protejeaza corespunzator si turbina.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mi-am adus aminte de topicul pe acest versus. Poate vreti sa veniti cu link-uri catre rezultatele analizelor de ulei astfel incat informatia sa fie intr-un singur loc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar putea fi mutate acolo discutiile de uleiuri, sa lasam motorul in pace :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, zidanne said:

@The_Ego 2.0TSI 190/200. Alea cu ciclu B. 

Si de ce la mine la 2.0 206KW cu GPF vw recomanda 504, adica 0W30 ?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Al Bundy190/200 CP nu kW. 

Vorbesc de performance 1, nu se performance 3.

Tu ai motorul de S. Alte specificatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu care bag numai 5W-30 de la inceput (adica de aproape 8 ani) - imi iau bataie ? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca tu iei cafteala, stai sa vezi ce-mi iau eu, cu schimbari de ulei peste 10k km , numai Castrol 0w20.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!