Jump to content

504.00 vs 508.00


Adi_vw
 Share

Recommended Posts

Dupa discutiile de aici 

mi-a venit ideea sa deschid acest topic, asa ca las mai jos cateva intrebari:

  1.  Care sunt avantajele si dezavantajele celor doua norme?
  2. Care protejeaza mai bine?
  3. Pe un grup de FB am vazut ca lumea schimba vascozitatea la motoarele tunate ajungand la 5w50 sau 10w50. La temperatiri si presiuni mari, nu mai fac fata uleiurile din titlu? 
  4. Adaugati alte intrebari, experiente avute cu cele doua norme.


508.00 aduce o economie de combustibil, dar costa mai mult ca 504.00.
Eu pana acum in 1.5tsi DPBA cu GPF am bagat doar 508.00 si n-am avut consum de ulei (sesizabil pe joja) si nici nu am completat vreodata, dar am schimbat uleiul anual la maxim 12.000-13.000km si masina are doar 35.000km. 
 

Link to comment
Share on other sites

0w20 are avantajul unei minore reduceri de consum

In rest nu ofera protectie mai buna decat 0w30 (504/507)

 

Daca ne luam dupa RPT de la Lubrizol, nici GPF-ul nu este in pericol cu 504/507

Cenusa este max 1 la 0w20, maxim 1.5 la 0w30

 

Dar 0w20 se consuma mai mult, deci se egaleaza cumva problema colmatarii GPF

si TDI dupa 2020 pe Golf 8/Octavia 4 merg tot cu 0W20 ....

 

 

 

 

 

 

lubrizol-specification-c.jpeg

Link to comment
Share on other sites

cu 0w20 n-am avut experiente, doar cu 0w30 si 5w30. 

0w30 desi are teoretic aceeasi vascozitate la cald, per total e totusi mai subtire consumul de ulei e o idee mai mare, adica intre schimburi ( 10k km ) mai completam ulei, nu mult, dar trebuia sa completez. Cu 5w30 nu a trebuit sa completez niciodata, si parca temperaturile la ulei erau si mai mici ( posibil placebo )

Per total 5w30 mi s-a parut un ulei mai stabil, si din ce am mai citit si pe forumurile de specialitate, ar proteja mai bine in timp si din prisma compusilor/componenta. Adica la 10k km ar tine mai bine si ar avea cat de cat proprietati mai bune de ungere decat un 0w30.

0w30 "ajuta" mai tare in cazul motoarelor care circula mai mult prin oras sa zic asa, multe porniri opriri, cu motor rece, fiind mai fluid la rece.

0w50 "ajuta" mai bine in mers, sau la temperaturi mai mari, mers pe autostrada, etc.

 

0w20 mi se pare deja "apa" iar la verile de la noi, acel "20" la cald nu stiu cata protectie mai oferta odata cu nivelul de uzura acumulat.

Link to comment
Share on other sites

0w20 la verile de la noi in Cluj l-am vazut stand la ~96*C iar pe autostrada mers constant 130km cu portbagaj deasupra a stat in zona 105-110*C la o temperatura exterioara de 30-32*C. La aceste temperaturi nu cred ca se justifica un ulei mai gros la cald.

Edited by Adi_vw
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!