Jump to content

Probleme mari si enervante Octavia 2


raz.ro
 Share

Postare recomandată

Hmmm, trebuia sa-i fi spus sotiei sa ceara cu insistenta si un print cu defectele de pe calculatorul de motor.... faptul acum e consumat; daca se mai repeta, nu pleca de-acolo decat cu ce-am zis mai sus si vino sa postezi aici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Postez aici: am observat o scurgere de ulei la masina - daca e cu adevarat o problema, am sa fac un topic separat.

Nu are rost sa descriu ce si cum, poza atasata spune totul.

Masina a fost exploatata dupa cum urmeaza: are cam 10000 km. din care 9000 facuti la drum lung.

In general am mers cu 140-150, insa a vazut 180 pret de aprox. 1500 km.

Primii 3000 de km. nu am depasit 2500 de ture, iar pana acum nu a vazut inca 4000 de ture (desi m-am apropiat).

Multumesc de ajutor - master Blitz, Skoda guru, contez pe dvs. :(

Un "amanunt" esential: motorul este 1.9 TDI.

post-9992-1177918238_thumb.jpg

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa-mi o poza de ansamblu a compartimentului motor, din a ta nu-mi dau seama daca uleiul vine si din alta parte. Pe urma pume mana si trage de furtunul ce l-am marcat cu galben si acorda atentie zonei unde se imbina in EGR. Daca misca de-acolo inseamna ca nu e bine prins cu siguranta. Pe urma scoate siguranta afara (nu inainte de a casca bine ochii de felul cum e montata acolo) cu o surubelnita si trage afara furtunul din EGR. Verifica garnitura furtunului aluia de la mufa de imbinare in EGR. Sa fie intacta. Am mai gasit la masini noi acele garnituri ciupite si furtune montate incorect.

Spor la treaba.

post-2063-1177920315_thumb.jpg

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu pozele pt. diagnoza.

am tras de furtun, in limite rezonabile. Pare bine prins.

despre partea desfacutului... sa ne ierti :lol: se va duce fain-frumos la garantie.

Multumesc mult tuturor pentru sfaturi. sunt foarte utile pentru a stii ce sa cer. in plus, mai am de mers cu machineta ceva pana sa ajung sa o duc la service, si as vrea sa stiu daca pot merge cu ea asa.

nivelul uleiului este in limite foarte normale - exact pe bucata hasurata de pe joja.

multumesc mult.

post-9992-1177937835_thumb.jpg

post-9992-1177937916_thumb.jpg

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, doar in zona EGR-ului pare a fi problema. Posibil garniturica aia despre care vorbeam eu mai devreme, putin ciupita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am mai sapat si se pare ca e din ciclul "asa face toate".

oricum, ma duc cu ea in garantie si ii barai pana o rezolva.

in alta ordine de idei, poate sa imi descrie cineva "tremuriciul" care apare cand oboseste volant bi-masa?

multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu-i deloc din ciclul "asa face toate", trust me.

"Tremuriciul" il simti cel mai bine cand pleci de pe loc, este unul din momentele cand se forteaza mai mult. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La doar 700 km rulati cu Octavia 2 1.9TDI am o problema foarte serioasa: Nu mai intra in viteza a cincea. :blink: Am ridicat masina pe 24 apr de la Avia Motors si pana duminca am mers doar in Bucuresti si nu am avut ocazia sa incerc viteza a 5-a. Duminica am facut un drum de 100 km pe DN1 si am bagat de cateva ori viteza a 5-a. A intrat mai greu dar a mers (am zis ca e noua si o sa se mai lase). De 1 mai am mai facut un drum pana la Buzau si inapoi si a mers cu a V-a la dus iar la intors in Afumati cand sa retrogradez a ramas agatata intre viteze. Dupa ce am "amestecat un pic" a iesit in punctul mort si a mers normal in primele 4 viteze. Acum cand am iesit pe autostrada soarelui cand sa bag la 85 km/h in a V-a nu mai intra. Schimbatorul se duce in pozitia de viteza 5 dar acul turometrului cade la relanti si cand o turez merge in gol ca si cum ar fi ambreiajul calcat. Nici macar nu caraie, nu scoate nici un sunet cand bag in vit a cincea. Mai mult se intmpla sa ramana schimbatorul blocat intre trepte cand o aduc din pozitia 5 la punctul mort.

A mai avut cineva astfel de belele cu masina lui ? Nu stiu de la ce ar putea sa fie; Am sunat la Avia si au zis sa o duc acolo sa dea cutia jos ca nu ar fi de la timonerie. Credeti ca e o solutie buna? Din cate am inteles, actionarea cutiei se face prin cabluri cate unul pentru vitezele 1 3 5 si celalalt pentru 2 si 4.

Sunt tare suparat din aceasta pricina deoarece altfel masina e excelenta. In 1.5 ani cu Logan nu am avut nici o problema si acum cand trec la o marca superioara sa patesc asa ceva :) ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Au cel putin un mare specialist pentru cutii la Avia,ai toata increderea,eu am trecut prin asta si acum e totul perfect,eu am avut alt fenomen,cind eram in vit,a 2-a si decelera motorul, incepea sa trepideze masina rau,s-a dat cutia jos si s-au inlocuit niste piese si acum este perfect,totusi ia legatura cu D.Barbato,el stie multe,cind se va repara o sa vezi ce masinuta buna e OC 2,la mine parca acum cind iese din garantie e mai perfecta decit la inceput nu mai am nici scirtiieli de chedere si am trecut si eu prin tot felul de probleme,deci cu incredere la Avia si nu mai fi dezamagit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare! Am luat masina a 2-a zi dimineata de la Avia si acum e OK cutia de viteze: intra in toate treptele inclusiv a 5-a. Nu a trebuit data jos cutia ci doar un capac negru de deasupra cutiei prin care se vad si pinioanele. Problema a fost ca tija care ghideaza pinioanele avea un surub slabit si nu-si facea toata cursa necesara pentru a insera a 5-a. Asta banuiau si cei de la Ivas dar nu au umblat la ea deoarece nu aveam cartea de service la mine. Dupa cate am auzit pe forum e mai bine ca nu au umblat cei de la IVAS :) . Sunt multumit ca nu au trebuit sa demonteze cutia de pe motor si sa umble in ea :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hmmm, am g

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu intra mereu in treapta intai cand sunt pe loc. Trebuie sa dau a doua si apoi intra. Masina are 45000 si la revizie cei de la Brady au zis ca e o problema cunoscuta. Nu prea am avut timp atunci si a trebuit sa iau masina repede, dar ma intreb daca ar trebui sa investighez problema. Oricum chiar daca este o problema cunoscuta ar trebui rezolvata, doar ca mi-e teama ca dupa ce se uita in cutia de viteze o sa mearga si mai rau ca acum sau o sa se strice grav dupa ce iese din garantie (aug).

Ce parere aveti, este asta o problema comuna la Octavia 2 1.9 TDI?

PS mai nou am mototolit-o dupa ce nu mi-a dat prioritate un berbec cu un matiz :)

Modificat de Metal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel, problema cu intratul in treapta intai cand si cand. "Work-around-ul" este s-o las la punctul mort, ridic piciorul de pe ambreiaj, apas la loc dupa care intra ok.

Alta ciudatenie cu cutia e ca dupa stationare (in special dimineata) nu o pot scoate din viteza pana cand nu pornesc motorul. De fapt cred ca ar iesi daca as insista, dar nu am vrut sa fortez.

Modificat de void
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verificati putin sa nu va intre covorasele sub pedale, e suficient sa micsoreze putin cursa pedalei de ambreiaj si deja nu mai intra corect in treapta intai. Asta in cazul in care am banuit ca toti calcati pedala de ambreiaj pana la fund.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca-i din cauza covorasului, ci mai degraba datorita faptului ca motorul a fost oprit in viteza, pe urma daca masina aluneca putin, blocheaza cutia in pozitie...asa am patit si eu. (parerea mea, daca gresesc hit me)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Marog, nu stiu ce sa zic, trebuie studiat fiecare caz in parte. Am primit nenumarate reclamatii de acest fel, la mai toate modelele de skoda, si multe dintre ele au fost nefondate. Fie nu aveau clipsurile alea la covorasele fata si se strangea covorasul sub pedale, fie oamenii mai pusesera vreo doua presuri prin masina ca sa nu ii traga curentul, fie vreo cucoana cu tocuri nu apasa pana la capat ambreiajul s.a.m.d. De-aia zic ca trebuie studiat fiecare caz. Despre ce spui tu DArtagnan, nush ce sa zic, chiar n-am patit, eu pe-amea nu o las in viteza niciodata, folosesc frana de mana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba asta cu intratul mai greu in viteza 1 se intampla din cauza ca este o cutie de viteze cu treptele nesincronizate. Adica nu se potrivesc dintii perfect la pinionii treptelor. E o problema intalnita la foarte multe marci care folosesc astfel de cutii, inclusiv masini frantuzesti, germane, italiene etc. Fiind o chestie constructiva nu cred ca se poate rezolva intr-un fel, poate doar atenua efectul. Se foloseste dubla ambreiere sau bagat a 2-a si pe urma a 1-a. Nu aveti aceeasi problema si cand incercati sa puneti in marsarier?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Despre ce spui tu DArtagnan, nush ce sa zic, chiar n-am patit, eu pe-amea nu o las in viteza niciodata, folosesc frana de mana.

M-am obisnuit asa, de cand am carnet, nu stiu cine a zis, ca ce se intampla daca se rupe cablul de frana? Si de atunci m-am obisnuit s-o las in viteza ...oare gresesc? (oricum sa sti ca frana mea de mana tine doar la al 3-lea click, este normal?)

Merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nesincronizata e doar viteza pentru mers inapoi. Vitezele pentru mers inainte sunt sincronizate si nu necesita dubla debreiere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

prima treapta merge din mers 100% din cazuri (evident viteza sa fie mica:) ) si am impresia ca mi s-a intamplat si in marsarier. Nu ma deranjeaza foarte rau cat timp nu se strica ceva major. Imi era teama sa nu fie vreun semn si sa-mi crape ceva dupa ce se termina garantia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Treaba cu vitezele cred ca e destul de generala... Si a mea facea la fel, insa foarte rar si doar viteza 1... Am mai observat insa, jucandu-ma cu schimbatorul... ca daca masina stationeaza cu motorul oprit... nu prea intra a 5a.. restul merg foarte bine, dar a 5a nu intra decat daca strangi din dinti si te incumeti sa o fortezi.. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai nu totdeauna se potrivesc danturile la sincron, cum vrei sa intre. Daca-i dai jos frana de mana si te misti putin in masina ca sa o balansezi putin sa vezi ca o sa intre :P

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cred ca intra mai usor si daca, fiind pe loc si scoasa din viteza, accelerezi usor, o lasi sa "cada" la relanti, apoi incerci iar. Nu de alta, dar daca ai 60Kg, e greu sa balansezi masina din fund suficient cat sa miste sincroanele :P

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am observat ca intra greu (daca nu deloc) intr-a 5-a pe loc.

da sa pun si eu 2 intrebari. la relanti cand e motorul rece, am auzit o bataie, care dispare cand apas ambreiajul. de asemenea bataia se aude si de afara putin mai pronuntat daca stii sa asculti. a aparut acum vreo 4000 km (prin februarie), cel putin atunci am remarcat-o eu. de atunci masina a mers perfect ireprosabil si inca merge, insa azi dimineata am auzit-o din nou.

si nu postam nici macar asta ca problema daca nu auzeam altceva. pe loc, la relanti, cand calc ambreiajul, de afara se aude ca si cum s-ar intinde un arc. :P

eram acum vreo ora cu geamul deschis si dau sa plec de pe loc. in stanga mea o masina (asa ca puteam sa aud sunetul perfect). si am auzit zgomotul. am calcat de mai multe ori ambreiajul si asa face. ca un arc care se intinde. "zzzzzzz" . ce sa fie.

oricum nu imi fac griji. inca mai am garantie pana in septembrie si peste vreo 5000 km o duc la revizia de 45.000 (42.000) . masina are acum 37.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Marian a închis acest topic
  • vdragos unlocked şi locked this topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!