Jump to content

motorul 1.0 tsi - comportament consum probleme


Recommended Posts

Nu stiu ce inseamna "merge perfect" si "imediat dupa pornire" pentru voi dar a mea merge foarte bine dupa ce ii dau cheie. Pot pleca imediat ce am pornit motorul fara nicio problema chiar daca e turat la 1000rpm.

Insa pentru motoarele in trei cilindri cu cilindree mica e mai delicat un pic, in special pe caroserii relativ grele.. Turatia unde cuplul este suficient pentru a trage fara probleme (mai ales la rece) este mai ridicata. Daca pui 1.0TSI pe o motocicleta nu ai nicio problema sa demarezi la rece, in schimb daca il pui pe Octavia poti sa dai in nas. 

Am avut si eu 0.9tce si uneori imi dadea in nas, dar am rezolvat treaba cu benzina premium si cu mai multa atentie la pedala de acceleratie si ambreiaj.

Succes!

Link to post
Share on other sites
  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Alexx77

    9

  • Ebi

    8

  • v-four

    7

  • Marck 76

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

80.000 km / an si 2.5 ani = 200.000 km asa da anvelope probabil la 200.000 naparlesc si cad singure de pe jante , astfel incat pui anvelopele noi direct  

Iar eu din 2012 şi până în prezent am folosit 6350 litri de benzină (dintre care 5018 de 98+) pe 4 maşini diferite (deşi doar GTI-ul necesita peste 98). Nu am fost atent la consum, însă am simţit

La 30000 km merg la Skoda si il schimb, este uleiul din fabrica, (am citit ca altii schimba uleiul si la 7-8000 km, parerea mea ca sunt bani aruncati, dar fiecare face ce vrea cu masina proprie) apoi

Posted Images

Vorbesc de un comportament anormal la pornire si la temperatura de 16, respectiv 20 grade cu plus (cand acul turometrului sta la 1400 de turatii aproximativ 50 de secunde dupa care intepeneste la 1000), temperaturi la care eu am filmat pornirile. Incercam sa gasesc un posesor de 1.0 tsi 115 cai cu un comportament asemanator al masinii...probabil ma confrunt cu o defectiune in genul celor mentionate de userul ebi in ultimele 2 alineate ale postarii lui. In rest masina se comporta impecabil si are un consum de invidiat, ma raportez la un motor de 1.8 diesel pe care l-am condus in ultimii 2 ani.

Link to post
Share on other sites

Cred ca nu prea ai citit despre tsi-uri....?

Unii dintre noi suntem obisnuiti cu asemenea "comportamente"...

Link to post
Share on other sites

Fix ce a zis colegul @Ebi pe pagina trecuta.

Si cum am mentionat si eu, se intampla si pe motoarele TCe si in general pe cele benzina turbo.

La urma urmei, poti pleca linistit fara sa se intample nimic daca nu o lasi sa revina la turatia normala.

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Imi cer scuze daca sunt off topic, dar poate cineva sa-mi spuna turatiile la 100 de km/h si 130 km/h? In treapta a VI-a, desigur. M-ar interesa mai mult pentru 1.0 TSI 85 CP, desi nu cred ca gasesc posesori. Multumesc. 

Link to post
Share on other sites

Salutare. Eu am un golf 7 facelift 1.0 tsi, 110 cp din 2018 si am 20000 km. Am facut un schimb de ulei, pe la 15000 km, la un an, cu ulei original, 0w20, asta la recomandarea unui prieten care lucreaza in domeniu ( argumentat de faptului ca eu merg foarte mult in oras si am foarte multe opriri/porniri, clima, si multe altele ). Intr-adevar,  in carte scrie la 30000 km, dar asta la un regim de mers gen autostrazi, drumuri lungi.... Nu am avut nici o problema pana acum. Cu pornirea, si la mine turatia sta aprox 1 min peste 1000 rpm, dar cei de la reprezentanta au spus ca e ceva normal. Voi cu ce fel de carburant alimentati? Sunt atatea pareri.... eu pana acum le-am cam testat pe toate (95, 98, 100 ) si am ramas la parerea ca cea premium este cea mai buna, de min 98, cu toate ca in carte scrie min 95. Am citit un articol ca motorul de 115 cp are probleme cu supapele din cauza benzinei. In cocluzie sunt foarte multumit de motorizare ( cu toate ca si eu eram reticent la inceput, dar acum recomand cu incredere, dupa o utilizare de 1 an si 4 luni ).

Drumuri bune!

Link to post
Share on other sites

Salut. Le-ai cerut tu in reprezentanta 0w20 sau e servisata in privat? Nu e inca in garantie Golful?

Link to post
Share on other sites

Pai si mie, la reprezentanta, mi-au pus tot 0w20 fara sa le cer, la prima schimbare de ulei la 19000km.Deci cred ca peste tot se foloseste 0w20, vorbesc de reprezentante vw.Mie, de exemplu, mi-au pus Castrol...la 83 lei fara tva ar trebui sa fie la bidoane de 1l...

Link to post
Share on other sites

Alexx77, nu am cerut eu, uleiul 0w20. Ma intrebat, doar daca vreau original vw sau after. S a uitat pe seria masinii si a vazut ca are 0w20 si asta au pus. Da, golful e in garantie pana 08.2022.

Link to post
Share on other sites

Aveti dreptate domnilor! 0w20 long life se pune in reprezentanta vw

Link to post
Share on other sites
On 12/14/2019 at 11:19 AM, Marck 76 said:

Am citit un articol ca motorul de 115 cp are probleme cu supapele din cauza benzinei.

  Toate motoarele din lume GDI cu injectie directa in cilindrii de la orice producator au probleme cu supapele. La MPI benzina se injecta in galeria de admisie inainte de supapele de admisie si ele fiind spalate tot timpul de benzina ramaneau curate. La GDI, in timp se fac depozite de carbon pe supapele de admisie. Acest motor nu este cu nimic mai special decat altele si nu necesita tratament deosebit sau benzina de 99. Aia de 99 nu da mai multa energie decat cea de 95. Are doar o rezistenta la detonatie mai mare, dar totusi la unele pompe contine si aditivi de curatare in plus fata de cea de 95.

   In carte nu scrie ca se schimba uleiul la 30.000 Km. Daca este pus pe interval de schimb flexibil, masina te trimite la schimb intre 15.000-30.000 Km in functie de cum ai mers cu masina. 30.000 este un maxim, nu este batut in cuie.

   In acest motor se pune ulei norma VW 508.00 pentru intervalul de schimb flexibil. Asta asigura consumul si poluarea minima. Norma-i importanta, ca poate gasiti ulei 0W20 cine stie pe unde dar nu este norma buna.

Link to post
Share on other sites

Ebi, multumesc pentru indicatii. In concluzie, sa nu pun benzina premium (98/100)? Eu, din ce am mai citit, am inteles ca benzina premium, intradevar rezista mai mult la detonatii, dar si ca ar ajuta la o mai buna functionare a motorului.... implicit la o ardere mai buna ( se vede in atatea si atatea video pe youtube, referitoare la curatenia in motoarele alimentate cu benzina premium vs benzina de 95 ). 

In legatura cu schimbul de ulei, ai dreptate.

Multumesc anticipat pentru raspuns!

Link to post
Share on other sites

Inca de la inceputurile TSI`urilor, din cate stiu eu, carburantul se recomanda sa fie 98+...nu cred ca avansul tehnologic in ultimii 15 ani a retrogradat ca sa fie ok 95.

Link to post
Share on other sites

Eu merg 90% numai cu benzina de 95 si nu are nici o problema (asta in 100.000 km). Si nu a avut niciodata missfire sau relanti aiurea. Nu zic ca o benzina superioara nu e mai buna pentru motor mai ales pe termen lung, dar nici nu vad sa ai probleme daca o folosesti pe cea de 95.

Link to post
Share on other sites

bgd_b92, pe usita de la rezervor scrie mare min 95, super premium.

20191217_154913.jpg

Link to post
Share on other sites

Interesant. Nu ma asteptam sa scrie MIN 95 ; cred ca pe vechile 1.4 /1.8/ 2.0 tsi scrie min 98, dar nu mai bag mana in foc ; cert este ca, intr`adevar, problemele pe termen lung poate nu sunt date de missfire sau tremurat, dar cred ca este imposibil dpdv tehnic sa nu se formeze depuneri excesive folosind o benzina cu CO mai mic, mai ales daca mai mergi si subturat sau sa nu ii dai ture / limitari din cand in cand.

Link to post
Share on other sites

   In rezumat ar fi regula ca un motor cu raport de compresie mic poate merge bine mersi si cu benzina de 75. Un motor cu raport de compresie mare are nevoie de benzina de 99.  Daca pui benzina cu CO mic intr-un motor cu raport de compresie mare, amestecul detoneaza/explodeaza inainte de a da scanteie bujia, cat timp pistonul inca urca. Atunci se aud detonatii/caraieli.

   La TSI este suficienta benzina de 95. Eu recomand ocazional benzina de 99, vara pe canicula cand aveti de gand sa mergeti pe Transfagarasan. FSI-urile mergeau cu benzina de 99. Motorul asta modern, are variator la axa cu came de admisie si evacuare si in functie de turatie/sarcina deschide supapele mai devreme sau mai tarziu. Nu am auzit sa se planga cineva de detonatii la acest motor. Ba chiar merg mai departe si atasez o pag. din manual unde scrie ca merge si cu benzina de 91. (pag. 4 din self study program  https://procarmanuals.com/vag-ssp-539-1-0-l-3-cylinder-tsi-engine-design-function/  ) Recomand sa rasfoiti tot manualul ca sa intelegeti acest motor, mai ales ca este cu poze.

 

CO 91.jpg

Edited by Ebi
Link to post
Share on other sites

Ebi, te rog sa specifici care ar fi motorul cu compresie mare...eu din ce am vazut are 10.5:1. Nu cred ca are o compresie mare, dar nu sunt sigur, ca nu sunt specialist in domeniu.

Ceea ce ai prezentat mai sus, m a lasat masca.... motorul sa functioneze si cu benzina de 91????  Asta inseamna ca, cu benzina de 95 e super pentru motor?

Eu sunt dispus sa iau lectii si sa invat cat mai mult, pe acest domeniu, chiar mi ar  placea.

Multumesc!

Edited by Marck 76
Link to post
Share on other sites

   Am vorbit de principiu, ca la rapoarte de compresie mari trebuie benzina cu CO mare. Discutia nu face obiectul topicului. Totusi pe scurt, in anii '60 camioanele pe benzina SR cu motoare de 5L si raport de compresie de 6,7:1 mergeau cu benzina cu CO 75.  Motoarele VW 1,6 FSI de 115CP aveau raport de compresie de 12:1 si mergeau cu benzina de 99.

Link to post
Share on other sites

Nu cred ca exemplul tau confirma regula. Adica compresie mica benzina cu CO mica. trebuie sa existe niste explicatii stiintifice.

Al doilea aspect, este calitatea carburantului. Nu stiu cum, la vreo doua masini cu care am facut minim 30000 de km pe afara, cu benzina de 95 de la unguri, austrieci, germani, masinile mergeau mai bine decat cu cea de OMV 100. Mai silentioase si mai zvelte, mai elastic motorul.

Benzina de 95 de la Italieni, francezi aducea aceleasi performante cu cea de 95 din Romania, deci nimic notabil.

Deci e posibil ca benzina de 100 sa asigure totusi acel min CO 95.

Link to post
Share on other sites

@Marck 76  Foloseste linistit benzina de 95. Alimenteaza de la benzinarii cu trafic mare. Din 06.10.2014, de cand am luat masina de la reprezentanta pana in prezent, am alimentat 2086 litri benzina  CO95 si 1488 litri benzina CO98/99/100 (sunt un tip meticulos). Nu am vazut nici o diferenta la consum sau diferenta de putere, etc.. Motoarele la care se recomanda sa se alimenteze cu CO98, au scris asta la busonul de la alimentare. Partea cu <mentine motorul mai curat, stralucitor la interior, fara depuneri, etc.> nu a demonstrat-o nimeni "live" ( documente, poze, filme). Teste platite am vazut destule. Sunt multe de discutat pe tema asta, dar suntem deja OFF-TOPIC. Pe scurt, sfatul meu, daca tii la masina si vrei sa o pastrezi mai mult timp, cu diferenta de bani  de la benzina mai scumpa, si cu ce mai pui, faci schimbul de ulei mai des, daca circuli preponderent in oras, cu multe drumuri scurte, porniri dese. Schimbi filtrul de aer mai des, ca praf avem destul. Daca doresti Manualul de mentenanta la VW Golf 08.2017, trimite-mi pe PM adresa de e-mail si ti-l trimit.

 

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri