Jump to content

motorul 1.0 tsi - comportament consum probleme


Recommended Posts

Revin cu cateva actualizari.Am facut aprox. 4600 km.Motorul e foarte silentios, ceea ce face masina foarte fain de condus pentru ca nu auzi motorul aproape deloc (incepe sa se auda ceva ca toarce sub capota de la turatii de peste 5000 in sus).Consumul in regim de utilizare urban a scazut la 8.8L/100 km, iar in extraurban 6.2L/100 km mers usor sportiv.Motorul trage mult mai bine decat m-as fi asteptat.Acest motor 1.0L (115 cp) e mai mult decat suficient pt. autostrada si drumuri nationale/europene.

Edited by Adrian Petcu
Completarea postului pt a-l face mai informativ.
Link to post
Share on other sites
  • Replies 92
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Alexx77

    9

  • Ebi

    8

  • v-four

    7

  • Marck 76

    6

Top Posters In This Topic

Popular Posts

80.000 km / an si 2.5 ani = 200.000 km asa da anvelope probabil la 200.000 naparlesc si cad singure de pe jante , astfel incat pui anvelopele noi direct  

Iar eu din 2012 şi până în prezent am folosit 6350 litri de benzină (dintre care 5018 de 98+) pe 4 maşini diferite (deşi doar GTI-ul necesita peste 98). Nu am fost atent la consum, însă am simţit

La 30000 km merg la Skoda si il schimb, este uleiul din fabrica, (am citit ca altii schimba uleiul si la 7-8000 km, parerea mea ca sunt bani aruncati, dar fiecare face ce vrea cu masina proprie) apoi

Posted Images

Exista posesori ai acestui motor care au facut remap? Ce feedback ne pot oferi?

Edited by anyidyoulike
Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Salutare, am deja 33.000 km, de 5000 km am powerbox de la Race Chip(+23cp/ 30 nm) si merge fenomenal. In oras in functie de trafic consuma intre 6 % in regim normal si dimineata in trafic consuma si 10%.

Afara daca mergi pe drumuri nationale consuma sub 5% si in regim de autostrada undeva intre 5%-6%. Sunt super multumit de cum merge masina, am trecut cu greu peste pragul asta psihic al motorului de 3 cil turbo(e doar o problema de mentalitate). Cine nu crede ce spun il invit sa faca un drive test si va ramane placut impresionat. Momentan am fost aproape in toata Europa cu ea si a facut fata cu brio la toate incercarile. Apropos, nu consuma ulei fata de vechiul 1.2 tsi ,chiar au reusit-o.

Link to post
Share on other sites
On 07.11.2018 at 13:14, B80DUC a scris:

am trecut cu greu peste pragul asta psihic al motorului de 3 cil turbo

Sunt convins ca te-a ajutat si powerbox-ul de la Race Chip.

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...
On 14.10.2018 at 23:02, v-four a scris:

Eu am trecut de 24000 km, nu am completat ulei, totul e ok

Ai schimbat vreodata uleiul sau inca esti cu uleiul din fabrica? 

Link to post
Share on other sites

La 30000 km merg la Skoda si il schimb, este uleiul din fabrica, (am citit ca altii schimba uleiul si la 7-8000 km, parerea mea ca sunt bani aruncati, dar fiecare face ce vrea cu masina proprie) apoi il schimb acasa( am garaj utilat si unchi mecanic auto) la 45000 km(kilometrajul mașinii) si la 60000 km voi merge din nou la Skoda si tot asa 

Asa am facut si cu masina de firma, la 30000 km primul schimb, apoi din 20000 in 20000km, conform sefului de parc auto uleiul de fabrica este net superior celui utilizat in reprezentante, la fel si cu anvelopele: cele care au echipat masina din fabrica au tinut lejer 100000km, urmatoarele au ajuns la limita dupa 70000km

Link to post
Share on other sites

80.000 km / an si 2.5 ani = 200.000 km

asa da anvelope

probabil la 200.000 naparlesc si cad singure de pe jante , astfel incat pui anvelopele noi direct

 

Link to post
Share on other sites

#tavitara nu stiu cum faci tu, dar eu merg 6 luni pe an cu anvelope de vara si 6 luni cu anvelope de iarna, la 80000 km pe an, cu o matematica elementara rezulta 2.5 ani si au fost Michelin

Ideea era, ca piesele ce sunt pe masina noua au o durata de viata mai mare decat cele cu , care au fost inlocuite, daca vrei vorbim in privat si iti dau exemple cate vrei

Link to post
Share on other sites

Astept impresii peste 2.5 ani, cand micutul 1.0 TSI va avea 200.000 km. 

Pentru un rulaj asa mare, de 80.000 km/an, consider (eu) 1.0 tsi total neinspirat.

Edited by Bebeee
Link to post
Share on other sites

Da din pacate am deviat de la subiect, era vorba de masina de firma, un diesel, nu cunosc pe nimeni care sa faca 80000 km pe an  cu masina personala

Link to post
Share on other sites
  • 4 weeks later...

Salutari si la multi ani!

Urmeaza sa ajunga si masina mea, Golf 7 1.0 TSi, undeva la sfarsitul lui ianuarie - inceput de februarie.
Am vazut diferite discutii referitor la motoarele care sunt tinute si rodate pe banc. 
Mai este vreo precizare referitoare la rodajul masinii, respectiv aspectele privind viteza maxima, turatie? 

Edited by Ilzul92
Link to post
Share on other sites

   Odata cu masina primesti si un manual in care scrie despre rodajul masinii. Manualul trebuie citit. Pe scurt, 1500 Km nu depasesti 3/4 din turatia maxima admisa si nu apesi acceleratia la maxim.

Link to post
Share on other sites
anyidyoulike

De preferat sa faci un drum de minim 1.000 km fara oprire si in regimul de condum descris anterior de Ebi. Daca poti faca 2.000 km mai bine! Ata este distanta de parcurs pentru rodajul corect al motorului.

Link to post
Share on other sites

Multumesc de sfaturi. Acum iarna este putin cam greu sa merg atat ?. Daca ar fi fost vara ar fi stat altfel lucrurile.

Link to post
Share on other sites
  • 3 months later...
adipavel90

Am acest motor pe o Skoda Octavia. Masina are momentan o saptamana si 800 km parcursi si pana acum pot spune urmatoarele lucruri despre el:

- este foarte vioi, trage foarte bine si nu iti da senzatia de submotorizare

- trecerea de la vechea masina (un Golf 6 2.0 TDI) a fost foarte OK, nu ma asteptam, la test-drive am fost total surprins.

- este silentios pentru 3 cilindri, vibratii se simt doar la oprire / pornire

- consumul extraurban mi se pare decent (de ex: Buc - CT mers constant cu 120 km/h am avut un consum mediu de 5,3 L/100), urban nu ma pot pronunta momentan.

- se incalzeste foarte repede si pastreaza temperatura mult timp dupa oprire

- este genial in combinatie cu cutia DSG

Sunt foarte multumit de motor, cum spunea cineva mai sus, e greu pana treci de bariera psihologica a unui motor de 1 L si 3 cilindri. Daca nu sti ce motor este sub capota cand conduci, n-ai zice ca este de 1 L.

Personal nu cred ca merita diferenta de ~2000 Euro pentru motorul de 1.5 TSI.

Stiu ca are filtru de particule (GPF), sunt curios la ce interval intra in regenerare, este cineva care ne poate spune?

O sa revin cu mai multe impresii.

Link to post
Share on other sites

Rămâne de văzut fiabilitatea. Are cineva rulaje semnificative cu acest motor?

Link to post
Share on other sites
  • 6 months later...

Incep prin a ma scuza daca am ales aria gresita pt postare insa aici mi s-a parut cel mai potrivit loc pentru a cere un sfat!

De o saptamana am intrat in posesia unei Octavia 3, 1.0 tsi, cod motor CHZD, fabricatie martie 2018, 12 000 km.

Masina, la pornire, atat dimineata cat si dupa o pauza de 7-8 ore sta turata 50-60 secunde la aprox.1400 turatii dupa care acul coboara la 1000!

Intrucat stau prost cu timpul, pana la vizita in reprezentanta i-am sunat pentru o diagnosticare telefonica si mi s-a spus ca simptomul descris se datoreaza bateriei  descarcate pt. ca masina a fost exploatata pe distante scurte si la pornire alternatorul forteaza incarcarea ei!

2 nelamuriri/intrebari am si eu: am prieten cu tsi 1.4 masina de 10 ani cu bateria originala...

Lasand la o parte explicatiile cu ciclu preincalzire catalizator (in niciun caz nu tine 50-60 sec), as dori sa stiu daca mai sunt posesori cu o astfel de problema si cum au rezolvat-o!

Multumesc

 

Link to post
Share on other sites

In functie de conditiile exterioare de la oprire cat si de cele de la pornire poate tine pana la 1 minut preincalzirea catalizatorului. Mai bine uita ce ti-au spus la telefon, in niciun caz alternatorul nu va incarca imediat dupa ce porneste motorul . Fara o diagnoza nu iti poti da seama exact ce si cum.

Edited by gabip
Link to post
Share on other sites
29 minutes ago, Alexx77 said:

astfel de problema si cum au rezolvat-o

   Masina nu are nici o problema si nu ai ce sa rezolvi. Nu vrei sa se incalzeasca intr-un minut, pleaca imediat cu ea si se va incalzi mai repede. La iarna la temperaturi mult sub 0 daca mai ai si incalzirea in scaune pornita, etc, etc, s-ar putea sa stea la 1000 de ture aproape tot timpul daca asa crede ea de cuvinta ca sa faca fata consumatorilor sau sa incarce bateria.

Link to post
Share on other sites

Salut @Alexx77,

Nu am motorul pe care il ai tu, insa am un motor asemanator de la alt producator (Renault). Este vorba de 0.9TCe care este tot in 3 cilindri si am fix aceleasi simptome ca si tine. Ba chiar observ ca face asa la temperaturi de 15-25 grade (o tin parcata la subteran la birou). Am fost de 3 ori la reprezentanta sa reclam aceasta problema si intr-un final au spus ca este ceva normal pt motoarele in 3 cyl, pana se regleaza raportul combustibil/aer si altele. Cert este ca am vazut ca sunt mai multi cu aceeasi "problema" la tipul acesta de motor. Daca vrei sa astepti bine, daca pleci de pe loc nu se intampla nimic :)

 

Link to post
Share on other sites

Am logan 0.9 de servici cu 12k folosita doar de mine. In afara de tiuitul ala zgomotos la pornire nu sta turata ca a mea 50 secunde in niciun caz. Daca ma poate indruma cineva cum sa atasez filmarea (are 128mb) la ambele masini, o fac cu placere!

Link to post
Share on other sites
On 11/13/2019 at 5:36 PM, sNaKeyy said:

este ceva normal pt motoarele in 3 cyl, pana se regleaza raportul combustibil/aer si altele

   Este normal pentru orice motor, poate sa aibe si 10 cilindri. Parca nu ati mai vazut masini in viata voastra. Ce masina poate sa mearga perfect imediat dupa pornire? Si la masinile cu carburator aveai soc (manual sau automat) care obtura admisia aerului si obliga motorul sa traga mai multa benzina. Motorul mergea mai turat si inecat pana se incalzea. Masinile moderne au sonda lambda si pot regla amestecul dar aceasta nu merge cat timp este neincalzita si in consecinta la pornire motorul merge in open loop. Ignora orice date primite de la sonda si functioneaza dupa o harta prestabilita. In functie de temperatura motorul sta mai turat sau nu. Nu inseamna ca cu cat este mai frig sta mai turat. Pe ger nu sta turat pentru ca nu este sanatos sa se tureze cu uleiul congelat. Din 1992 conduc dar nu am vazut in viata mea o masina care sa mearga in primele secunde de la pornire la fel cum merge la cald. Cilindrii sunt reci, se injecteaza mai multa benzina, benzina se condenseaza pe pereti, uda bujiile, piesele nu sunt dilatate, etansarile sunt imperfecte.

   Turatia crescuta poate fi si de la 'Load management" adica de la consumul de curent si starea de incarcare a bateriei.

   In cazuri rare masina este intr-adevar defecta, mai precis senzorul de temperatura da informatii eronate si un motor cald de ex. este pus sa functioneze ca unul rece.

Edited by Ebi
Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri