Jump to content

Disc ambreiaj


ukusha
 Share

Postare recomandată

multam floro_st205 pentru cupluri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Ieri (6 Dec 2013) am scos masina din service. Vibratiile au disparut complet. Repostez daca apar, avand in vedere ca am pus si piese second.

Piese inlocuite cu:
1. volant LUK 415 0114 10
2. placa presiune LUK 345 08
3. disc ambreiaj LUK 324 0250 01
4. rulment presiune LUK
5. tampon cutie
6. ulei cutie

Piesele de pe masina erau:
1. volant LUK 038 105 266 BC -> cu masa dubla
2. placa presiune LUK E5403 -> cu reglaj automat
3. disc ambreiaj LUK 038 141 032Q -> cu arcuri
4. rulment presiune Sachs -> interesat, as zice ca a mai fost schimbat

Diagnosticare piese care erau pe masina:
1. volant - maximum freeplay = 8 dinti (max 5 dinti), titling play = 1.8mm (max 1.6mm), friction control disc uzat, zgomote de frecare in interior
2. placa presiune - suprafata usor invinetita pe alocuri
3. disc ambreiaj - uzat pe suprafata de frecare, arcurile slabite, se pot roti in lacasurile lor cu mana
4. rulment presiune - foarte uzat, suprafata de contact (din plastic) cu placa complet uzata, provoca apasare descentrata pe placa
5. tampon cutie - suruburi retezate, bucsa cauciuc rupa in cea mai mare parte
6. ulei cutie - uzat

Cost piese:
1-3 150 euro (second)
4. 100 lei (nou)
5. 132 lei (nou)
6. 90 lei (nou)

Cost manopera:
1-5 350 lei + TVA
6. 40 lei + TVA

Durata de lucru:
- 9:50 - 16:50

Poze piesele care erau pe masina:

post-1559-0-78532800-1386438302_thumb.jppost-1559-0-49772800-1386438307_thumb.jppost-1559-0-04791600-1386438311_thumb.jppost-1559-0-24587300-1386438315_thumb.jppost-1559-0-39689000-1386438321_thumb.jppost-1559-0-65728700-1386438325_thumb.jppost-1559-0-40976700-1386438332_thumb.jppost-1559-0-64578300-1386438337_thumb.jppost-1559-0-25345400-1386438341_thumb.jppost-1559-0-30172500-1386438346_thumb.jp

Modificat de SamuraiJerk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut, imi tremura si mie masina la plecare de pe loc doar cu motorul cald si in special in rampa( volant obosita)

 

As vrea sa-l intreb pe Cosmin care s-a declarat nemultumit de calitatea ambreiajului in sensul ca dupa putini km au reaparut trepidatii la plecare de pe loc daca  problemele au disparut sau a schimbat iar kit-ul.

 

Multumesc, toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-au disparut. A ramas la fel.

Dar la mine nu trepideaza ca un ambreiaj uzat. 

Lucreaza ca un volant mono-masa. E blocat si nu mai amortizeaza nimic din socuri.

Si stiu ca e blocat pentru ca demontasem cutia cand am schimbat motorul si am constatat ce se intampla.

 

La tine daca vibreaza, SIGUR n-o sa-si revina.

Dar cat timp nu trepideaza si la rece, nu e foarte grav. La mine, la plecare trepida si la cald si la rece de ziceai ca rupe planetarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc ptr raspuns, e frustrant sa dai o gramada de bani pe niste piese de proasta calitate.

 

Eu am schimbat kit-ul fara volant acum 1 an jumatate si pana acum nu a facut figuri dar uite ca din pacate.......

 

Toate bune!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna ziua, am urmatorul simtom:

in viteza 3-a, intre 1900-2200 ture, masina capata o vibratie, leganare, tremur. asta se intampla la viteze de 55-60 km/h, si devine suparator la deplasarea in localitati atunci cand se anunta radar. Daca turez peste 2200, dispare; daca scot din viteza, dispare. Se intampla doar intr-a 3-a si doar la turatia amintita. 

Astazi la un service mi-au spus ca trebuie schimbat kitul de ambreiaj - 1100 piese + 400 manopera.

Aveti vreo idee ce poate fi?

Va multumesc

 

Passat Variant 1999, 1.9 tdi, 116 cai, AJM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vrajeala.

Cauzele pot fi multe, dar trebuie un diagnostic corect testand masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca ar fi de la ambreiaj ,ar face in toate vitezele la acea turatie a motorului .

la aceeasi viteza (55-60) in celelalte viteze (2-a ,4-a) ,cum face ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

totul normal:

- in celelalte viteze (2 sau 4 la 55-60 km/h)

- daca scot pe liber

- daca apas ambreiajul

tremuratul apare indiferent daca e cald motorul sau rece, si indiferent daca accelerez sau iau piciorul de pe acceleratie.

repet, intre 1800-2300 ture, in viteza 3-a. 

personal mi se pare ceva la alimentare. dar cum nu cunosc prea multe, am sa merg si pe la alti mecanici. 

sper sa rezolv

va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inițial am postat în aria Octavia 2 dar pentru că nu este o problemă  neapărat specifică pentru Octavia 2 1.6 mpi ci pentru toate motorizările prevăzute cu volant simplu, o voi expune și aici unde găsesc că este mai potrivit față de specificul topicului și problemele deja postate.

 

Citez din topicul O II:

 

Deşi noi respiram uşuraţi când auzeam despre problemele colegilor cu volant BMF, nu puţine au fost cazurile în care motoare cu volant simplu ( 1.2 mpi, 1.4 mpi şi 1.6 mpi, fără să fie vizat vreun cod motor anume) prezentau aceleaşi simptome.

 

Concret, la temperaturi mari, de regulă vara pe timp de caniculă, cu maşina încărcată, în ambuteiaje, când ambreiajul era solicitat la plecări de pe loc repetate, maşina începea să zguduie violent până se mişca de pe loc.

Personal am avut asemenea experienţe de trei ori, la temperaturi de 39-40 °C

 

Uzura ambreiajului se exclude ca şi cauză deoarece în condiţii normale maşina funcţionează ireproşabil. În plus problema s-a manifestat şi în primele mii de kilometri, încă de la prima caniculă când ambreiajul era ˝verde˝ ca să spun aşa.

Volantul se exclude - este simplu, dintr-o bucată, fără arcuri.

Singurul ansamblu care are arcuri pentru preluarea trepidaţiilor est ambreiajul.

Acum stau şi mă întreb în ce mod căldura excesivă influenţează arcurile ambreiajului astfel încât să nu-şi mai facă treaba?

Cum s-ar putea remedia această problemă?

Vibraţiile sunt foarte violente şi cred că afectează fixare ansamblului motor - cutie de viteze - arbori planetari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se intampla si la alte marci / modele cu volan cu masa simpla, cauza e materialul de frictiune ecologic al discului. Am intalnit fenomenul la logan (benzina si diesel), renault, vw, subaru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu alte cuvinte singura soluție este să-i dai răgaz să se răcească...

Mulțumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai fac si la rece, pana la urma asta e...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cine a avut Dacia, poate isi aminteste ca si acolo se intampla acelasi fenomen: trepida la plecare, desi volantul era simplu.

Romanii descurcareti aproape niciodata nu schimbau discul. Se cumpara ferodou, nituri si il inlocuiau cel de pe disc. Insa nimeni nu si-a pus problema ca uzura apare si la arcurile din disc.

Asa se facea ca unele Dacii porneau lin, altele in smucituri. La vremea respectiva nimeni nu-si punea problema sa schimbe discul pentru atata. Era din ciclul "asa face toate".

 

Deci da, si arcurile din disc obosesc. Chiar aici in topic cineva cu un tdi cu DMF a facut un experiment: a schimbat doar discul si placa, in speranta ca scapa de smucituri. Si a avut noroc. Masina s-a comportat exemplar dupa inlocuire.

Asadar nici in cazul ambreiajelor cu DMF nu intotdeauna vinovat e volantul.

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acele vibratii la ambreiajele cu SMF sunt date in special de punctele de foc (acele pete violet) de pe suprafata de contact a volantei si a placii de presiune ,iar rezolvarea e rectificarea ; sau una mai neortodoxa e patinarea mai indelungata a ambreiajului la plecari ,iar cu timpul placa si volant vor "sapa" in ferodoul discului "noile forme"  :D . nu e o metoda recomandata deoarece aceste plecari vor stresa suportii motorului si discul de ambreiaj iar ulterior reparatia va fi mai scumpa .

Modificat de floro_st205
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Și cum se manifestă acele pete? Au un miu mai mare sau mai mic decât restul materialului?

Din câte îmi aduc aminte (ultima oară s-a întâmplat în 2011, parcă) cuplarea se făcea ca și cum ambreiajul ar fi fost extrem de aderent la placă și la volant. Parcă nu i-ar fi permis deloc să patineze așa cum ar fi normal, până la intrarea discului în tandem cu volantul și placa.

 

LE miu I mean (µ).

Modificat de MAKRON
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate influenteaza si rugozitatea ,desi nu cred ca se shimba cu mult ,mai mult cred ca se schimba coeficientul de frecare ,nu stiu ,dar din cauza acelor pete ,suprafata de contact nu mai este perfect plana si e foarte probabil sa capete si deviatii de la planul axial . ar fi bine ,cand se demonteaza ambreiajul ,sa se masoare si aceasta "abatere" a volantei ,care nu ar trebui sa depaseasca 0,1mm .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
ursachicatalin

Am tot intrebat eu daca kitul de pe Avf se potriveste pe Atj 6 trepte. Pentru cei interesati...da se potriveste. L-am schimbat eu.Sunt cateva diferente,dar per ansamblu este la fel.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La un drum mai lung facut zilele acestea am observat ca atunci cand luam piciorul de pe acceleratie dar in viteza aveam ceva intreruperi cu mici zgaltaieli. Daca scote-am din viteza aceste intreruperi dispareau. Se simt ca si cum as avea motor pe benzina si o bujie nu functioneaza. Imi intrerupe usor si zgaltaie. Poate fi ceva legat de ambreiaj? La pornirea de pe loc plec cu tremurici.

Mersic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Credeti ca poate sa fie de la volant?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

din ce ai relatat ,da e posibil ,dar anumite defecte pot fi diagnosticate  cel mai bine "live" .cauta un mecanic bun sau cere parerea mai multora si faci media  :D .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.Sunt nou pe forum,am un vw passat 1.9.tdi an 2000 6 trepte cod motor ajm/atj.As dori sa aflu un tutorial sau cativa pasi de schimbare a volantei plus kit ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Pasii sunt aproape ca la orice masina. Se da cutia jos (asta implicand demontarea cablurilor de la schimator,bulb marsarier, cilindru receptor parca) . Dupa ce dai cutia jos, se da placa de presiune si discul jos...apoi ajungi la volant. La montare e invers, doar ca trebuie aliniate placa cu discul. La mine mencanicul a si aerisit. Cam asta implica. Daca am gresit ceva rog colegii mai experimentati sa intevina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demontarea cutiei implica si demontarea fitrului de aer pentru a avea acces la ceva suruburi?am citit pe undeva chestia asta ,sau se poate face toata operatia pe dedesuptul masini?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ursachicatalin

Filtru de aer nu cred. Conducta de supraalimentare sigur da. Cea lunga de plastic pe care este sezorul de presiune (MAP). de asemenea si rezervorul de antigel...il dai intr-o parte

Modificat de ursachicatalin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!