Jump to content

Distributie Passat B8 TDI


cascadoru
 Share

Recommended Posts

On 25.11.2018 at 17:40, rdy2drive a scris:

Ascultand pe aici inregistrarile, observ de vreo saptamana de cand s a facut mai frig afara ca dimineata la prima pornire si eu am zgomotul ala in zona distributiei. Avantajul la mine este ca am garaj subteran (nu este incalzit) motiv pentru care sunetul se amplifica si pot sa l aud mult mai usor fiind intr un spatiu relativ inchis. Intamplator am descoperit sunetul deoarece a trebuit sa cobor din masina imediat dupa ce am pornit motorul. Din masina nu se aude deloc. L am tinut sub observatie si am constatat ca face acest zgomot pentru o perioada de vreo doua minute si dupa aceea dispare. Masina are 96000 km. Probabil trebuie sa ma pregatesc de distributie dar inainte de asta trebuie sa merg pana la ei sa vad daca am vreo sansa sa intre pe informarea de la ei cu schimbul de curea, caz in care prefer sa platesc eu rola si ce mai trebuie. Vedem ce se intampla.

update: si a revenit si nu mai face niciun zgomot. Probabil a fost vreo toana de moment.

Link to comment
Share on other sites

Salut!

Am promis ca revin.

Am schimbat distributia: kit contitech + pompa de apa vw oem, cu tot cu sensor, total 1450 ron din care, 360 manopera. Km actuali 181300 -motiv schimb, zgomotul enervant in special dimineata la rece.

Dupa schimb, scartiala a disparut.

Cel putin la mine, (am asistat la schimb) mi-am dat seama care era motivul scartielii: cureaua orginala Dayco, are suprafata exterioara usor lucioasa, iar sub rola de ghidaj de deasupra pompei de apa, producea zgomotul enervant. Am reusit sa-l reproduc “la rece”, rotind rola pe curea, fara ca motorul sa fie pornit, iar scartiala se auzea, tare si clar.

Dupa schimbul cu contitech, al carei suprafata exterioara e rugoasa, zgomotul a incetat.

 

Singura chestie ce imi mai sta pe cap, e ca n-am schimbat si cureaua de la pompa de ulei. E destul de anevoios de ajuns acolo, trebuie scoasa rola de pe vilbrochen,  desfacuta baia de ulei, schimbat semeringul de la ax, etc...

 N-a reusit nimeni sa-mi spuna daca se schimba, sau nu.

Edited by coolfrik
Link to comment
Share on other sites

Am primit eu raspuns de la vw referitor la schimbarea curelei de pe pompa de ulei 

"Producatorul autoturismului nu prevede inlocuirea curelei pompei de ulei ca lucrare de intretinere la interval de timp sau functie de rulaj, pentru ca eventuala deteriorare a curelei nu presupune distrugerea imediata a motorului ca in cazul curelei de distributie care actioneaza axele cu came. Ruperea curelei pompei de ulei, face ca presiunea de ulei sa dispara, ceea ce este semnalat pe bord cu avertizarea rosie descrisa in manualul de utilizare, avertizare care face necesara oprirea imediata a motorului si contactarea unui atelier specializat. Nu excludem inlocuirea preventiva a acestei curele la solicitarea dumneavoastra expresa. "

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare cam pueril raspunsul lor. Da, nu se intampla instantaneu, ca in cazul ruperii curelei de distributie, dar sunt suficiente cateva secunde pentru a provoca daune majore intr-un motor care nu mai are presiune de ulei.

Edited by dbk
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

De cand a venit frigul, mi-a aparut si mie un scartait in zona distributiei, scartait care nu disparea nici in ruptul capului. 

Am fost la Skoda Metrotehnica pentru diagnostic si cei de acolo s-au pus pe testari:

  • verificat daca zgomotul vine de la cureaua de accesorii - negativ; 
  • verificat daca se pierde antigel pe la pompa de apa si acesta ajunge pe curea - negativ; 
  • si inca un test legat de pompa de motorina pentru a observa daca se pierde motorina si ajunge pe curea  - negativ (pompa de inalte nu e plasata in partea cealalta a motorului, opus distributiei?!?)

La final, mi-au spus ca responsabila cu scartaitul e nimeni alta decat cureaua de distributie.

Am schimbat tot la ei kit-ul complet de distributie iar acum...surpriza...chiar nu mai scartaie nimic :D . Acum sa vedem si cat tine minunea...pentru ca tot se mai aude un..."rontait"  fin mai degraba... in acea zona, dar nu imi mai bat capul el.

Din pacate, am incercat sa vad producatorul curelei dar era prea intuneric si nu descifram nimic, telefonul era descarcat complet, asa cum ii sta bine unui smartphone...deci adio flashlight. Teoretic, doar cele produse de dayco ar trebui sa scartaie (in unele cazuri). Avand nevoie de spatiu in portbagaj, am aruncat toate piesele vechi dupa cateva secunde de reflectie (reminescente de pe vremea cand foloseam Dacia batranului meu).

Edited by dbk
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 5/15/2017 at 12:32 AM, lucky_ said:

Asta e inregistrarea facuta cu motorul cald si capacul dat jos

M-am mirat cand am vazut "made in Romania" pe toate furtunele de sub capac

Voce 001.m4a

Ai rezolvat? Cum?  Ce avea?

Intreb pentru un prieten. :)

Edited by lorin_b
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Buna dimineata!

Urmeaza sa schimb si eu distributia si nu stiu daca este obligatoriu sa achizitionez pompa de apa cu regulator sau fara. Se poate schimba doar pompa si se monteaza vechiul regulator sau trebuie obligatoriu ca pompa noua sa fie cu regulator?

Multumesc anticipat pentru raspuns!

Link to comment
Share on other sites

din ce imi amintesc a fost nevoie de pompa cu regulator la mine (tot 1.6 tdi). 

Link to comment
Share on other sites

AlexandruGalati

Salut , am si eu la rece niste "chitaituri" prin zona rotii dreapta fata ? Sigur e de rola sau curea , intrebarea magica ? Distributia o am schimbata la masina de cca 50.000 km , am verificat-o in reprezentanta cand am achizitionat masina , ei mi-au zis sa stau linistit inca vreo 150.000 km ca este schimbata in germania , acum stateam si ma gandeam , daca apare schimbata in germania sigur e schimbata ? Ca nu as da banii aiurea sa o mai schimb , chiar daca aud un zgomot la rece apoi nu mai exista zgomotul " fluierat , greierasi " ceva de genul :) Va multumesc 

Link to comment
Share on other sites

Transmisia a fost inlocuita ? Se poate verifica.

Link to comment
Share on other sites

AlexandruGalati

La ce anume te referi cand spui transmisie ? Verificata in calculator , apare schimbata distributia  complet , curea pompa etc 

Link to comment
Share on other sites

Distributiea si transmisia sunt lucruri diferite ,curele si role diferite.

Se verifica fizic

Link to comment
Share on other sites

  Numeste-o cureaua de accesorii, sau cureaua de transmisie ca  daca zici doar transmisie, se intelege ambreiaj-CV-planetare.

Link to comment
Share on other sites

AlexandruGalati

O sa verific si cureaua de accesorii atunci ? Multumesc de raspunsuri 

Link to comment
Share on other sites

On 12/2/2018 at 1:32 PM, plextor said:

Am cumparat masina din semnatura acum cateva saptamani, cand temperatura exterioara era mult mai mare decat acum...10-15 grade celsius. Masina a fost achizitionata de la Welt Auto

 

Cred ca ai avantajul garantiei de 6 luni daca nu ma insel?

Link to comment
Share on other sites

1 hour ago, AlexandruGalati said:

O sa verific si cureaua de accesorii atunci

Eu am avut la cca 15mii km problemele tale ....la mine facea de la intib atorul curelei de transmisie care era Dayco. Inlocuit cu Ina si curea transmisie Conti .... rezolvat.

Deci, da jos cureaua de la accesorii si daca nu mai face, verifica intinzatorul si daca ai Dayco, schimba l si pe ala.

Al meu era practic nou, lucra ok numai ca zdranganea/vibra ceva in el.

Link to comment
Share on other sites

AlexandruGalati

@cascadoru Multumesc de informatie :) Daca ma va deranja mai mult voi schimba si intinzatorul si cureaua , momentan e ceva sunet dar nu prea enervant incat sa ma dispere , e finut , dar daca se intensifica rezolvam imediat :) Weekend placut tuturor 

Link to comment
Share on other sites

On 2/1/2019 at 11:28 PM, detinator said:

Cred ca ai avantajul garantiei de 6 luni daca nu ma insel?

Asa speram si eu...dar distributia e considerata consumabila si nu e acoperaita de garantie. Oricum garantia lor nu e chiar ceea ce pare pentru ca daca masina are peste 100 mii km (sau 50 mii...nu mai stiu exact) ei nu suporta decat 40% din contravaloarea pieselor.

Vestea buna e ca de cand am schimbat distributia (pe banii mei) zgomotele au cam disparut. Doar cand e frig tare afara (am prins o noapte cu -10 grade) se mai aude ceva in zona aia la prima pornire; zgomotul e mult mai redus ca volum si nu imi mai bat capul cu el.

Link to comment
Share on other sites

Da, totusi e ingrijorator ca ajungem sa acceptam zgomote in zona distributiei, de care de obicei ne e cel mai frica.

Calitatea continua sa se deterioreze se pare, de la an la an

Link to comment
Share on other sites

Buna seara. De astazi sunt si eu fericitul posesor al unui Passat B8 2.0 CRLB. La 133000 km, mi-a atras atentia sunetul urmator de aici.

Apare doar la prima pornire cand temperaturile sunt mai joase.

Sa-mi fac griji sau sa tin cont de ceea ce apare si in buletinul de service de la VW? Va atasez si documentul.

1.thumb.png.f950815c49e4b34337216cab62ce273a.png2.png.33121eb67dd0d5b2b0d12bad1a74cf6f.png

 

Link to comment
Share on other sites

off topic;

daca te referi la scartaiala aia, eu cred ca nu e normala si nici nu cred ca e generata de pompa de vacum.

am fix motorizarea asta, am si io zgomotul generat de pompa de vacum ( este un sunet infundat care se aude in stg sus ) si nu se manifesta asa.

am avut si io "chitaitul" ala la prima pornire si a fost de la intnzatorul curelei de transmisie --- verifica si tu asta.

daca intinzatorul tauu e Dayco, schimba-l si pune INA, chiar daca ti se pare ca nu are nimic......zornaie ceva in el chiar daca lucreaza inca ok.

 

Link to comment
Share on other sites

Zgomotul de vacum este aceasta

Acel scartait vine de la intinzatorul de curea cum a precizat colegul @cascadoru

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@cascadoru, @Andrei1980 - am fost la service si aveti dreptate, este sunetul specific angrenarii curelei de distributie in rola de tensionare a curelei. Am dat comanda deja de toate piesele necesare pentru schimbarea acestora. Multumesc!

Atasez cateva informatii utile specifice acestei probleme

ea288_zahnriemen_spannrolle_pruefen.pdf

1.thumb.png.c4f517a11470421835a7294682e2c233.png2.thumb.png.e25bdee0255226307d2dc3e6234915cb.png

Link to comment
Share on other sites

eu ziceam de intinzatorul curelei de TRANSMISIE , nu al celei de distributie.

Daca la tine e dovedit ca e de la sdistributie, bine ca l au gasit :)

mai verifica in alta parte pe cel de la transmisie.. sa nu schimbi degeaba distributia... zic si io

 

Link to comment
Share on other sites

Pai am verificat-o la 2 service-uri.. ca sincer, nu vroiam sa dau atatia bani pe distributie, mai ales ca mai am de facut ceva km pana se atinge limita. :( Asta e. La mine din pacate e la cea de distributie.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!