Jump to content

Haldex Gen 5 (4motion, 4drive, 4x4, etc) - cum functioneaza, probleme, etc


Cristian

Recommended Posts

Vedem noi azi :) - daca nu vor banii, sa nu ma lase. Vreau sa stau langa masina doar cat demonteaza pompa sa vad sita (care ma astept sa fie curatica..) , n-am pretentii sa ma uite D-zeu acolo. Cred ca sunt rezonabil...

Edited by CristiALF
Link to post
Share on other sites
  • Replies 170
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • catalinmiti

    26

  • CristiALF

    21

  • ct_act

    12

  • acidone77

    11

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Dar ce ne facem ca fix astia "de pe forumuri" stim mai bine decat ei in marea majoritate a cazurilor? Edit: si nu o spun in lauda catre noi ci arat cu degetul ca sunt prost instruiti iar faptul ca

Salut, Pentru cei care cauta alternative la piesele de schimb/consumabilele originale: - surubul de umplere este un M10x1x10 cu saiba de etansare captiva de cupru, am gasit PN-ul pe Autohut;

@yo3icw Dar are rost sa faci experimente cu alte lichide pentru o diferenta de bani de shaworma?

Posted Images

Nu am mai facut revizia Haldex azi din cauza a doua oringuri ?. M-au speriat ca in 90% din cazuri, cand se scoate pompa si daca nu se inlocuiesc acele 2 mizerii de inele, exista risc mare sa curga ulei ulterior. Iar ei nu le aveau pe stoc (e un kit cu cele 2 oringuri si un surub). Dar agreasem toata verificarea, deci aici e ok, au acceptat sa faca operatiunea si eu sa vad cu costul aditional de manopera montat/demontat pompa (121 lei acum cu un discount de 20% - la naiba si eu cred ca fac totul in 20 min dupa Net). O sa revin in 1-2 saptamani sa fac operatiunea minune. 

Link to post
Share on other sites

Pai nu l-am schimbat, asta zic. Am amanat toata lucrarea.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Azi am fost si am facut lucrarea de intretinere: inlocuit ulei, desfacuta pompa, inspectata si curatata, schimbate cele 2 oringuri. O lucrare pe care o poate face efectiv oricine, cata vreme ai o pompa de bagat uleiul pentru a nu te chinui. Am platit 575 lei, am stat langa masina la operatiuni si am facut poze :))

Dupa aproape 4 ani de zile si 42700 Km, uleiul Haldex arata excelent zic eu iar sita nu era murada, avea doar niste puncte de mizerie, nesemnificative. Detalii in poze mai jos. 

Ma declar foarte multumit :cheers:

 

IMG_6081.jpg

IMG_6083.jpg

IMG_6085.jpg

IMG_6089.jpg

IMG_6091.jpg

Edited by CristiALF
Link to post
Share on other sites

Bravo, se vede ca e masina folosita de nevasta, nu prea a facut plecari in RWD :))

 

Link to post
Share on other sites

Si eu sunt interesat de schimb ulei si curatat filtru pompa haldex. Uleiul l am mai schimbat la 60k, dar n am stiut de filtru/curatare/intretinere corespunzatoare, acum pe bord fiind 90k. Sunt curios cu arata uleiul/filtru. Voi incerca sa stau langa masina la revizie.

In afara de ulei si cele 2 oringuri mai trebuie inlocuit ceva? Trebuie readaptat ceva electronic dupa remontare si umplere cu ulei?

Codurile pentru piese sunt aceleasi pe toata gama VAG cu Haldex 5? Ma intereseaza in mod special pt Passat B8 4motion.

Si ca o sugestie, avand in vedere ca acest topic poate ajuta pe mai multi posesori si de alte modele ( Golf, Passat, etc ) in afara de Tiguan, nu se poate da un titlu mai generic, nu strict cu referire la un model anume? 

Multumesc!

Link to post
Share on other sites
  • vdragos locked this topic

@vdragos super!

@CristiALF E bine ca ai rezolvat, ti-ai luat de-o grijă.

Procedura a fost cu aerisire? au facut refill la ulei, au aerisit-o si au completat din nou sau poate s-a activat pompa din vcds? Macar in linii mari daca ne zici...

Dupa aceea ai incercat o plecare de pe loc in forță sa vezi dacă cuplează spatele? Sau mai bine zis ai constatat lipsa patinării roților față?

Edited by ct_act
Link to post
Share on other sites

Nu, au pus uleiul si aia a fost. Am testat la plecare, tragea si spatele, da :) 

Link to post
Share on other sites

Las asta si aici sa fie mai usor de gasit, e despre Volvo dar partea de manopera este identica

 

 

Link to post
Share on other sites

Cred ca am si eu o problema ce are conexiune cu haldexul. Masina are 40.000 km si e in garantie dar in perioada asta numai la service nu ajung asa ca apelez la sfaturile voastre.

La pornirile putin mai fortate(nu neaparat agresive) cand rotile sunt virate la stanga apare un huruit ca si cum s-ar freca un corp in miscare de o parte fixa. Eu presupun ca atinge un scut ceva.

Am incercat sa localizez zona sunetului dar inca nu sunt sigur unde se manifesta. Daca sunt cu geamurile inchise pare ca se aude de sub compartimentul motor, dar cu geamul deschis parca sunetul se deplaseaza de la puntea fata spre puntea spate.

La plecari agresive in linie dreapta sau cu rotile virate la dreapta nu am sesizat aceasta problema si tocmai de asta ma gandesc ca nu haldexul in sine are o problema ci este ceva pe traseu care freaca pe caroserie, scut etc.

Mi-ar fi de ajutor daca s-a mai confruntat cineva cu o problema asemanatoare si care a fost solutia.

Link to post
Share on other sites

Astfel de zgomote sunt de multe ori tricky de diagnosticat. Pot fi multe cauze, ma indoiesc ca e Haldexul aici. 

Recomandarea mea ar fi totusi sa mergi la reprezentanta, mie de exemplu mi-au rezolvat foarte bine cei de la PBN o problema de zgomot fata la 1000 Km, au fost foarte profi. Si cred ca la mine se manifesta mult mai greu/rar decat la tine.. 

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Legat de Haldex, vad ca sunt si optiuni prin care ii poti seta comportamentul cu ajutorul unui controller + aplicatie pe telefon. Pare interesant :) - nu stiu insa daca e ceva ce merita neaparat. Parca se putea seta si altfel comportamentul Haldexului, dar probabil ca nu ai usurinta de a te juca printre diferite moduri la fel de usor. 

@C Z R tu sigur trebuie sa stii mai multe despre aceste chestiuni :D

Exista optiuni pentru mai multe tipuri de Haldex, si cele mai vechi, asta e pagina pentru Gen 5:

https://www.shopdap.com/haldex-controller-mk7-mqb-gen5.html

 

 

 

 

Link to post
Share on other sites
F l o r i n

Se poate mod si cu vcds ul. Dar cu aceasta interfata devine mai usor. Nu stiu daca ajuta/merita, pt o masina utilizata in mod normal,  sa zicem asa

Link to post
Share on other sites
8 hours ago, CristiALF said:

@C Z R tu sigur trebuie sa stii mai multe despre aceste chestiuni :D

Iti vand la jumatate de pret daca vrei :))

Da, am, face ceva treaba dar sistemul este deja suficient de performant (fiind proactiv, nu reactiv ca Haldex 4). Poti seta un milion de chestii la el si este produs in olanda.

Link to post
Share on other sites

Eu nu imi iau asa ceva, iti dai seama. Ce naiba sa fac eu cu asa ceva, la aceste preturi? Poate doar acel 50/50 pentru situatii de iarna foarte foarte rare sa ma fi interesat, dar ...sunt ok cu setupul default. Oricum nu mai plecam nicaieri 1 an de zile, asa ca ... :))

 

Link to post
Share on other sites
  • 2 months later...

Salut,

Stie cineva de unde as putea cumpara echivalentul aftermarket pentru PN-urile 0CQ598305 (kit-ul cu o-ring-uri), N91082701 (busonul de scurgere) pentru Haldex gen 5?

Multumesc

Link to post
Share on other sites

Nu iti recomand AM, nu stii cum etanseizeaza si nici cum se comporta in timp. Nu merita deranjul AM ptr apx. 100 lei. My 2 cents

Link to post
Share on other sites
  • 3 weeks later...

Salut,

Pentru cei care cauta alternative la piesele de schimb/consumabilele originale:

- surubul de umplere este un M10x1x10 cu saiba de etansare captiva de cupru, am gasit PN-ul pe Autohut;
- surubul de scrugere este un M10x30 cu saiba de etansare din aluminiu, am gasit surub(Dedeman, Rocast) si saiba de etansare din cupru(Rocast);
- suruburile cu care se monteaza pompa sunt doua M6X35 cu flansa, am gasit varianta cu saiba separata (Dedeman, Rocast) dar le-am refolosit pe cele originale dupa ce le-am curatat de rugina;
- oring-urile sunt aparent 43x2,5, cel mai probabil NBR70; am gasit la Todaio, magazin din Calarasi, dar din pacate am comandat 44x2,5 si 46x2,5 deoarece gasisem marimile astea pe internet, asa ca am fost nevoit sa le refolosesc pe cele orginale, acestea fiind totusi in conditie buna;
- ulei, am folosit Ravenol AWD-H, luat de pe Autohut;

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...
catalinmiti

Am gasit manualul oficial de service pt Haldex Gen 5. Interesant ca dupa remontare nu se mai adapteaza pompa, nu se mai reface nivelul uleiului...nimic. Doar se schimba si atat. Am pus si cuplurile de strangere si cat trebuie sa fie nivelul uleiului.

https://drive.google.com/file/d/1W7pCJMwrqqMF7t9zpVI0KpLbIG8L8T2B/view

 

halx1.png

hldx2.png

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

@catalinmiti
 

Pai VAG nu considera ca ar trebui sa mai faci altceva; si nici nu ar fi nevoie nevoie, daca sita de la pompa nu s-ar putea infunda. Trebuie sa iei decizia daca are rost sau nu sa o cureti. In functie de gradul de infundare, pompa lucreaza mai mult ca sa traga uleiul prin ea; teoretic s-ar deduce asta dupa amperajul utilizat de pompa (observat cateva secunde dupa pornirea motorului, si poate ca si la cuplarea puntii spate). La mine de exemplu, dupa schimbul de ulei si curatare, am observat cu VCDS cam 1,5 -1,6 A nivel maxim la pornirea motorului, cam la fel ca si inainte (vazusem anterior un maxim de 1,8 A la pornirea motorului); dar la mine sita era in conditie buna; pe internet am vazut totusi cazuri mai grave, iar undeva pe Youtube amperaj maxim in jur de 3A la o pompa cu o sita ceva mai infundata. Adaptarea ar fi necesara daca s-ar schimba pompa.

 

IMG_20200620_154718.jpg

IMG_20200620_154826.jpg

IMG_20200620_154838.jpg

IMG_20200620_172427.jpg

Link to post
Share on other sites
catalinmiti

@alexid Multumesc, am programat deja luni lucrarea, sa vad cum arata sita dupa cativa ani, plus ca nu am avut masina de noua. Voi posta si experienta avuta

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Similar Content

    • milica2009
      By milica2009
      Salut, detin un vw bora, 1.9 tdi 4motion 131cp an 2002, am o problema de ceva timp( de un an ) cand virez maxim stanga sau dreapta, mi se infraneaza rotile si mi se aprinde martorul esp in bord ca si cum masina ar derapa, simt cum se cupleaza spatele..
      Am ridicat masina pe elevator, toate 4rotile trag constant, nu cum ar trebuii normal sa traga doar una, am pus-o si pe tester dar tot nu stiu ce are, daca scot siguranta 31 ( haldex ) masina nu mai face asa.. deci e ceva de la grupul din spate
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri

 Ne cerem scuze că intervenim dar credem că folosiți un plugin de ad-block. 

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere ce sunt afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block. Ne-ar ajuta foarte mult sustinerea acestei comunitati. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante. Multumim! :)

PS: daca aveti probleme cu situl chiar si dupa ce a fost dezactivat adblocker incercati sa intrati din alt browser si discutati cu noi pe topicul Updete forum din aria acesta https://vwforum.ro/forum/20-anunturi-administrative-observatii-si-sugestii/
Exista si alte extensii (gen VPN) sau antivirus ce filtreaza traficul si pot bloca cookies. Verificati si pe acestea daca le aveti setate corect pentru vwforum.ro . Multumim

 

 

Accept