Jump to content

Martor EPC


dante
 Share

Recommended Posts

ZeroDiferit

Salut, am un Polo 9N, din 2003, motorizare benzina, 1.2, 12 V, din cand aparea eroare EPC, uneori cand era la ralanti, masina si accelera si decelera singura, iar in mers cand aparea eroarea, si motorul nu se accelera, problema se rezolva temporar prin repozitionarea rapida a contactului (invartire),  de 3-4 saptamani masina nu se mai accelereaza de loc, acum 2 ani cand am identificat problema mi s-a spus ca e ceva problema la clapeta de acceleratie, si piesa costa 1000 de ron, asa ca am renuntat, dar acum trebuie sa fac ceva. Vi s-a intamplat si voua asa ceva, care ar fi solutia?

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

F l o r i n

Faci o diagnoza,  postezi eroarea exacta, ca sa te putem ajuta

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
vadeniuc_mihai93

Salut, a mai patit cineva urmtoarea probleme? Si care au fost rezolvarile?

Golf 4 1.6 16v AZD

Cand pun contactul imi palpaie lumina martorilor din bord si cand dau sa pornesc nu imi porneste, iau contactul si dupa daca incerc sa o pornesc din nou imi porneste doar ca imi ramane EPC-ul aprins si merge intrerupt motorul ca si cum ar merge in 3 pistoane. Dupa 2-3 incercari porneste si merge normal. Am schimbat clapeta de acceleratie cu una noua si face la fel.

Am pus si un videoclip cu manifestarile masinii.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Salutare,

M-ar ajuta niste pareri legate de problema pe care tocmai am intampinat-o la un Golf 7 2018, Benzina 1L.

Problema a aparut cand am pornit-o in seara aceasta:
- Martorul de EPC aprins, martorul 'Check engine' aprins
- Nu mai are putere deloc in mers (maxim 2000-3000 de turatii si 15km/h)

- La pornire sunetul este diferit iar relantiul nu este stabil in primele secunde.

Problema principala depistata prin OBD pare sa fie: P155800 - Throttle valve drive Electrical error in circuit


Intrebarile ar fi:
1. Pot circula cu ea asa pana la un service? (in contextul in care am check engine aprins)
2. E o problema comuna pentru Golf aceasta eroare legata de clapeta de acceleratie? (spre exemplu in clipul de aici comportamentul si eroarea sunt identice; rezolvarea in sine pare usoara daca se schimba piesa cu totul -> ma gandeam sa verific daca acea clapeta revine in pozitie macar sa stiu ca aceea e cauza)
3. Alte sugestii de rezolvare sau vreo idee de ce s-ar strica din senin piesa? (in ultimul timp am facut doar drumuri foarte scurte, poate e o cauza)

Am atasat un log de OBD complet in caz ca ajuta.

history.txt

Link to comment
Share on other sites

Da.

Nu, nu cred ca este o problema comuna. Poti sa verifici ce ai mentionat.

Daca problema este identica cu cea prezentata in videoclip, in service vor inlocui clapeta de acceleratie.

Probabil  uzura in roata dintata.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Salutare, am și eu aceeași problema. Cu al. Meu golf 4 1.4 16v

Martorul EPC,. La. Mine se manifesta prin faptul ca sta puțin turața la relanti și când accelerez da senzația ca se îneacă și nu trage liniar. Am verificat. O cu vcds și îmi da următoarea eroare 

16955 brake switch (F) 

         P0571 inplausible signal

Ce ar pute fi? 

Multumesc!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Contact pedala frana, se schimba.

Link to comment
Share on other sites

Cumpara numai original. 

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Salutare! Am și eu o problema cu martorul EPC. Este vorba despre 1.6 16v AUS. Când este frig afara, de la - 3 grade în sus, se aprinde martorul EPC și nu pot folosi toată accelerația, dacă o accelerez pana la fund nu face nimic, motorul se turează doar dacă ating ușor accelerația. Aceasta problema am mai avut-o și în februarie - martie, tot asa cu temperaturi scăzute afara. Când este cald nu apare acest martor, motorul merge normal. Pornește normal, nu fluctuează la relanti, am pus-o pe un tester, dar nu vag com, imi da eroare la EGR, este blocat pe pornit. Sa fie din cauza EGR? El practic funcționează încontinuu odată cu pornirea motorului. Și de ce doar când este rece afara? Urmează sa vina iarna, am drumuri în panta și dacă nu ma pot folosi de toată puterea motorului va fi nasol. Dacă cineva a mai pățit ca mine și poate sa îmi spună o rezolvare? Mulțumesc! 

Link to comment
Share on other sites

Scoate-i mufa la egr, mergi cu ea asa, sa vedem daca merge bine masina. Daca da, problema e la egr

Link to comment
Share on other sites

Daca e blocat egr-ul pe deschis este posibil sa fie colmatat, da-l jos, curata-l, verifica-l ca functioneaza corect si apoi monteaza-l inapoi pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Intai sa scoata mufa...

 

La benzina, de regula sunt defecte egr urile, mai puține scapa la curatat

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, insa daca panarama este colmatata doar scotand mufa nu va fi nici o diferenta.

Edited by xmisterx
Link to comment
Share on other sites

Da, dar pana e f grig, zice ca merge ok. Poate incerca oricare varianta, oricum dureaza 30 sec sa scoata mufa si sa faca o tura de test

 Nu merge, incearca si ce i-ai scris tu

Link to comment
Share on other sites

Am sa încerc mâine cu mufa scoasa de la Egr. Ieri am pățit iar. La ora 11, erau 2-3 grade, epc a apărut, am facut un drum de 20km `batraneste`. Am ajuns la destinație, făcut cumpărături, se făcuseră 7-8 grade afara. La întoarcere nu a mai apărut Epc. :)) Eu nu mai înțeleg nimic. O sa curat Egr și conducta care duce spre clapeta de accelerație. Dacă tot asa se intampla, curat și clapeta și ma pregătesc de schimbat Egr. Ideea e ca și pe gaz face la fel cu Epc, apare mai târziu decât pe benzina, eu crezând ca gazul arde cu mai curat. Fiind Egr pornit tot timpul, clapeta mea de accelerație primește mereu o parte din gazele nearse. 

 

La motorul 1.6 16v AUS, clapeta de accelerație necesita adaptarea cu Vag com? Sau se face singura? Ca dacă ar fi sa o curat, nu am în zona pe cineva cu asa tester. Sau s-ar putea curata cu un spray de curățat carburatoare fără sa ii misc poziția clapetei? 

Link to comment
Share on other sites

DA, necesita adaptare dupa demontarea de pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept