Jump to content

Martor EPC


dante
 Share

Postare recomandată

Salut, am un Polo 9N, din 2003, motorizare benzina, 1.2, 12 V, din cand aparea eroare EPC, uneori cand era la ralanti, masina si accelera si decelera singura, iar in mers cand aparea eroarea, si motorul nu se accelera, problema se rezolva temporar prin repozitionarea rapida a contactului (invartire),  de 3-4 saptamani masina nu se mai accelereaza de loc, acum 2 ani cand am identificat problema mi s-a spus ca e ceva problema la clapeta de acceleratie, si piesa costa 1000 de ron, asa ca am renuntat, dar acum trebuie sa fac ceva. Vi s-a intamplat si voua asa ceva, care ar fi solutia?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Faci o diagnoza,  postezi eroarea exacta, ca sa te putem ajuta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
vadeniuc_mihai93

Salut, a mai patit cineva urmtoarea probleme? Si care au fost rezolvarile?

Golf 4 1.6 16v AZD

Cand pun contactul imi palpaie lumina martorilor din bord si cand dau sa pornesc nu imi porneste, iau contactul si dupa daca incerc sa o pornesc din nou imi porneste doar ca imi ramane EPC-ul aprins si merge intrerupt motorul ca si cum ar merge in 3 pistoane. Dupa 2-3 incercari porneste si merge normal. Am schimbat clapeta de acceleratie cu una noua si face la fel.

Am pus si un videoclip cu manifestarile masinii.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Salutare,

M-ar ajuta niste pareri legate de problema pe care tocmai am intampinat-o la un Golf 7 2018, Benzina 1L.

Problema a aparut cand am pornit-o in seara aceasta:
- Martorul de EPC aprins, martorul 'Check engine' aprins
- Nu mai are putere deloc in mers (maxim 2000-3000 de turatii si 15km/h)

- La pornire sunetul este diferit iar relantiul nu este stabil in primele secunde.

Problema principala depistata prin OBD pare sa fie: P155800 - Throttle valve drive Electrical error in circuit


Intrebarile ar fi:
1. Pot circula cu ea asa pana la un service? (in contextul in care am check engine aprins)
2. E o problema comuna pentru Golf aceasta eroare legata de clapeta de acceleratie? (spre exemplu in clipul de aici comportamentul si eroarea sunt identice; rezolvarea in sine pare usoara daca se schimba piesa cu totul -> ma gandeam sa verific daca acea clapeta revine in pozitie macar sa stiu ca aceea e cauza)
3. Alte sugestii de rezolvare sau vreo idee de ce s-ar strica din senin piesa? (in ultimul timp am facut doar drumuri foarte scurte, poate e o cauza)

Am atasat un log de OBD complet in caz ca ajuta.

history.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.

Nu, nu cred ca este o problema comuna. Poti sa verifici ce ai mentionat.

Daca problema este identica cu cea prezentata in videoclip, in service vor inlocui clapeta de acceleratie.

Probabil  uzura in roata dintata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare, am și eu aceeași problema. Cu al. Meu golf 4 1.4 16v

Martorul EPC,. La. Mine se manifesta prin faptul ca sta puțin turața la relanti și când accelerez da senzația ca se îneacă și nu trage liniar. Am verificat. O cu vcds și îmi da următoarea eroare 

16955 brake switch (F) 

         P0571 inplausible signal

Ce ar pute fi? 

Multumesc!!!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare! Am și eu o problema cu martorul EPC. Este vorba despre 1.6 16v AUS. Când este frig afara, de la - 3 grade în sus, se aprinde martorul EPC și nu pot folosi toată accelerația, dacă o accelerez pana la fund nu face nimic, motorul se turează doar dacă ating ușor accelerația. Aceasta problema am mai avut-o și în februarie - martie, tot asa cu temperaturi scăzute afara. Când este cald nu apare acest martor, motorul merge normal. Pornește normal, nu fluctuează la relanti, am pus-o pe un tester, dar nu vag com, imi da eroare la EGR, este blocat pe pornit. Sa fie din cauza EGR? El practic funcționează încontinuu odată cu pornirea motorului. Și de ce doar când este rece afara? Urmează sa vina iarna, am drumuri în panta și dacă nu ma pot folosi de toată puterea motorului va fi nasol. Dacă cineva a mai pățit ca mine și poate sa îmi spună o rezolvare? Mulțumesc! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scoate-i mufa la egr, mergi cu ea asa, sa vedem daca merge bine masina. Daca da, problema e la egr

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e blocat egr-ul pe deschis este posibil sa fie colmatat, da-l jos, curata-l, verifica-l ca functioneaza corect si apoi monteaza-l inapoi pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai sa scoata mufa...

 

La benzina, de regula sunt defecte egr urile, mai puține scapa la curatat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, insa daca panarama este colmatata doar scotand mufa nu va fi nici o diferenta.

Modificat de xmisterx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar pana e f grig, zice ca merge ok. Poate incerca oricare varianta, oricum dureaza 30 sec sa scoata mufa si sa faca o tura de test

 Nu merge, incearca si ce i-ai scris tu

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am sa încerc mâine cu mufa scoasa de la Egr. Ieri am pățit iar. La ora 11, erau 2-3 grade, epc a apărut, am facut un drum de 20km `batraneste`. Am ajuns la destinație, făcut cumpărături, se făcuseră 7-8 grade afara. La întoarcere nu a mai apărut Epc. :)) Eu nu mai înțeleg nimic. O sa curat Egr și conducta care duce spre clapeta de accelerație. Dacă tot asa se intampla, curat și clapeta și ma pregătesc de schimbat Egr. Ideea e ca și pe gaz face la fel cu Epc, apare mai târziu decât pe benzina, eu crezând ca gazul arde cu mai curat. Fiind Egr pornit tot timpul, clapeta mea de accelerație primește mereu o parte din gazele nearse. 

 

La motorul 1.6 16v AUS, clapeta de accelerație necesita adaptarea cu Vag com? Sau se face singura? Ca dacă ar fi sa o curat, nu am în zona pe cineva cu asa tester. Sau s-ar putea curata cu un spray de curățat carburatoare fără sa ii misc poziția clapetei? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, necesita adaptare dupa demontarea de pe masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Bună ziua,am o Octavia 3 benzină,1,2 fabricație 2015 și nu pot să-i dau de cap cu martorul EPC aprins 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa o diagnoza cu vcds sau odis si pune erorile stocate, aici 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Salutare! Revin din nou cu problema mea cu bora 1.6 16v AUS cu martorul EPC aprins numai la temperaturi sub 7 grade. Intrucat venise primavara si vara, l-am lasat asa, acum spre toamna iar a aparut o data cu venirea frigului. Asa ca, am fost si am pus VCDS pe masina si primesc 3 erori, senzorul de temperatura lichid racire G2-eroare pe partea de instrumente adica in bord afiseaza cand si cand, eroare de airbag si o eroare la calculatorul de confort ca masina are ceva leduri albastre la plafoniere si uneori nu se aprind. Se poate sa apara acest EPC din cauza senzorului de temperatura lichid racire? O sa il schimb si ce marca sau de care sa pun sa fie bun? Ca o completare, cu un alt tester Delphi, imi arata doar eroarea de airbag.Multumesc!

Modificat de adi31mihai
completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intai schimba senzorul, pune unul original. Inainte, pori verifica cablajul, in zona mufei de la g62

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa iau senzorul, dar sa vad care ar fi original si unde s-ar gasi. Suspectez ca nu functioneaza corect, sau daca senzorul nu ar functiona, s-ar strica, e posibil sa se strice doar partea care tine de instrumente? Azi de dimineata , iar EPC in bord si acul la temperatura nu s-a ridicat deloc , doar dupa vreo 6 km s-a ridicat la 85 grade. Pe tester imi arata temperatura lichidului de racire, dar in bord cand si cand. Sunt curios daca dupa inlocuirea lui mai apare EPC in bord.

Modificat de R_a_z_v_a_n
Renunta la QUOTE pentru postul anterior.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat sunt 2 senzori in aceeasi carcasa, si care functioneaza diferit, e posibil sa fie doar unul defect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minute în urmă, Al Bundy a scris:

Atata timp cat sunt 2 senzori in aceeasi carcasa, si care functioneaza diferit, e posibil sa fie doar unul defect.

Da.Am gasit  la e-piesa original OE la 83 lei, am comandat, sa vedem dupa ce il schimba daca imi mai da EPC in bord

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă eroarea se referă la senzor și dacă firele sunt ok, o să poți șterge eroarea după ce schimbi senzorul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum o oră, Al Bundy a scris:

Dacă eroarea se referă la senzor și dacă firele sunt ok, o să poți șterge eroarea după ce schimbi senzorul. 

Altel nu stiu de la ce ar putea fi, ca pe langa senzorul de temperatura lichid racire a mai dat o eroare de airbag si una de calculator de confort, la plafoniere am puse leduri albastre si se aprind cand si cand. Ca daca nu e senzorul si testerul nu vede nimic, nici nu stiu ce sa schimb :(

Modificat de adi31mihai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!