Jump to content

'17 Superb Style 2.0 TSI 220 DSG


75NOR

Postare recomandată

@75NOR O sa dau un semn data viitoare :) .  Un Jeep similar cu al tau, tot gri si numar B 123 HSK. De aia am zis ca poate erai tu, ca nu am apucat sa vad cine era la volan.

Castrol nu e prea bine vazut in Romania, desi si eu il folosesc pe alta masina . Ce nu iti placea la Mobil 1 ? 

Link către comentariu

@V A L I he, he, stiu despre cine e vorba. Masina e din TL, e o coincidenta de numar, o tot primesc de la cunoscuti. Pe scurt: as vrea eu, dar trebuie sa mai astept putin. E noul model.

Revenind ON, cu scuze pentru derapaj.

Ma bucur ca am reusit sa incarc imaginile.

Sincer nu prea m-a interesat ca e sau nu hulit Castrol la noi. Skodele mele diesel au mers doar cu Castrol de la Delcar. Habar nu am sursa, lotul, fabrica. M-a interesat doar sa fie la bidon si nu butoi. Si pentru asta niciuna nu a consumat deloc ulei. S2-ul a ajuns la 130k, doar cu Castrol, absolut impecabil merge motorul.

In ceea ce priveste S3-ul, a fost recomandarea unui prieten bun "from the inside" sa folosesc Mobil1 si asa am facut. Si la schimbul de 15k si la cel de 25k. Deci, excluzand uleiul OEM, care nu stiu ce este, timp de 25k (40k actuali minus primii 15k cu OEM) motorul  a mers doar cu Mobil1. Nu m-a nemultumit cu nimic, dar nu am avut termen de comparatie.

Printr-un concurs amuzant de imprejurari, la revizia de 40k m-am trezit cu bidoanele de Castrol. A fost un "why the hell not?", asa ca i-am dat o sansa, pe ideea ca daca nu-mi place cum merge, il schimb cu Mobil1. 6l de ulei si un filtru nu sunt un capat de tara.

Surpriza a venit a doua zi. Naveta mea zilnica e mereu aceeasi. Pornesc motorul, 3 min de ralanti in subteran apoi bulevard, 10km de centura si 3 de DC. Mereu cu aceeasi viteza de 100km/h pe centura. 

Din motive de OCD, stiu exact unde pe sosea ajunge uleiul la 50 grade si cate grade are la destinatie. 

Ei bine...a doua zi a fost panica maxima, uleiul nu mai ajungea la 50 grade, cele 3 liniute nu se transformau in "50". Dupa vreo 2 km ma gandeam ca s-a busit senzorul, sau ca poate mi-au facut baietii o gluma gen "sa-i crape o vena in cap baiatului cu OCD, sa-i dam panica maxima"  :lol: si mi-au dezactivat cu VAS indicatorul de temperatura ulei, stiuta fiind mania mea. 

Anyway, dupa 4km de 100km/h constant, la aceeasi temperatura exterioara de 16grade a ajuns uleiul la 50 grade.

La finele navetei, in loc de 103 aveam un 86 pe bord. Parca eram cu S2-ul diesel, cam acelasi comportament.

Evident, prima grija a dupa-amiezei a fost sa fac o Poiana. Surprizele au continuat. De obicei, in acul de par de la echitatie, ultimul inainte de a intra in Poiana, aveam un 110-112 grade. Cu Castrol am avut 106 grade, in conditiile in care am avut drumul doar pentru mine....

Cam atat am apucat sa testez, deci inca nu e relevant. 

Astept vremuri mai bune, astept sa schimb carcasa termostatului si sa repet experimentul.

Cam asta e.

P.S. Pirelli-urile, la 40k, dupa rotire, s-au comportat ciudat. Parca cele care au fost pe spate si au ajuns pe fata s-au cam plastifiat. Am avut surprize in a 3-a, chestie total noua... 

Daca as mai tine masina nu le-as tine dincolo de sezonul asta. Dupa rotire, profil cam 50% fata si 35% spate, dar...cam rigide. Vorbim de 16-18 grade in atmosfera. 

thumbnail.jpg

thumbnail (1).jpg

thumbnail (2).jpg

thumbnail (3).jpg

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

Cred ca diferentele de temperatura ulei sunt si din cauza faptului ca uleiul e nou/proaspat. Hai cu impresii si pe la 5000/7500km. Sunt curios cum se mentine.

Bijuterie masina! ?

Link către comentariu
  • 2 months later...

Si uite ca a mai trecut ceva vreme...Pandemii, lock-down-uri si alte delicii. Dar, vorba aia, noi sa fim sanatosi :) 

Intre timp am schimbat carcasa termostatului. A fost...un eveniment in sine lucrarea. Eram obisnuit - oarecum - cu schimbarea pompei de apa de la CAY de pe Octavia si CFFB de pe Superbul 2 - dar la CHHB 2.0tsi de pe Superbul 3 a fost ceva anume.

Se demonteaza o groaza de pe masina si oricum accesul e cretinoid, in mod clar engine bay-ul a fost gandit doar pentru 4 cyl, vs. Superb 2 unde era o groaza de spatiu, marturie a faptului ca fusese gandit si pentru un V6.

Inginerii au ales niste solutii tehnice de mare...angajament. Pompa de apa e metalica, evident, iar corpul ei se grefeaza pe un mare subassy de plastic ce reprezinta corpul termostatului. Cu ocazia asta am aflat ca ceea ce inteleg eu prin "termostat" nu are nicio legatura cu ce exista pe 2.0 tsi. Voleti pusi succesivi, senzori si altele, totul intr-un plastic housing ce se prinde de blocul motor... Totul pe altarul noxelor, sa se incalzeasca motorul ultra rapid. 

Au fost lejer vreo 4h de munca la operatiunea asta, repet, mult mai complexa decat schimbarea pompei de apa, asta cu demontat ca sa ajungi la locul faptei, schimbat subassy de plastic, montat la loc si bagat antigel cu presiune. Daca eram eu mecanic, probabil ca demontam calandrul, bara fata, radiatoarele si toata plasticaraia de deasupra lor ca sa ajung la termostatul vietii :D 

Meanwhile, am facut inca 2k dupa aceasta operatiune, total rulaj 42k. In sfarsit lichidul de racire e la maxim si sta la maxim :) 

Am prestat si o vizita la @cristi511, ocazie cu care am scrasnit din dinti pe DN73. Pe langa puzderia de semafoare, bucata Rucar - Dragoslavele e dezastru. Am avut o placere deosebita sa fac o coloana de vreo 15 masini dupa mine mai ales pe urcarea din Rucar unde asfaltul e covor rulat si am mers cu maxim 20km/h :(  Dincolo de asta a fost bucuria revederii, iar lui sper ca i-am prilejuit alte bucurii :D Dar, daca vrea, spune el. Daca nu, aia e. 

Las si niste poze de la operatiunea de schimbare. In poza 3 se vede blocul motor, locul de montare subassy carcasa termostat. Adica ceea ce se vede in poza 4. In poza 5 e desfacut ansamblul. 

P.S. Cu uleiul, mda, colegii au avut dreptate, era ulei proaspat. Totusi, dupa 2k de la schimbare, varful de temperatura e cam cu 2 grade sub Mobil, pe drumuri gen Poiana. Mai vedem.

 

unnamed (6).jpg

unnamed (1).jpg

unnamed (3).jpg

unnamed (5).jpg

unnamed (2).jpg

unnamed.jpg

unnamed (4).jpg

Link către comentariu

Eu ti am zis sa iei Aro...sa nu te doara capul de drum....

Bune bucate, recunosc, dar si masina misto. Nu de alta dar am avut ocazia sa ii dau putina talpa si mi-a placut. :)

To be continued, nu?

Link către comentariu

As avea cateva curiozitati...inca nu am pierderi pe acolo, dar ma pregatesc moral. Am vazut cazuri pe forumuri in care si la a 3-a pompa pusa aparusera pierderi de antigel. Daca poti sa ne spui cateva detalii..s-a demontat si admisia? A fost lucrarea la dealer sau la service recomandat? Mai aveai garantie? 

Link către comentariu

treaba asta este foarte asemanatoare si time-consuming ca operatia de schimbare (sau interventie) pe corpul termostat la VR6 montat pe platforma G4.

Eu n-am mai avut nici macar timp de atatea poze, de draci :)

Link către comentariu

@cristi511 : daca veneam cu americanu' tu cu ce mai dadeai o tura ? :) 

mda, to be continued, for a while now anyway.

@catalinmiti : pai stai asa, de ce sa te pregatesti daca nu ai scaderi de nivel lichid ? La mine prima completare a fost dupa rodaj, la 5k km, dar am zis ca nu a fost la maxim din fabrica. Apoi, am completat la 15k si la 30k iarasi. Intre revizii scadea de la maxim la minim. Daca nu ai simptome din astea, nu ai de ce sa iti bati capul. Diferenta fata de problema cu pompa de apa la diesel este ca aici nu e o problema epidemica, ci sporadica, fail rate-ul e mult mai mic.

Da, s-a demontat adminsia, filtrul de aer si toata tubulatura. Altfel nu ai loc sa lucrezi, desi si asa e chinul vietii sa scoti subassy-ul ala, trebuie scos rasucit de acolo :( 

Ca si in celelalte cazuri, am schimbat la dealer. Masina are 3 ani. La Octavia 2 am schimbat dupa iesirea din garantie, dar tot la dealer. Fiecare isi intretine/repara masina cum crede si isi asuma riscurile tot dupa cum crede. 

@mad_kat : faceam pozele ca sa salvez momentul, dar stai linistit draci aveam si eu cand am vazut cate se demoleaza de pe masina :( 

Link către comentariu

Deci nu a costat nimic. Ma pregatesc psihic sa apara la mine. Nu monitorizez zona cu un endoscop la cateva luni. Nu pierde deloc dar este mereu un miros de antigel. Prin America mai ziceau unii ca exista miros de antigel de noua. 

Link către comentariu

@catalinmiti

La mine pierderea de lichid se făcea printr-o fisura stil hairline crack, a housingului de termostat. Evident nu picura nimic, nu făcea balta. Cu toate astea, nu mirosea a antigel sub capota. 

Ciudat ce zici cu mirosul. Se simte în mașină? 

Singura verificare pe care o poți face este nivelul de lichid în vasul de expansiune. Verifica la fiecare 5k rulaj și vezi dacă sunt variații. De fiecare data verifica cu motorul rece, înainte de pornire. 

Link către comentariu

Verific foarte des si nu scade, miros se simte doar sub capota sau cu nasul pe grila radiatorului. Mi-ar placea ideea sa piarda radiatorul. Tu probabil daca o lasai asa, incepea sa pice si sa lase semne pe baia de ulei

Link către comentariu

Între timp, mai postez și un cadru frumos, în vizita la cafea la prieteni. 

272-ul FL este...mmmm ?

Altceva nu prea am ce sa raportez, mașina merge foarte bine, încerc sa ma bucur cât de mult de ea, cât timp mai pot. Ma tot gândeam cât de bune ar fi fost acum un set de Michelin Pilot Sport 4, dar nu mai e cazul.

Cu toate ca uzura Pirelli-urilor este cam 50%, Stelvio și Grossglockner trebuiau sa își spună cuvântul în vreun fel... 

IMG_20200612_173713.jpg

Link către comentariu

Pentru ca altceva notabil nu am, probabil ca și postul asta servește cumva pe altarul benzinarelor. 

Viteza medie vorbește de la sine despre ce parcurs a fost. În condițiile astea 8.6 este absolut minunat pentru un sedan de 1500kg și 220 cai. 

Și multa bucurie și zâmbete în utilizare. După o zi nasoală, un drum sinuos și urcarea entuziasmata a turometrului în plaja 3000-6000 are asa, darul de lasă în urma orice emoții și energii negative. ?

IMG_20200616_082924.jpg

Link către comentariu
  • 9 months later...

Superbul a plecat de la @75NOR la final de vara 2020 💔

 

 

le: agregatul nou nu e in familia vag, însă motorizare și culoare adecvată 

CB05EDE2-34DE-4C8D-B01B-A56AA4542249.jpeg

Modificat de ToniM
Le
Link către comentariu

Avand in vedere ca masina a fost vanduta, topicul o sa fie inchis, conform Regulamentului. 

Daca masina nu a fost vanduta, astept un mesaj pentru redeschiderea lui. Multumesc!

Link către comentariu
  • Rave a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!