Jump to content

'17 Superb Style 2.0 TSI 220 DSG


75NOR

Postare recomandată

Lasa ca am fost eu cu dashcam, si am facut ceva setare si nu am salvat nimic (cred ca nu era pusa pe functia inregistrare ci era scoasa pe manual pt niste setari). Asta in timp ce camera mergea! Dar nu imi pare rau.

 

@Aerofan tu mergi pe Stelvio doar inainte de revizia la frane, ca sigur le schimbi dupa. Pe la 50.000km am schimbat franele pe fata, cred ca la anul te incadrezi. ?

Modificat de deenman
Link către comentariu

Într-un final, am ajuns la Budapesta, plecând de la bază lui Stelvio.

Weekend, deci coloane infernale pe Stelvio - Innsbruck, apoi eternele limite de 100km/h ale austriecilor, condimentate cu zone de 80 si 60km/h ?

Personal, m-am răzbunat cu vârf si îndesat în Germania, pe o bucata de autobahn fără limita...desi bucuria a fost short lived de stau-ul la intrarea în Munchen.

O cafea excelentă si o plimbare pe malul lui Chiemsee, o cină pe malul Dunării, la Melk.

Apoi...chinul, hinghereala si romanismele din Ungaria, cu tot ce au mai bun în ei băieții noștri, soferii noștri de dube, ai bulgarilor si ucrainenilor. Toti mieluseii din zonele adiacente Vienei, împânzite pana la refuz cu camere, s-au dat de 3ori peste schimbător si s-au facut zmei, odată trecuti în Ungaria vecina si oarecum prietena ... Atâta s-a putut, vorba unui clasic.

Cu ocazia acestei zile, am testat pe deplin scaunele, volanul si în general ergonomia Superbului. Absolut impecabil, lombarul si cervicalul meu sunt foarte fericite.... 

După aproape 11 ore am aruncat prosopul în Ungaria, urmând ca mâine sa finalizăm călătoria 

M-a busit râsul când am văzut consumul... Adevărat, nu e eternul "4.5%" de la tdi, dar...din nou, "atâta s-a putut" ?

P.S. Sunt bucuros ca am discurile fata din noua oglindă, s-au curățat discurile de toate urmele trecerii prin Stelvio. ?

IMG-20190914-WA0014.jpg

Link către comentariu

Deci, back home.

Budapesta - Brașov azi, cu un mic ocol prin Timisoara pentru realimentare, pentru ca intre Nădlac si Sibiu nu exista benzină de 100 ???

Prânz târziu în Sibiu si un energizant pentru curaj, pentru cea mai urata bucata a excursiei: Sibiu - Brașov ? Înainte de a se deschide autostrada, era drumul meu preferat...

Cam asa a arătat doar în cifre ziua de azi - vezi poza.

Pentru ca am tot zis de frâne, pun poza cu discurile fata când am ajuns la hotel, după Stelvio si poza de când am parcat în Sibiu. În sfârșit oglindă, fără grad pe buza discului. 

O sa am de lucru sa o spal si mai ales sa curat jantele, sunt îmbâcsite de praf de frâne.

Urmează sa revin cu wrap up-ul excursiei, impresii si gânduri, dar nu mai sunt în stare în seara asta...?

IMG-20190915-WA0050.jpg

IMAG9023.jpg

IMAG9028.jpg

Link către comentariu

Arata foarte bine frânele acum, parca aveau și niște șanțuri înainte? Imbatabil consumul pentru motorul acesta ?

Așteptam impresii din vacanta.

Link către comentariu
On 9/13/2019 at 10:11 PM, 75NOR said:

Ca si destinație turistică, Stelvio e o dezamăgire: fix ca Bâlea. Tonete unde se vând toate kkturile, tonete unde se prăjesc Wurst, de iti muta nasul, înghesuială si atmosfera de bâlci. Exact ca la Bâlea Lac înainte de tunel.

Sunt vreo 3hoteluri, toate copii fidele de la Bâlea Cascadă/ Cota 1400 si exact la fel de degradate si în semi paragina. Apa de la zăpadă se scurge pe peste tot, scocuri rupte, tencuieli umflate, geamuri lipsa si baricadate cu osb. ???

Se schiaza si acum. Sunt 3terase, hărmălaie mare. Terasele sunt niște mizerii. Am baut cel mai prost espresso din toată Italia, o posirca gen birt de sat de la noi, în cana mare, evident ??

Exact, si pentru asta te si duci acolo, pe langa drum. Zapada ok, am prins chiar si o ninsoare de cativa cm in noaptea de dinainte. In august.

Pentru mancaruri si bauturi sunt alti pasi.

stelvio_ski.thumb.jpg.059b9ce4af44b09e1bdee6e0e1f8ba7a.jpg

Modificat de IRONICK
Link către comentariu

@IRONICK: Cine a zis ca a mers acolo pentru mâncare si băutură ? E firesc sa prezentăm realitatea de la fata locului, asa cum este ea, cu bune si rele. Iar turistic vorbind, dincolo de drum si pârtii - te cred pe cuvânt nu am testat - locul este o mare dezamăgire. De la aspect, cazare si da, pana la restaurante si servire. Chiar aveam filme cu un apus de soare pe Stelvio, un ristretto si un pahar de vin într-un hotel de acolo, dar mi-a trecut rapid când an văzut ce gen de hoteluri sunt.

Indiferent cat de bun e ski-ul, e o rușine sa nu poti sa bei măcar un espresso de calitate într-un loc care este unul din simbolurile Italiei. Asta spuneam. Indiferent cat de bun e ski-ul.

Continui sa recomand cu căldură Die Post în Solda, la bază lui Stelvio. E un deliciu...

Revenind, puțin can-can local ?

 

 

Screenshot_20190917-213229.png

Link către comentariu

Nici nu te contraziceam ca nu-i o dezamagire. Se aglomereaza pe an ce trece, sunt din ce in ce mai multi biciclisti si motociclisti.

Toata lumea parcheaza in fata, iar cea de la telecabina este aproape goala. Tarabe la gramada. Cam ca la noi. :)

Link către comentariu
On 9/13/2019 at 10:11 PM, 75NOR said:

Deci...drumul, un apogeu automobilistic, o dezamăgire dpdv turistic

 

Sunt de acord cu tine! Cand am ajuns a doua oara pe Stelvio, in jur de 18:00, ne-am programat sa mancam sus la o terasa/restaurant... Totul era inchis si oricum cam "ciudat" asa ca am fost nevoiti sa gasim alternative dupa o zi de mers ... Ca sa mai scapi de aglomeratie cred ca spre seara se mai calmeaza si biciclistii si drumul este OK de parcurs...

In rest, vad ca ai testat bine curbele, in toate sensurile si directiile, si nu ti-a scapat nimic ?! Senzatiile raman si nu prea poti sa le imortalizezi!

On 9/12/2019 at 7:24 AM, pongo73 said:

Cat priveste elefantul in raionul de portelan cand ajung acasa iti trimit o poza .... se poate si mai rau ?

 

Uite aici elefantul in raionul de portelan ......

IMG_1850.thumb.JPG.885112b31a62af30fece37e163f51b13.JPG

In Muntenegru la coborare in Kotor. Am dat eu cu spatele pentru ca eram aproape de o curba .... (drumul alb P1)

https://www.google.com/maps/place/Kotor,+Muntenegru/@42.4051701,18.7867921,14.77z/data=!4m5!3m4!1s0x134c33063d70c91b:0x7a73f15e212e9306!8m2!3d42.424662!4d18.771234

Modificat de pongo73
Link către comentariu

Taman ieri am fost pe acel drum din Muntenegru si este bestial, dar cei de acolo sunt neseriosi ca lasa pe un asemenea drum greu si mai ales foarte ingust orice vehicul sau macar sa faca un orar ceva. Eu am avut noroc cu un motociclist care venea de sus si  care m-a atentionat ca vin mai multe autocare in jos si am avut timp sa ma intorc... scuze de offtopic dar subscriu la colegul @pongo73

In rest, este o nebunie curata in vest cu acest biciclisti razgaiati care efectiv vor sa demonstraze la toti ca in haita ei fac legea si nu automobilistii. Stelvio ramane un mare obiectiv in lista mea "to do". Multumesc pentru aceste descrieri frumoase si pasionate dar si realiste cu bune si rele. 

Modificat de Andrei1980
Link către comentariu

Au trecut cateva zile, astfel incat oboseala si impresiile la cald s-au disipat, consider ca momentul e bun pentru o retrospectiva la rece a acestui mega-roadtrip.

Noi am concentrat toata povestea in fix 10 zile, avand 2 obiective pricipale: Grossglockner Hochalpenstrasse si Passo di Stelvio. Personal, eram focusat "pe dat", orice altceva pe langa era doar "side dish" al unui fel principal :) 

Stiam ca ambele zone ofera mai mult decat aceste 2 super drumuri, dar...eram si pending on the weather, cu atat mai mult la acele altitudini inalte, muntele are vremea lui.

Pregatirile le-am inceput din primavara (adica am pornit de la cele 2 obiective si am grefat pe langa ele rute/cazari/drumuri/alte obiective), iar rezervarile le-am facut efectiv in Mai, ca sa putem prinde preturi bune. Ambele zone (Zell am See si adiacent Stelvio sunt delirant de scumpe daca nu rezervi din timp)

Am calculat asa: Iunie e capricios in functie de cat de lunga e iarna (deci e posibil ca nu toate drumurile sa fie deschise), Iulie si August sunt foarte aglomerate ca si trafic in Europa si evident acolo si implicit sunt foarte scumpe ca si cazare si am ales prima jumatate a lui Septembrie. Primul weekend din Septembrie Stelvio a gazduit un eveniment ciclistic - adica da, a fost inchis complet, ca sa poata pedala toti "rutierii ce se cred la Il Giro" (no offence intended catre biciclisti, personal am facut ciclism perfomanta la juniori, stiu despre ce e vorba - dar am o problema cu atitudinea lor), asa ca...perioada s-a asezat de la sine. Nu am vrut sa intarziem mai mult in Septembrie, evident, sa nu riscam o iarna vremelnica.

Am calculat cate 2 zile pline pentru fiecare obiectiv plus inca 1/2 zi de rezerva, astfel incat sa ne maximizam sansele. Eram chitit sa "ma dau" :) 

Planificarea am facut-o astfel incat sa nu urcam pe niciun obiectiv in weekend, tot pentru a maximiza sansele de trafic lejer.

Ca sa nu irosim inca 1 zi de concediu, am ales sa facem o prima bucata (Brasov - Arad) seara, dupa munca, asumandu-ne tot ce presupune traficul de vineri seara catre granita. A fost nasol doar pe Brasov  - Sibiu, pentru ca am ales ca Deva - Arad sa o facem pe Valea Muresului, pe DN, care stiam ca are asfalt foarte bun, pentru a nu risca sa fac praf o janta in capcanele de pe mizeria aia de drum intre Deva si Lugoj.

Ungaria e fara miza, doar tranzit. Greu, pentru ca sunt lucrari dupa Budapesta, se circula aiurea si incet. Dupa Budapesta ne-am vazut cu @ToniM, ei venind pe alta ruta, mai nordica :) , iar eu vrand sa evit placerea unui Brasov - Cluj vineri seara asa cum planificasem initial. Era perioada de vis in care se asfalta Padurea Bogatii si se punea criblura pe vreo 20km de DN, deci...big no-no pentru mine.

Am continuat cu o jumatate de zi in centrul Vienei si apoi cazare la Ybbs.

Etapa urmatoare a fost Ybbs  - Saalfeld. Ca si bonus, de la iesirea de pe autostrada pana in Saalfeld am avut parte de un....sa zicem "Bran - Fundata - Dambovicioara" de mare efect, dar varianta cu asfalt perfect si cateva localitati ca in postcards. Saalfeld este un satuc de vis, in imediata apropiere a lui Zell Am See, dar suficient de departe pentru a avea liniste si mai ales...no turists :) 

Am stat la Winklehof, a fost de vis.

Pentru delectare in imediata zona este Tauern Spa, un delight, mai ales seara.

Pentru ca ploua, am zis sa asteptam cu Grossglockner. O plimbare la Zell am See, unde am mancat un frig incredibil. Meanwhile pe Grossglockner, ningea...

Am facut un trekking la Krimmel Waterfalls, este foarte interesant nivelul la care au dus austriecii ideea de light trek prin padure catre un obiectiv spectaculos.

Dupa amiaza a tinut cu noi - s-a inseninat asa ca am tulit-o pe Gerlos Pass, care incepe chiar de langa Krimmel. 10 Eur bine cheltuiti pentru un fel de Paltinis, dar putin mai altfel... :) 

A urmat main event in zona: Grossglockner - povestea ascensiunii cred ca am descris-o cel mai bine la cald, in ziua aceea.

Plimbarea de seara pe Zell am See parca a avut un alt gust de data asta. Cald, bine, senin, apa cristalina.

A urmat etapa Zell am See - Stelvio, via Innsbruck. A fost o binevenita pauza de cafea si leneveala la soare, ca sa sparga monotonia infernala a autostrazilor austriece cu limita de 100 sau 80km/h, in functie de trafic.

De la Innsbruck, am ales Brenner Pass, acea spectaculoasa autostrada suspendata printre munti, cum nu cred ca vom avea noi vreodata :(  

Cu o inspiratie de moment, am coborat de pe autostrada si am luat-o freestyle catre Stelvio, pe un drum ce parea interesant pe Google Maps :lol: Si uite asa am descoperit Giovo Pass - poze la postul aferent. E fratele putin mai mic al lui Stelvio, dar cu nimic mai spectaculos.

Stelvio. Prima zi - innorat, prognoza pe ziua urmatoare - soare. Deci relaxare si spa. Recomand, din nou, Die Post Hotel. E ceva aparte...

A urmat Stelvio...cu emotiile si trairile lui, descrise cel mai bine la cald.

Iar apoi...lungul (la propriu) drum spre casa. 

Hai sa ne uitam pe stats:

Total trip: putin sub 3900km.

Consum mediu: 7.7% (benzina 100). Minimul a fost de 6.5% (Stelvio - Budapesta). Maximul 29-30%(Grossglockner si Stelvio, desi zilele acelea le-am terminat cu 18-19%)

Costs: 500Eur (benzina 100 + road tax + vignete + acces Grossglockner, Gerlos, Giovo)

Other costs: functie de cazari individuale si daily spend

Bottom line: o calatorie de vis, pe care mi-am dorit-o intens si am reusit sa o transform in realitate.

Masina: s-a comportat absolut impecabil. Franele au rezistat absolut eroic, fara cicatrici ulterioare, discurile arata perfect, dar cu pauze de racire intre bucatile intense. Ulei, am verificat si sunt 2mm sub maxim pe joja - absolut ok, avand in vedere varfurile de 121 grade pe care le-a vazut - evident cu racire temeinica in mers dupa fiecare etapa de efort. Oricum, uleiul are deja 12k rulati, inca putin si gata. Antigelul a coborat la minim (la rece), dar nu tine neaparat de calatoria asta. Un set de sway bars mai dure si un set de Michelin ar fi fost maximul pe care l-as fi putut dori. Cumva, chiar e compromisul perfect masina asta: a inghitit etapele lungi de drum intr-un mare fel, absolut perfecte scaunele dpdv ergonomic, iar suspensia sport +19, e o combinatie dura, dar la limita la care nu enerveaza (autostrazile austriece in zona de sud au multe mici imperfectiuni). In schimb pe tot ce a insemnat "dat" a facut fata intr-un mod foarte ok, chiar nu ma asteptam sa se comporte atat de bine pe Stelvio. Grossglocknerul se potriveste mult mai bine acestui..."Gti pentru batrani" :lol: 

Daca as mai merge? Da, clar. Dar in varianta avion + inchiriat.

Ce as inchiria? Mini JCW, Clio RS, Focus RS, sau un R. Sau, mai ales, variantele lor decapotabile (unde exista) - pentru placerea absoluta.

In final un "multumesc" special pentru @ToniM, pentru tot ajutorul, ghidarea, rabdarea in planificare si alegerea rutelor, cazarilor si a POI-urilor noastre.

Va multumesc si voua, colegilor de forum care ati urmarit povestea asta si ati avut rabdare cu posturile lungi, scrise la cald, pline de emotiile momentului, sau, cumva sumarizate la rece, ca acesta.

A fost o calatorie epica si sunt fericit ca mi-am indeplinit acest vis ?

IMG-20190915-WA0033.jpg

Link către comentariu

Mersi pentru mention, însă nu era cazul .

Plăcerea a fost si de partea noastra, iar daca la final sa terminat cu zâmbetul pe buze și sufletul împăcat, mă declar mulțumit, iar la noi așa a fost.

PS: nu era mai simplu un like/love si să nu trebuiască să spurc limba română? :))

thumb-heart-icon-vector-like-260nw-1454760053.jpg

Link către comentariu

Am ajuns la finele lui Septembrie si parcă...a trecut atât de multa vreme de la momentele alea.

Am asa o stare de "si acum ce urmează?", pentru ca am atins obiectivul, năzuința legată de Superb.

La un pahar de...orice bun ?, mai deschid webcamurile puse în favorite, de pe Grossglockner si îmi dau seama cat de norocoși am fost cu vremea. Oricâtă planificare ai face, oricât ai sapa în statisticile meteo dintr-o anumită perioada, ca sa fiu onest pana la capăt o sa spun ca am avut maxim noroc cu vremea. Iar asta a făcut diferența intre a bifa un obiectiv si a-l bifa trăind si bucurându-te de fiecare clipa prin tot ce au de oferit locurile alea grandioase. Tocmai pentru ca sunt departe si nu sunt la îndemână cum sunt cele locale, unde poti "trage mai multe cartușe". 

Probabil (cu siguranță) ma repet, dar am rămas cu niște amintiri absolut fabuloase, iar azi, făcând ordine în torpedo, dincolo de vignete, asigurări, imputerniciri, am găsit...astea. Dovezi hard copy ale bucuriei...

Dincolo de ele, reiau câteva cadre tare dragi mie ?

IMG-20190927-WA0004_1.jpg

IMG-20190910-WA0075.jpg

IMG-20190910-WA0047.jpg

IMG-20190910-WA0057.jpg

IMG-20190912-WA0006.jpg

IMG-20190913-WA0034.jpg

IMG-20190913-WA0028.jpg

IMG-20190912-WA0023.jpg

Link către comentariu
  • 5 months later...

Salutare :) 

Noh, a venit primavara, asa ca...hop si eu (nu din tufis, ci din garaj)

Weekendul trecut Superbul meu a implinit fix 3 ani de la livrare. Trece timpul ca la balamuc...

Vremea m-a ajutat, asa ca l-am scos din barlog. (Iarna asta a fost blanda, asa ca a fost repausul scurt, am apucat sa ies cu el si la fine de Decembrie si apoi scurt in inceput de Februarie)

Am dat buzna la spalatorie, sa dau jos praful si apoi m-am pus pe ceva invartit roata lejer prin Tara Barsei...ocazie cu care am ajuns la un rulaj rotund pe bord.

Apropos, recomand cu caldura Cetatea Feldioara. Proaspat renovata, este o supriza foarte placuta. Peste Cetatea Rupea ca si detaliu de renovare si atmosfera, privelistea la fel de spectaculoasa.

Revin...curand. :) 

thumbnail (1).jpg

thumbnail.jpg

thumbnail (3).jpg

thumbnail (2).jpg

Link către comentariu

Te-am văzut acum două zile la semaforul Iorga cu Lungă. Îngrijită masina  că de obicei

Link către comentariu

Si eu te-am vazut pe Lunga :))Ai fost cumva inspre Tulcea ieri? Cu Jeep-ul?

Link către comentariu

@V A L I : De ce nu ai dat un claxon, flash, ceva ? :) Nu, nu am fost spre Tulcea si...la cum sunt lucrurile nici nu stiu cand o sa merg

Saptamana trecuta, inainte sa inceapa nebunia asta, am fost la revizie. Evident, la Delcar.

Ca de obicei, ulei, filtre si o verificare cap coada minutioasa.

Am permutat in X si rotile, era nevoie, mai ales dupa mega road-tripul din toamna trecuta, cele de pe fata aveau nevoie de odihna, asa ca le-am trecut pe spate si le-am schimbat si sensul de rotatie. Pirelli au obiceiul ca atunci cand sunt pe fata, (daca le dai pe viraje) sa-si faca pe extremele exterioare, chiar langa umarul anvelopei "dinti de fierastrau" daca nu sunt tinute din scurt si rotite. 

Am facut un experiement si...am schimbat uleiul. Am renuntat la Mobil si am trecut la Castrolul din poza. Vreau sa apuc sa fac cateva drumuri, ca sa fiu sigur pe ce o sa spun, dar am vazut diferente. Am apucat doar 1 zi de naveta mea clasica si o Poiana sa fac cu el. Dupa ce apuc mai multe iesiri o sa revin pe subiect.

Boon. Iarasi nivelul de antigel era cam la 1mm sub minim la rece, asa ca baietii s-au apucat pe sapat. Se pare ca nu am scapat nici la asta. Dupa Passat, Octavia 2, Superb 2, acum patesc si la Superb 3. de data asta nu mai e pompa de apa, se pare ca e corpul termostatului. Am o pierdere de antigel acolo. Astept sa soseasca piesa pe garantie si sa vad cand o sa se mai poata merge, ca sa o schimb.

Ramane si subiectul asta deschis...revin.

Later edit: nu mai pot incarca poze in post , primesc eroare:( 

 

 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

@Doc Morelli: Planul e in picioare, dar toate la timpul lor.

@yanq Merci, am incercat, dar tot nu merge. Nu pot incarca nicio imagine :( Nici macar la 200kb, thumbs

Link către comentariu

Macar spune ne despre ce ulei Castrol e vorba :)

Oricum, foarte frumoasa masina, iar ultimul roadtrip... de vis! ?

Link către comentariu
  • Rave a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!