Jump to content

Retrofit, tuning & aftermarket Ateca


cristi511
 Share

Recommended Posts

Sistemul SS intra in actiune abia dupa ce motorul ajunge la o temperatura minima(undeva la 70grade din cate stiu). Asta pentru a asigura ca nu exista uzura excesiva pe motor pe de o parte, si pentru a asigura o pornire care necesita putina energie pe de alta parte. Pentru un motor diesel, compresia fiind mare, necesarul de energie la pornire este mai mare ca la benzina si in plus pornirea acestuia poate genera si un disconfort prin vibrațiile aferente. Pentru motorul pe benzina, ajuns la temperatura de functionare, necesarul de energie la pornire este foarte mic si vibratiile resimtite sunt aproape inexistente.

In consecinta, poate pentru cine are diesel l-as intelege sa fie deranjat de pornirile/opririle repetate de la sistemul SS, dar pentru benzina sincer nu vad care e ingrijorarea. Eu pana acum nu am patit sa fiu încurcat sau deranjat in vreun fel de SS. Uneori nici nu imi dau seama cand porneste sau opreste - poate daca e oprit radioul il mai bag in seama ca isi face treaba.

Este adevarat ca in unele situatii opririle sunt atat de scurte incat nu economisesti mai nimic, insa o oprire a motorului chiar si pentru cateva secunde economiseste energia necesara pentru repornirea lui. Overall, media timpului cat motorul sta oprit va fi oricum suficienta cat sa aduca o economie de combustibil.

Pentru multi dintre noi cred ca trebuie o perioada de acomodare.

Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Rave said:

S-ar dezactiva sistemul de tot, in orice conditii. Cel mai simplu e sa il dezactivezi manual cand ajungi in bara la bara. Sau, si mai simplu, sa dezactivezi ACC in conditiile astea, pe cutie manuala nu te ajuta mai deloc. 

La asta nu m'am gandit, o sa testez zilele viitoare. Are logica ce spui tu, odata dezactivat ACC'ul, radarul n'ar trebui sa mai dea comanda de pornire.

@cris2109: nu ma deranjeaza deloc SS'ul (desi pe cateva masini inchiriate pe care pe condusesem cu acest sistem mi'a displacut), ci doar faptul ca motorul e pornit de simpla miscare cu cativa cm a celui din fata, iar la semafor mi se intampla des ca acesta sa se miste doar din plictiseala, culoarea rosie a semaforului durand inca 30-40sec, insa sistemul nemaioprind motorul

Link to comment
Share on other sites

^ care e legatura cu ACC? cred ca faceti o confuzie si discutati despre Front Assist - asta e denumirea de la VW, nu stiu daca la Seat e alta. 

Oricum, s-a mai discutat si in alte topic-uri despre treaba asta, am fost si eu curios sa vad daca FA e responsabil pentru comportamentul asta si am testat: Inclusiv cu FA dezactivat, motorul a continuat sa porneasca la plecarea celui din fata. 

Si inca o chestie, la masina mea functionarea SS nu depinde de o temperatura minima. Se intampla sa se opreasca si la <50grade, precum se intampla sa nu se opreasca la 80-90-100grade (eu mai folosesc SS din cand in cand doar cand stau la semafoare care stiu ca sunt lungi)
 

Link to comment
Share on other sites

Cred ca OPS e responsabil, nu FA.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu am OPS. 

LE: comportamentul e acelasi si cand cel din fata e la o distanta de 3-4-5m. Nu stiu exact cat de mare e aria de acoperire a OPS, dar mie imi e destul de clar ca radarul e responsabil. 

Dragos, cred ca oamenii sunt interesati despre cum sa folosesti SS, nu sa il opresti. Iar in cazul asta, le dau dreptate ca e enervant cand se misca cel din fata ta 20cm si mai e de stat. 

 

Edited by gabinitu23
Link to comment
Share on other sites

Sau, alternativ, dezactivarea FA opreste doar alertele si frinarea automata dar nu opreste radarul. Dar ma intreb - nu e mai usor sa dezactivezi SS?

Link to comment
Share on other sites

Sunt curios la modul sincer daca economia facuta prin folosirea start-stop acopera diferenta de pret intre o baterie pentru masini cu S/S si o baterie pentru masini fara S/S (ultima oara cand am verificat, diferenta era de cca. 400 lei minim, adica 1 plin si jumatate). 

Pentru ca am, cumva, impresia ca acest sistem e facut sa ia ochii autoritatilor responsabile cu protectia mediului, insa in practica e cvasi-inutil.

 

Link to comment
Share on other sites

Nu stiam ca e asa mare diferenta de pret la baterii. In teorie la o economie de 1l / 100km cu S/S, pentru 10000km facuti pe an prin oras faci o economie de 500ron. Sper ca tine bateria mai mult de 1 an :)

 

Link to comment
Share on other sites

Daca tot vorbiti de start-stop, functia nu e pentru economie, scopul introducerii acesteia este reducerea poluarii in orase. Ca se obtine si o economie, sunt de acord, asa e cand motorul e oprit.

Acum va rog sa incheiati off topicul si sa reveniti la subiectul topicului.

Link to comment
Share on other sites

Tinand cont ca si @Cristian este interesat, pasii prin care am trecut eu i-am enumarat aici , produsul a fost achizitionat pe pe ebay.de (se poate cauta "Seat Ateca Haubendämpfer"), tutorial video este aici , si la final, se ajunge la telescoape capota, spor.

Este acelasi care zicea si @a17 in pagina 2 din acest topic .

Daca mai aveti nevoie de alte informatii, va stau la dispozitie. Ca si aspect financiar, am iesit mai scump fata de Octavia, solutia de pe SuperSkoda.

LE: toate piesele vin in pachet, nu am zis ca este ieftin, nu cunosc alte detalii, sigur nu este singura solutie, nu detin adevarul absolut

Edited by ToniM
le
Link to comment
Share on other sites

Toni, eu am o singura nelamurire: piesele metalice vin in set cu amortizoarele?

Eu am gasit amortizoarele in Romania si Germania, pe la 8-9 euro bucata.

Link to comment
Share on other sites

Pai alea fac toti banii, altfel n'ar avea pe ce sa ceara 60 euro. Sigur manufacturarea lor costa cativa euro, dar fara matrita e bataie mare de cap pana o nimeresti cum trebuie

Eu pana'n vara sigur nu ma bag, poate rezolvi mai "elegant financiar" pana atunci  :D

Edited by andrei0241
Link to comment
Share on other sites

Poate se potrivesc alte amortizoare similare ca forma dar cu caracteristici diferite, inteleg de la Toni ca la ridicare, amortizoarele nu au suficienta forta, trebuie ajutate putin.

Link to comment
Share on other sites

Amortizoare prea puternice tot nu sunt indicate, vor ridica foarte repede si vei inchide capota greu, trebuie un echilibru

Link to comment
Share on other sites

La asta ma gandeam si eu, poate ii fac o vizita lui Toni sa vad cum sunt amortizoarele, tot trebuie sa fac rodajul.

Link to comment
Share on other sites

Dupa marcajele de pe amortizoarele montate de @ToniM, par a fi compatibile cu cele de aici (1M5 827 550 B ar fi codul OEM de la Seat - folosite la portbagaj, in mod normal)

Sigur si piesele metalice pot fi reproduse cu costuri mici, iar suruburile alea cu cap sferic nu pot costa o avere. Deci avem tema de casa :D

Link to comment
Share on other sites

Pentru cei mai fixisti, pot confirma compatibilitatea covorasului pentru tunelul median al covorasului de la Skoda - 40 ron (eu l'am comandat dupa codul ptr Karoq, dar vad ca e acelasi produs cu mai multe coduri, in functie de modelul masinii)

20180320_150514.jpg

Edited by andrei0241
Link to comment
Share on other sites

Alea sunt instructiuni de montaj.Produsele sunt diferite in functie de masina,

Link to comment
Share on other sites

Ok, mersi de atentionare, am presupus gresit.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Scurt fyi(poate mai sunt oameni batuti la cap ca mine): la bara fata de la accesorii - 575071617  , nu vine "by default" cu "[cenzurat]" din centru, fie ea argintie, albastra, rosie, portocalie.

S1Uo5Oa.png

Eu unul am comandat si montat, si nu mica mi-a fost supriza ca vine fara- credeam ca vine cu ea "standard" argintie, si doar pentru alte culori trebuie

Las si codurile aferente, sa evit anumiti dubii din descrierea de balta a mea

575071365 UP7 - albastru

575071365 X2U - portocaliu

575071365 Z76- argintiu

575071365 S3H - rosu

@Cristian aripioarele au fost de aici, undeva pe la 170€ parca, vin grunduite, necesita vopsire
Poze cu noua bara, daca imi permite timpul, revin azi in topicul din "masina mea", daca nu, maine probabil

Edited by ToniM
Link to comment
Share on other sites

Toni, ne pui te rog si o poza cu masina cu noua bara montata? Sunt sigur ca mai sunt si alti doritori pentru modificarea asta.

Eu vreau sa te intreb de aripioarele montate de tine pe luneta, am vazut ca la Fr sunt standard, tu stiu ca le-ai luat ca accesorii.

Mai stii cumva cat au costat?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ce plase de portbagaj, carlige sau alte accesorii pentru portbagaj folositi?

In catalogul de accesorii martie-septembrie exista o plasa de portbagaj pentru Ateca, insa as incerca varianta non-oem.

Link to comment
Share on other sites

Olx sau emag, 40 de lei? Face exact acelasi job ...

Link to comment
Share on other sites

Eu am luat de pe aliexpress, cum oricum carligele de prindere sunt sub nivelul "portbagajului", am zis ca nu are rost sa ma chiunui sa iau altceva, presupun ca se vor duce in timp.

Masina este la un electrician, revin poate pe saptamana viitoare cu o poza de la plasa care o am eu in portbagaj (daca nu uit)

Link to comment
Share on other sites

Vreau ceva care sa tina lucrurile care le am pe acolo, cum ar fi un bidon de lichid de parbriz, stingatorul de incendiu, etc. Din pacate Ateca duce lipsa de spatii de depozitare si modularitatea specifica Skoda.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

   Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!