Jump to content

Retrofit, tuning & aftermarket Ateca


cristi511
 Share

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Oare s'ar potrivi volanul de pe Leon FR pe Ateca? Ca forma/butoane pare la fel, iar doar volanul, fara airbag nu ar fi nici scump din dezmembrari

Link to comment
Share on other sites

Tind sa cred ca aca vei dori volan teșit vei putea oricum lua de pe viitoarele posibile versiuni fr si cupra de pe Ateca, in rest nu sunt in domeniu sa știu partea de bc etc.

 

forma e relativa in ecuația mare de "potrivire" părerea mea

Link to comment
Share on other sites

In alta ordine de idei: Pedalier "sport" dsg....consilierii dupa ce au discutat cu departamentul de accesorii, mi-au comunicat ca nu se potrivesc cele de pe Octavia.... (cod 5G1064205) ... ori acelasi cod se regaseste si in familia VW, si pe noul Kodiaq.........si pe Leon....imi poate spune cineva concret care ar fi acele diferente sa nu se potriveasca pe Ateca?

@andrei0241 stiu, insa trebuie sa gasesc persoana adecvata, cat despre link-ul tau, eu vad ca nu s-ar potrivi...cel putin la diesel, insa asa pe ebay am mai gasit si eu articole de vanzare care ziceau ca se potrivesc

yDZUASs.png

Edited by ToniM
Link to comment
Share on other sites

Cel mai simplu si sigur ar fi dac'ai gasi vreun coleg de forum/ cunostinta cu un Leon DSG si sa incerci sa vezi daca sunt interschimbabile ornamentele standard. Sau chiar si la dealer ai putea incerca asta, atat tu, cat si ei ati avea de castigat lamurind problema

 

Aici zice asta ca s'ar potrivi si la Ateca, dar nu e vreo garantie, desigur

Edited by andrei0241
LE
Link to comment
Share on other sites

In descriere zice ca se potrivesc, in lista respectiva am vazut ca nu se regaseste Ateca. Altceva oficial ptr Ateca DSG nu par a fi deocamdata, doar ptr cutia manuala

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Cum se pare ca voi primi Ateca in plina iarna, ma gandesc de pe acum ca va trebui sa o astept cu un set de roti de iarna. Probabil voi merge pe roti de iarna pe 16", ca tot permit discurile de frana, insa nu stiu cum va fi cu senzorii de presiune din roti.

Cei cu experienta cu Seat'urile mai noi, exista vreo solutie mai de buget pentru acei senzori? Banuiesc ca un set original costa mai mult decat niste jante SH, dar nici nu as anula sistemul ptr 3-4 luni/an

Link to comment
Share on other sites

In continuarea intrebarii lui Andrei daca se doreste schimbarea cauciucurilor vara cu iarna si pastrarea jantelor pe 17, poate acesta lucru sa afecteze senzorii de presiune ? Eu unul la aceasta solutie m-am gandit.

Link to comment
Share on other sites

Nu exista senzori de presiune la propriu in fiecare roata, cum este la alte masini.

In fapt, in acest caz e vorba de senzorii ABS care sesizeaza ca o roata se invarte de mai multe ori decat restul (diametrul mai mic, rotatii mai multe) fiind desumflata si atunci aprinde martorul, indicand si care roate ar fi cu probleme. Practic, nu are nicio treaba schimbarea anvelopelor.

Edited by The_Ego
Link to comment
Share on other sites

+1 @The_Ego sunt "senzori" clasici vag, nimica "PREMIUM" , nu va faceți emoții cu senzori de presiune pentru ca aceștia sunt monitorizați ca produs din "învârtire" deci puteți încalță caroseria cu orice mărimi conform civ

Link to comment
Share on other sites

In practica, la fiecare schimbare de jante, exemplu treceti de la 17 la 16 sau invers, dupa 2-3 km de rulaj sistemul o sa va atentioneze sa verificati rotile. E suficient sa resetati valoarea TPM din meniu infotainment, ca sa-si ia acea valoare ca referinta.

Senzorii de care se discuta mai sus sunt cei "Calitativi" si se bazeaza pe senzori montati pe interiorul jantei - sunt disponibili la VW ca optionala.

Diferenta intre cei "calitativi" si cei bazati doar pe turatia rotii este ca cei calitativi iti arata exact ce valoarea are presiunea per fiecare roata...

Link to comment
Share on other sites

Teoretic, la sistemul asta, daca toate rotile pierd presiunea egal, nu o sa ai nici o atentionare.

Pana la urma sistemul asta e mai economic, atat pentru producatori, cat si pentru utilizator. Multumesc de raspunsuri, stau linistit in privinta asta.

Link to comment
Share on other sites

Sa stii ca sistemul e ok. Si eu eram reticent la eficienta lui (la vremea la care am luat Superb2 l-am platit ca optional, nu era standard ca acum), dar am avut in 4 ani un numar de 3 atentionari. De fiecare data a fost cu motiv, a fost cate un cui in roata la fiecare ocazie. Atentionarea s-a produs cand am pierdut 0.4 atm fata de celelalte roti, deci a fost devreme, am avut timp de reactie. Doar faptul ca am scapat de ajuns pe janta si pus rezerva, a facut sa-si merite banii :) 

Totusi - faptul ca avem TPM nu inseamna ca nu trebuie sa ne verificam lunar presiunea in roti...

Link to comment
Share on other sites

Nu sunt 100% sigur, dar acum TPM e dotare obligatorie pentru masinile noi, cum au intrat pe rand airbag'urile, ABS'ul, ESP'ul etc. Inclusiv pe Logan "chel" e oferit.

Atata timp cat isi face treaba, orice sistem de siguranta e binevenit.

Link to comment
Share on other sites

Este adevarat ca a devenit obligatorie. Totusi acest sistem implementat pe MQB e usor mai evoluat fata de precentul. Concret, mentioneaza care roata are probleme si daca sunt toate atentioneaza fara discriminare. De asta cand se face schimbul vara-iarna si nu se reseteaza presiunile, va aparea eroare pana ce se reseteaza. Practic da eroare pe cele 4 roti, asadar nu e vorba ca nu sesizeaza daca ar pierde toate 4 presiune.

Link to comment
Share on other sites

Foarte tare, nu stiam ca pe MQB arata si care roata e cu probleme.... Chiar e un add-on feature foarte ok :cool:

Link to comment
Share on other sites

Trebuie resetat si daca schimbi doar cauciucurile si pastrezi aceleasi jante ?

Link to comment
Share on other sites

Putin Offtopic:

Pe Dacii se monteaza senzori de presiune din aia "adevarati". Valva cu senzor. :icon_thumleft: 

Cu toate ca sunt mult mai scumpi (la BMW/Mini costa in jur de 1.000 Lei 4 senzori) mi se par mult mai eficienti... In functie de soft, masina iti poate spune si presiunea in fiecare roata.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

@ToniM: covorasul de protectie pe care'l ai in portbagaj, cel cu doua fete, a venit in vreun pachet optional sau a fost comandat ulterior? Am vazut ca exista un pachet de accesorii ce include covorase interioare, covoras portbagaj si plase portbagaj. In schimb, sunt 3 tipuri de protectii portbagaj pe original Seat si nusht care e cea pe care o ai tu (tot asa as vrea si eu, in principiu)

Link to comment
Share on other sites

Este comandat ulterior, cod OEM 575061201A , spor ;-)

Link to comment
Share on other sites

Desi in brosura de la rusi sistemul de navigatie cica include DAB (si la fel apare si in brosura de prezentare a modelului de la englezi), in configuratorul nostru vad ca DAB e optional si nu l'am bifat.

Ce ar presupune adaugarea DAB ulterior?

Din brosura de la rusi vad ca intrarea ptr DAB tuner este in spatele modulului de navigatie (numit J794 control unit for information electronics), care se afla in torpedou la Ateca.

Ca antena cica aia de pe plafon/spate (numita R11 roof aerial) ar fi ca mai jos

The R11 roof aerial has up to 4 amplifiers on its base:
Phone.
DAB
AM/FM1.
GPS (if the windscreen is heated). Otherwise, the GPS aerial is located on the dash panel.

Din schema generica din brosura din antena s'ar duce cablu direct in modulul de navigatie, fara alt amplificator

 

Are cineva idee daca ar fi vorba doar de cuplarea antena/modul? Se mai activeaza ceva din sistemul audio? Sau e o greseala din configurator si vine si la noi DAB inclus in sistemul de navigatie? Ca amarata aia de antena sau modului nu or fi facute special ptr piatele din Est fara intrarea/iesire fara DAB daca nu optezi ptr acesta ca optional

Edited by andrei0241
Link to comment
Share on other sites

Dab nu vine in sistemul de navigație, nici in cel de navi plus, cel puțin pe my16

 

am avut dab pe Octavia, însă nu am ales pe ateca din pricina prețului mult prea mare - părerea mea la achitarea avansului (Noiembrie 2016)

Link to comment
Share on other sites

Ok. daca nici in Nav plus nu e inclus DAB e clara treaba. Desi tot sper ca e o chestie simpla, cum e la FullLink, de ex, care se poate activa si ulterior

Link to comment
Share on other sites

Este nevoie de alte cabluri de la unitatea media pana in plafon la antena si alta antena...asta doar cablaraie ma refer, pe partea de codare etc nu știu , DAB folosește mai mult curent având alta amplificatie din câte știu 

Link to comment
Share on other sites

Da, e de investigat, insa sursele de inspiratie vor fi putine pe'afara, din moment ce UK si probabil pietele din Vest vor oferi DAB in standardul navigatiilor.

Am tot citit ca e misto DAB'ul, iar pe viitor tot mai multe posturi vor migra si spre acest serviciu, nu ar fi stricat sa'l bifez, dar cum deocamdata n'am nici confirmarea ptr ACC/Top view, incep sa ma documentez ptr retrofit

 

LE: pe configurator la nemti, la fel ca la noi, sistemul de Navi Plus nu are inclus si DAB

Ca o scurta paranteza, Xcellence de 24k la ei incepe de la 28k ... are neamtu' bani

Edited by andrei0241
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Similar Content

    • D@vid 46
      By D@vid 46
      Va salut posesori de VAG!
      Recent am achiziționat un Seat Ibiza din 2002 și am observat că nu îmi merge vitezometrul și nu îmi indica rulajul pe care îl parcurg. 
      Întrebările sunt a mai întâlnit cineva aceasta problema ? Eu deduc că problema vine de la senzorul de viteza/odometru ,orice ajutor este bine primit . Mulțumesc ! 
    • Liryc
      By Liryc
      Am facut si eu pasul cel mare si am schimbat masina cu ceva ce ziceam ca nu-mi i-au niciodata: SUV, automat si din grupul VAG :).
      M-a convis inca din poze si dupa 2 test drive am sarit pe ea: Noua mea Ateca Excellence 2.0 TSI 4Drive.
      Alba ca-mi place mult contrastul cu pragurile, 4Drive sa stie sa urce pe dealuri si DSG ca nu am avut de ales altfel.
      Ca optinui extra sunt:
      - Adaptive criuse control cu park assist
      - sunroof panoramic
      - pachetu Enjoy Xcellence
      - pachet depozitare
      Mai jos poze cu minunea:
       





    • bj
      By bj
      Deci, m-am intors... ? dupa ani buni in aria Seat... de cateva zile conduc din nou un Seat... de data asta un Altea XL... la care deja as vrea sa ii fac o modificare: vreau sa las priza din consola centrala pentru incarcarea telefoanelor si as avea nevoie de o priza suplimentara pentru GPS pe care as vrea sa o pun in torpedou.
      Aici as avea 2 variante:
      1. sa ma leg la firele prizei din consola centrala si aici as avea nevoie de ajutorul vostru cu un ghid de acces la respectiva priza, respectiv un ghid de demontare a consolei centrale
      2. sa trag cablu nou de la sigurante... varianta 2 as da-o mai degraba la facut unui electrician, dar daca pe undeva exista un ghid video sau cu imagini as putea sa ma bag sa o fac si pe asta.
       
      m-ati putea cumva ajuta? multumesc!
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in broserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim! :) 

 

Accept