Jump to content

Sfaturi achizitie Kodiaq


rempha
 Share

Postare recomandată

Se oprește producția. Iarăsi.

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/vws-skoda-stop-production-czech-plants-week-due-chip-shortage-2021-09-16/

 

Aeroportul e plin de masini care așteaptă cipurile:

https://www.see.cam/cz/83/rusek/rusek-hradec-kralove-airport.

 

On 7/16/2021 at 11:39 PM, ct_act said:

La timpii ăștia de 9luni-1an chiar nu merită așteptarea, doar sa fie vreo raritate de mașină, număr redus de exemplare, uși fluture, ceva exotic... dar nu pentru un simplu Kodiak/Tiguan/de serie. Cca 3 luni as aștepta, peste 5-6 deja ma numesc finanțator.

Asta cam așa e, dar n-ai ce face. Dacă nu iei ceva din stoc, trebuie să aștepți mult și bine la toate mărcile. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut!

 

Urmeaza sa schimb masina de serviciu cu un Kodiaq de la PBN. Saptamana viitoare trebuie sa merg la Bucuresti sa o ridic. Am o mica nelamurire - daca ma poate lumina cineva, va rog. Trebuie sa fac reviziile neaparat la PBN in primii 4 ani (cei de garantie)? Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Seat Leon Fr St 184 Cp, soft original, suspensie multilink spate, DCC, manuala care la doar 1350 kg este o masina sportiva pe curbe si drum drept. Acum vreau un diesel 4x4 cu portbagaj mai mare si caut un compromis acceptabil intre siguranta, sportivitate si spatiu. Buget alocat cam 25k, dar daca merita il extind. Am testat de la:  Vag 4Motion: B8 Alltrack 239Cp, Superb Kombi, Kodiak Style si Tiguan de 190 Cp si Touareg 7P/Cayenne II Facelift 262Cp; BMW Xdrive Seria 3 F31, Seria 5 F11, X3 F25 190Cp si X5 E70 235 Cp. As fi testat si Porsche Mccan sau Jaguar F Pace, dar sunt scumpe si au portbagaje mici, chiar daca in dinamica bat majoritatea autoturismelor.

 

Imi este greu sa impac alegerea rationala Kodiaq (dinamica ok cu celtuieli intretinere minime) cu alegerea emotionala F15 (premium, dinamica extraordinara la 2.1t dar intretinere scumpa si taxe mari). Ambele au portbagaj suficiente pt noi: 650L. Cele doua nu se pot compara ca masini, dar ca pret da. Posibil ca in 5 ani sa mai bag in X5 peste 10k doar in piese si manopera iar in Kodiak poate 10%. Am gasit un F15 258Cp 2015 180k si un Kodiaq Style 190Cp 2017 90k, ambele la aceiasi bani 28k. Observ ca F15 si-a pierdut de aproape 3 ori valoarea in cam 6 ani iar Kodiakul nici jumate in 4.

 

Am configurat Kodiaq Style 200Cp full led, jante 18 cu optionale minime pt dinamica si siguranta (DCC, volan sport cu padele, plasa contra patrundere bagaje in habitaclu, airbaguri laterale spate, pregatire carlig remorcare, oglinda antiorbire) la 43.880k. Probabil minus discount si rabla il iau la 38k. Pt 10k diferenta pare mai ok o masina la 0 km si garantie 4 fata de Kodiak la 4 ani si 90k. Nu ma deranjeaza 9 luni, pt ca atat am asteptat la fiecare copil al nostru, depinde insa cat vor avans. Ma stiu cu baietii la Metrotehnica si pot lasa la buyback Seatul. Voi ce pareri aveti, Kodiak nou, K sh sau BMW F15 sh?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa nu transformati acest topic intr-un versus. In aria versus exista mai multe topic-uri cu Skoda Kodiaq VS ....

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa fluier in biserica...trage o fuga si la italieni. S-ar putea sa pleci fara bani dar cu un mare zambet pe buze. :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasa, ca a mai deschis omu vreo 6 discutii pe tema asta. Si pe alte forumuri...cred ca se plictiseste

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, acidone77 said:

Kodiaq ti s a parut mai stabil ca Alltrack?

Mult mai instabil, cu ruliu si tangaj la greu si puturos la plecare,  dar conform Eurncap, Nhtsa si iihs este mult mai sigur. Asa ca renunt la performanta pt siguranta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, dar nu ma plictisesc ci caut opinii. Cand incepi sa cunosti si testezi mai multe masini, posibilitati, etc... devii pretentios, indecis si greu de multumit. Kodiakul nu-mi place, dar este o alegere rationala pt portofel, confort, siguranta si ceva dinamica. 

Asa ca pentru a fi pe placul moderatorilor, intreb doar despre Kodiaq, pe cei ce le-au avut de noi sau sh

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si care e intrebarea despre Kodiaq ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat timp vrei sa tii masina si ce buget de reparatii ar fi?

Totusi ar fi vorba de un BMW care deja are 7 ani si pe langa faptul ca in interior anii incep sa isi spuna cuvantul (ma refer tehnologic), intretinerea si reparatiile nu sunt ieftine.

E normal sa fi pierdut considerabil mai mult la pret X5, asa se intampla la toata marcile/modelele premium unde devalorizarea e mare in primii ani.

 

Conteaza care sunt prioritatile. Daca e mai importat un fel de statut pe care in ofera o marca sau mai degraba conteaza fiabilitatea in timp, ultimele tehnologii, intretinerea mai ieftina. 
 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, tavitara said:

Si care e intrebarea despre Kodiaq ?

To be or not to be! 😂😂😂

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Edgar81 Reviziile, sau schimburile de ulei intermediare (deși fiind mașină de serviciu se va face revizia + schimbul de ulei conform recomandărilor) se pot efectua la orice reprezentanță Skoda.

 

Eu am cumpărat mașina de la PBV1 și am efectuat schimbul de ulei la 12.000 km (plus filtrele de ulei, aer și polen) la CYBERNET AUTOCENTER ŠKODA PIATRA-NEAMT.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citind de tichet rabla si motorizarea tdi sunt doar curios.... primesti tichet rabla la diesel nou de 2 litri?

Stiu motoare pe benzina de cilindree mica ce nu se incadreaza pentru tichet rabla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am primit tichet rabla anul trecut in vara la motorizare 2 litrii diesel . Dieselul sta mai bine la emisii CO2 are 140-146 g/km   un benzinar 2.0 tsi are 179-185 g/km care nu cred ca se incadreaza la rabla .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5 hours ago, The_Ego said:

 

Conteaza care sunt prioritatile. Daca e mai importat un fel de statut pe care in ofera o marca sau mai degraba conteaza fiabilitatea in timp, ultimele tehnologii, intretinerea mai ieftina. 
 

Nu sunt genul care nu semnalizez intentia schimbarii directiei de mers, care parchez masina sub telescaun ski sau care s-o duc pe plaja, deci clar primeaza in aceasta ordine: siguranta, fiabilitate, dinamica, spatiu, aspect

 

2 hours ago, emihai90 said:

Citind de tichet rabla si motorizarea tdi sunt doar curios.... primesti tichet rabla la diesel nou de 2 litri?

Stiu motoare pe benzina de cilindree mica ce nu se incadreaza pentru tichet rabla.

Azi am vorbit la reprezentanta si mi-au spus ca se incadreaza pt rabla dar inca nu stiu daca vor aloca 7500 lei ca anul tracut sau 6500. Vor sa dea la mai multi mai putin

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă îți cumperi câte o masina la 10 ani atunci ia-ti nou ce iti permite bugetul... măcar câteva ani stai fără stres, e drept că nu scrie BMW pe capotă si toți or sa te creadă un sărac dar tu vei fi ok.

 

Dacă faci km puțini și contează liniștea din mașină (pe autostrada dar mai ales în coada spre Sinaia unde vei sta câte 3-4 ore si nu vrei sa auzi maneaua vecinului de trafic) te poți risca la SH dar sa intreții un SH premium ca la carte inca 4-5 ani inseamna costuri mari, mai ales dacă sunt și motorizări de 6 cilindri (încă 2 injectoare in plus, alte schimburi de ulei, capacități mai mari de lichide, prețul pieselor e altul, în condițiile în care nici la VW/skoda la dealer nu e tocmai ieftineală).

 

Vorba unora: chiar dacă s-a scumpit benzina, ei tot de 50 de lei bagă. :))

 

Modificat de ct_act
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Siguranta si fiabilitate orienteaza spre o masina cat mai noua. Plus e risc de samsareala la masinile SH, cu cat sunt mai vechi si cautate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este. Raportandu-ma la X5 E70 pe care l-am avut o perioada, iti trebuie min 10k lei pe an pt stricaiuni, pe care daca nu le faci cum apar genereaza altele. X5 si Seria 5 motorizari potente sunt top vanzari, dar si injumatatit km, sau daune... iar fiabilitatea merge mana in mana cu km reali nu cei din bord.

 

Rational merg pe Kodiak Syle si am primit oferta la 44k (minus rabla si discount = cam 40k E) cu dotarile mentionate, plus pachetul confort. As scoate DCC pt a mai reduce pretul si pt ca nu stiu daca ajuta pe Kodiak. Sunt multumit de sistemele astea pe Seat Leon sau BMW F10, dar nu le-am testat pe SUV uri. Credeti ca merita 900 euro in plus? Vor avans 4.4k cu tremen livrare cam 9 luni. Au pe stoc noi, tot in 44k dar cu dotari care nu ma intereseaza si cum nu ma grabesc cu avansul, mai caut un sh authton sub 10k km corecti. Sa vedeti ce porcarie, reprezentanta vinde Kodiaq 2021 sh la 10k km cu 41k E... cat o garsoniera noua Preturile au ajuns asa datorita jocului bursier cu materialele pt cipuri si bineanteles cererii. Amicul de la vanzari spunea ca Skoda a scos majoritatea actiunilor si promotiilor si a renuntat pt moment la versiununile hibride.

Modificat de Uomuom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un PFA activ si o sa deduc cheltuieli il limita a 20k. De ce intrebi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu DCC pe masina si imi place deoarece masina devine mai ,,barcuta" pe confort si nu mai simti rosturile de dilatatie ale podurilor(mai ales pe autostrada) si nici micile denivelari ale drumului, iar pe sport masina are ruliu mai putin in curbe(dar sa nu uitam ca este un SUV) si este mai stabila cand este vant.

Dezavantajul este ca un amortizor controlat electronic este de doua ori mai scump decat unul normal, dar am inteles ca se strica mai greu.

Poti face un drive test si vezi daca merita sau nu.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu masina actuala am spre 6 ani si nu am avut probleme cu ele. Atentie, un senzor dinamic caroserie costa nou spre 700 lei si sunt 3, iar amortizorul cam 1.000 buc. Era cat pe aci sa cumpar un senzor ca urmare a unui contact imperfect, cel de sus, in compartiment motor, langa amortzor Am restabilit contactul, sters eroarea si DCC ul merita fiecare banut pe auto mici. Pt Kodiak care are 400 kg in plus solicitarile si pretul este altul, dar probabil ajuta.

Am configurat masina, urma sa ii fac iar un test drive, dar dupa ce deallerul mi-a confirmat ca trebuie sa astept minim 10 luni i-am spus nu mersi. Unii baieti de pe aici au stat chiar un an pluis inca o luna de cand ,masina a ajuns la Curtici. Americani-s de vina...... Vama Veche

Modificat de Uomuom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Uomuom intrebam in ideea in care te poti orienta catre un sh din germania 1/2 ani cu km f putini ( gasesti destule ) decat sa dai o caruta de bani pe una noua si sa mai stai si un an dupa ea. Daca o luai pe firma platitoare de tva, puteai sa o iei direct fara tva de afara si mai scuteai 19%.

Un amortizor DCC cu tot cu rulment, flansa, manopera ajunge la 2000 lei. Am schimbat eu pe Passat la 140k km cele pe fata acum aprox 1 luna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!