Jump to content

motorul akl de la VW


s4murai
 Share

Postare recomandată

Salutare,

Am si eu un Golf 4 din 1999 cu motor AKL de 1.6 si am o problema putin enervanta la care inca nu i-am gasit rezolvare:

Pedala de acceleratie, in general la plecarea de pe loc sau la viteze foarte mici, se trage singura, adica imi cade de sub talpa ca sa spun asa, pentru o fractiune de secunda dupa care isi revine.

Am incercat mai multe "solutii" dar fara succes:

1. Am curatat clapeta de acceleratie (am dat-o jos de pe masina si am facut-o "luna") dupa care am facut si readaptarea ei manual si pe tester ---- nu s-a schimbat nimic.

2. Am schimbat filtru de aer --- nimic

3. Am curatat injectoarele cu ultra sunete --- nimic

4. Am schimbat bujiile si filtru de benzina --- nimic

5. Am ferificat sa nu traga aer fals clapeta de acceleratie si nu am gasiti nimic in neregula

6. I-am facut diagnoza la un service Bosch --- nici o eroare

Un mecanic mi-a spus ca ar fi de vina motorasul de la clapeta de acceleratie care este pe "duca" si ca nu poti sa il schimbi decat cu tot cu clapeta.

O clapeta de acceleratie noua costa undeva in jurul la 1100 RON si nu as vrea sa o cumpar si sa descopar ca defapt nu era ea problema.

Am citit aici ca si alti propietari de motor AKL au aceias problema.

A gasit cineva rezolvarea la aceasta problema?

Multumesc.

multumim pentru tot ce ai insirat. aveam de gand sa ma apuc si eu de aceeasi treaba. insa ma gandeam sa schimb si bujiile. aceeasi problema o am de vreun an jumatate cu o sora de-a masinii tale. daca are cineva idei de solutii, v-am fi recunoscatori

masina din semnatura e cea veche. sa nu credeti ca am glumit

Modificat de andrutz88
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acceleratia este pe cablu (asta este 100% sigur), acest cablu duce la clapeta de acceleratie care are un motoras.

Mai multi mecanici mi-au spus ca acest motoras este cel care se ocupa de relanti (asta nu stiu 100% daca asa este).

Ideea este ca pedala de acceleratie, in general la plecarea de pe loc sau la viteze foarte mici, se trage singura, adica imi cade de sub talpa ca sa spun asa, pentru o fractiune de secunda dupa care isi revine, ceea ce este foarte enervant cand vrei sa faci , de exemplu, o parcare la cativa km pe ora.

O complectare - am schimbat si fisele de la buji (din alte motive)- - - tot nimic, problema cu pedala de acceleratie a ramas.

Modificat de Computeros
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Chiar nimeni nu a gasit solutia la aceasta problema des intalnita la acest tip de motor ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pedala cade ca si atunci cand se trage singura pentru a prevenii inecarea motorului? Poate au vreo legatura fenomenele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La inceput asa am crezut si eu, dar nu, se trage cateodata, dar mai putin, si cand sunt la o viteza de cateva zeci de Km pe ora, deci cand sunt in accelerare iar piciorul nu il mai am pe ambreiaj.

La viteze mici "cade" si atunci cand sunt cu pedala de ambreiaj aproape complect apasata.

Si nu se intampla intotdeauna sa "cada" la viteze mici, este foarte ciudat.

Eu am condus si alte masini din grupul VW, mai vechi sau mai noi decata aceasta, dar la nici una nu mi s-a intamplat ce mi se intampla la aceasta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut. am si eu un golf 4 1.6 sr cod AKL din 98 si as vrea sa imi spuneti si mie ce norma euro este. va multumesc anticipat

si in legatura cu pedala de acceleratie am auzit ca se trage singura pt a nu se inneca motorul. se accelereaza singura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut @elfender

Masina mea, care este fabricata tot in 98 (inmatricularea este pe 99) si a fost adusa din Germania in 2009, i-a fost trecut de cei de la RAR, in Cartea de Identitate, la sfarsitul numarului de omologare E2. Eu stiu ca asta inseamna ca este Euro 2.

A mai aparut o problema, :icon_cheesygrin:

Cand pornesc dimineata (in functie de cat de rece este afara face o data sau de mai multe ori la pornire), porneste la sfert urca 1100 apoi scade 900, 800, 700, 600, 1000,etc si incepe sa tremure ca si cand ar merge in 3 si moare motorul, iar daca accelerez repede iar moare motorul.

Trebuie sa o pornesc de mai multe ori pana cand "se intampla ceva" si nu mai moare.

Apoi ,dupa ce pana la urma ramane pornit motorul, merge tremurat si dupa 5 minute de mers, relantiul sta la 800 fix si nu mai face nici o problema la pornire toata ziua pana a doua zi dimineata....

Oare ce sa fie?!

Modificat de Computeros
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pt raspuns Computeros.

Iar in legatura cu acceleratia , baga-o pe tester si vezi daca la o diagnosticare iti arat ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare,

Am si eu un Golf 4 din 1999 cu motor AKL de 1.6 si am o problema putin enervanta la care inca nu i-am gasit rezolvare:

Pedala de acceleratie, in general la plecarea de pe loc sau la viteze foarte mici, se trage singura, adica imi cade de sub talpa ca sa spun asa, pentru o fractiune de secunda dupa care isi revine.

Am incercat mai multe "solutii" dar fara succes:

1. Am curatat clapeta de acceleratie (am dat-o jos de pe masina si am facut-o "luna") dupa care am facut si readaptarea ei manual si pe tester ---- nu s-a schimbat nimic.

2. Am schimbat filtru de aer --- nimic

3. Am curatat injectoarele cu ultra sunete --- nimic

4. Am schimbat bujiile si filtru de benzina --- nimic

5. Am ferificat sa nu traga aer fals clapeta de acceleratie si nu am gasiti nimic in neregula

6. I-am facut diagnoza la un service Bosch --- nici o eroare

Un mecanic mi-a spus ca ar fi de vina motorasul de la clapeta de acceleratie care este pe "duca" si ca nu poti sa il schimbi decat cu tot cu clapeta.

O clapeta de acceleratie noua costa undeva in jurul la 1100 RON si nu as vrea sa o cumpar si sa descopar ca defapt nu era ea problema.

Am citit aici ca si alti propietari de motor AKL au aceias problema.

A gasit cineva rezolvarea la aceasta problema?

Multumesc.

multumim pentru tot ce ai insirat. aveam de gand sa ma apuc si eu de aceeasi treaba. insa ma gandeam sa schimb si bujiile. aceeasi problema o am de vreun an jumatate cu o sora de-a masinii tale. daca are cineva idei de solutii, v-am fi recunoscatori

masina din semnatura e cea veche. sa nu credeti ca am glumit

Fraieri sunteti!Oricare masina ar face asa daca mergeti cu motorul subturat.Acestea sunt motoare de turatie nu sa mergi cu 1500 ture.Calcati pedala fara frica.Masina isi compenseaza singura nevoia de combustibil si aer cand da de efort la turatii mici altfel s-ar opri motorul.Si a mea face la fel daca merg cu motorul subturat.Nu mai zic de consum aiurea.

Salutare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma poate ajuta cineva si pe mine cu urmatoarea prob? legat de relanti turatie..etc .. ca sa nu mai pun toata povestea si aici las link unde am facut topic ms daca puteti sa imi raspundeti ori acolo ori aici va sunt recunoscator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm vad ca nu sa afisat linkul mai incerc odata sa il las daca nu incep cu explicatiile de la capat topicul il am afisat in aria golf 4 :

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alin74 .... Te rog sa ai grija la cuvintele pe care le folosesti, gen "Fraieri sunteti!" ... daca acestia sunt cei 7 ani de acasa pe care ii ai atunci mai bine ai merge cu vaca la pascut, decat sa scrii pe acest forum.

Ceea ce spui tu este, in cazul meu, total neadevarat, eu schimb intre 2500 - 3000, deci problema mea nu are nici legatura cu ceea ce spui tu in comentariul tau.

Problema la mine pare a fi 2 valve din motor care nu inchid bine (din diferite motive), de aici toate problemele.

Va recomand sa mergeti la mecanici cu experienta ca sa va rezolvati problemele ..... altfel dati bani pe schimbatul diferitelor piese (dupa ureche, dupa sfatul unora care se dau mari mecanici, etc.) fara ca sa rezolvati nimic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

computeros uitate in linkul de mai sus de la mine si sa imi zici daca nu iti face identic ca la mine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te contrazici singur prietene.Ia citeste aici ce ai scris: "Pedala de acceleratie, in general la plecarea de pe loc sau la viteze foarte mici, se trage singura, adica imi cade de sub talpa ca sa spun asa, pentru o fractiune de secunda dupa care isi revine."

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca actionarea clapetei e DBW(drive by wire-electronica) "nevoia" de compensare a motorului nu se simte in pedala.Se misca doar clapita din interiorul clapetei.La cele cu cablu,se simte si pedala.

PS:haideti sa pastram topicul curat iar discutiile referitoare la comportamente si alte "caracteristici",pe privat,mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

un info va rog!!!

Stie cineva cat costa distributia cu tot cu pompa de apa la motorul AKL???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

depinde ce vrei sa cumperi :

curea contitech 100 lei

rola ina 175 lei

pompa apa hepu 290 lei

cam asta se recomanda pe forum, iar preturile sunt la primul search pe google. Am vazut ca sunt persoane multumite si de pompa airtex (165 lei), decizia iti apartine :)

Modificat de b4dy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

Am o intrebare, poate stie cineva: Cum se face "reset factory default" cu VAG-ul la ECU folosit de acest motor?

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceiasi prob o am si eu si nu stiu ce sai fac

Salutare,

Am si eu un Golf 4 din 1999 cu motor AKL de 1.6 si am o problema putin enervanta la care inca nu i-am gasit rezolvare:

Pedala de acceleratie, in general la plecarea de pe loc sau la viteze foarte mici, se trage singura, adica imi cade de sub talpa ca sa spun asa, pentru o fractiune de secunda dupa care isi revine.

Am incercat mai multe "solutii" dar fara succes:

1. Am curatat clapeta de acceleratie (am dat-o jos de pe masina si am facut-o "luna") dupa care am facut si readaptarea ei manual si pe tester ---- nu s-a schimbat nimic.

2. Am schimbat filtru de aer --- nimic

3. Am curatat injectoarele cu ultra sunete --- nimic

4. Am schimbat bujiile si filtru de benzina --- nimic

5. Am ferificat sa nu traga aer fals clapeta de acceleratie si nu am gasiti nimic in neregula

6. I-am facut diagnoza la un service Bosch --- nici o eroare

Un mecanic mi-a spus ca ar fi de vina motorasul de la clapeta de acceleratie care este pe "duca" si ca nu poti sa il schimbi decat cu tot cu clapeta.

O clapeta de acceleratie noua costa undeva in jurul la 1100 RON si nu as vrea sa o cumpar si sa descopar ca defapt nu era ea problema.

Am citit aici ca si alti propietari de motor AKL au aceias problema.

A gasit cineva rezolvarea la aceasta problema?

Multumesc.

aceiasi pr o am si eu dar dupa cate iai facut cred mai mult ca sigur ca este clapeta cu prob,asa ca daca ai bani schimbo eu asa o sa fac
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu pedala de acceleratie m-am lamurit ca asa este normal sa faca.

Apropo faptul ca pedala de acceleratie, care este pe cablu, se trage singura din cand in cand, inseamna, cred eu, ca si clapeta de acceleratie lucreaza cum trebuie.

Acest lucru se intampla cand (din diferite motive) turatia scade sub 800 RPM, atunci se face reglajul automat si turatie este ridicata peste 800 RPM. Din aceasta cauza simtiti cum se trage pedala de sub picior, pentru ca reglajul automat se face din clapeta de acceleratie care este legata la pedala de acceleratie prin cablu.

La cele care au pedala de acceleratie electronica acest regalj nu ar trebui sa se simta si in pedala.

Eu unul asa am inteles si m-am obisnuit cu aceasta "problema".

Modificat de Computeros
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare,

:) Am rezolvat problema cu pornirea dimineata la rece.

Solutia:

Segmentat motorul (schimbat segmenti, cuzineti, garnitura de chiulasa) si reparat chiulasa (rectificare, schimbare simeringuri valve, etc.)

Costuri:

Piese + Manopera --> 1000 RON

Acum porneste la prima cheie se duce la 1200 RPM si incepe sa coboare incet spre 800 RPM pana cand se incalzeste motorul, nu mai moare motorul, nu mai trepideaza ca si cand ar merge in 3 pistoane, merge rotund.

Deci nu a fost de vina clapeta de acceleratie (pe care oricum o curatasem, adaptasem cu VAG COM-ul si ii verificasem angrenajul de rotite, nu prezenta nici o urma de dintisori rupti sau tociti) si am scapat de o cheltuiata de 1400 RON, cat ar fi fost una noua si pe care daca o faceam tot nu rezolvam problema :) .

Numai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Cei care aveti motorul AKL, cutia de viteze schimba usor dintr-o treapta in alta sau intra mai greu si rigid la timonerie. Intreb pentru ca a mea schimba cam greu, nu depui efort dar simti ca e mai dura ...nu intra "ca'n branza"(lafel in toate treptele) si nu am pic de joc in timonerie. Destul de tapana daca ar fi s-o descriu intr-un cuvant si vreau sa stiu daca asa trebuie sa mearga sau are ea o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Dragi akl-isti, realitatea e ca trebuie sa luam in considerare varsta acestor motoare. Majoritatea au 15 ani si 300k km reali( o medie de 20k/an este verosimila pentru masinile folosite in Germania si Italia) si au fost conduse la turatii de autostrada, adica peste 3500 rpm. Au cel putin 2 distributii schimbate si cred ca toate au nevoie de segmenti si supape si garnituri noi. De aceea tusesc si maraie si cu toate astea inca ne transporta! Cred ca un astfel de motor reconditionat si intretinut de bun simt poate atinge 500k. Pe mine ma fascineaza acest motor akl, in trecut am mai condus G5 1,4 80 cp(decent) si G6 1,2 TSI 85 cp(dezastru). E o masina generoasa pentru varsta ei si banii nostri. Evident, toti ne-am dori GTI-uri 1,8T 225 cp sau R-uri 2l TFSI 270 cp...culmea e ca akl-ul are momente cand ne aduce aproape de visul asta!

Daca vreti e ca si comparatia intre nevasta din dotare si Antonia de egz: atat de "la fel" si atat de "altfel"! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Revin si in 2014 cu noi impresii despre AKL: un motor excelent daca ai rabdare si il reconditionezi! Fiindca al meu are 15 ani si 230k, l-am segmentat si am planeificat chiulasa. Avea mers neregulat dupa aceea intre 1000 si 2500 rpm asa ca am schimbat pe rand: uleiul de la 10w40 la 5w40, bujiile, bobina, fisele, fara mari imbunatatiri. Diagnoza a aratat eroare la G28 asa ca am schimbat si senzorul de la vilbrochen, urmat de o mica imbunatatire. Fiindca nu mai aparea nicio eroare pe vagcom dar se mentinea mersul neregulat la turatii sub 2000 rpm, mecanicul a recomandat curatirea injectoarelor. Intradevar, dupa atatia km, erau infundate, au fost tinute in baia de ultrasunete 2,5 ore(normal, procedura dureaza doar 30 min), si s-au schimbat microfiltrele si o-ringurile din ele. Din cauza ca nu mai pulverizau corect benzina, bujiile schimbate in urma cu 3000 km erau negre. Am schimbat si bujiile. Rezultat: masina merge perfect, parca are cuplu de diesel acum, pot schimba vitezele si la 1500 rpm fara nicio problema. In plus, am inlocuit si termostatul fiindca nu mai urca acul la 90. Cosumul in oras a scazut la 10, inainte de curatarea injectoarelor imi lua si 14!! Dupa aproape un an de cand am masina pot declara ca am pus la punct motorul si ma pot concentra in continuare pe partea de confort si look. MK4, dupa mine, este cu adevarat un hot hatch! La multi ani tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!