Jump to content

motorul akl de la VW


s4murai
 Share

Postare recomandată

Buna, va rog sa ma ajutati si pe mine. Am achizitionat un VW golf IV, an fabricatie 1998.10. motor AKL din Germania. Ce sanse am ca masina sa fie la noi euro 3.Pe Brif ca norma de poluare este D3. Motorul este 1.6 SR. Rog posesorii de AKL sa ma ajute. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar ce parere aveti despre masina mea...

Octavia 1998, motor AKL...e inmatriculata de noua in Romania si nu am nici un euro trecut in certificat...

am sonda lambda, catalizator, noxe la ITP de euro 3...am vorbit cu un inginer de la RAR si mi-a zis ca e non-euro...m-am certat cu el, dar degeaba mi-a zis ca nu am dreptate.

Am un prieten care a adus masina din Germania cu un motor AKL si a iesi euro 2.

Totusi cum e posibil masina din 1998 sa nu vrea sa-mi treaca euro 2 pe certificat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca daca as face rost de un certificat de la producator precum ca AKL este euro 3 RAR o trece euro 3. Cum as putea obtine un astfel de certificat?

Daca as schimba motorul cu unul euro 4 care s-ar potrivi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
Am inteles ca daca as face rost de un certificat de la producator precum ca AKL este euro 3 RAR o trece euro 3. Cum as putea obtine un astfel de certificat?

Daca as schimba motorul cu unul euro 4 care s-ar potrivi?

Salut,la masina din semnatura am acelasi motor 1.6i SR 75kw,nu este AKL ci AVU,este identic cu AKL dar respecta norma de poluare euro 4,masina a fost adusa din Germania iar la RAR am primita euro 4,exat cum era si in Germania.Deci poti inlocui motorul tau cu acest motor(nu ai nevoie de absolut nimic in plus la el),daca vrei euro 4,dar trebuie sa fie o cale sa poti sa treci motorul tau la euro 2.

Modificat de tpv
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

off:

@ kty77 - eu am 1.6 SR (AKL) din '99 si il am trecut euro 2

on:

Sunt multumit de el, consumul rezonabil, un motor simplu si destul de ieftin de intretinut (pe scurt). Restul detaliilor s-au spus in posturile din primele pagini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vst masina o ai de noua sau second din afara?

Eu o am de noua(motor AKL, din 98), din Romania si nu stiu cum sa fac sa-i trec euro 2 pe certificat...ca domnii de la RAR imi tot spun ca e non-euro daca n-am nimic trecut pe certificat.

La mine nr. de omologare este ABSK1M1111T9805, chiar nu se poate trece euro pe certificat la masini cumparate de noi din Romania?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vst masina o ai de noua sau second din afara?

Eu o am de noua(motor AKL, din 98), din Romania si nu stiu cum sa fac sa-i trec euro 2 pe certificat...ca domnii de la RAR imi tot spun ca e non-euro daca n-am nimic trecut pe certificat.

La mine nr. de omologare este ABSK1M1111T9805, chiar nu se poate trece euro pe certificat la masini cumparate de noi din Romania?

Salut....uitate pe pozitia a 5 in carte....vei gasi un numar si la urma E1sau E2 sau E3 sau E4......acela iti este euro.....pe mine ma face sa cred ca e euro 2 dar nu exclud nici varianta non-euro....apropo rovinieta pe ce euro o platesti??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut....uitate pe pozitia a 5 in carte....vei gasi un numar si la urma E1sau E2 sau E3 sau E4......acela iti este euro.....pe mine ma face sa cred ca e euro 2 dar nu exclud nici varianta non-euro....apropo rovinieta pe ce euro o platesti??

La pozitia 5 in CIV: ABSK1M1111T9805/1998, asta e tot ce scrie...am vazut la alte masini ca intr-adevar are scris in coada E0, 1, 2, etc., la mine nu scrie nimic.

Iar rovinieta nu se plateste in functie de euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu o am de noua, am luat-o anul trecut din Germania.

pe cartea ei din Ger. scria D3, din cate am inteles sunt normele lor de poluare iar D3 la noi iese euro 2, mie asa mi-a iesit si asa mi-au scris pe carte.

vst masina o ai de noua sau second din afara?

Eu o am de noua(motor AKL, din 98), din Romania si nu stiu cum sa fac sa-i trec euro 2 pe certificat...ca domnii de la RAR imi tot spun ca e non-euro daca n-am nimic trecut pe certificat.

La mine nr. de omologare este ABSK1M1111T9805, chiar nu se poate trece euro pe certificat la masini cumparate de noi din Romania?

pai daca o ai de noua din 98, am impresia ca atunci nu era balciu asta cu normele de poluare si de aia nu au scris nimic, de cativa ani au aparatura sa masoare noxele. Oricum daca e inmatriculata in Ro. de ce-ti mai faci griji de euro :D

La pozitia 5 in CIV: ABSK1M1111T9805/1998, asta e tot ce scrie...am vazut la alte masini ca intr-adevar are scris in coada E0, 1, 2, etc., la mine nu scrie nimic.

Iar rovinieta nu se plateste in functie de euro...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca o ai de noua din 98, am impresia ca atunci nu era balciu asta cu normele de poluare si de aia nu au scris nimic, de cativa ani au aparatura sa masoare noxele. Oricum daca e inmatriculata in Ro. de ce-ti mai faci griji de euro :)

Cand am fost cumparata masina intr-adevar nu cred ca erau la noi normele de poluare euro, dar am auzit ceva zvonuri ca ar fi posibil sa platim impozit pt masina in functie de euro...de ai ma cam agit :beer:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ahh..da..am auzit si eu ceva de genul dar nu cred,mi se pare ca a fost in proiect dar nu a fost aprobat :vaidecapulmeu:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

salutari ,

am si eu un g4 akl 1.6 sr si mi-a iesit la rar euro 2 , cred ca pt motoarele akl aceasta este norma euro .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Asa este Shadownight dar numai pentru masinile fabricate pana la data de 30 iunie 2000 este valabila treaba cu euro2,dupa aceasta data fiind considerate euro3 si asta numai la noi in tara.

Deh... Traiasca Romania cu legile ei intortocheate si de cacao. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am mai postat si pe alt topic, insa mai postez si aici

Am si eu acelasi tip de motor si sunt mai multe chestiuni care nu le inteleg.

1) La alte masini golf 4 sau bora cand pun contactul se aprind mai multi martori pe bord, cum ar fi cel de sonda lambda ca un fel de robinet si ar mai fi EPC. La mine nu se aprinde nici cel cu sonda si nici celalalt. Acum precizez ca mi-am schimbat cesurile de bord si mi-am pus cu maxi-dot, insa nici pana sa le schimb nu mi se aprindea acel bec sau martor. Nu stiu eu exact ce sa zic, dar stiu ca acela semnalaeaza o avarie ceva la motor si normal era sa se aprinda cand pun contactul si dupa ce pornesc daca nu este nimic sa se stinga dupa maxim o secunda. Celelalte masini sunt tot cu moror benzina 1.6 insa nu SR (akl) la care am vazut martorii respectivi

2) Ce tip de euro sunt masinile care au acest motor? eu stiu sigur ca euro 2, insa am mai vazut SR si pe broasca adica cea noua si tot motor SR, insa cred ca sunt euro 4. Acum si pe seat leon de 2008 am vazut 1.6 SR

3) Oare as putea sa montez acceleratie electronica la acest motor?

4) Dupa ce am schimbat distributia am impresia ca se incalzeste foarte rau capacul de protectie sau poate asa era si inainte si nu am bagat de seama si daca merg cu masina prin oras pornesc ventilatoarele de racire de nebune.

5) Sa inteleg ca motorul in sine este rezistent, dar depasit de tehnologia de astazi din toate punctele de vedere?

Sper sa primesc si eu niste raspunsuri, ca masina in sine o am de un an si jumatate si o cunosc, am si vag-com si cunosc mai multe proceduri, insa nu stiu cum sa fac sa deslusesc mai bine motorul acesta. Si inca ceva cutia de viteze? este dupa cum spunea cineva mai sus ca cea dupa golf2? adica asa de invechita este ca si tehnologie??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca nu este nimeni dispus sau care sa stie sa-mi dea un raspuns la pb. mea

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut,

Iti pot raspunde la cateva intrebari:

1. Martor EPC (Electronic Power Control) au doar masinile care au Drive By Wire (DBW) sau `acceleratie electronica' cum ii zici tu in intrebarea 3. Motorul AKL are Drive By Cable (DBC) aka clapeta de acceleratie este actionata mecanic. Clapetele DBC mai au si o parte electronica, folosita la reglarea ralantilului.

Legat de martorul in forma de 'robinet' (de fapt este pictograma unui motor): Martorul aminiti de tine nu e strict legat de sondele lambda ci de intreg controlul motorului. De exemplu, acest martor, pe masina mea, se aprinde si in cazul unui misfire pe un cilindru.

Legat de sondele lambda: Exista motoare cu o sonda lambda (folosita la amestec) si motoare cu 2 sonde lambda (pentru amestec si control). Cred ca AKL-ul nu are sonda de control, care ar putea sa iti indice diverse anomalii depistate in evacuare. AKL, fiind un motor de generatie veche (din cate tin minte s-a montat si pe Golf 3), nu are toate elementele de autodiagnoza intalnite pe motoarele mai noi, explicandu-se asa si absenta martorului in bord.

2. `SR" este acronimul lui `Saug Rohr' (germ: teava de aspiratie) si nu are nicio legatura cu norma de poluare sau cu electronica din motorul masinii. In cazul motoarelor SR, admisia de aer se face printr-o teava a carei lungime poate fi modificata, schimbad astfel si caracteristicile de cuplu/putere ale motorului la diferite turatii. In anul 2010 (nici in 2008 sau 2004) nimeni nu mai vinde masini noi cu euro2 (sau, cel putin, nu stiu eu vreun producator). De accea motoarele din 2008 au o norma de poluare superoara motoarelor din 1996 (evoluam :icon_thumright: ).

3. Nu prea are rost. Ai nevoie de ECU nou, de toata electronica (senzori, motorase, pedale) etc. ... Mai bine pui un motor nou complet. Si cel mai bine schimbi masina, daca nu esti multumit de motorul actual.

4. O sa verific si la mine. S-ar putea sa se incalzeasca din cauza temperaturii ambientale din motor.

5. Este un model de motor vechi dar simplu si mult mai ieftin de intretinut decat un 1.6 16v euro4.

6. Cutia de viteze: La o cutie manuala nu prea ai ce inovatii sa aduci. Faptul ca modelul s-a folosit si pe golf2 cred ca este, mai degraba, o veste buna dpdv al fiabilitatii. :P Cred ca este tot din familia 02K ca si cutiile de pe modele 1.6 16v.

numai bine,

abuwz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
sergiu calin

La motorul asta am niste probleme si se pare ca mai are cineva aceste probleme.

Trepideaza acest motor la relanti sau nu?Este regulat relantiul?La demaraj se apasa vreodata pedala de acceleratie singura (un fel de bataie a pedalei in jos).

Dupa ce se merge prin oras si este folosit ambreajul mai des nu se simte o ingreunare a manevrelor la cv?

Am vb cu cineva cu acceasi masina si are toate aceste manifestari desi difera la kilometraj cu 100k de km si ma intrebam daca nu sunt manifestari comune.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu am genul asta de probleme dar m-am obisnuit cu ele si eu am tot intrebat dar n-am primit un raspuns concret :-)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu calin

vst asa a mers mereu?eu am masina de 2 luni si are peste 250k si vreau sa stiu ce pot obtine de la masina asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai aproximativ eu am 140 de mii de km la ea si o am de al 120 de mii (reali) , prima oara imi oscila relantiul si i-am schimbat bujiile si nu a mai oscilat deloc de trepidat nu trepideaza deloc nu stiu de la ce ar putea fi iar cu demaraju daca e motoru rece rece oricand in orice anotimp si plec imi taie asa gazu iar daca ii dau talpa direct il taie de tot si pana nu se incalzeste nu ma lasa sa o accelerez puternic, cu ambreiajul nu am patit nimic dar mi se pare ca daca o frec toata ziua prin oras mi se pare mai ingreunat servo, nu stiu de ce, iar cu acceleratia si la mine se mai intampla la demaraj sa o ia razna singura eu presupun ca e cablu ala de la acceleratie sau debitmetru :-S dar poate vorbesc prostii :-)

Modificat de vst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sergiu calin

Deci pedala de acceleratie se apasa singura uneori cate o bataie si atunci ai sentimentul ca moare motorul?Si dupa mers indelungat devine greoaie in comenzi parca se intareste servo si intratul in viteze?De murit de tot nu-mi mai moare dupa ce am curatat clapeta de acceleratie insa restul persista.Ai erori ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimic nici o eroare :-) da mai am cateodata dar rar si chestia cu muritu motorului dar eu zic ca e de la debitmetru si treaba cu servou greoi la fel cum ti-am zis mai sus, eh, eu ti-am zis m-am obisnuit si stiu ca masina merge brici doar ca mai are apucaturi din astea.

Modificat de vst
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut frati akl-isti. am acelasi tip de motor si...tocmai din cauza ca e mai saracut la electronica nu gasesc nici cum buba. am o pierdere de putere cateodata ca si cum nu s-ar alimenta, am descris problema mai detaliat aici: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=68242&hl= cititi-l ca e scurt, doar o pagina . va rog dati-mi o mana de ajutor ca pana acum am schimbat o gramada de piese fara nici un rezultat.

si as mai avea o intrebare. la mine sub capacele de pe motor exista un buson mai mic care la aceleratii imi pufaie. este normal sa se comporte asa? la voi cum face. uite si o poza cu busonul.

http://img571.imageshack.us/img571/3141/p170510142401.jpg

Modificat de salapiat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!