Jump to content

motorul akl de la VW


s4murai
 Share

Postare recomandată

Salut

am ocazia sa iau o masina din grupul VW cu motor de 1.6 akl.

intrebarea este daca motorul are 16 V sau 8V. nu stiu inca, o sa intreb maine dar nu mai am rabdare. exista akl si cu 16v si cu 8v? motorul e de 74 kw, adica 100 CP.

urmatoarea intrebare este: care e mai bun, cel cu 16 sau cel cu 8. asta in cazul in care se fabrica akl cu amandoua optiunile.

multam!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ajuta-ma te rog, spune-mi de ce.

am cautat pe forum si am gasit si altii care zic ca e mai bine, consum mai mic, cuplu mai mare (decat la 16v), plus ca tot pe forum se zice ca este derivat din motorul de 1,8 ceea ce mi se pare ca e bine, (motor mai sportiv, nu?). cel de 16v cica ar fi derivat din motoarele de 1,4 de pe polo de ex, ceea ce mi se pare mai rau.

deci de ce e mai bine? concret!

multam!

Modificat de s4murai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit mai demult, dar nu mai stiu exact unde, ca motoarele 8V (102 CP) de la VW au fost mai reusite decat cele 16V (105 CP parca...). Plus ca e mai simplu motorul, intretinere (role mai putine) mai ieftina poate... zic si eu...

Nu e motorul de pe O2 1.6 MPI ?

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul AKL este un motor cu 8V. Doar motoarele de 77kv si 105CP au 16v. Toate celelalte (74kv si 75kv) sunt cu 8 valve.

Referitor la care e mai bun e o intrebare foarte delicata. Eu unul am motorul de 77kv si 16v si sunt foarte multumit de el, dar in schimb mi se pare pretentios: vrea benzina minim 98. Prin urmare mananca numai Super 100, dar acest tratament ma face fericit pe deplin: este vioi si puternic (dar in turatii mai mari). Vorbesc aici doar de motoarele 1.6 de la Golf, deoarece legatura cu 16v si minim 98 este foarte probabil sa nu fie valabil in alte cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e motorul de pe O2 1.6 MPI ?

ba da. a fost si pe O1 si e pus si pe VW Bora.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cautat pe forum si am gasit si altii care zic ca e mai bine, consum mai mic, cuplu mai mare (decat la 16v),

consumul este aproape la fel cu cel de 16v, se pare ca cel cu 16v consuma cu 0,5% mai putin. si cuplul este la fel numai ca il ai max la 3800 rot/min , fata de 16v unde max e la 4500rot/min.

Modificat de sefo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut din '97 pana in 2001 o octavia cu 1,6 AKL (motorul 1,6 SR) Sincer mi se pare mult mai reusit decat actualul 1,6 16V BCB. De altfel Octavia respectiva se infigea mai bine decat actualul Golf (cel din datele profilului), care e mai usor cu vreo 100 kg.

Cuplul motor este disponibil mai jos in ture la AKL deoarece alezajul este de 81 mm, motorul respectiv fiind un derivat din 1,8.

Spre deosebire de el, BCB - ul de 105 CP este derivat din motorul de 1,3 (alezaj 76 sau 77 parca) care a devenit la generatia 3 un 1,4 iar la generatia 4 este disponibil si ca 1,6 16V sau 1,6 FSI. Are un cuplu mic, disponibil la peste 4000 de ture, iar pe la 6000 incepe sa se limiteze. asa ca fie il conduci fara sa vrei mare lucru de la el, fie nu il mai conduci deloc. sincer ma enerveaza ingrozitor !!!

d.p.d.v. al consumului ma impacam mult mai bine cu AKL-ul decat cu actualul BCB. Cu respectiva Octavia am reusit o data performanta de a merge cu un plin (60l) mai mult de 850km, pe cand cu acesta (tot 60l) mai mult de 730 nu am reusit sa depasesc - la drum lung ma refer.

Asa ca din pacate trebuie sa spun ca actualul 1,6 16V este un mare pas inapoi fata de motorul precedent de 1,6.

sper ca drujba sa nu ceara drepturi de autor pt citat :D

asta am gasit eu cu search si de aici m-am inspirat.

mai e cineva care "simte la fel"? :D

Modificat de s4murai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am avut nici o problema cu motorul. Functioneaza cu cel mai ieftin combustibil (in afara de GPL) benzina de 95 fara plumb. A pornit "la sfert de cheie" si la -25C, dar la temperatura asta pe drumuri scurte cu motorul rece in oras mi-a consumat 12,3% (vara cu climatronic 10,5%). Extraurban consumul este undeva la 6,5-7% cu viteza de 120-140 km/h (momentul maxim este la 3800 rot/min caruia ii corespunde o viteza de 130 km/h in treapta V). Este silentios, la viteza <160 km/h se aude mai tare zgomotul de rulare si curentii de aer.

Ca dezavantaje: Se poate conduce cu el cel mult vioi dar nu sportiv. Nu am vazut ca se poate tuna pentru un plus de putere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca orice discutie legata de condusul sportiv la motoarele 1,6 b sau 16v, tdi 1.9 110 CP chiar si tunat la 130...este doar asa ca ne place noua sa-i zicem condus sportiv...

despre condus cat de cat sportiv pot sa vorbeasca cei care au cel putin un 1.8T 180-200 CP.

restul, e betie cu apa rece.

parerea mea, nu dati cu pietre...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Condus sportiv se poate aplica si unui Renault 5 Alpine de ~125CP. Conteaza cum il conduci, puterea si cuplul nu sunt totul, are si soferul aportul lui. Revenind la topic, adaug ca motorul SR este tinut in continuare pe noile modele OII tocmai pt ca are performante mai bune decat cele 16V, fie ele MPI sau FSI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am mers pe tote trei benzinare de 1.6 si concluzia este urmatoarea:

1.6 8v are cuplu la turatii mai joase din acest motiv da impresia de infigaret, dar si din specificatii se vede clar ca este cu o sec mai lent decat 1,6 16 v.

1,6 fsi este alta mancare de peste! este f. infigaret are transmisia pe lant de unde rezulta ca este ceva mai zgomotos. eu chiar am crezut ca-i bat tachetii :D , dar este peste celelalte de mai sus. parerea mea.

ca nu se mai fac cele de 1,6 16v, este din cauza ca exista fsi-ul de 1,6 si cel de 1,6 8v e livrat pt tarile estice din cauza costurilor mai mici.

Modificat de sefo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Eu am 1,6 8V SR Vw Bora din 1999

Motorul este simplu , iar mecanicul meu zice ca :/.,; cutia de viteze este la fel cu cea de pe Golf 2-3 . A zis ca difera o mica chestie , pe care el o poate adapta .f usor .

Tipul care a testat-o cu Vag-ul , a zis ca este motor care se fabrica din 1997 . Probabil se gaseste pe Golf 3 , ultimele modele .

Este cat de cat vioi si urca in ture multumitor pentru mine . Zgomotul motorului peste 4000 de ture este chiar placut .

Este silentios , si chiar economic . 8,5-9 % consuma la oras ( Cta ) , si 6,5-7 % ext cu 110-140 km/h .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

aveti idee ce fel de motor este 1.6 mpi cod BSE adica SOHC sau DOHC? ..ceva caracteristici unde pot gasi - ma refer la infomatii mai tehnice?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut din linck ca DOHC se refera la doua axe cu came si se utilizeaza in deosebi la motoare cu mai mult de 2 supape pe cilindru. La un moment dat in lista apare un motor cu 5 supape/cilindru si 109 CP parca, motor pe care nu l-am intalnit in oferta VW.

Dar motorul 1,6 AKL la care face referire topicul are doar doua supape/cilindru si un singur ax cu came - SOHC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

am avut si mi-a lasat o impresie destul de buna:

demaraj acceptabil

costuri de intretinere mici - motor destul de simplu

consum mic - am reusit si 5.3 cu masinuta aia (cred ca o sa-mi aduc deaminte cu placere de asta :D )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si performante sportive si consum mic concomitent e cam greu de realizat... dar vad ca ai ales vRS ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este total nepretentios iar costurile de intretinere sunt decente. Consumurile mi se par irelevante dat fiind conditiile de oras. Mi-a consumat si 14 in centru in bucuresti.

La mine pe capacul rezervorului de benzina scrie fara plumb 91/95

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

M-ar interesa turatia de relanti la 1.6FSI!

Multumesc!

La mine turometrul indica 1000 rot/min si VAG-COM 800 rot/min care cred ca este cea adevarata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa e cu consumul. In centru prin aglomeratie cu clima 13-14. Fara clima in aglomeratie 11-12. Afara (tocmai am facut 1800 de km) media a fost undeva la 7,4 la suta.70% din cei 1800 km numai prin munti (ma refer chei de rauri, transfagarasan si serpentine). Pana acum nici o problema (in afara de minunatul senzor de temp.- ala de indica la bord)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai si performante sportive si consum mic concomitent e cam greu de realizat... dar vad ca ai ales vRS ! :vaidecapulmeu:

La acelasi stil de condus diferenta e atit de mica (cel putin in manuale) incit chiar nu merita sa iti iei ceva 'mic' in idea ca o sa consume cu mult mai putin.

PRACTIC o Fabia 1.2 HTP 64CP face un drum de mare cu ~6l/100 iar 1.8T 180CP face cu ~7l/100!

La ProMotor a fost prezentat Lexus GS 450 h 3,5L V6 parca ce avea 339CP consum mediu 7l (asa era prezentarea insa pe net spune 25/28 mpg >>> 9.4/8.4 l/100Km) iar acceleratia 0-100 5.2s, greutate 50% fata 50% spate iar 1/2 din portbagaj plin cu baterii

Deci se 'aprope' poate, iar la evolutia actuala in domeniu cine stie ce ne mai rezerva viitorul (cel apropiat)

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine turometrul indica 1000 rot/min si VAG-COM 800 rot/min care cred ca este cea adevarata.

La mine indica 720-780 :huh:si nu stiu daca este bine!

Modificat de eee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!