Jump to content

motorul akl de la VW


s4murai
 Share

Postare recomandată

Am inregistrat cam aceleasi consumuri ca si vladpo, 11-12 drumuri scurte cu clima in oras si 7,3% afara mers mai repede+blocaje pe litoral.

eee ce te nelinisteste? Motorul nu are o turatie constanta la ralanti? Are intreruperi? Daca sta constant la 720 rot/min inseamna ca ai si un consum mai mic atunci cand stai la stopuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La acelasi stil de condus diferenta e atit de mica (cel putin in manuale) incit chiar nu merita sa iti iei ceva 'mic' in idea ca o sa consume cu mult mai putin.

PRACTIC o Fabia 1.2 HTP 64CP face un drum de mare cu ~6l/100 iar 1.8T 180CP face cu ~7l/100!

Stiu, sunt de acord cu tine ca pt surplusul semnificativ de performanta merita un motor mai puternic la o diferenta de max 2 l benzina in plus. De altfel, imi racesc gura de la inceputul anului in topicul despre "Mersul economic" la benzinare, unde ma cred extrem de putini. Eu insa stiu sigur: 1.8T consuma si 5.5% daca stii cum sa-l conduci, respectiv nu depaseste 13% in oras cu AC pornit si bara la bara prin centru.

Sa fie intr-un ceas bun si poate postezi si la "Cat va consuma agregatul?", sa nu fiu chiar singura oaie neagra! :ceuameni:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Totusi AKL-lul face fata unui mers normal. Chiar daca mergi economic este placut sa sti ca ai cateva zeci de CP in plus pe care poti sa-i folosesti la nevoie. De ceva vreme ma gandesc sa o schimb pe a mea cu una ca a lui Doru_14.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inregistrat cam aceleasi consumuri ca si vladpo, 11-12 drumuri scurte cu clima in oras si 7,3% afara mers mai repede+blocaje pe litoral.

eee ce te nelinisteste? Motorul nu are o turatie constanta la ralanti? Are intreruperi? Daca sta constant la 720 rot/min inseamna ca ai si un consum mai mic atunci cand stai la stopuri.

Sta constant.Prea constant chiar,dar nu-mi dau seama daca este normal!Spune-mi te rog daca ar avea ceva

ca schimb vitezele pe la 4000rot/min de la 1500km rulati!Acum am 3200km.Pana la 1500 am schimbat la 3000.

Modificat de eee
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doru nu ne inveti si pe noi sa scoatem consumuri la mici in buc.?? :angry: Dau bere sub forma de cati litrii economisesc :ceuameni:

Eu recunosc.am talpa cam grea si nu ma pricep deloc sa merg economic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ceva vreme ma gandesc sa o schimb pe a mea cu una ca a lui Doru_14.

SAL, te incurajez sa iei una la fel, merita fiecare banut ! Dar la SH, desigur... CAnd ne vom intalni la Galati iti fac o prezentare detaliata. :hainoroc:

Doru nu ne inveti si pe noi sa scoatem consumuri la mici in buc.?? :D Dau bere sub forma de cati litrii economisesc :hainoroc:

Eu recunosc.am talpa cam grea si nu ma pricep deloc sa merg economic.

Cu placere! M-am oferit inca de acum 3 luni dar nici un sceptic nu m-a sunat....poate spargi tu gheata. :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF

Partea cu mersul economic tine atit de temperament cit si de grija pentru masina.

Asta nu inseamna ca adormi la volan ci doar ca folosesti rezerva de putere atunci cind ai nevoie si nu pentru a-ti 'etala muschii' la fiecare intersectie si depasire.

ON

@SAL Itotdeauna iti doresti ceva mai bun decit anterior.

Am inregistrat cam aceleasi consumuri ca si vladpo, 11-12 drumuri scurte cu clima in oras si 7,3% afara mers mai repede+blocaje pe litoral.

La consumul asta nu vei vedea aproape nici o diferenta intre ceea ce ai si ceea ce vrei sa iti iei.

Modificat de wwww
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o intrebare: am fost sapt. trecuta vreo 1800 de km prin tara (mai bine zis nordul moldovei si intoarcere prin munti pana la sibiu si de acolo transfagarasan). Pe scurt am mers mai turat (4000-4500) prin munti si 190 pe autostrada vreo 20km. In rest 100-140 dupa posibilitati. Inainte sa plec pe joja uleiul era la jumate, sau pe acolo din cate imi amintesc. Acum uleiul e la limita de jos. AM completat eu de nebun cu 500ml ca nu imi place sa fie asa jos. Acum e la jumate inapoi (aproape). Ideea e: a inceput sa manance ulei, sau e consumul normal de ulei al masinii (mai am in jur de 3000km pana la schimb)? am uitat: masina are acum 51.000 de mii de km.

Doru cum mai scap putin de munca asta de sclav pe care o prestez o sa iti dau PM. Multumesc mult oricum pt. oferta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OFF

Partea cu mersul economic tine atit de temperament cit si de grija pentru masina.

Asta nu inseamna ca adormi la volan ci doar ca folosesti rezerva de putere atunci cind ai nevoie si nu pentru a-ti 'etala muschii' la fiecare intersectie si depasire.

Nu pot decat sa-ti dau dreptate, caci gandim exact la fel. Si, cel mai important, actionam la fel...

Doru cum mai scap putin de munca asta de sclav pe care o prestez o sa iti dau PM. Multumesc mult oricum pt. oferta!

Pentru putin. Oricand doresti, ne vedem si incercam sa imbunatatim situatia. :P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sta constant.Prea constant chiar,dar nu-mi dau seama daca este normal!Spune-mi te rog daca ar avea ceva

ca schimb vitezele pe la 4000rot/min de la 1500km rulati!Acum am 3200km.Pana la 1500 am schimbat la 3000.

In topic se vorbeste de motorul AKL, 2 supape pe cilindru, 74 kW si momentul maxim la 3800 rot/min nu de FSI. Cand vreau sa scot tot ce poate motorul la schimbarea treptei de viteze caut sa ajung la o turatie de +3800. Nu am condus si nu ma pot pronunta despre un FSI dar parca momentul maxim la acesta este pe la 4500 rot/min si schimbarea treptelor la 4000 rot/min este chiar putin subturata si nu se va intampla nimic la motor (de verificat procedura de rodaj).

Motoarele sunt proiectate sa poata functiona si la turatia maxima fara sa se intample nimic grav (in afara de consum).Aproape intotdeauna in oras merg subturat datorita traficului. Asta nu cred este bine pentru ca la o verificare a gazelor acestea nu se incadrau in norme. Solutia a fost sa circul cateva minute la turatia maxima (90 km/h in treapta a II-a cu turatia de 6500 rot/min) si intorcandu-ma sa fac reverificarea, gazele au fost OK.

vladpo, se pare ca este cam mare consumul de ulei. Verifica eventuale pierderi. La mine am gasit sursa acestora - un mic burduf care face legatura intre carter si burduful de aer, era rupt. Nu miroase a benzina in masina cand functioneaza clima?

wwww - consider normal sa vreau ceva mai performant (altfel ma plafonez) si voi avea mai devreme sau mai tarziu depinde de prioritati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu miroase. Oricum mersi de idee. O sa verific la schimbul de ulei si toate furtunasele de pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In topic se vorbeste de motorul AKL, 2 supape pe cilindru, 74 kW si momentul maxim la 3800 rot/min nu de

Multumesc, Sal.Scuze pentru incurcarea motoarelor,dar nu le stiu dupa tip.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este nici un fel de problema, numai ca nu se aplica ce se scrie aici la motorul tau. AKL este mai simplu, are o conceptie invechita si se preteaza in est, iar al tau este unul dintre cele mai noi motoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@SAL- mersi de pont... la revizie am verificat si exact furtunul de la carter era crapat. probabil de acolo si consumul de ulei mai ales in forja. Mersi. m-a rupt..(1.400.000 furtunul care pleaca de la filtru de aer la clapeta). A daca tot am zis:revizie: ulei, filtru ulei, benzina, aer, polen, lichid frana schimbat, placute pe toate rotile schimbate, aerisit, curatat alternator, doar: 13 milioane

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Astazi am pus omv carrera 100! Clar masina merge mai rotund si mai placut. Acu intreb: dauneaza la ceva. Am inteles ca s-ar putea in timp de la cifra octanica mare sa am probleme cu semeringurile de supapa. E adevarat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu, daca e asa, sunt si eu curios sa aflu.

merg si eu de o saptamana cu carrera 100 si confirm, e foarte misto.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super 100 nu dauneaza cu nimic. Chiar ii este benefic motorului. Cautati pe forum ca sa discutat de nenumarate ori despre aceasta problema. Sunt si mecanici care sustin ca benzina cu cifra octanica ridicata dauneaza dar acei mecanici nu stiu ce vorbesc. Eu merg de aproape 2 ani numai cu Super 100 si sunt foarte multumit de cum merge masina... si nici o problema la motor cu aceasta benzina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Benzina cu cifra octanica mare nu dauneaza cu nimic motorului, in schimb cea cu cifra octanica mai mica decat cea recomandata dauneaza! Cifra octanica mare ajuta motoarele cu raport de compresie mare sa nu detoneze. Deci .... Vlad poti a bagi in continuare benzina cu cifra octanica 100 ca nu afecteaza cu nimic motorul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu o intrebare legata de motorul AKL. In toamna a inceput sa faca figuri indicatorul de temperatura a apei. Ok l-am schimbat si a mers bine pana acu' vreo 2 saptamani cand la un drum lung am obs. ca dupa mergeam tare cu ea si dupa franam si mergeam in coloana acul de la temp. scade (ca si cum ar fi la 80-85 de grade). am fost atent si uneori face asa. Ajunge la 90 si uneori scade la 80-85 grade. Uneori revine din nou la 90 alteori nu. Inca ceva. Mi se pare ca se incalzeste greu. Si culmea ieri la 10 grade pe clima s-a incalzit relativ repede, azi tot la 10 grade s-a incalzit greu. Si a fost ceva de genul: a stat mult acul jos (ca si cum ar fi fost rece motorul) si cand a inceput sa urce(tarziu) a urcat pana la vreo 50 de grade si a mai stat mult acolo si dupa usor usor pana la 80-85 grade si acolo a ramas pana am oprit. Singurul gand ma duce la vreun termostat care ramane blocat uneori pe deschis, inchis sau intre( se poate sa fie semi?). De aici si incalzirea masinii care uneori e cam lunga alteori e mai rapida.(aici vb. de incalzire la prima pornire dimineata si nu de cele de peste zi unde ar putea fi cald antigelul). Ce ziceti se poate asa ceva? sau e ceasul care e stricat.?Ati patit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Termostatul se afla in partea din stanga fata a motorului chiar unde intra furtunul ala gros ,schimba-l cai ieftin vreo 30-40 RON . Senzorul de temperatura e pe furtunul subtire cum te uiti la motor in dreapta . si asta e tot asa ieftin.Se poate vedea pe tester cate grade indica exact acest senzor si daca e defect o sa sara brusc de la 60 la 90 si iarasi o sa coboare si de aici rezulta si o oscilatie a ralantiului asa ca daca ralantiul e ok mai probabil e termostatul . oricum pentru cateva sute de mii eu le-am schimbat ambele si nu mai am probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut aceleasi probleme cu temp apei . Am gasit ca termostatul este devina . Nu cumpara pe original VW , ci cauta BEHR ptr ca este acelasi lucru . 130 ron versus 50 ron .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc! La asta m-am gandit si eu! Ca senzorul l-am schimbat. Mai ramanea termostatul. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar trebui monitorizat cu VagCom-ul senzorul de temperatura (de fapt ambii senzori; sunt 2 senzori in acelasi bulb). Un senzor furnizeaza informatii la ECU si unul da informatii la bord (Instrument Cluster). Dar 90% este dus senzorul de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Istef! Problema cu senzorul s-a rezolvat. A fost schimbat si a mers bine. Dar dupa a inceput sa faca cum am aratat mai sus. Si inca nu am avut timp sa schimb termostatul.

Modificat de vladpo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!