Jump to content

motorul akl de la VW


s4murai
 Share

Postare recomandată

salutare...

capacelul acela se poate scoate si are o membrana in el...daca desfiletezi mai cu forta se desface.

Am sa verific si la mine sa vad daca pufaie...nu stiu la ce foloseste acea membrana.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Frati akl-isti la cat porneste ventilatorul de la racire si la cat sta acum de la temperatura?Mie imi sta la 90 de grade uneori 93 dar nu porneste ventilatorul.Am ac-ul stricat si nu porneste nici ventilatorul de ac.Asa este si la voi?Am planat de curand chiulasa si intreb si eu ca nu am masina decat de 3 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e bine. porneste pe pa 96 de grade ventilatorul mare iar cel mic numai cand pornesti ac. sunt comandate de termocupla care se ghideaza dupa senzorul g2. daca iti sta apa pe la 90 de grade e foarte bine, acolo ii este locul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai o poza cu senzorul g2 sau macar localizarea?Mie nu-mi merge ac-ul si nu porneste compresorul ca poate n-are freon.Ventilatorul de la radator are 2 viteze sau doar 1?CAm dupa cat imp ajunge la 96 de grade apa?Eu merg prin constanta cate 20 de km si nu am vazut ventilatorul mergand si e totusi vara desi temperatura ramane la 90 de grade.Sper sa am senzorul bun si sa nu imi indice aiurea o sa vad cum il verific.Am si niste tzevi mai ciudate in care se acumuleaza apa si uneori icepe sa iasa vapori de apa si multa vreme m-am speriat ca e lichid de racire dar inca nu sunt sigur.

Am desfacut si eu busonul ala si cred ca ajuta la evacuarea sau egalizarea presiunii ca sa nu sparga tubulatura de plastic.E o supapa la fel ca in tubul de la admisie doar ca mai groasa.Daca ar exista presiuni mari fara eliminarea lor tubulatura asta de plastic n-ar rezista.E doar o parare.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, ventilatorul are 2 viteze, prima porneste pe la 96 de grade parca. ACUM VARA TEMPERATURA APEI AJUNGE DESTUL DE REPEDE LA 90 DE GRADE, CAM 10 MIN.cat desprea presiunea in sistemul de racire este perfect normal, chiar indicata acea presiune. ajuta pompa si nu lasa apa sa fiarba atunci cand ajunge la 100 de grade, nu mai fierfe ca la dacie bolborosind, deci nu e indicat sa mergi cu busonul de la vasul de expannsiune scos plus ca asa temperatura apei creste mai greu si se raceste mai greucand e nevoie. despre senzorul g2/62...este in partea din dreapta a blocului motor pe o tubulatura de ebonita, are o mufa verde cu 4 fire: http://vwforum.ro/index.php?showtopic=64824 . dar atata timp cat tie iti sta acul la 90 de grade nu ar trebui sa iti faci probleme. daca era defect acul nu mai arata temp apei, ramanea pe 0.

si acum o intrebare pt akl-isti. la 100km/h ce turatie aveti in viteza a5-a?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu vorbeam de supapa care pufaie(ai intrebat tu e un buson care pufaie).Tevile ciudate,la masina mea, sunt cele dupa toba de esapament(prelungiri de la teava originala ,cromate) si in ele se acumuleaza cam jumatate de pahar de apa care atunci cand incepe sa se evapore umple in spate de fum alb(greu m-am prins ca nu e lichid de racire si sper sa fie doar apa).Nu am mers cu nici un buson desfacut.Eu la 130 am cam 4000 4100 de ture.N-am retinut la 100 km/h.

Ma exprim cam prost,scuze.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In cazul meu la 100 km/h in treapta a 5-a turometrul indica aprox 3000-3200 rpm.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca scot mufa de la sonda de apa de unde mai am temperatura pe vag-com?Este o aproximare sau termocupla are si ea senzor?

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu raspunde nimeni o sa vb singur poate cineva o sa aiba nevoie de experienta cu motorul akl.

Am schimbat sonda de apa pentru ca aveam fum alb si am zis ca poate sonda nu mai e buna.La fel face.Am de asemenea relantiul stabil la 1200 uneori urca si mai sus.Am curatat azi injectoarele.Am curatat iar clapeta si am desfacut sa vad daca pot face ceva la motorasul de relanti.Am verificat tubulatura.Egr nu am dar am curatat supapa de cauciuc din tubulatura de admisie.Mai poate sa fie regulatorul de presiune dar nu am altul sa verific si e vacuumatic.Am scos mufa de la debitmetru si minune relantiul n-a mai crescut.are cineva vreo idee?

O sa revin cu informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Pai aplica metoda ruseasca pt asa zisul egr de la akl... si vezi de la un prieten cu akl sa testezi debitmetru, poate o fi ala trosnit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe moment am rezolvat cu un dop la teava mica din admisie si am un relanti de 810 ture.Merge minunat si am tras concluzia ca debitmetrul da infomatii eronate despre aerul venit in admisie.Am eliminat ca defect clapeta de acceleratie si mai raman cateva elememente de rezolvat.Fumul alb poate sa fie o cantitate prea mare de oxigen datorat debitmetrului uzat.Inca putin si o sa mearga ceas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si cu gazele din carter ce ai facut? Stutul ala de la busonul de ulei l-ai lasat liber sau ai directionat cu un furtun pe undeva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am facut nimic cu acele gaze.Nu am acoperit decat furtunasul mic prin care motorul trage aer dinainte de clapeta de acceleratie.Cred ca debitmetrul informeaza ca este aspirata o cantitate mai mare de aer decat in mod real si am obligat in acest fel ca debitmetrul sa lucreze un picut mai altfel.Este o solutie care se aplica doar la etapa asta de imbatranire a maf-ului.In cateva luni o sa cedeze sau poate este tubulatura stricata desi tare m-as cam mira sa se schimbe ceva cu o supapa de cauciuc noua.

O las asa momentan ca trebuie sa repar alte mici defectiuni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana la urma care furtun l-ai infundat? Ala de 1,5cm, sau numai acela mic de 0,5cm...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In supapa aceea,de la tubulatura de admisie, ajung doua furtune iar ce de jos ,cel subtire, este infundat acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

A mai patit cineva cu acest tip de motor sa-i mearga in hopuri intre anumite turatii?

Motorul meu merge in hopuri intre 1800-2200 rpm si nu-i dau nicium de cap cauzei. Am incercat mai multe: pompa de benzina, filtru benzina, bobina inductie, sonda lambda, admisie, dar nu isi revine. Vag-com nu arata nicio eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are cineva un debitmetru nou sau garantat bun la acest motor si locuieste in Constanta?Vreau sa fac un test prin inlocuirea debitmetrului pentru 15-20 de minute.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Si la mine se intampla la fel tiberiu vw.Pe la 2000 de ture pare ca trage in hopuri ,dar cum trec de 2200 dispare .Am inlocuit bujiile dar tot asa face.In rest merge ceas.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Insistati pe debitmetru,sonda lambda si tubulatura de admisie(tubulatura de admisie are o membrana care este de cauciuc si imbatraneste).Cei doi senzori este bine sa fie noi nu sec hand.

Modificat de divinewind
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci pentru informatii. :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@alin74. In cazul meu a inceput sa meraga neregulat intre 2000-2200 rpm, apoi in timp amplitudinea mersului neregulat a crescut (ma zgaltaie tare de tot), iar intervalul in care face asta a devenit 1800 -2400 rpm. In cele din urma, si nu vreau sa te sperii, dar dupa ce am eliminat ca posibile cauze debitmetrul, alimentarea cu benzina, aprinderea, sonda lambda etc., mi s-au blocat rotile fata la mersul inapoi si in viteza I, semn ca problema este, de fapt, in cutia de viteze. Cautand o cutie SH, am aflat ca aceasta cutie de viteze cu care este echipat motorul AKL este slaba calitativ si cedeaza aproape intotdeauna, mai devreme sau mai tarziu. In cazul meu a cedat pe la 180000 de km. Asadar, nu cheltui bani pe piese noi. Incearca mai intai cu piese imprumutate si vezi daca problema se rezolva. Sper ca la tine sa fie altceva, pentru ca e dificil de rezolvat cu cutia de viteze, mai ales daca esti bugetar ca mine.

Modificat de tiberiu_vw
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tiberiu,sper sa nu ai surpriza ca dupa ce rezolvi cutia sa ramana problema cu mersul neregulat.

Succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sper, dar ma indoiesc ca nu se va rezolva. Azi am dat cutia jos, iar la busonul de ulei al cutiei am gasit bucati de nituri. Am mai vorbit cu cineva care avea aceleasi simptome si care a rezolvat problema intr-un service in Italia. Cateva nituri si un rulment in cutie au fost problema. Pana acum semnele sunt aceleasi si in cutia mea. Luni o duc la reparat, iar cel care mi-o va repara mi-a confirmat ca de vina pentru mersul intrerupt intre anumite turatii este cutia de viteze. Eu sper sa fie bine dupa reparatia cutiei, altfel nu stiu ce as mai putea verifica dupa ce am luat totul la mana. Daca nu se rezolva o dau la dezmembrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hai sa iti zic un secret;) ia orice cutie de viteze de la golf 2 pana la golf 4 de pe motor 1.6 si vei observa ca doar modul de prindere pe motor, asa ca daca ai timp si rabdare sa intri in interiorul cutiei sa rezolvi rotile defecte e mai ieftin(mult mai ieftin) cu o cutie de pe un golf mai vechi, doar viteza aq 5-a difera care la cutiile cu 5 viteze e pusa in compartiment separat, dar vitezele 1,2,3,4 sunt perfect identice, greu de vcrezut dar asa este.

Ti-o spun din proprie experienta ca si eu am facut aceasta manevra, am schimbat niste roti dintate ciobite si le-am luat de pe o cutie de golf 2, 1.6. cutia sh m-a costat in jur de 50 de lei si manopera inca 100.

ceea ce nu inteleg eu este de ce ai u variatii in acea plaja de turatii? de ce crezi ca sunt de la cutie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am dus cutia la reparat. Cei de la service mi-au spus dupa ce au desfacut-o ca erau rupte 4 nituri, iar angrenajul diferentialului era ros. Maine o vor repara, ar zilele urmatoare o voi monta pe masina. Voi reveni cu detalii dupa ce montez cutia de viteze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!