Jump to content

maricim
 Share

Postare recomandată

Alex,nici un pin de la sirocou nu iti da semnal de plus.Trebuie sa-l dai tu.Problema este ca nu poti porni climatronicul o data cu sirocoul,altminteri iti baga aer rece in masina.Ideal este sa pornesti climatronicul dupa cel putin 10 minute de la pornirea sirocoului.La mine am pus un releu care, cand porneste motorul intrerupe comanda climatronicului de la sirocou.Si vezi ca daca nu dai plus si la siguranta 22 astepti langa climatronic degeaba sa-ti bage aer cald.Si pe langa astea,la siguranta 22 te sfatuiesc sa pui un releu de 30 A,deoarece absorbimentul de curent este destul de elevat.


Cata Boss imi pare rau dar nu gasesc fisierul cu schema de la ceas.Am restartat computerul si nu mai stiu pe unde le-am pus fisierele de la sharan.

Modificat de nelu_24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alex, n-ai pt ce, daca aveam de-a face cu problema asta, te puteam indruma exact c e sa faci, asa ti-am spus doar vag ce am citit pe aici, sper sa reusesti sa-l faci sa mearga cum vrei. Sarbatori fericite!

Nelu, daca ma poti ajuta, m-am uitat pe net, dar nu stiu cum se numeste exact acea piesa cu pricina de la mine sau daca are un cod, poate o gasesc mai usor si smecheria cu bucata de sita veche, nu stiu daca reusesc s-o fac, eventual daca as vedea facut, o poza, sa vad cum arata. Multumesc, Sarbatori fericite!

Modificat de latzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pt raspunsuri. O sa raman la varianta standard a masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi Nelu_24, dar problema mea este tocmai faptul ca nu merge sirocoul 10 minute fara sa am ventilatia la climatronic pornita. Cel putin, cand m-am jucat ultima oara cu sirocoul asta am observant: contact pus (fara motor pornit) a mers sobita continuu pana a ridicat apa la vreo75-80 grade. Am lasat masina sa se raceasca aproape complet, am programat pornirea din ceas , a pornit sobita si a mers doar cateva minute. ASTA e dilema mea :de ce merge continuu doar cu contact pus si ventilatie pornita? 

Sarbatori linistite si placate tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Ia vezi tu daca merge pompa de apa fara contact cand merge sobita. Este o posibila problema. Ceva nu este alimentat fara contact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Recapitulam pentru ultima data altminteri facem sarmale si din topicul asta.

Ceea ce scriu acuma scrie si pe paginile anterioare si mai cu lux de amanunte.

1.Ca sirocoul să pornească fara contact trebuie alimentaţi pinii 6 şi 7 din sirocou.

2.Ca sirocoul sa funcţioneze făra contact este nevoie de o pompa de apă auxiliară care să facă circuitul apei,sau,interceptate firele care merg la pompa de apa auxiliară deja existentă pe maşină(în spate la filtru de motorină),şi de pus un releu care să comute alimentarea pompei prin comandă proprie.

Pompa de apă trebuie pornită neapărat împreună cu sirocoul,deci când se dă comandă la pinii 6 şi 7 altminteri sirocoul merge câteva minute după care intră în overheating.

3.Pentru maşinile cu alarmă, o dată cu alimentarea pinilor 6 şi 7 se alimentează şi pinul 13 din mufa verde situată în centralina electrică,sub volan(vezi foto)

4.Pentru cei care nu au posibilitatea să cumpere kitul din ataşamentul de mai jos,trebuie să-şi autoconstruiască o centralină formată din 3 relee şi două temporizatoare(în schema mea am pus cinci deoarece nu vreau sa suprasolicit releul K2).Primul temporizator(multifuncţional),alimenteaza toată instalaţia pentru un termen stabilit de noi(eu am pus 30 de minute),iar după terminarea ciclului,acesta alimenteaza pentru încă cinci minute pompa de apă auxiliară.Al doilea temporizator întârzie de zece minute pornirea climatronicului şi a ventilatorului(pentru ventilator recomand releu de potenţă pentru ca are consum destul de mare).Releul al trelea face baipasul la siguranţa 22.

La cel puţin 10 minute de la pornirea sirocoului, pentru a porni climatronicul trebuie alimentat pinul 20 din mufa roşie(şi pinul 18 din mufa albastră pentru cine vrea să fie iluminat ecranul de la climatronic,lucru pe care nu-l consiliez).Concomitent cu alimentarea climatronicului trebuie alimentată siguranţa 22 din centrala electrica sub volan.Pentru a alimenta siguranţa 22 trebuie făcut un baipas pentru ca aceasta să funcţioneze atât cu motorul oprit dar şi cu motorul pornit.Eu am pus un releu care foloseşte contactul NC cu motorul oprit.Când se porneşte motorul,am luat un fir de la pinul 7 al sirocoului(care nu este altceva decât plusul de la alternator),care activeaza bobina releului comutând alimentarea ventilatorului de la cea dată de mine,la cea originală a maşinii.

Ataşez din nou pdf-ul dat de crocodil şi vă urez spor la muncă şi sărbători fericite.Schema originală foloseşte o centralină electronică,trebuie să tragi fire de la baterie sub volan,relee cu diodă(mai greu de găsit)deoarece comutările sunt electronice(prin tranzistori).Mi s-a părut mai scump şi mai complicat.Am ales pe cea făcută de mine.

P.S:Cine nu are minima cunoştinţă despre electrică sau electronică nici să nu se apuce.

 

 

climatronic.pdf

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ataşez schema cum am făcut la mine.Rog un moderator să şteargă poza de pe pagina anterioară referitoare la sirocou deoarece este aproape transparenta şi nu se înţelege nimic în ea.

post-110755-0-99202700-1419520765_thumb.

Modificat de nelu_24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si CRACIUN FERICIT!!

Tot ce ai scris mai sus este adevarat,mai putin treaba cu centrala elecrica care contine relee, eu am o asemenea centrala care nu e facuta de vw dar este pt a extinde incalzirea auxiliara in cea de parcare si aree si aceea relee in ea la numar 3 si obtional mai poti atasa inca 2. Traba cea mai interesanta la ea este faptul ca pe bobinele releelor are diode pt.a anula curentii reziduali care pot busii electronica sirocoului.

Eu am raspuns coleguli care are nelamuriri cu scula din dotare care are si programator.

Zic eu sa il ajutam sa identifice problema pas cu pas, poate nu ajunge la electrician unde sa dea o roaba de bani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea descrisa mai sus este facuta de mine si merge de minune in orice conditie a motorului,pornit sau oprit.In plus pot sa sun si din Romania sa-mi porneasca caldura si ea porneste.Diodele despre care vorbesti nu sunt pentru a proteja sirocoul ci pentru a proteja electronica din centralina care da comanda la relee.In cazul nostru sirocoul nu da nici o comanda la acele relee,prin urmare nu este nici un risc ca electronica sirocoului sa fie afectata.Repet,in schema data de tine,releele au diode pentru a proteja unitatea "  1.Zusatzsteuergerät"(in germana)si nu electronica sirocoului.Aceasta unitate actioneaza releele de la pompa de apa(concomitent cu pornirea sirocoului)si de al ventilator plus climatronic(dupa zece minute).In cazul meu,aceste relee vin actionate fie prin modulul telefonic care are un contact de iesire separat,deci nu interfereaza cu nici un component electronic din modulul GSM,fie prin pulsantul 1S1 din schema mea.Ca sa vorbim mai tehnic,diodele absorb curentul elevat determinat de intreruperea alimenarii bobinelor din relee.Nu-ti vorbesc de la mine.Orice releu,atunci cand i se intrerupe alimentarea cu curent,produce o fluctuatie de curent care poate dauna unitatii care il alimenteaza.Punand o dioda in paralel cu alimentarea releului,aceste fluctuatii sunt absorbite de dioda.Eu in momentul de fata nu pun cu nimic in pericol electronica masinii deoarece am protejat totul cu diode.Eu sunt la dispozitie pentru a rezolva problema dar.....................................................

http://en.wikipedia.org/wiki/Flyback_diode

Modificat de nelu_24
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa vreo 2 luni in care a functionat perfect sobita,mi-a aparut iar 01491 - glow-plug for heater (q9) 36-00 - open circuit=bujie arsa.am verificat sigurantele(3 si 12) si is ok.de ce se tot arde bujia(beru gh001)?sa iau una ceramica sau sa-mi incerc norocul tot cu beru?merci

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pune ceramica,eu nu am schimbat bujie 4 ani cat le-am tinut pe fiecare si tind sa cred ca erau de cand masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

LA MULTI ANI.

Fuga repede cu bujia la magazinul de unde ai luat-o si pui una noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea descrisa mai sus este facuta de mine si merge de minune in orice conditie a motorului,pornit sau oprit.In plus pot sa sun si din Romania sa-mi porneasca caldura si ea porneste.Diodele despre care vorbesti nu sunt pentru a proteja sirocoul ci pentru a proteja electronica din centralina care da comanda la relee.In cazul nostru sirocoul nu da nici o comanda la acele relee,prin urmare nu este nici un risc ca electronica sirocoului sa fie afectata.Repet,in schema data de tine,releele au diode pentru a proteja unitatea "  1.Zusatzsteuergerät"(in germana)si nu electronica sirocoului.Aceasta unitate actioneaza releele de la pompa de apa(concomitent cu pornirea sirocoului)si de al ventilator plus climatronic(dupa zece minute).In cazul meu,aceste relee vin actionate fie prin modulul telefonic care are un contact de iesire separat,deci nu interfereaza cu nici un component electronic din modulul GSM,fie prin pulsantul 1S1 din schema mea.Ca sa vorbim mai tehnic,diodele absorb curentul elevat determinat de intreruperea alimenarii bobinelor din relee.Nu-ti vorbesc de la mine.Orice releu,atunci cand i se intrerupe alimentarea cu curent,produce o fluctuatie de curent care poate dauna unitatii care il alimenteaza.Punand o dioda in paralel cu alimentarea releului,aceste fluctuatii sunt absorbite de dioda.Eu in momentul de fata nu pun cu nimic in pericol electronica masinii deoarece am protejat totul cu diode.Eu sunt la dispozitie pentru a rezolva problema dar.....................................................

http://en.wikipedia.org/wiki/Flyback_diode

SALUT .Ce diode ai folosit ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crocodil din pacate am aruncat cutia si bonul.Oricum am sa trec pe la magazinul de piese...poate iese ceva. :icon_thumright:

Inca ceva:pe vechea bujie care am dato jos era incrustat in fier codul..iar la cea cumparata codurile erau vopsite pe partea metalica.posibil sa fi luat vreo chinezarie-fake,de asta sa stricat asa repede?

Modificat de C@T@LIN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cea descrisa mai sus este facuta de mine si merge de minune in orice conditie a motorului,pornit sau oprit.In plus pot sa sun si din Romania sa-mi porneasca caldura si ea porneste.Diodele despre care vorbesti nu sunt pentru a proteja sirocoul ci pentru a proteja electronica din centralina care da comanda la relee.In cazul nostru sirocoul nu da nici o comanda la acele relee,prin urmare nu este nici un risc ca electronica sirocoului sa fie afectata.Repet,in schema data de tine,releele au diode pentru a proteja unitatea " 1.Zusatzsteuergerät"(in germana)si nu electronica sirocoului.Aceasta unitate actioneaza releele de la pompa de apa(concomitent cu pornirea sirocoului)si de al ventilator plus climatronic(dupa zece minute).In cazul meu,aceste relee vin actionate fie prin modulul telefonic care are un contact de iesire separat,deci nu interfereaza cu nici un component electronic din modulul GSM,fie prin pulsantul 1S1 din schema mea.Ca sa vorbim mai tehnic,diodele absorb curentul elevat determinat de intreruperea alimenarii bobinelor din relee.Nu-ti vorbesc de la mine.Orice releu,atunci cand i se intrerupe alimentarea cu curent,produce o fluctuatie de curent care poate dauna unitatii care il alimenteaza.Punand o dioda in paralel cu alimentarea releului,aceste fluctuatii sunt absorbite de dioda.Eu in momentul de fata nu pun cu nimic in pericol electronica masinii deoarece am protejat totul cu diode.Eu sunt la dispozitie pentru a rezolva problema dar.....................................................

http://en.wikipedia.org/wiki/Flyback_diode

SALUT .Ce diode ai folosit ?

Psl auto,pentru a proteja instalatia masinii am folosit diode normale(zener)de 5A.(vezi schema).In schimb pt a proteja circuitele electronice se folosesc diode tip TVS,5PK30A5000W.La schema facuta de mine acestea nu sunt necesare deoarece comenzile sunt toate mecanice(date de contactele releelor)si nu prin comanda electronica(prin tranzistori)cum este in atasamentul pdf.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor! problema mea cu sirocoul rezolvata! Repet pt cei care n-au fost pana acum pe aici: dupa achizitia masinii din D, aveam sirocoul blocat, nu pleca deloc, l-am desfacut si am gasit motorasul blocat, cablajul era in regula, bujia si sita erau aparent in regula, am schimbat unul dintre rulmentii motorasului( cel din partea cu perile era gripat), curatat bine, montat la loc,sters erorile( care erau toate, 5 la nr, 01414- combustion airblower),pornit motorul, sirocoul pleaca, scoate fum gros, merge 2-3 min si se opreste, dupa mai multe incercari se si aprinde, dupa 5-6 min nu mai scoate fum, apa se incalzeste la 90, totul ok, pana la urmatoarele porniri dimineata, cand din nou fum gros, sirocoul nu mai porneste decat dupa ce se incalzeste putin motorul si afara este peste 5-6 grade, erori aparute: repeat flame flame aut. N-am mai suportat si ieri l-am desfacut din nou, am ars sita, curatata bine, bujia nu arata chiar bine, am curatat calamina de pe ea, montat la loc, sirocoul porneste, chiar si azi dimineata cand era -13 grade, deocamdata functioneaza ok, daca o sa inceapa din nou cu repeat flame aut, atunci, cu siguranta, trebuie bujie noua. Multumesc colegilor pentru sfaturile deosebit de folositoare, si va doresc la toti Un An Nou fericit si cu multe impliniri! La multi ani!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si La multi ani !

Am tot citit despre webasto in postarile voastre.....Anul acesta cand a venit frigul ,nu mi-a mai pornit sobita, l-am desfacut ,curatat, schimbat garniturile si am cautat dar nu am gasit acea sita despre care tot am citit.

Mentionez ca am un sharan din 97 1,9 tdi cu un eberspacher hydronic D3. bujia este ok, firele sunt ok ,senzorii sunt ok dar nu gasesc sita.

Arzatorul din cate am vazut are o sita dar  la care nu am acces ,este in interiorul lui.

Am sa atasez si o imagine cu arzatorul poate imi spuneti si mie unde este aceasta sita .

cand am pus vag-ul pe masina nu am gasit nici o eroare stocata .

Multumesc anticipat.

post-81075-0-47951300-1420232164_thumb.j

post-81075-0-58523000-1420232205_thumb.j

post-81075-0-02263400-1420232239_thumb.j

post-81075-0-57904400-1420232270_thumb.j

Modificat de popic32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La multi ani! la d3 nu stiu cum e, la d5, sita cu pricina este de forma circulara si este pozitionata in jurul bujiei cam 3/4 in corpul cu bujia si restul in spre arzator, trebuie sa fie in stare buna, sa nu fie degradata in lateral unde este acea gaurica in corpul injectorului. la modelul nostru asta e ,in general, cauza problemelor de aprindere.

Modificat de latzy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu acolo nu am nimic ....

am verificat , in acel orificiu din lateralul injectorului nici macar o urma de asa ceva .....

ce am vazut pe net mai exista un model de arzator care are o reductie in care se infileteaza bujia si acolo este sita, al meu nu are acea reductie, bujia se infileteaza direct in capac.......

in schemele gasite pe net cu detalierea componentelor nu apare vreo sita......

doar nu trebuie sa schimb arzatorul cu totul??????

acum 2 ani l-am desfacut ,curatat  si a functionat foarte bine pana anul acesta, nici atunci nu am gasit nici-o sita.

????????????????? :(

Modificat de popic32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inseamna ca-i diferit, nu stiu ce sa zic, te-as indruma cu placere, dar nu am avut de-a face cu modelul tau, normal, daca reusesti sa cureti bine, nu ai avea de ce sa-l schimbi, mai bine verifica bujia, daca ai posibilitate si ea poate fi cauza, poate nu se mai inroseste unde trebuie sau la intensitatea care trebuie, dar apropos, ce simtome avea inainte sa-l desfaci?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si la multi ani!

D3 nu are sita cum are d5 .La tine e mai complicat ca trebuie sa cureti camera de ardere foarte bine in interior unde intra acea tevusca. Cea ma probabila cauza este bujia care si-a pierdut din eficienta si nu ajunge la temperatura optima. Ar trebuii sa schimbi bujia , parerea mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NIci la d5 nu au toate sita. Al meu nu are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate are arzator de D4 ca sincer si eu ma gandeam sa fac eun experiment sa incerc cu un arzator de D4, ca tot am unu prin cadavrele din balcon (proiect de primavara).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu a mai pornit .......

am incercat sa ii fac punte in mufa de la senzorul de temperatura exterioara si nimic,,,

a fost singurul simtom


bujia am verificat-o cu ap de masura in pe modul "logic" si am vazut ca are continuitate, altfel nu stiu cum sa o ferific...

Modificat de popic32
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • lucaflo26 locked şi unlocked this topic

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!