Jump to content

Upgrade pompa inalte VW, CP3 Retrofit pentru CR


racingparts.ro
 Share

Postare recomandată

Salut domnilor,

De curand sunt posesor de a4 b8 caha 170cp, provenienta DE, stiam in ce ma bag, fosta fiind un b6 PD, si la problemele posibile ce vor aparea la 2.0 CR, de aceea, am citit integral tot topicul, cap-coada, fiecare poza deschisa, fiecare log/fisier, ca pe o carte, cu mare placere, chiar si la aceste ore.

De indata ce voi ajunge la masina, voi desface mettering valve de pe pompa sa vad daca a produs span si voi reveni cu poze si detalii. 

Felicitari lui Mac pentru initiativa, detalii, stres, munca, etc. si celorlanti colegi implicati.

Pe Catalin il stiu deja, doctor in motoare!?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut ,

Am si eu un 2.0 CFFB dotat cu CP4. Am vazut problemele cu inlocuirea pompei la acest model, tanand cont de faptul ca are 2 pompe de motorina. M-am uitat si la americani si am inteles ca defectul asta cu spanul se datoreaza faptului ca acea rola care calca pe cama , pistoul de fapt nu are ghidaj si la un moment dat aceasta rola in loc sa fie paralela cu cama se intoace si punctul de contact devine din ce in ce mai mic si presiunea foarte mare , motiv pentru care cedeaza. Am inteles ca nu exista CP4 care nu va ceda la un moment dat.

Am vazut totusi ca exista si o metoda mai buna de a scoate spanul din acea zona fara a afecta injectoarele , explicatii in clipul de mai jos.

Poata sa faca cineva in RO aceasta piesa?

Acum , vreau sa atrag atentia asupra unei greseli si anume montarea unui filtru de 1..2 microni pe aspiratia pompei si explic: una din multele caracteristici ale motorinei este filtrabilitatea,( temperatura minima de filtrabilitate sau cloudpoint in engleza), aceasta caracateristica reprezinta tendinta parafinelor din motrina de a cristaliza si in acest fel  prin marirea volumului moleculelor, in special in sezonul rece , blocheaza filtrul de motorina( festila de pe vremuri facea procesul reversibil). Aparatul care face ascest test utilizeaza o sita de 20 microni si ceea  ce gasiti in orice peco asa va vinde motorina. Daca noi punem 2 microni in loc de 20 sa nu ne miram ca masina nu mai porneste iarna.

Acum vazand kitul americanilor , as prefera sa il montez dacat sa fac mii de adaptari si teste.

Ce parere aveti?

Modificat de nelu2280
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E inevitabila contaminarea sistemului de alimentare atata timp cat nu poti monta un filtru intre pompa si injectoate / pompa si retur combustibil

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe retur se poate monta filtru fără probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

EEXCALADE, cu acel adaptor , spanul nu mai ajunge in pistonul pompei ci pe retur, unde desigur cu un filtru pe care il controlam des ne putem da seama de prezenta spanului.

Cine poate sa faca conversia fara alte modificari de amploare gen soft sunt de acord cu aceasta modificare dar la asta al meu nu prea ma incumet. Masina are 5 ani si 100 000 km fara span pana in prezent.

Daca scot un bec apare eroare in vcds, daramite sa anulez pompa auxiliara.

Eu unul as prefera acel dispozitiv.

Modificat de nelu2280
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata timp cat in injectoare  ajunge motorina din pompa ajunge si spanul .

Daca scoti pompa auxiliara nu da nici un fel de eroare .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hi will this kit work on the cp4 as found in the vw audi cars? REPLY: We are not sure.

Ce a constatat cineva care a montat sistemul: 

I installed mine today. Good product. Couple of things wish were addressed before hand..hope they help others.

1- instructions are almost identical to that of Accurate Diesel kit...meaning no torque specs provided...on something with high pressure..tightening without it feels subpar.

2- biggest time consumer was getting the notch and casting flash removed so the lower intake would sit without sitting on the metering unit. No instructions indicating how much to grind off. I was careless enough to grind away and make a small hole in the intake! Good thing for JB epoxy! By the time i was done the intake still sat on the metering unit...oh well keeps it from going anywhere ha.

3-follow the instructions and do not tighten the flange side of braided line until you have secured the line..lots of movement required at the end and dont want to end up tightening in wrong position. Just wish they made a single supply line that required no cutting. Just swap sensors and good to go. Good product and thanks for the extra orings.

Poze mai clare si explicatii cum functioneaza: https://www.drivingline.com/articles/new-product-spotlight-ss-diesel-motorsport-s-cp42-bypass-kit/

Instructiuni montaj cu poze: https://ssdiesel.com/wp-content/uploads/2020/05/Installation-instructions-F-00H-6.7-4.2-FS-CARB-EO-D-756-1-Rev-H-07MAY2020.pdf

Kitul este pt CP4.2 de pe motoarele de 6.7 litri :)
Interesant ca au la vanzare si kit de conversie la CP3 si ei... https://ssdiesel.com/shop/duramax/kits-duramax/lml-cp3-conversions/

 

010-ss-diesel-motorsport-power-stroke-cp4-bypass-adapter.jpg

005-ss-diesel-cp4-bypass-kit.jpg

006-ss-diesel-cp4-bypass-kit-adapter-block.jpg

Modificat de detinator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Kitul este si pentru CP3 pentru ca si acolo daca o sa cautam pe net, uzura se produce tot in acelasi loc doar ca etste mult , mult, mult mai mica decat la CP4. Motivul principal al uzurii este standardul Euro  care a facut sa scada continutul de sulf (proprietati de lubrifiere  bune)de la 100 ppm la sub 10 ppm, de asa vrea UE ca e ecologic.

Se vede aici si la CP3 unde se uzeaza:

Totusi ,350$ pe o piesa dasta e cam mult si eu unul as fi dispus sa incerc sa fac una , sau cel putin un desen pe care sa il dau cuiva sa il execute pe un CNC( o sa caut o pompa defecta doar pentru releveu).

Faptu ca bypasezi circuitul motorinei de ungere sa nu mai intre in pistoul pompei -> injector ci direct in returul  este un pas de diagnosticare mult mai util. Eu asa consider. As prefera sa vad spanul si sa ma duc la doctor cu pompa decat cu injectoarele.

Tinand cont ca spanul la CP 4 nu face numai la noi , banuiesc ca bosch va gasi o solutie si pentru pompa asta cu un alt upgrade.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut eu cateva teste cu un  bypass asemanator, dar am renuntat pentru ca n-am gasit un atelier de strungarie cu care sa ma pot juca pentru a gasi varianta  optima.  Problema aparuta la mine era ca la un moment dat, dupa o accelerare puternica, la decelerare brusca, luam eroare de high pressure P0088, eroare pe care o pun pe seama traseului putin mai  gros dintre regulatorul de pe pompa si gaura prin care intra motorina in capul pistonului, insa nu sunt sigur de asta. In rest, presiune constanta la relanti, cat si in rulare. 

https://ibb.co/gwBBGBm
https://ibb.co/FnjcCtd
https://ibb.co/7J2qxsy
https://ibb.co/NxK3s2h
https://ibb.co/8bpvHQ6
https://ibb.co/P1g6Zgn

PS: La cate marci de masini folosesc in ziua de azi pompe cu design CP4.1 - Dacia, Citroen, Renault, Peugeot, CItroen, VAG, BMW, Ford, etc,  nu s-ar mai circula pe strazi si ar fi platformele & service`urile pline de fail`uri ale sistemului de alimentare. Sunt convins ca daca nu citeam pe forum, problema asta era necunoscuta la 99% dintre noi. Eu m-am linistit de mult si ma bucur de masina asa cum e. 

Modificat de DeViAnS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai studiat un pic pompa mea si pe aspiratie mai are un senzor , cred ca de presiune(montat direct pe furtun, incercuit in poza). Daca ar fi sa fac trecerea la Cp3 , scot pompa auxiliara dar cu senzorul ala ce fac?

EEXCALADE, acea pompa cu pinioane are rolul de pompa de joase sau ma insel? Daca da, ce presiune face ea? In ideea ca as putea sa o scot si sa las cum ma gandesc eu ca sa nu renunt la pompa auxiliara , care dupa cate inteleg ar face cam 8 bar.

A mai facut  cineva upgrade la CFFB 140 Cp?

 

DeViAnS, habar nu am avut nici eu ca renumitul motor vw face span. Nici de pe forumuri nu am aflat. Intamplator am un coleg care se ocupa cu dezmembrari in Ploiesti si de la el am aflat ca e nebunie de cereri la sisteme de injectie la euro5 si asa am inceput sa caut. Nu vreau sa alarmez pe nimeni , dar parcurile mari de dezmembrari de la mine au vandut cam toate pompele,

Cine poate sa faca conversia sa o faca, chitul ala de care vorbeam eu intentionez sa il montez ca sa mai trag un pic de timp, dar de facut conversia tot o voi face , pentru ca hai sa zicem ca mi-as permite o data sa schimb totul cu original ( cu credit evident) dar a doua oara o duc la fier vechi.

a84b81es-1920 (2).jpg

 

Am gasit in carte ca acea pompa auxiliara ar face 3.5 bar:

pres.PNG

Modificat de nelu2280
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura se pastreaza (cel incercuit cu rosu)

Am montat multe cp3-uri pe cffb.

Sunt cp3-uri cu si fara pompa de medii (cea cu pinioane)

Te lamureste Mac (  @racingparts.ro )   cu ce e mai potrivit pt cffb 

Modificat de EEXCALADE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok. Astept raspuns cu ce imi trebuie mie de la Dl la care faceti referire si niste explicatii ca imi ma iasa greierii (morcovu) din cap. Sunt un pic stresat de modificarile astea si vreu sa le inteleg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care sint diferentele intre CP4.1 si CP4.2?

Ma gandeam... poate punem mana de la mana si luam un kit din ala si piesa apoi clonata la o firma cu CNC... costurile totale ar fi mari, dar...

Nu stiu insa cine ar produce furtune de presiune? Ce presiune e acolo?

Apropo de upgrade, am urmarit un anunt cu o pompa CP4 schimbata si apoi pusa la vanzare, de un an nu s-a vandut... sau mai mult de un an. Poate si pretul cerut e mare (1000ron)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate vad eu diferentele intre cele 2 constau in faptul ca 4.1 are un piston de inalata si 4.2 are doua.

Eu mi-am gasit o pompa defecta si astept sa vina doar ca sa fac releveul sa vad ce si cum. Dar daca ma gandesc mai bine si solutia asta a americanilor nu cred ca e chiar buna pentru ca dupa cum e circuitul in toate pompele, motorina intra in acel loc al camei , o lubrefiaza si pe urma se duce in pompa de HP. Daca bypasezi acest circuit  la aceasta pompa cp4, se umple locul ala cu motorina dar evacuarea acesteia nu se mai face continuu ci doar daca creste presiunea si deschide supapa de sigurnata in retur. Practic motorina aia cloceste acolo si cred ca degradarea va fi mai rapida.

Ideal ar fi sa filtram acel fluid tot cu o piesa dasta inainte sa ajunga in pompa de inalte.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 7/7/2020 at 9:16 PM, nelu2280 said:

Kitul este si pentru CP3 pentru ca si acolo daca o sa cautam pe net, uzura se produce tot in acelasi loc doar ca etste mult , mult, mult mai mica decat la CP4. Motivul principal al uzurii este standardul Euro  care a facut sa scada continutul de sulf (proprietati de lubrifiere  bune)de la 100 ppm la sub 10 ppm, de asa vrea UE ca e ecologic.

Se vede aici si la CP3 unde se uzeaza:

Totusi ,350$ pe o piesa dasta e cam mult si eu unul as fi dispus sa incerc sa fac una , sau cel putin un desen pe care sa il dau cuiva sa il execute pe un CNC( o sa caut o pompa defecta doar pentru releveu).

Faptu ca bypasezi circuitul motorinei de ungere sa nu mai intre in pistoul pompei -> injector ci direct in returul  este un pas de diagnosticare mult mai util. Eu asa consider. As prefera sa vad spanul si sa ma duc la doctor cu pompa decat cu injectoarele.

Tinand cont ca spanul la CP 4 nu face numai la noi , banuiesc ca bosch va gasi o solutie si pentru pompa asta cu un alt upgrade.

 

Pentru pompa cp4 nu merita absolut nici un fel de investitie de imbunatatire. Pentru mine intra in categoria pompa de unica folosinta. In ceea ce priveste cp3, nu are nevoie de niciun kit de imbunatatire, iar daca se strica se inlocuieste si atat, fara sa contamineze sistemul de alimentare. Cp3-ul din clipul atasat are cu siguranta sute de mii de km, la infinit nu rezista nicio pompa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@rabbit85 s-ar putea sa nu fie chiar asa de indestructibila CP3. Sa nu uitam ca ea a fost proiectata pe vremea cand motorina era mult mai unsuroasa, iar frecarile metal pe metal sunt mai mari in CP3. In CP4, dat fiind ca rola se invarte pe axul pompei, frecarea efectiva este mult mai mica, iar daca s-ar gasi un mod prin care cama+rola sa nu se roteasca la 90 grade, CP4 ar fi o pompa foarte trainica. 

Modificat de DeViAnS
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DeViAnS , uitate la clipul italianului, pompa delphi e identica cu asta doar ca acel piston(corpul care tine rola) nu mai e rotund si nu se mai roteste si totusi se strica la fel. Am vazut ca si pe alte forumuri de afara se da vina pe apa, dar nu e nimic demonstrat. 

Am primit azi pompa donatoare(e impecabila , am dat pe ea 200 ron) si o sa ma apuc sa desenez ceva in sensul de a filtra motorina pana sa ajunga in pompa de HP, cu alte cuvinte nu vreau sa schimb circuitul motorinei din pompa.

Studiez si ma gandesc.

Legat de frecari in CP3, indicele de lubricitate al motorinei comerciale nu s-a schimbat prin trecerea de la noneuro (lucrez in rafinarie si stiu ce vorbesc)la euro, asa ca nu iti face griji cu privire la ungere.

 

Eu incep sa pun bani deoparte pentru kitul cu cp3 .

Modificat de nelu2280
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@DeViAnS Nu exista lucru indestructibil, insa daca se strica nu se contamineaza sistemul de alimentare.  Probabil si de aici s-au inspirat cei care facut acel bypass pentru cp4, care nu stiu cat de bine isi face treaba. In prezent nu cred ca mai exista masini care sa nu aiba cp4, insa ca sfat de achizitie pentru o masina, pe toti i-am sfatuit sa evite motorizarile cu o astfel de pompa, sa nu regrete mai tarziu. Sunt convins ca exista cazuri cu cp4 care dau fail si la alte motorizari insa din pacate nu sunt mediatizate.

Modificat de rabbit85
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am desfacut pompa CP4 si lagarele sunt de alunecare cu ungere cu motorina. Acum pot sa afirm cu certitudine ca acel bypass va distruge foarte repede pompa pentru ca ungerea acestor lagare va fi cu o motorina stationara in camera arborelui, reaimprospatarea acesteia se face doar prin supapa de siguranta si numai daca scapa pompa de inalata.

Loto 6/49 scrie pe CP4, cand castigi e dauna totala la tot sistemul de alimentare/injectie.

Modificat de nelu2280
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nelu2280 stai liniștit ca pe supapa aia trece muuuulta motorină.  La cata motorină baga pompa/pompele din rezervor, daca s-ar duce toată sau 50% din ea spre injectoare,  am avea consum de peste 50 l/100km :)). bypass-ul conceput de canadianul 2microns functioneaza de mult timp prin SUA, unde exista si marturii ale celor ce au luat fail-uri  si au scăpat de contaminarea injectoarelor. Eu ma opresc aici cu argumentele, întrucât thread-ul este despre cu totul altceva si nu e frumos sa il poluam cu alte idei. Eu am fost utilizator de CP3 si pot sa spun doar ca, regret enorm timpul pierdut si banii consumați pentru a o face sa meargă pe masina ca una de fabrica. ✌

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

racingparts.ro

In ziua de azi CFFB precum CJC functioneaza perfect cu kit dedicat. 

La fel functioneaza si noile GTD7 150-184-190 cai CUNA, CRBL etc. cu alt kit dedicat. 

Din pacate cand ai facut tu conversia nu stiam multe lucruri. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Ce ziceti baieti, sa imi fac griji, sa ma gandesc la conversia la CP3? Nu am gasit niciun firicel de span.

Masina are 206k km, in posesia mea de 10k km, toate filtrele schimbate pe original, motorina de la omv.

20200725_174627.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Racingparts.ro  

Salutare , am un passat b6 2.0 CBDC si la ultimul schimb de ulei si filtre am gasit ceva pilitura in filtrul de motorina. Imi poti trimite te rog un link cu pompa necesara cp3 si tot ce mai am nevoie pt upgrade. Sunt in uk , multumesc. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Buna Domnilor , 

Se da o Skoda Superb 2 Outdoor   2.0 Tdi   ,motor CFFB , cutie DSG  4x4 .   300100 km . ( luata de mine acum 2 ani la 254000 km ) .

O sa incerc sa fac un rezumat la rezumat .Totul a inceput cu probleme la pompa de inalte CP4 ( curgea pe la ax ) si dupa ce am analizat in sus in jos ofertele de pe piata ,(reconditionarea celei vechi , alta noua )  , am decis ca pana la urma , ( am de gand sa mai tin minm vreo 3 ani masina ) sa  trec la  CP3 .

Dupa ce am luat legatura cu d-ul Aurelian  ( baiat de nota 10 ) sa imi trimita  kit-ul complet ,in toata asteptarea am decis sa demontez  si sa curat galerie admisie , tubulatura ,clapeta etc.

Montajul propriu-zis a CP3 a fost relativ usor  , a durat undeva in jur de 6 ore ( fara graba , cu ajustari , etc ) .Am intampinat unele obstacole dar   impreuna cu d-ul MAC , prin rescriere soft (atasat  graficul ) , pot spune ca , motorul functioneaza foarte bine , urca mai repede in ture, mai silentios si trage de rupe .

Atasat , va  pun pozele aferente .

 

20200724_083124.jpg

20200724_083135.jpg

20200725_150934.jpg

20200725_154409.jpg

20200725_155959.jpg

20200725_190301.jpg

20200729_170903.jpg

20200729_171037.jpg

20200729_172342.jpg

20200729_221307.jpg

20200731_060516.jpg

Untitled.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!