Jump to content
Sign in to follow this  
mirceamad

Sfaturi achizitie Golf MK4

Recommended Posts

ionutMK4

1. Arcuri sport, stopuri fumurii led, cred ca a fost la un " mosnegut" de vreo 20 si ceva de ani, in rest pretul este bun.

2. Are avantajul ca e inmatriculata, si ca are schimbat ambreiajul, consumabile, bucse, distributie.Dar sa iti arate facturile pentru toate daca vrea sa il crezi, si sa vezi si ce piese a bagat.

3. Imi place, pare curata, ingrijita, km sigur nu sunt reali, sunt cam dubli, dar arata bine.Dotari bune.

4. La fel ca 3. Cam atarna materialul la usi.Frumoase jantele.

5.Chiar pare intretinuta, + pe pentru ca este inmatriculata, are schimbate una alta.

6. Asta zici ca ai vazut-o. In Italia nu prea fac aia revizii la timp sau reparatii de calitate, pentru ca e scumpa manopera si mecanicii sunt cam praf.Plus ca au drumuri cam rele prin orase/sate.

7.Nu i-a scos nici un numar rosu, clar nu a circulat deloc cu ea, deci nu a investit in ea nici 1 leu.Vad ca nici alte masini nu are la vanzare sa zici ca e samsar si din asta traieste.Le aduce si le vinde direct.Pare ca ar avea multe de investit in ea, cel putin partea mecanica, pare pregatita sa para buna pentru vanzare si nu merge cu ea sa nu se strice.

8.Este dotata si pare intretinuta.

9.Plansa aia de bord este cam obosita, nu ar fi o problema, se rezolva ieftin, dar iti faci o idee despre proprietar.Pare genul, las-o ba ca merge si asa.

10.Arata bine, dar la banii astia nu are ESP, scaune incalizite

11.Deja inmatriculata, omul zice ca a schimbat tot ce tine de articulatii si distributia.Deci ai scapa de o cheltuiala.Dar tot asa, sa iti arate facturi.Eu unul pastrez orice factura, cat de mica.

12.Pare o masina corecta, dotari bune, bani putini, pare curatica, necirculata pe la noi, daca asta cauti.

13.Pare o masina muncita, trebuie sa vezi ce se ascunde sub husele alea de pe scaune si volan. Presurile alea de tabla imi da impresia de proprietar neglijent, fost propietar de dacie. Pare sa fi schimbat ceva pe la masina, dar cred ca a schimbat in ultimul moment, cand era prea de tot.

14. Pretul e bun pentru ce ofera.Special Edition am si eu. Dotari bune, mai e de lucrat la plastilcele din interior, pare cam neglijata, o sa trebuiasca sa schimbi cam tot ce ti-am recomandat eu mai sus, ca sa fie bine.

15.Pare masina de pasionat, nu se arunce prea multi sa faca upgrade'uri la elementele masinii, atat timp cat cele din fabrica arata si isi fac treaba bine.Mai cere poze si din interior si mai multe detalii.Pretul este bun pentru o masina gata inmatriculata.

Astea sunt parerile mele, asa fugitiv, ochiometric.Acum trage tu concluziile.Eu zic ca la bugetul tau, sa cauti una inmatriculata recent, sa mai aibe si ea schimbate la ea o distributie, un ambreiaj o placuta, o bucsa.Si fara factura poti sa nici sa nu le iei in cosiderare.Asa scapi de timp pierdut pe la RAR, umblatura, bani pentru taxe, pentru alte investitii mai scumpe,Sau una neinmatriculata la noi, necirculata pe drumurile noastre dar sa fie maxim 2500 de euro si sa te apuci sa ii faci tu revizia calumea.

Edited by ionutMK4
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
teozuzu20

1. O gasisem si eu pe Mobile.ro , era a unui turc/arab.. ceva de genul, propietar, nu parc auto.. si o vindea pe Mobile.ro cu 1700E.. dar sunt destul de sigur ca mai negocia putin la ea.. avea in bord aprins martorul de airbag si check engine. Tipul care o vinde acum pe OLX a zis ca martorul de airbag avea mufa miscata/neconectata bine.. si ca la check engine era de la EGR.. oare ?

13. Masina este in Galati la familie, cel ce o conducea, este fiul, plecat in Germania, cu care am vorbit ieri la telefon. Parea onest (parea cel putin) si vad ca are si ceva fotografii la facturi, dar ai dreptate, poate au fost facute pe ultima suta de metrii. Astept sa-mi trimita fotografii sa vad ce se afla sub huse. Pare putin cam ieftina, fiind si inmatriculata.. ma incanta doar ca este de la un propietar.

15. Imi place asa cum arata, estetic.. dar ma face sa-mi fie teama motorul FSI.. stiu ca benzina este proasta la noi.. si nu stiu daca o sa pot baga mereu benzina 100 in ea.. plus ca am auzit ca se gasesc piese greu pt acest motor ?

---------------

Daca e sa faci un Top 5, cu masinile pe care tu ai da banii, care ar fi acela ? Desigur, poti spune la fiecare, gen.. "asta ar merge daca.." :D
Inca ceva.. exista un fel de "lista" cu ce trebuie sa verific cand vad masina ? In afara faptului ca ma invart pe langa ea, sa ma uit de rugina. Am citit putin si din topicul masinii tale si eu sunt la fel ca tine, ma pricep cat de cat la masini.. dar nu sunt vreun atot-stiutor.. plus ca ma pricep mai bine la Astra G diesel, deoarece am avut un exemplar ce mi-a dat multe batai de cap si il invatasem pe de rost :))

P.S. Vezi ca la numarul 14. am primit mesaj acum, spunandu-mi ca o lasa la 2200E.. desi as putea jura ca si masina asta am vazut-o zilele trecute pe Mobile ..dar nu pot sa-mi amintesc la ce pret.

Edited by teozuzu20

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionutMK4

Sa iti fac o lista:

1. In primul rand un cablu de diagnoza si un laptop. Si un baiat care se pricepe, sa iti interpreteze erorile, in caz ca sunt.Asa vezi daca are martori ascunsi, daca sunt probleme electrice sau mecanice iti zice exact ce si unde. De obicei benzinarele astea au probleme cu egr, in special a mea, dar nu influenteaza aproape deloc mersul masinii sau un consum prea ridicat de benzina.II spui sa faca diagnoza cu motorul oprit si cu el pornit sa iti citeasca parametrii pe acolo.

2. Ridici capacul motorului si te uiti sa nu ai scurgeri de ulei pe undeva. Verifici pe la busonul de ulei sa vezi daca e umblat recent,daca e sters sau ceva, sunt semne ca a completat ulei.De obicei sunt scurgeri, cum am avut si eu, pe la garniturile gatului de umplere a uleiului, si la carnitura busonului de la ulei.Cu 10 ron alea se schimba.

3.Daca ai si o rampa te uiti si pe dedesupt pe sub motor, dupa scurgeri. De obicei sunt scurgeri pe la garniturile epuratorului.Nu e problema mare, sunt maxim 10 ron cele 2 garnituri.

4. Daca poti sa ii faci o pornire cu motorul rece, si sa verifici daca iese fum alb-albastrui cu miros de ulei ars.La rece se simte cel mai bine.

5.In mers, dupa ce e incalzit motorul, sa incerci sa ajungi in 6000 de ture sau mai mult, sa vezi cum se simte, unele se cam balbaie cand ajung in turatie ridicata.Motorul la relanti trebuie sa toarca frumos.Daca are oscilatii la relanti dupa ce mergi mai mult cu ea, nu e tragedie, trebuie curatate clapeta de acceleratie si EGR'ul.

6.Sa verifici cum intra in viteza la rece, si la cald.Daca intra mai greu in treapta 1 si a 2-a nu e tragedie.La azd mai trebuie curatata si unsa timoneria, si dupa intra foarte bine.Cred ca am explicat eu la mine pe topic cand am facut operatiunea, ce e de facut.

7.Sa verifici sa nu faca presiunea in vasul de expansiune.

8.Verifici fiecare buton din masina sa fie functional.Nu ca ar fi o problema mare, dar asa poti sa mai tragi putin din pret.

9. Sa aibe catalizatoarele bune, ca altfel nu iti ies noxele deloc.

10. AC'ul sa fie functional, multi baga povestea, ca nu merge ca nu are freon, dar in majoritatea cazurilor este compresorul de vina.

11. Verifici o franare mai tare sa vezi cum se prezinta sistemul e franare.

Altceva nu prea imi mai trece prin cap momentan,AZD'ul este un motor simplu, aerisit.90% din operatiunile de intretinere/schimbare si curatare a pieselor o fac eu acasa.Nu ca as fi zgarcit, dar imi place sa fac cu mana mea, sa ma asigur ca e facut cu simt de raspundere.

Acum majoritate masinilor de la samsari sunt de pe mobile.Dar sa te duci tu sa o aduci, sa ajungi acolo si sa nu iti placa ceva, sa pierzi timp si multe altele, tot la pretul lor de vanzare din Romania ajungi.

Masina 15 imi place cel mai mult.Pare intretinuta, dotari bune, anvelope vara/iarna.De motor nu stiu ce sa zic, nu cunosc nimic.Acum nu te gandi ca daca bagi benzina de 95 nu mai trage motorul.O sa se aprinda probabil check engine in bord, dar nu afecteaza prea mult mersul motorului.Bag si eu de 95 de la benzinarii mai no name asa, cand sunt nevoit, dar nu e problema.Partea cu piesele, nu cunosc.Asta din Suceava daca vrei sa mergi sa o vezi, mergem impreuna.Vezi cum merge si a mea sa faci o comparatie.

Masina 3 ,4 ,5, 8 par sa merite, dar ai de investit in inmatriculare si sa ii faci schimburile.

 

 

 

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
mad_kat

ca idee - evita FSI-urile.

este prima generatie de benzinar cu injectie directa - si au probleme, o parte din cauza benzinei, o parte din cauza "bolilor copilariei"

mult mai sanatos este un AZD sau BCB

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
HRTS

In afara de lista cu masini de cumparat mai fa-ti o lista cu costurile reparatiilor diverse pe care le-ai putea avea de facut si negociaza scaderea pretului daca depistezi acele defectiuni.

 

Pe mine cel mai mult m-au costat pneurile (am primit masina cu pneuri DOT 2006-2007!!!) si desi mai aveau carne erau atat de uscate si crapate ca mi-a fost frica sa merg cu ele. Roata de rezerva avea DOT 2003 si eticheta cu data ci ora cand fusese echilibrata in fabrica!!! (unii chiar au avut noroc si nu au facut pene!)

 Un set de pneuri m-a costat 1200 RON cu tot cu montaj (am luat lista de pneuri testate de ADAC.de si am luat pneuri din top 3). Ma gandesc serios sa iau pneuri de iarna SH cu vechime de 3-4 ani.

Un alt cost maricel a fost schimbarea fuzetelor + rulmenti + aparatori discuri de frana spate. Rulmentii aveau un joc perceptibil iar fuzelete si aparatorile ruginisera atat de tare incat aparatorile cadeu bucati-bucati (atentie la masini care au km putini dar au stat literalmente ani de zile nefolosite!). Setul de fuzete + rulmenti + aparatori si montaj au fost 600 RON. Si s-a muncit serios sa fie date jos cele vechi - suruburile erau ruginite serios dupa 13 ani! Bonus: a fost degripata actionarea franei de mana la una din roti si a fost verificata si actionarea franei de mana (in cateva luni expira ITP-ul si vor fi testate franele pe banc)

Urmatorul cost a fost remedierea switchurilor din usi (boala pe toate masinile din grupul VAG). Eu am avut norocul sa am 3 usi defecte - costa cam 70-100 RON/usa (mai ieftin daca necesita doar relipire, fara schimbare switch-uri).

Toate filtrele + ulei au costat 210 RON pe epiesa.ro iar manopera de schimbare inca 100 RON. Masina pe care am luat-o eu avea doar 5000 KM parcursi de la schimbul de ulei dar trecuse aproape 2 ani de la acel schimb!

Antigelul l-am testat - rezista la -50 Grade, urmeaza sa schimb preventiv lichidul de frane...cred ca are 4 ani de cand nu a fost schimbat.

Alte maruntisuri - mansonul de piele de la schimbatorul de viteze a fost 50 ron (al meu avea o gaura), am pus singur o cotiera (160 RON), proprietarul din germania pierduse scutul asa ca am pus unul de metal (280 RON cu tot cu montaj), am spalat interiorul pentru ca fusese varsata mancare pe bancheta din spate (170 RON spalat interior), casetofonul original nu mergea mai deloc,...si uite asa s-au tot adunat costuri - cam 3400 RON.

Daca mai ai de facut si distributia un kit costa peste 600 RON (nu stiu manopera).

Fa o lista cu aceste cheltuieli, asa cum am spus nu sunt de ignorat. Acolo unde descoperi ca aceste lucrari trebuie efectuate, negociaza cu proprietarul reducerea costului aferent (sau macar a unei parti din el)

Si neaparat testeaza temeinic masina - orice scapare poate insemna un cost semnificativ. 

 

Bafta sa-ti gasesti masina de vis!

 

PS: uite cum aratau aparatorile discurilor de frana dupa 13 ani - se rup bucati din ele si cad pe senzorul ABS/ESP de mai jos.

Aparatori frana spate ruginite-min.jpg

Schimb Rulmenti si aparatori frana spate 24052016_04-min.jpg

Schimb Rulmenti si aparatori frana spate 24052016_03-min.jpg

Edited by HRTS
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionutMK4

Manopera la distributie este in jur de 300-350 ron.Deci destul de scumpa.Si anvelopele intradevar, sunt destul de scumpe.trebuie analizate bine cele existente pe masina.Daca sunt vechi, scazi din pretul masinii.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
CristiALF

Golf 4 este singura masina dorita? Si mie imi place modelul, dar la noi, daca nu stii masina, imi pare o achizitie foarte tricky, scumpa, si cu multe riscuri si potentiale cheltuieli ulterioare. Exista masini in bugetul tau care zic eu ar reprezenta variante mai bune si mai dotate (poate chiar si mai noi).

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
teozuzu20

Doamne.. ca parca am un "noroc" ! De fiecare data can gasesc o masina mai draguta, sau care pare ca este mai buna, e direct FSI :))
Clar si mie cel mai mult imi place nr. 15 cum arata.. dar poate cine stie, vanzatorul asa a luat-o.. oricum, astept sa-mi ofere si el mai multe detalii.

ionutMK4 - cum pot sa verific catalizatoarele ? Cat despre a nu face presiune in vasul de expansiune, banuiesc ca te referi ca atunci cand este motorul pornit si desfac busonul, sa nu faca "fssssssss" prea rau, ca in reclama de la Cola ? :D
Cred ca e o idee buna sa se faca un ghid cu multe din sfaturile tale si ale celorlalti

HRTS - Ai dreptate.. si wow.. e o lista lunguta din ceea ce ai enumerat tu acolo.

Norocul e ca.. si mie imi place sa mesteresc pe la masina.. deci abia astept sa fac diverse :D

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionutMK4

Daca asa a luat-o sau nu, e usor de aflat.il intrebi direct pe proprietar. Indiferent cine a mai schimbat una alta la ea, eu zic ca era pasionat si avut grija de masina, ma refer si la partea cu reviziile la timp si altele. Eu de exemplu am golit primul catalizator pentru ca m-i s-a spart sita din el.Si a ramas goala teava.Daca ar fi sa fac acum RAR'ul ar fi o problema.E important sa nu aibe sitele rupte, desprinse sau infundate.Oricum simti daca e ceva spart pe acolo pentru ca face zgomot, si daca sunt infundate, nu trage.

Referitor la vasul de expasiune, da, e cum zici tu.Daca tot esti la verificat poti sa o faci si pe asta, si cu ocazia asta verifici sa nu fie si pete de ulei in lichidul acela.

Bafta la cautat.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mad_kat
1 hour ago, teozuzu20 said:

Doamne.. ca parca am un "noroc" ! De fiecare data can gasesc o masina mai draguta, sau care pare ca este mai buna, e direct FSI :))
 :D

 

pentru ca oamenii cauta sa scape de ele - si incearca sa le prezinte cat mai frumos.

o Bora diesel nu vrei? :D

Interesant cu s-a mancat protectia de la disc la partea superioara - ca acolo nu prea sta apa... La mine dupa 15 ani nu arata asa - si nici nu parea ca sunt schimbate.

 

Edited by mad_kat
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radu Mircea

Vin si eu cu ceva sfaturi/concluzii referitor la AZD. Am avut masina la vanzare si vazand ca nu este apreciata la adevarata ei valoare am decis sa o pastrez si sa invesstesc ceva banuti in ea. Astfel in mare i-am segmentat motorul, plus altele si pot sa spun ca motorul se simte altfel, trage mai bine si consuma sensibil mai putin. In 3500km de cand am segmentat motorul mi-a consumat cam 100ml de ulei, in conditiile in care extraurban merg cam110-130km/h. Recent am facut un drum de Bucuresti mers extraurban 130km/h cu acul pe la 3800 ture si am avut un consum de 6,2 cu mers vreo 20km prin Bucuresti(in week-end).

Eu merg zilnic cu masina pe ruta Adjud-Lilieci(Bacau) traversez tot Bacaul si am un consum la pompa de 6,4, mers 110-120km/h afara si stil de condus mai sportiv. Daca merg linistit maxim 100km/h consumul este undeva la 5,8, dar nu pot merge asa "batraneste".

Ca si intretinere piesele sunt relativ ieftine, costuri de intretinere scazute si fiabilitate ridicata. Eu de cand am cumparat masina, de aproape 1 an, i-am bagat doar Nano 95 de la Socar si sunt multumit de cum merge masina si nu am avut niciodata probleme cu sonda lambda. Doar EGR anulat voit de mine. O verificat periodic cu VCDS-ul.

Sfatul meu pentru tine, ca si in privat este sa mai strangi niste bani si implicit sa mai astepti putin si sa iei ceva curat, intretinut si cu dotari. Altfel ca si bani pe care ii bagi intr-o masina ieftina cam pe acolo ajungi daca cumperi o masina intretinuta, plus timp pierdut si nervi prin service-uri. Mult succes si operatiile de curatare a EGR, clapeta si Senzor MAP le poti face singur, asta daca iti place sa mesteresti la masina si trebuie sa iti cumperi un soft si cablu Vag Com ca o sa ai nevoie de ele.

Edited by Radu Mircea
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
teozuzu20

Radu Mircea - multumesc mult pentru sfaturi si pentru ajutor! O sa vad daca mai pot suplimenta bugetul, desi nu cred..

In alta ordine de idei, cine a mai vazut o asa "struto-camila" ? :))

 

received_982162475230945.jpeg

Share this post


Link to post
Share on other sites
mad_kat

noi ti-am zis ca astea ieftine sunt cu maimute prin ele.

ala e un sezut de recaro 1 imbracat in ceva carpa, ca sa ascunda tesatura originala muci. (sau posibil nici sa nu mai fie dedesubt si sa fi pus soriciul asta peste burete direct)

chestia hilara e ca si aripile spatarului sunt "retapitate"...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Radu Mircea

Cred ca si-a montat husa pentru sezut. :wacko:

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
teozuzu20

Asta era din masina nr. 13 :))

Amuzant a fost ca atunci cand i-am spus propietarului ca nu ma mai intereseaza masina tocmai pe motivul tapiseriei.. a zis ca doar nu vreau sa fie ca noua hahhaha

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaibzgica

G4 deja este o generatie destul de veche si va fi foarte foarte greu sa gasesti ceva ok in bugetul tau. Daca imi permiti un sfat, orienteaza-te catre o masina clasa mai mica, dar mai noua. Ai sanse mult mai mari sa gasesti un polo in regula, de o generatie mai noua (9n) sau chiar 2 generatii mai nou (9n3). Exista o diferenta la materialele din interior in dezavantajul polo, dar se simte ca este mai tanara decat g4. Un alt avantaj ar fi ca la 9n si 9n3 poti gasi piese din dezmembrari mult mai putin uzate decat la g4.

An fabricatie:

g4 : '98-'04

9n: '01-'05

9n3: '06-'08

Edited by mihaibzgica

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionutMK4

Este un avantaj destul de mare, cel al anului de fabricatie.Dar cred ca minusul cel mai mare al Polo'ului nu este calitatea materialelor o idee mai slaba.Cel mai mare minus este spatiul interior.E putin spatiu si intr-un Golf 4, dar in Polo e si mai mic.Aici conteaza mult nevoile fiecaruia.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mihaibzgica

 

Clar depinde de nevoile fiecaruia, insa spatiul pasagerilor este mai mult decat decent, unii critici chiar spun ca te simti ca intr-un pasat :

clip 1

clip 2

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionutMK4

:)) Daca ma simteam ca in passat, aveam polo de mult timp.Eu in fata am loc suficient, daca as fi doar eu in masina.Eu la 1.77, fara tocuri, daca imi dau scaunul in spate cat sa ma simt eu bine, si putin lasat pe spate, in spatele meu nu mai incape nimeni cu picioarele.Acum nu il tin suficient de in spate, cum m-as simti eu confortabil, pentru ca ma gandesc si la cei din spatele meu, si asa tot simt o gramada de genunchi in spate.Nu mai zic ca ca cel din dreapta mai mereu imi sta cu piciorul in schimbator, mai ales cand trebuie sa dau a 5-a, dau peste piciorului lui.E destul de enervanta situatia.Unde mai pui ca p cotiera are loc doar un cot.Ori eu, ori pasagerul din dreapta.E primul venit, primul servit. Vorbesc de Golf 4, nu ma pronunt in situatia Polo'ului.

Edited by ionutMK4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Acest site folosește cookie-uri. Continuarea navigării reprezintă acceptul dvs. pentru această folosință. Pentru mai multe detalii privind gestionarea preferințelor privind cookie-uri, vedeți Politica de utillizare cookie-uri