Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

 Am scos eu acum câteva săptămâni intervalele service de pe site-ul oficial VW (erWin), actualizate 2025. Din păcate nu pot atașa întreg documentul că este peste 4 MB (dar daca mă ajuta un Admin îl atașez). În continuare doar pt. câteva coduri motor există indicație de schimb curea+role, iar pentru restul o sugestie de verificare la 300 000 km :vaidecapulmeu:

150000595_Capturdeecran2025-10-20193807.thumb.png.5e04b71c8c0111ed383f11a55c9883f2.png

 

Cât de mult să ne luăm după recomandările VW cred că ne lămurește intervalul pentru filtru de aer :screwy:

Ca.thumb.png.e7012fc1936fb162d27dc9cebc056284.png

 

Link manuale: https://we.tl/t-zXEfs9vOSY

Modificat de cuibusel
completare
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

14 hours ago, dercos said:

Uzura, ce altceva?

 

Evident ca in baza uzurii, dar ochiometric nu merge intr'un document oficial de service, deci ar trebui sa fie ceva repere in baza carora se recomanda inlocuirea sau mentinerea in folosire

 

8 hours ago, halamadrid said:

Cat au cerut, 9.000 lei?

La 1.4tsi CZEA (pe Ateca 2018) am platit ~2600 ron ptr inlocuire pompa apa

Daca si la 1.5tsi e aceeasi arhitectura, manopera ptr pompa de apa e compet separata de cea ptr distributie, deci un 6000 ron nu ar fi deloc surprinzator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vad ca in documentul SSP 733 The 1.5 l 110 kW TSI Engine EA211 EVO2 pagina 15 scrie The toothed belt drive is maintenance-free.

image.thumb.png.8e200b1366932eb48ca4afe4ef26fa5e.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

18 hours ago, andrei0241 said:

Evident ca in baza uzurii, dar ochiometric nu merge intr'un document oficial de service, deci ar trebui sa fie ceva repere in baza carora se recomanda inlocuirea sau mentinerea in folosire

 

Exact asa zice si ELSA... se verifica daca sunt crapaturi, scamosari sau alte deteriorari ale curelei.  totul la ochi. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Evident, este vorba despre ochiul unui specialist.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si faca se rupe cureaua a avut ochiul defect?

 

Ii invata cineva cum sa se uite, sunt niste proceduri de urmarit?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E la fel ca și în alte domenii, trebuie sa fii familiarizat cu problemele, sa știi la ce sa te uiți, cum sa te uiți, la ce sa te aștepți, sa evaluezi ceea ce vezi s.a.m.d. În mod normal nu ar trebui sa discutam lucruri evidente.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In afara de un dentist, care spune ca ai o carie, desi de multe ori cere si o radiografie, nu am auzit de apreciere vizuala. Sincer

Intr un fel esti pe cont propriu.

 

Am o alta masina , cu o distributie care se schimba la 8 ani si km nu mai stiu cat, e facuta cu piese originale, si care sta permanent in garaj

Are 9 ani si 25000 de km, mecanicul a vizualizat o, zice ca fara probleme inca 2, 3 ani in acest ritm, dar mie imi e teama totusi sa merg si o voi schimba.

In fine, nu gasesc ca este o metoda stiintifica

Mai ales, ca prin reprezentante, mecanicii cam au o fluctuatie destul de mare, iar in privat, putini pasionati si nu tpti cunosc la aceste motoare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ai auzit? Iti spun eu din inginerie pe scurt. Cand analizezi un material, vizual sau prin alte metode nedistructive sau distructive, se pot observa neconformitati, de exmplu fisuri. Intrebarea este unde sunt aceste fisuri, cate sunt, pe ce suprafata, ce forma si dimensiune au, etc. Cum determinam daca mai poate fi utilizat sau nu? Exista niste criterii de acceptanta prevazute intr-un standard, norma, etc. Daca neconformitatile se incadreaza in anumite limite materialul va fi admis sau respins. Intotdeauna controlul vizual se efectueaza de o persoana cu competente in domeniul respectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In rezumat:

 

-majoritatea nu accepta ca o distributie poate rezista 300.000 km, desi producatorul spune asta in documentatie

-cu toate astea, nimeni nu face pasi concreti in vederea schimbarii ei, ba chiar nici macar nu a cerut verificarea ei

-nimeni nu a prezentat un deviz estimativ/oferta de la reprezentanta, dar multi spun ca e scump

-am aflat cu totii ca e nevoie de un dispozitiv special de calibrare, ca urmare, un service privat daca nu are acel dispozitiv, nu va reusi in veci sa regleze distributia, tolerantele fiind extrem de mici

 

Asa cum s-a mai zis, posibil ca cedeaza rolele inaintea curelei originale.

Cine nu doarme de teama ca se va rupe cureaua, zic sa o schimbe.

Un motor sh vad ca e 1000-2000 de euro pe la dezmembrari.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am doua masini cu motoare de tip nou la care producatorul spune ca nu se mai schimba cureaua distributia.

Nu am nici cel mai mic gand sa schimb cureaua de distributie doar pentru ca asa cred unii prin Romania, nu multumesc.

Apropos, cei care cred mai de graba in apa, aer si energie decat in ce spune producatorul, la noile modele pompa de apa nu mai este pusa pe cureaua de distributie deci cauza cea mai mare a uzurii a fost scoasa de pe curea.

Modificat de sandumbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sandumbogdan schimbi filtru de aer la 90 000 km asa cum zice manualul? Faptul ca nu schimbam cureaua acuma cat sunt noi motoarele, nu e relevant deloc. Doar timpul va spune daca aceasta abordare e cea inteleapta. Asa a fost si cu intervalul de schimb ulei la 30k km cand a aparut, mare bucurie la inceput, dăi sa respectăm toti. Acum e plin netu de motoare cu cuzineti, axe came si segmenti varză, plus ca vezi culoarea motorului si depunerile. La fel si la DSG fara schimb, ca e long life...

 

Dacă să schimbi sau nu distribuția, aici fiecare si-a format convingerile și ține de ele cu dinții.

Oricum, cred ca nedumerirea multora care vor sa o schimbe preventiv, este la cât sa o faca avand in vedere ca nu este mentionat un interval.

Modificat de cuibusel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Un filtru de aer sau un schimb de ulei in plus nu echivaleaza cu schimbarea unei distributii despre care toata lumea stie ca ar costa mult, dar nu stie cat anume, ca suma.

 

Nu exista interval de schimb al distributiei, dar exista interval specificat cand sa faci verificarile.

 

Quote

Dacă să schimbi sau nu distribuția, aici fiecare si-a format convingerile și ține de ele cu dinții.

Asa e. Doar ca distriubutiile de care vorbesti se faceau cam oriunde, cu bani relativ putini. Se pare ca nu mai e cazul.

 

2000 de euro distributia (din auzite) vs 1000-2000 de euro alt motor (sh, ce-i drept, dar nici ale noastre nu-s noi).

 

Care e cea mai mare suma platita pentru o distributie, de curiozitate? La 1.4 tsi ajungea 1000 de euro. Pana la si la N47 la BMW ieseai tot pe acolo sau chiar mai ieftin, cu toate ca scoteai motorul.

Bine ca nu avem 3.0 tdi.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!