Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Da, ăla e rulajul. Am ridicat tinicheaua pe 15 mai iar în acel ss ai tot istoricul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vă salut!

Credeți că în mod natural să zic așa, la 129.000 km pot apărea probleme la DQ381 dacă nu s-a înlocuit uleiul conform planului de service VW la 120.000? Este riscantă achiziția respectivă?

Știu că nu este o diferență mare însă nici nu a fost respectat planul de servisare (auto fiind ieșit din garanție).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta e o întrebare pentru inteligenta nenaturala care a dat următorul raspuns:

 

Nu neapărat, dar este recomandat ca uleiul de la cutia de viteze DQ381 să fie înlocuit la un anumit interval, conform planului de service Volkswagen, pentru a evita potențialele probleme pe termen lung.

Importanța schimbării uleiului la cutia de viteze DQ381

Cutia de viteze DQ381 (cunoscută și sub numele de DSG cu 7 trepte) este o transmisie automată complexă care utilizează ulei special pentru a lubrifia și a răci componentele interne. Acest tip de cutie de viteze se găsește frecvent pe o gamă largă de modele VW, Audi, SEAT și Škoda.

Planul de service al producătorului, Volkswagen în acest caz, specifică intervale clare de înlocuire a uleiului pentru a menține performanța și fiabilitatea pe termen lung. Chiar dacă la 129.000 km, o întârziere de 9.000 km nu provoacă neapărat probleme majore imediate, nerespectarea planului de service poate duce la:

Uzura accelerată a componentelor interne: Uleiul vechi își pierde proprietățile de lubrifiere și răcire, ceea ce poate duce la frecare excesivă și, în cele din urmă, la deteriorarea unor piese importante.

Creșterea temperaturii în cutia de viteze: Uleiul proaspăt ajută la menținerea unei temperaturi optime de funcționare. Un ulei degradat poate duce la supraîncălzire, afectând performanța transmisiei.

Funcționare defectuoasă: În timp, pot apărea schimburi de trepte mai lente sau brute, șocuri la plecare de pe loc sau chiar zgomote neobișnuite.

Recomandare

Pentru a asigura o durată de viață cât mai lungă a cutiei de viteze, este esențial să respectați intervalele de service recomandate de producător. În acest caz, se recomandă înlocuirea uleiului cât mai curând posibil la un service autorizat Volkswagen. Astfel, riscul apariției unor defecțiuni costisitoare pe viitor este redus semnificativ. 🚗

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 4 ore, V.Florim a scris:

Vă salut!

Credeți că în mod natural să zic așa, la 129.000 km pot apărea probleme la DQ381 dacă nu s-a înlocuit uleiul conform planului de service VW la 120.000? Este riscantă achiziția respectivă?

Știu că nu este o diferență mare însă nici nu a fost respectat planul de servisare (auto fiind ieșit din garanție).

120k era și așa destul de tras de gâlci ca limită de km, să mai treci și de această perioadă, destul de mare, cred că e doar de rău. Dacă și celelalte revizii au fost tot la fel de atent făcute, e clar! Dar să stăm strâmb și să judecăm drept: VW dă garanție 120k km la mașinile sale. Deci, după acest rulaj, e ca atunci când e nor: ori plouă, ori nu plouă! Tu să cântărești lucid posibila achiziție cu plusuri și minusuri. Dacă prețul dat pe mașină este bun și-ți permite servisarea (în caz de ceva a cutiei), ia-o!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revizia la DSG nu se face la 60.000km? 
Daca pentru DQ381 intervalul e de 120.000km si acesti km au fost facuti in 2-3 ani, nu cred ca e o problema deoarece masina a circulat mult extraurban cu putine schimbari de treapta. Nu e acelasi lucru sa faci acesti km in 8-10 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te salut! VW zice ca la 120.000 pentr DQ381...de asta am si intrebat sa vad parerile voastre.

Daca printre noi exista useri care pot recomanda in zona CT - GL - BR un service serios pentru revizie cutie, as aprecia tare mult. Sa fie deschise cat mai multe optiuni!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
On 03.03.2023 at 8:19, Cristi_V said:

Neață! De faci distribuție?

A facut cineva distributia la 1.5 tsi 150 cp?

Daca da, unde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi
On 9/15/2025 at 10:57 AM, ford sierra tdi said:

Salut, 

 

Astea sunt codurile de motor, cel mai smecher este DNKA de pe VW Taos de US, ~118KW cu cutie cu convertizor :) 

Kangaroo se rezolva partial cu ultimul update sau total cu un stage 1-low, poti vorbi cu Voinea.

 

image.thumb.png.b84bdefc337db29047bab9d440a7d859.png

Revin, cel mai tare 1.5TSI este pe VW Taos de US care are mai multa putere decat cel vechi.

Are 174HP la 5500, eu zic ca au pus o turbina mai mare, la cel vechi din 2024 (158HP) scrie ca presiunea maxima e 1.8 bar (la cel din 2025 nu am gasit).

Ce mai interesanta informatie e ca are acelasi cuplu maxim de 250Nm dar de la 1750, oare care o fi explicatia ca au limitat cuplul? Poate EGT-ul care ar avea legatura cu NOx-ul?

 

2025

image.thumb.png.3adb197fb90e3a961d2a3f7863a96e4a.png

 

2024

image.thumb.png.3d65ac1a8449607e5d7eaa1f11af6c32.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exista si la noi in configurator Passat B9 cu 1.5TSI de 177CP + motor electric ce insumeaza 272CP

image.thumb.png.0ece95a85b1384336bf40f66e3168c8c.png

Modificat de adrian_mm89
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, ford sierra tdi said:

Revin, cel mai tare 1.5TSI este pe VW Taos de US care are mai multa putere decat cel vechi.

Are 174HP la 5500, eu zic ca au pus o turbina mai mare, la cel vechi din 2024 (158HP) scrie ca presiunea maxima e 1.8 bar (la cel din 2025 nu am gasit).

Ce mai interesanta informatie e ca are acelasi cuplu maxim de 250Nm dar de la 1750, oare care o fi explicatia ca au limitat cuplul? Poate EGT-ul care ar avea legatura cu NOx-ul?

 

2025

image.thumb.png.3adb197fb90e3a961d2a3f7863a96e4a.png

 

2024

image.thumb.png.3d65ac1a8449607e5d7eaa1f11af6c32.png

 

Nu cred ca e limitat cuplul in vreun fel. Cam atat au reusit sa scoata dintr-un 1.5 in configuratia normala de zi cu zi. Ce au facut in schimb in plus in US a fost sa ajusteze curba de cuplu si sa scoata 200Nm-220Nm in intervalul 5500-6000rpm. Probabil s-au folosit de presiune (wastegate si geometria turbinei), amestec si mai bogat, distributia variabila. Fiind turbina cu geometrie variabila probabil limita e tot 950C. Normele SULEV2 din US sunt si mai stricte la emisiile NOx dar nu asa stricte la HC si CO. Tin minte ca acum aproape 10 ani, cand se vorbea pentru prima data de 1.5TSI, era in plan si o varianta de 180PS in EU dar a disparut pana la lansare.

Modificat de tzuicomicina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!