Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

În cinci ani și patru luni nu am simțit nimic pentru nu e nimic. Am urmărit cu atenție după ca am citit pe forum ca unii simt ceva. Martorul din bord este singurul care îmi da de știre ca motorul lucrează cu doi sau patru cilindri. Asa ca îmi pare rău pentru cei care au aceasta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Voi cum puteti merge pe drum aglomerat cu o viteza medie de 95km/h ?

Sau ce intelegeti prin drum aglomerat ?

Ca apare uneori cineva in fata pe care il depasiti ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aglomerația se refera la densitate nu la viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand din 580km ai 520km de autostrada nu e nimic iesit din comun. Trafic intens, cu multe portiuni in lucru, mers bara la bara, in coloana in unele zone.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pot spune ca, consumul lui 1.5 TSI 150cp manuala, este foarte bun.

In conditii de incarcare maxima, 4 pers. si bagaje peste tot.

Si ca sa nu uit, am peste 20k km si inca nu am vazut ACT+ in functiune😅

Screenshot_20250908_103122_Volkswagen.jpg

Modificat de dnysterian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai ca postez si eu un consum de la masina din semnatura (Karoq 1.5 tsi dsg) ca sa vedeti ca e un motor economic. AC ON, SS OFF, masina full, trafic greu de tot, stat mult in coloana (inclusiv la 2 accidente in lant pe A2), etc.

Consum.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si uite-asa devine topic pentru consumuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bogdan_vw_11

Nu e din cutie. Am observat ca in modul sport se simt vibratiile cand este mai turata si intra ACT-ul. Smucitura o face cand trece in modul 4 cilindri. Initial am crezut ca e de la cutie cand schimba vitezele, dar am urmarit-o si nu schimbase viteza.

De la ultimul drum, mers mai in forja in cateva depasiri, nu s-a mai aprins check engine-ul si SS a functionat normal, chiar enervant.

O saptaman in urma, ramasese aprins tot timpul pentru 2 zile, dupa s-a stins si nu s-a mai aprins. 

Am observat ca daca am plinul facut nu se mai aprinde( nu vad vreo legatura)..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai si eroarea care este la diagnoza? 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

20 hours ago, bogdan_vw_11 said:

Nu e din cutie. Am observat ca in modul sport se simt vibratiile cand este mai turata si intra ACT-ul. Smucitura o face cand trece in modul 4 cilindri. Initial am crezut ca e de la cutie cand schimba vitezele, dar am urmarit-o si nu schimbase viteza.

De la ultimul drum, mers mai in forja in cateva depasiri, nu s-a mai aprins check engine-ul si SS a functionat normal, chiar enervant.

O saptaman in urma, ramasese aprins tot timpul pentru 2 zile, dupa s-a stins si nu s-a mai aprins. 

Am observat ca daca am plinul facut nu se mai aprinde( nu vad vreo legatura)..

scoti una din cele 4 mufe de la actuatorii ACT (cand motorul e oprit) si o sa mearga numai in 4 cilindri, dezavantajul ar fi eroarea in bord si faptul ca nu mai poti activa cruise control)  :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut,

Sunt intre cele 2 alegeri: 1.5 TSI 150cp (manual) și 2.0 TSI 190cp (DQ381). Trebuie sa recunosc, este o alegere foarte grea si as avea nevoie de ajutorul vostru pentru ca deja detineti ambele motoare. Eu personal vreau un motor mai econimic (evident 1.5) si mai fiabil (aici nu stiu care din cele doua) si inteleg foarte bine ce inseamna comoditatea unei cutii automate insa nu sunt hotarat daca 2.0 ar fi alegerea corecta (ma gandesc ca acea dif. de consum este prea mare, nu stiu).

 

1. Ce consum este are fiecare intr-un oras nu foarte aglomerat? Pentru Bucuresti am vazut valori...

2. La 130 kmph?

3. Dar la 160 kmph?

4. Face fata cu brio acel 1.5 pe drumuri in urcare, cu 2 adulti si 2 copii + ceva bagaje?

5. Acea dezactivare de cilindrii de la 1.5, va fi problematica in timp? 

6. Alte probleme specifice fiecarui motor si eventuale recomandari?

7. La 2.0 TSI, in afara de multiportul de injectie, sunt diferente majore intre Evo 3B si Evo 4? Ce se recomanda?

7. In contextul actual + fiabilitatea VW despre care lumea vb (nu am detinut), merita noile VW/Skoda cu aceste motoare sau e de orientat spre alt brand? Daca da, ce ar fi de incercat (fiabilitate/consum)?

 

Ms anticipat tuturor!

 

 

 

Modificat de V.Florim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Sa o luam punctual:

1. Care sunt așteptările tale?

2. Idem 1

3. Idem 1

4. Despre ce caroserie vorbim?

5. Probleme daca au fost, sistemul fiind initial implementat pe 1.4, ar trebui sa fie vizibile pe forumuri

6. Concret, astepti un anume raspuns?

7a. Eu unul nu știu deci nu pot ajuta

7b. Care sunt asteptarile vis a vis de confort/dotari/motoare?

 

Si, inainte de orice, despre ce buget vorbim?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 1 oră, V.Florim a scris:

...

4. Face fata cu brio acel 1.5 pe drumuri in urcare, cu 2 adulti si 2 copii + ceva bagaje?

Această întrebare n-ar putea fi pusă nici de elevii din ciclul primar, dar na... Dacă un motor de 150 cai nu poate face față, eu zic să încheiem discuția, e clar, ție îți trebuie elicopter pentru drumuri în urcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. În București duminica în jur de 7. Consumul are mare legatura și cu stilul de mers si cu lungimea drumului și cu temperatura de afara și cu multe altele. 1.5 e un motor economic. Seara în București am scos sub 6 pe 15 km.

2. Sub 6 în doi cilindri, teren plat fără panta

3. Nu știu

4. Face

5. La mine nu 

6. Nu am avut probleme la motor

7. Nu știu nimic despre 2.0 dar 1.5 este un motor reusit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ _R_A_D_U Uite masina din semnatura mea si o sa intelegi de ce. Treci tu peste discutie daca n-ai nimic benefic de spus, nu toti detinem cunostintele necesare in domeniul auto, nu toata lumea are abilitatile tale..sau poate am ramas singurul, inca in clasele sistemului educational la care ai facut referire. Revenind: poti raspunde la ceva din intrebarile de mai sus?

Modificat de V.Florim
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Citeste pe forum , sunt zeci de postari ale diversilor colegi legate de consum pe diverse masini 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  

15 minute în urmă, V.Florim a scris:

@ _R_A_D_U Uite masina din semnatura mea si o sa intelegi de ce. Treci tu peste discutie daca n-ai nimic benefic de spus, nu toti detinem cunostintele necesare in domeniul auto, nu toata lumea are abilitatile tale..sau poate am ramas singurul, inca in clasele sistemului educational la care ai facut referire. Revenind: poti raspunde la ceva din intrebarile de mai sus?

Pentru drumurile în urcare, caii nu sunt așa de importanți... cel mai mult contează piesa dintre scaun și volan. Cred că știi că mașina are mai multe trepte iar când simți că nu mai poate, dacă retrogradezi, vei avea o mare surpriză. Dar hai să-ți răspund la întrebare:  Ieri am făcut un drum d-ăla de zici tu, 5 persoane adulte (3 mai corpolenți), adevărat, fără bagaje dar cu biciușca de 115 cai. Totul a fost ok. De ieri și de azi cu completarea că azi s-a traversat Craiova dus și întors, în timpul amiezii, de acolo media de viteză scăzută:

8sept.thumb.jpg.88c17e83a6fc97a68d805a488b874209.jpg9sept.thumb.jpg.bc9e8b99c89b2fa396514bbc59f8cbf3.jpg

Modificat de _R_A_D_U
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

41 minute în urmă, cristi511 a scris:

Salut. Sa o luam punctual:

1. Care sunt așteptările tale?

2. Idem 1

3. Idem 1

4. Despre ce caroserie vorbim?

5. Probleme daca au fost, sistemul fiind initial implementat pe 1.4, ar trebui sa fie vizibile pe forumuri

6. Concret, astepti un anume raspuns?

7a. Eu unul nu știu deci nu pot ajuta

7b. Care sunt asteptarile vis a vis de confort/dotari/motoare?

 

Si, inainte de orice, despre ce buget vorbim?

 

41 minute în urmă, cristi511 a scris:

 

Multumesc frumos!

Ca si asteptari, sub 10, iar un 8 ar fi ideal. Motorul 1.6MPi pe care il conduc nu scade sub 12% :)

Caroseria: de preferat un sedan.

Nu asteptam un anume raspuns, doar ca nu am detinut un VW si eram strict curios.

Confortul si consumul ar fi mana in mana sa zic asa, pe primele 2 pozitii. Partea de fiabilitate doar mi-o imaginez si sper ca nu este atat de dureroasa (material si timp pierdut la perioade repetitive).

Buget, un 20 - 22.000 EUR. 

8 minute în urmă, Cristi_V a scris:

1. În București duminica în jur de 7. Consumul are mare legatura și cu stilul de mers si cu lungimea drumului și cu temperatura de afara și cu multe altele. 1.5 e un motor economic. Seara în București am scos sub 6 pe 15 km.

2. Sub 6 în doi cilindri, teren plat fără panta

3. Nu știu

4. Face

5. La mine nu 

6. Nu am avut probleme la motor

7. Nu știu nimic despre 2.0 dar 1.5 este un motor reusit

Ms mult!

Foarte bun consumul pt capitala.

Era interesant un versus 2.0 :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun. Personal as lua un 1.5 manual cat se poate de echipat, cu cat mai putini km decat un 2.0 automat dar fara dotari si cu km.

 

Daca punem 1.6 mpi in ecuatie, atat 1.5 cat si 2.0 ies mai bine din cam toate punctele de vedere. 

 

Acum decizia e la cine da banii pe fier.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@V.Florim, mergi la drive test cu ambele, 1,5TSI gasesti sigur.

Cutia manuala pe 1,5 a fost cu probleme si "omoara" motorul cu treptele lungi.

Cutia DSG cu ambreiaje uscate pe 1,5 este cunoscuta pentru lipsa de fiabilitatea la mersul in oras.

 

Consum de 7% in orase mari...doar daca este vara si concedii sau chiar esti cel mai calm personaj din trafic.

Cine are treaba prin oras si este contra timp trece usor cu 2-3L peste media de mai sus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Dolfin said:

@V.Florim

Cutia manuala pe 1,5 a fost cu probleme si "omoara" motorul cu treptele lungi.

 

Dar cum explici ca eu am masina din mai 2020 si nu am avut nicio problema cu cutia? Eu am o singura explicatie: cutia nu are nicio problema sau poate doar câteva făcute lunea sau cine știe ce alte cauze.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe Golf 5.7% la 130km/h mers cu ACC Sibiu-Budapesta (peste 500km de autostrada). Octavia sigur are cutia mai lunga, ar trebui sa fie similar. 140km/h vreo 6.5%, mai departe faci tu calculul. Motorul trage OK la deal, diferenta fata de acel 1.6 va fi mare, ai cu 50% mai multi cai putere si aia conteaza. In Bucuresti 8%, cu start stop, evident, dar poate fi si mai mare pe distante scurte. Motorul pare a fi OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!