Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

2 hours ago, skodamen said:

 

Problema e ca e posibil un 95 sa fie 93 si un 99 sa fie 97, ca asa i in tenis

La benzina de 95 din vest nu am gasit diferente de comportament fata de 98, dar la cea din Romania, da

Și după ce ai descoperit diferențele astea ai făcut vreo sesizare către autoritățile competente? Poate exista vreo explicație.

2 hours ago, skodamen said:

daca citesti ce spun producatorii de benzina, diferenta nu ar fi doar in portofel

 

Problema e ca e posibil un 95 sa fie 93 si un 99 sa fie 97, ca asa i in tenis

La benzina de 95 din vest nu am gasit diferente de comportament fata de 98, dar la cea din Romania, da

 

Și după ce ai descoperit diferențele astea ai făcut vreo sesizare către autoritățile competente? Poate exista vreo explicație.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/30/2025 at 6:43 PM, bogdan_vw_11 said:

Bun consum. Eu am facut cu un plin cam 660 de km pe autostrada, pe pilot la 130 km...

Am cautat pe forumuri daca au dezactivat ACT. Cineva l-a dezactivat prin scoaterea actuatorilor, doar ca ai eroare in bord.  Altcineva prin soft si zicea ca merge mult mai bine motorul, consumul nefiind sesizabil.

Am urmarit un video cum functioneaza ACT. Oare nu apare uzura suplimentara la acele came?

 

Eu vad altfel,  uzura mai mica la cilindrii care se "odihnesc".

Nu am gasit informatia daca cei 2 cilindri care  raman functionali cand intra ACT sunt de fiecare data aceeasi, sau se rotesc, gen 1-3, 2-4.

Nu vad cum sa intre ACT cand urci in rampa si ai nevoie de cuplu, nu sunt intrunite conditiile.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

58 minutes ago, halamadrid said:

Eu vad altfel,  uzura mai mica la cilindrii care se "odihnesc".

Nu am gasit informatia daca cei 2 cilindri care  raman functionali cand intra ACT sunt de fiecare data aceeasi, sau se rotesc, gen 1-3, 2-4.

Nu vad cum sa intre ACT cand urci in rampa si ai nevoie de cuplu, nu sunt intrunite conditiile.

Salut,

 

Partea cu rotire cilindrii parca exista la Aston Martin.

La 1.5TSI evo1 si evo2 functioneaza permanent cilindrii 1 si 4.

image.thumb.png.164e1342ddc2b1dfe28cd6105469a87e.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12 hours ago, Cristi_V said:

Și după ce ai descoperit diferențele astea ai făcut vreo sesizare către autoritățile competente? Poate exista vreo explicație.

Cine ti ar face o analiza la benzina OMV 95 din Austria si OMV 95 din Romania?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se face doar la cea din RO si se vede daca este conform cu specificatia. Pot exista probleme dar punctual nu la modul general.

 

Ca sa terminam cu supozitiile nefondate, in România, calitatea benzinei și a altor carburanți este reglementată și monitorizată de mai multe entități.

Ministerul Energiei are rolul de a preleva și analiza probe de benzină și motorină din stațiile de distribuție pentru a verifica dacă respectă specificațiile tehnice, în conformitate cu standardele naționale SR EN 228 și cu directivele europene.

Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC) efectuează controale inopinate în benzinării. Deși se concentrează adesea pe aspecte legate de prețuri, curățenie și condițiile din magazinele aferente, controalele pot viza și calitatea combustibililor, propunând, în caz de nereguli, sancțiuni precum amenzi sau oprirea temporară a activității.

Biroul Român de Metrologie Legală (BRML) este responsabil cu verificarea și avizarea metrologică a pompelor de carburant, asigurându-se că volumul de combustibil livrat corespunde cu cel afișat.

Companiile petroliere însele au propriile sisteme de control al calității, monitorizând carburanții în mai multe etape: la ieșirea din rafinărie, la recepția în depozite și în rezervoarele stațiilor de distribuție.

De asemenea, există și laboratoare private, precum SGS Romania, care oferă servicii de testare a calității combustibililor pentru rafinării și companii.

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Supozitii nefondate sunt si acelea ca o benzina/ motorina superioara nu face nimic bun la motor, ca vezi, stim noi, merge la fel si simtim in interiorul nostru ca s doar bani aruncati

Naibii, stiintific e mai bine, nu?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dpdv chimic si mecanic chiar nu aduce nicio imbunatatire motorului.

Doar dezvolta ceva mai multa putere. Asta spune si manualul. 

 

Utilizarea de benzină cu o cifră octanică mai ridicată decât COR 95 poate duce la sporirea puterii și la diminuarea consumului de combustibil al autovehiculului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adica sporirea puterii si diminuarea consumului e nimic?

 

Eu cand ziceam de ceva bun la motor, nu ma refeream la faptul ca l mangaie si l tine mai putin turat sau altele.....

putere, consum, etc

Folositi o motorina petrom, cea mai jos din gama,  pe o masina mai putin antifonata, sa zicem un logan dci si apoi un maxxmotion diesel. Comportament total diferit

Acuma fiecare face ce vrea, folosesc doar motorine si benzine superioare,, dupa ce , am folosit cele normale. Din cand in cand revin la cele normale, si revin repede la superioare. Ma rog, oi fi eu mai surd si mai pretentios

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si mie mi se pare ca, pe cele trei 1.5TSI ce le-am condus, benzina premium le face mai silentioase si reduce vibratiile, mai ales pe DPBA. Dar am simtit o imbunatatire si cand am condus cu 95 E5 in Germania si Polonia de exemplu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cifra octanica mai mare nu inseamna ca benzina e mai buna. Dupa cum stiti cifra octanica se refera la rezistența benzinei la autoaprindere (detonație) într-un motor cu aprindere prin scânteie.

Utilizarea benzinei cu cifra octanica mult mai mare nu aduce beneficii semnificative.

In manualul pe care il am eu scrie:

 

Benzină prescrisă este min. 95 RON/COR
Utilizați benzina cu minim 95 COR.
Utilizarea de benzină cu o cifră octanică mai ridicată decât COR 95 poate duce la sporirea puterii și la diminuarea consumului de combustibil al autovehiculului.
În caz de urgență poate fi utilizată benzina COR 91, 92 resp. 93 (pierdere redusă de putere, consum ușor mai ridicat de combustibil).

 

Despre adititivi scrie ca:

 

image.png.2dd189810847f5d301d5c07941b54585.png

 

Pentru iubitorii de OMV in loc de Petrom, trebuie spus ca benzina COR 95 este una si aceeasi doar denumirea difera:

 

image.png.fe8a753905bfe7537a773358f218e8e9.png

 

Iar benzina Extra 99 de la Petrom are de fapt COR 100 insa nu este aceeasi cu cea de la statiile OMV.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Noi pornisem de ideea mult trambitata ca e totul placebo

 

Nu ti face softul de 170 de CP, dar poate ca i mentine mai odihniti pe cei 150 si tot e mai bine

Dupa ani de folosinta de benzine si motorina superioara, nu ma intorc la cealalta

Dintr un grup de masini de serviciu, eu scot consumuri si cu 1 litru mai putin. Unii zic de stil de condus, da, dar eu zic ca si cea superioara conteaza. Colegii folosesc doar normala, ca e placebo

La 300000 de km am injectoare originale, colegii le au mai schimbat

etc

O fi placebo, o fi

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu ma apropii de 1 milion de km condusi in cei 27 de ani de cand am permis, incepand cu Dacia 1310 si momentan cu noul Passat B9 si pot sa declar cu mana pe inima ca nu am simtit niciodata nici o diferenta intre carbunatii ieftini si cei premium la putere sau zgomot. Sigura diferenta a fost ca intotdeauna am avut consum mai mare la carburantii mai scumpi fara nici un avantaj. Asa ca dupa mai multe masini si benzina si diesel si turbo si aspirat eu am ajuns la concluzia ca carburantul standard este cel mai bun.

Modificat de sandumbogdan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa o fi, furaciosi astia pe la OMV si Rompetrol, si etc, ne mint cu buletinul in fata

Nu mai zic de cei care scriu prostii prin cartile tehnice.......auzi la ei, putere mai mare si consum mai mic..........

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, andrei_221 said:

dpdv chimic si mecanic chiar nu aduce nicio imbunatatire motorului.

Doar dezvolta ceva mai multa putere. Asta spune si manualul. 

 

Utilizarea de benzină cu o cifră octanică mai ridicată decât COR 95 poate duce la sporirea puterii și la diminuarea consumului de combustibil al autovehiculului.

 

Daca intereseaza sporirea puterii inseamna ca nu intereseaza consumul iar eventuala reducere a consumului este oricum anulata de diferenta de pret dar, bineinteles, vei sta mai bine cu emisiile daca asta este preocuparea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, da,  stim noi mai bine

 

 

 

14 minutes ago, Cristi_V said:

 

 eventuala reducere a consumului este oricum anulata de diferenta de pret dar, bineinteles, vei sta mai bine cu emisiile daca asta este preocuparea.

adica ..........doar plusuri

consum mai mic cu ceva bani in plus, versus consum mai mare cu ceva bani mai putin

emisii mai reduse? pai greta e vesela

Modificat de skodamen
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • livescu
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!