Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Ar fi interesant de vazut motul de lucru am motorului electric. Oare gasesc pe obd eleven astfel de raportare? Banuiesc ca ar trebui sa intru pe engine si pe live data ceva de genul asta, corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 22.08.2025 at 21:34, andrei_221 a scris:

 

motorul are tolerante foarte mici la deviatiile axelor cu came din cauza variatoarelor si a sistemului ACT. 

Cureaua este de cauciuc si niciodata nu o sa fie identica cu cea pe care ai dat-o jos. iar daca nu slabesti variatoarele si faci reglajul cu scula speciala, nu ies timpii de comanda. Tolerantele sunt +- 1 grad. adica foarte putin.

1.5 TSI nu are cala care se baga intre dintii axelor cu came, alte motoare TSi mai vechi au (1.2 -1.4  1.0)

Toate motoarele EVo si EVO2 se fac doar cu scula speciala.

Am vazut cazuri de distributii facute fara scula speciala si nu mai intra sistemul ACT , consum marit si erori de sincronizare.

manopera e foarte mare pentru reglare cu scula speciala, ca e extrem de mult de demontat : capacul distributie cu sport de motor daca nu ai cheile speciale de strecurat la intinzator, slabit variatoare, demontat pompa de apa/corp termostat, etc + montajul VAS611007 care e de durata

 

Daca stii toate distributiile la motoare mai recente se fac cu slabirea pinioanelor si strangerea lor abia dupa ce s-a intins cureaua cu intinzatorul . Chiar si la motoare foarte simple. Tocmai ca sa se respecte reglajul corect al distributie (inclusiv vechile PD, TDI CR, toate pe lant, etc)

 

 

Am inteles. Din ce am citit, intre 180k-240k ar trebui schimbata. Eu am 162k, poate inca nu trebuie dar cand voi avea 180k si voi depasi acest numar de km, poate ar trebui. Nu stiu daca mai e cineva pe aici cu acest numar de km pe motorul asta. A fost cinvea la service sau la reprezentanta si a inspectat distributia? Daca da, unde ? Sa merg si eu pentru o verificare. Sau stiti in Romania un service care are aceasta scula si o face perfect la loc ? Pot suna la reprezentanta sa intreb, dar sunt curios sa aflu niste pareri. Adica, imi e frica, cum e la noi, reprezentanta sa zica ca da, imi schimba dar sa nu o faca cu acea scula si dupa sa nu mai mearga cum trebuie sistemul ACT sau… motorul sa nu mai functioneze cum trebuie, cum o face acum. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/23/2025 at 3:11 PM, bogdan_vw_11 said:

 

Mie nu imi place cum trage, se duce in 4000 de ture, dar nu are zvacul ala ca la motorina, sau poate fi din cauza rateurilor de pe cilindrii?

La ce sa ma astept cu aceste erori? Act-ul intra pe cil 2 si 3?

Are versiunea de soft 5471. Sa ii fac update la ultima versiune?

 

Octavia 3 cu motor 1.5 TSI 150 CP tragea foarte bine, mai ales ca era mai usoara decat actuala Octavia 4. Mie mi s-a parut ca trage chiar mai bine decat Octavia cu motor 2.0 TDI 150 CP, dar aceasta este strict o parere personala, nu vreau sa intru in polemici cu nimeni. Daca spui ca nu are zvac, undeva este o problema, poate chiar la distributie. La 4000 ture cuplul este maxim, deci nu s-ar pune problema ca nu trage sau ca trage liniar. In locul tau m-as duce la reprezentanta sa imi verifice erorile, au si scule potrivite ptr schimbat distributia, daca se va pune problema.  

Modificat de vizitator
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am avut Golf 7.5 cu 1.5 TSI ACT 150cp, fara filtru de particule. Am adus masina din Olanda la 221.000 km si pe la 222.000 am schimbat pompa de apa pt ca a inceput sa prelinga, din ce am inteles doar atunci se schimba, preventiv doar daca vrei. La 223.000 am schimbat distributia pt ca am vrut eu, desi nu gaseam pe nimeni cu "cale", nu stiam exact ce scula trebuia atunci, acum vreo 2 a fost asta. Am gasit un mecanic care a spus ca o rezolva, a dat jos si cureaua arata foarte bine, avea scrisul pe ea inca si fara crapaturi. La pus la loc a fost mai greu, nu a pus chair la punct, adica uneori la viteze mici se aprindea EPC-ul si se stingea apoi, dar alte simptome nu avea masna. Pana la urma am gasit pe altcineva care a comandat scula si a rezolvat problema. Am umblat la 3 reprezentate si cu tot cu "pile" nu s-au bagat sa o puna la loc sau sa inchirieze scula, am aflat dupa aceea ca nu stiuau sa o foloseasca, era tot in cutie cum o primise. De atunci am mai dus la mecanicul care si-a luat sculele la facut si un Passat din 2019 tot cu 1.5 pe la 203.000 km si la fel cureaua arata foarte bine.

Acum am o Octavia 4 de 1.0 cu 185.000 km, dar pe asta nu o mai duc preventiv la facut, cel putin pana la 210.000 km o las asa, dupa ma mai gadesc.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu de proști scriu ăia de la VW că nu se schimbă, nu mai e cureaua lu' bunicu' din cauciuc chior acolo, iar la benzină nici nu-i supusă cuplului și vibrațiilor așa mult ca la diesel. 

Modificat de sneaker
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Cristi_V
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!