Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

Daca in manualul de service al motorului gasesti ceva de aditivi - pune aici. Cred ca acolo poate fi un punct de plecare. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Volkswagen TSB: 00‑17‑13, aici ar fi ceva in care se recomanda utilizare aditivilor

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_4.thumb.jpg.694f7d00293a6037e31378b31d8f9279.jpg

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_3.thumb.jpg.ae8eab112ffda31b5ff8e950edfedbe3.jpg

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_2.thumb.jpg.33fba27557407a84f455e070146969b9.jpg

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_1.thumb.jpg.2df7d24a3412f133161de1442d5e6c38.jpg

 

iar in linkul urmator este locul de unde am luat informatia - https://dot.report/bulletins/11008850?utm_source=chatgpt.com

Modificat de dnysterian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la peste 150 Bar, injectoarele nu se infunda niciodata. De aia s-a renuntat si la filtru de benzina. 

Iar pentru depunerile de pe supapele de admisie... e cam degeaba. Din moment ce motorul este cu injectie directa in cilindru si  nu ai amestec aer-benzina (aditivata cu acel aditiv special) care sa curga peste supape... cum poti spera ca aditivul din benzina va curata si supapele???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci, concluzia e ca nu te legi la cap daca nu te doare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/4/2025 at 10:14 PM, dnysterian said:

Volkswagen TSB: 00‑17‑13, aici ar fi ceva in care se recomanda utilizare aditivilor

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_4.thumb.jpg.694f7d00293a6037e31378b31d8f9279.jpg

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_3.thumb.jpg.ae8eab112ffda31b5ff8e950edfedbe3.jpg

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_2.thumb.jpg.33fba27557407a84f455e070146969b9.jpg

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_1.thumb.jpg.2df7d24a3412f133161de1442d5e6c38.jpg

 

iar in linkul urmator este locul de unde am luat informatia - https://dot.report/bulletins/11008850?utm_source=chatgpt.com

Nu e cazul sa ne complicam cu aditivi, in 99% din cazuri, in Romania/UE, benzina este ce trebuie.

Motorul stie sa mearga si cu benzina mai proasta(chiar pana la benzina de 91-92), este acelasi soft pentru tot globul, nu doar pentru UE, ECU limiteaza avansul, daca e cazul.

Am vazut mai sus ca spunea cineva ca nu mai exista filtru de benzina, 100% exista minim 1 filtru in rezervor (lifetime, e doar o sita foarte deasa), la pompa de alimentare.

Important este sa pui un ulei full syntetic si sa il schimbi la 1 an maxim, sa nu faci drumuri scurte, ca sa iti ajunga uleiul la 100 de grade, sa se evapore totdeauna apa si benzina din el.

Si cel mai important: nu subtura motorul, lasa-l sa respire, chiar daca tu ai impresia ca e ok, ca are cuplu, asa se formeaza calamina/depunerile pe pistoane si supape admisie.

Mai rezulta vibratii care ajung in volant cu masa dubla, exact acelasi efect il are si start-stop pentru volant.

Si limitarea de cuplu este tot pentru protectia volantei (nu neaparat protectia  discului sau a faptului ca uleiul 0w20 are hths mic si ca au micsorat palierele vibrochenului fata de 1.4tsi, rezultand o suprafata mai mica pentru pelicula de ulei).

Hai ca am inceput sa aberez si ne plictisim, o zi buna! :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica din cand in cand sa ii faci un italian tune-up.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

16 minutes ago, marius1982.11 said:

Adica din cand in cand sa ii faci un italian tune-up.

Nu, mergi intre 2000-2500 rpm.

Mers cat se poate de "normal", adica in loc de a 5-a la 1800 trebuie sa mergi cu a 4-a la 2200, ceva de genul .

La mine se simte perfect la 2100, aici sunt subiectiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 8/4/2025 at 10:14 PM, dnysterian said:

Volkswagen TSB: 00‑17‑13, aici ar fi ceva in care se recomanda utilizare aditivilor

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_4.thumb.jpg.694f7d00293a6037e31378b31d8f9279.jpg

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_3.thumb.jpg.ae8eab112ffda31b5ff8e950edfedbe3.jpg

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_2.thumb.jpg.33fba27557407a84f455e070146969b9.jpg

1754335588557-55ee76b1-f7d8-445e-9312-f12d5fb6de30_1.thumb.jpg.2df7d24a3412f133161de1442d5e6c38.jpg

 

iar in linkul urmator este locul de unde am luat informatia - https://dot.report/bulletins/11008850?utm_source=chatgpt.com

În acest buletin de service este descrisa procedura de remediere in service prin utilizarea aditivului respectiv atunci când depunerile au apărut din cauza utilizării unui combustibil care nu corespunde specificațiilor din manualul utilizatorului. Deci, nu este vorba despre o utilizare preventiva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

4 hours ago, ford sierra tdi said:

Nu, mergi intre 2000-2500 rpm.

Mers cat se poate de "normal", adica in loc de a 5-a la 1800 trebuie sa mergi cu a 4-a la 2200, ceva de genul .

La mine se simte perfect la 2100, aici sunt subiectiv.

Peste 1500 rpm motorul este in plaja optima, intre turatia de cuplu maxim si putere maxima. Din cand in cand cateva depasiri cu turatii mai mari si e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, Cristi_V said:

În acest buletin de service este descrisa procedura de remediere in service prin utilizarea aditivului respectiv atunci când depunerile au apărut din cauza utilizării unui combustibil care nu corespunde specificațiilor din manualul utilizatorului. Deci, nu este vorba despre o utilizare preventiva.

Asta era curiozitatea mea, cobustibilii si aici referire directa la OMV si MOL, sunt ceea ce trebuie sau trebuie a fi ajitati cu un astfel de aditiv, ptr a fi pe placul motorului si a elimina depunerile

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Părerea mea este ca toți combustibilii comercializați prin marile rețele corespund cerințelor. Pe de alta parte, eu nu am avut niciodată probleme cu injectoarele de când am masina cu injectoare adică din 1998 și nicio problema cu supapele de când am masina cu injecție directa adică din 2012. Nu ma număr printre cei care cred ca în România benzina nu e de calitate. 99% am pus de la Petrom. Benzina standard 95 cu care se alimenteaza motorul 1.5 TSI este aceeași și la Petrom și la OMV. Cele cu cifra octanica 99 respectiv 100 au aditivi diferiți.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de Petrom Extra 99 si OMV Super 100: Petrom 99 e cu 5% etanol (E5) si are cifra octanica tot RON 100 (MON 88, AKI 94 - folosit in SUA) doar ca trebuie vanduta ca 99 ca sa fie mai mica decat la OMV.

 

https://www.petrom.ro/services/downloads/00/petrom.ro/1522139114570/specificatie-de-livrare.pdf

Modificat de tzuicomicina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu știu dacă s-a mai discutat... Benzină de 95 sau 99/100 la motorul ăsta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge foarte bine cu 95, dar daca iti permiti 100, nu se supara pe tine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

El tocmai asta zice: sa eviti drumuri scurte ca sa ajunga uleiul la 100 de grade ca sa elimine condensul format.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   1 membru

    • Andrei1980
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!