Jump to content

Noul motor 1.5 TSI


Iulian M
 Share

Postare recomandată

andrei_221

RO nu mai este pe lista cu conditii grele. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@dercos

image.thumb.png.0e6328b709cb2575547c52c9712519a9.png

 

 

 

Tarile cu combustibil care nu respecta EN228 influenteaza intervalele de schimb buji, filtre.

image.thumb.png.d93b477625f9363c8ad270789aa667d3.png

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

România nu mai e pe lista cu mult praf sau combustibil neconform, dar „condiții grele” înseamnă inclusiv condus preponderent urban. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai e in lista dar e tot acolo. 

Deschide capota !

Eu spal motorul impecabil si dupa 6 luni imi vine rau cand deschid capota .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mergi mult pe drumuri de tara (nemodernizate)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar in oras ,doar pe asfalt :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La voi dupa fiecare ploaie masina nu arata ca si cand a fost stropita cu namol ?

Aici in oras ploile curata cat pot si ele aerul de praf si il depun pe unde ajunge , adica peste tot , inclusiv masini 

In fiecare an orasul este din ce in ce mai poluat 

Nu exista ploaie sa nu lase urma pe masina deci nu mai exista absolut deloc aer curat

Nu de masini , nu de industrii locale , etc - ci de miile de lucrari facute non stop si fara cap si fara protectii si fara nicio urma de grija + vantul care zboara tot pamantul si tot praful de acolo 

Acum 40-50 de ani nu exista vant in acest oras , niciodata , din martie pana in octombrie jucam tenis de masa afara la masa de ciment si daca adia vreodata vantul sa devieze mingea era jale

Acum vantul te ia pe sus 24 din 24 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi
On 7/21/2025 at 3:10 PM, Cristi_V said:

S-a mai discutat si in alta parte: uleiul se schimba la maxim 2 ani sau la maxim 30000 de km. Cuvantul maxim este foarte important. Sistemul iti arata separat de intervalul de service cand trebuie sa schimbi uleiul in functie de conditiile de functionare. 

ecu de la motorul de 1.5 stie sa calculeze uzura uleiului (in km), care nu neaparat corespunde cu kilometrajul real :)

 

 

image.thumb.png.9d73334356c348444f6555d7f0787bec.png

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Interesant, ca eu am urmarit treaba asta la 2-3 schimburi si in cazul meu pe Seat cod DPBA numarul de kilometrii scazuti era exact numarul de kilometrii parcursi indiferent de regimul de functionare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai regim flexibil sau fix?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-ați făcut curios... Uite cum arată la mine, am mașina din luna mai:MySeat.thumb.jpg.0f8b6c8c1e8f354983d1d11ff9c1cfa7.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

15 hours ago, dercos said:

Ai regim flexibil sau fix?

 

Flexibil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ford sierra tdi
2 hours ago, Adi_vw said:

Flexibil.

daca il resetezi din butoane(fara tester) se muta pe FIX, 15.00km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine era la fel, din ce tin minte, dar merg mult extraurban, in scenariul optim. Acum e resetat la 15000/an de cand nu mai merg la reprezentanta, nu stiu cum as putea sa il restez la 30000km/2 ani.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ford sierra tdi Prima data am observat asta imediat ce am luat masina noua si am urmarit nr de km. 
La 1 an si 12000km am facut primul schimb de ulei in reprezentanta, apoi la 2 ani si aprox 22000km(daca retin bine) in regim propriu, la 3 ani iar la reprezentanta in jurul valorii de 30.000km, la 4 ani si 40.000km in regim propriu;
La cele din reprezentanta nu se pune problema sa nu fi fost pe service flexibil, iar la cele in regie proprie am resetat eu cu obd eleven. La toate cele 4 schimburi de ulei, la fel au scazut numarul de kilometrii.
La 5 ani am resetat manual, dar nu mai imi bat capul cu asa ceva.
 

@dercos Cu un tester se poate seta timpul si kilometrii pana la urmatoarea revizie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci se poate modifica planul intervalul de la 30k km si 2 ani la 15k km si 1 an? Si toate astea cu OBDEleven?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau cu VCDS. Cel puțin la diesel merge...

Modificat de _R_A_D_U
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti sa il pui la cati km vrei. Eu am doua masini una diesel una benzina, una 2021 una 2017, cea din 2021 a venit cu interval la 30.000km, cand am facut schimbul ziceai ca e apa uleiul :)) am rugat la service sa ii schimbe intervalul la 10.000km. Fara nici o problema ... E din soft. Tipul de motor nu conteaza. Poate fi si 0.5l Benzina poate fi 8.0l :D Depinde cat mergi, daca nu faci nici macar 15.000 pe an si folosesti masina doar pentru concediu, il poti lasa la 30.000km. Dar daca faci 20.000 km pe an schimba-l la 10.000 km ... Plus un ulei calitativ ... Eu la golf am pus Long Life dar il schimb la 10.000 :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pot sa inventeze ăștia orice motor, senzor, ulei, nu conteaza... știm noi ca se schimba la 10000 și aia e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cat am fost in concediu, am monitorizat  de curiozitate temperatura uleiului la viteza  +120 km/h, temperatura aer 40 grade Celsius,. Sarea bine de 100 grade Celsius, cred ca 107 grade C a fost cel mai mult.

Un  0w20 e ceva mai scump decat 0w30, dar la 15.000 de km nu e o avere sa-l schimbi.

Daca nu motorul, macar turbina iti va multumi.

Modificat de halamadrid
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am vazut ca ptr motorele pe benzina exista un aditiv (G001770A2), care este recomandat a se folosi de 2 ori pe an.

Are cineva cunostinta daca este eficient, daca este recomandat ptr acesta generatie noua de motor?G001770A2.thumb.jpg.881c5f522651c25912fbf97afde4735c.jpg

Am gasit ceva legat de folosirea acestor aditivi: https://www.autoguide.com/auto-news/2015/04/should-i-use-fuel-injector-cleaner-.html

Modificat de dnysterian
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masinile din ziua de azi sunt piese de schimb, de ce crapa un motor nou cu 100.000km indiferent de regimul de mers? 

Sunt proiectate astfel incat sa pice ... Daca masinile nu s-ar strica, nu ar mai exista service-uri, n-ar mai fi piese de schimb ... Dai 30.000 E pe o masina si te tine 20 de ani. Ar fi colaps pe piata auto. 

Aditivul din punctul meu de vedere, e marketing, benzina cea de 100 e deja aditivata, pe supape oricum se va depune mizerie, pentru ca nu are bujie care sa aprinda benzina sa curete supapele ... Daca pui benzina de la peco cum e Rompetrol, Socar, Mol, OMV etc si nu din varf de munte ... nu ai treaba ... Plus un ulei bun ... 

Oricat de modern e un motor, baza e aceeasi de cand s-a inventat motorul pe combustie ... 

Acum are tolerante mai mici, bloc motor facut din aliaje, aliaje care se deformeaza in timp, tolerantele se maresc, senzorii dau erori si tot asa ... 

Nu e nimic "imbunatatit". Un Golf 4 1.9 TDI 90 CP are acelasi consum ca un 2.0 TDI 140 CP daca e pus la punct. Pe 1000 km, au acelasi consum :D Imbunatatirea e in ecrane, sisteme de siguranta, antifonare si cam atat ... Principiul de functionare e acelasi. La benzina da, s-au facut imbunatatiri, a ajuns o masina pe benzina de generatie noua sa aiba consum de diesel, ceea e foarte bine. Daca ar ajunge si benzina 5 lei - 6 lei ar fi excelent :D 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu crapa asa repede, doar daca sunt prost intretinute sau au o alta problema. M-am urcat recent intr-o Skoda Rapid de ridesharing, motor 1.0 tsi, avea 169.xxx km, mergea brici masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Nenciu Victor said:

Masinile din ziua de azi sunt piese de schimb, de ce crapa un motor nou cu 100.000km indiferent de regimul de mers? 

Sunt proiectate astfel incat sa pice ... Daca masinile nu s-ar strica, nu ar mai exista service-uri, n-ar mai fi piese de schimb ... Dai 30.000 E pe o masina si te tine 20 de ani. Ar fi colaps pe piata auto. 

Aditivul din punctul meu de vedere, e marketing, benzina cea de 100 e deja aditivata, pe supape oricum se va depune mizerie, pentru ca nu are bujie care sa aprinda benzina sa curete supapele ... Daca pui benzina de la peco cum e Rompetrol, Socar, Mol, OMV etc si nu din varf de munte ... nu ai treaba ... Plus un ulei bun ... 

Oricat de modern e un motor, baza e aceeasi de cand s-a inventat motorul pe combustie ... 

Acum are tolerante mai mici, bloc motor facut din aliaje, aliaje care se deformeaza in timp, tolerantele se maresc, senzorii dau erori si tot asa ... 

Nu e nimic "imbunatatit". Un Golf 4 1.9 TDI 90 CP are acelasi consum ca un 2.0 TDI 140 CP daca e pus la punct. Pe 1000 km, au acelasi consum :D Imbunatatirea e in ecrane, sisteme de siguranta, antifonare si cam atat ... Principiul de functionare e acelasi. La benzina da, s-au facut imbunatatiri, a ajuns o masina pe benzina de generatie noua sa aiba consum de diesel, ceea e foarte bine. Daca ar ajunge si benzina 5 lei - 6 lei ar fi excelent :D 

Intrebam daca are cineva cunostinta despre efect , ca asa ....conspirationisti gasim.

Pe mine ma intereseaza sa il folosesc ca preventie impotriva depunerilor, ca masina nu are decat 18k km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In general aditivii daca nu fac nimic fac mai rau .

In cazul de fata poate dezechilibra aditivii pe care benzia ai are deja 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!