Jump to content

1.4 TSI (TFSI)


rex
 Share

Postare recomandată

Intram in offtopic, dar ce inseamna ca masina nu mai are viata in ea? Cand consuma 1L ulei la 100km? Cand incepi sa schimbi ceva la ea? Cand e plina de rugina? Cand nu mai porneste motorul? Cand nu mai e rentabil financiar, adica piesele te costa mai mult decat masina?

 

Viata scurta masinii e data in prezent si de consumerismul asta idiot in care o masina noua, dupa 5 ani ti se pare deja invechita ca apare altceva mai "tare".

Dar sa fim seriosi, am avut masina de ~20 de ani vechime si da, am schimbat la ea piese (ambreiaj, volant, distributie), insa motorul, care avea 300000km, mergea foarte bine si masina in sine se simtea foarte bine.

 

Cat despre distributia pe lant, da, ar trebui sa tina 500000km un lant facut corespunzator. Mai degraba cedeaza intinzatorul mai devreme.

Gasiti pe forumuri din US, posesori de Jetta cu 1.8 TSI EA888 gen 3, distributie pe lant, cu 200-300k miles, cu distributia originala si cu motorul nesegmentat. Cureaua sigur nu rezista atat...

 

@Cristi_45la motorul tau, lantul trebuie urmarit. Ar trebui sa tina 100000km.

Modificat de yeeeeman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kspic din Brasov a refacut 1,4 tsi caxa. Multe piese not(set motor, cuzineti,distributie noua, turbo nou). Poate confirma si Trofin Liviu prietenul lui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost demontata distributia si nu pare sarita de la punct. Daca e defect variatorul abia pus acum 10k km sar fi decalat ? Am erori ce tin de decalaj. Porneste greu si erori permanente cu check aprins, merge si prost, scoate fum.  https://files.fm/f/yp4yd9e7p Vi se pare enorm jocul asta la turbina ? 

A fost schimbata o clapeta de accleratie acum o luna si ceva, a mers o saptaman si au inceput problemele, sa fie de la clapeta ? A fost pusa de pe un alt model.

logVCDS_Tiguan2009_1.4tsi_Cava_150cp.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum ai verificat distributia? Cu cale reglaj? Intra usor calele? E decalata..parerea mea..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus-o ( am cale pentru 1.4 tsi) pe cea de la axe si intra foarte usor, am pus si ceasul comparator si da ca e pe semn.

 

Poate imi scapa ceva...

 

Modificat de opleistul23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum verificati variatorul daca e ok? Chiar nu stiu, unii l-au schimbat odata cu distributia altii nu, au zis ca nu e cazul. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca veni vorba despre variator: am scurgeri de ulei pe la capacul distributiei care au aparut dupa schimbarea lantului. E posibil sa curga uleiul pe la variator ? (nu a fost schimbat)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum se verifica variatorul, a fost inlocuit ca sa fie totul sigur.

Eu am o scurgere de ulei prin spatele motorului,

Uleiul din cutia de transfer cum se da jos si pe unde se pune ? La mine e 4x4 si ma incurca planetara si nu pot baga o cală.

Modificat de opleistul23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

@spidoDistributia era la punct, daca variatorul era defect sau aproape defect mi-o decala el sau ?

Daca nu porneste, iau alt variator, ce model sa aleg ? A fost pus unul din kitul skf( cel care a mers 9k km aproximativ)

Modificat de opleistul23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

A fost iarasi calata distributia, nu era oricum sarita, cu cale specifice 1.4 tsi, dar tot la fel, porneste greu, se aude un frecat metalic in zona dreapta a masinii, poate fi variatorul acela nou ?  Erori de decalare inca n-au mai aparut, pe pompa de inalte presiune am 108 bar cand dau la automat.

https://www.transfernow.net/dl/Tiguan14tsiCava

Screenshot_20221210-195431_Camera.jpg

Modificat de opleistul23
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Variatorul nu este un motiv sa nu porneasca. Zgomotele metalice..de frecare...nu sunt normale. Demonteaza...si vezi ce se intampla. Din spatele tastaturii...mai  greu sa te ajut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.4 TSI CAVA, erori legate doar de presiune, am 7.98 bar presiune in rampa. porneste cam lung si merge prost, presiune ulei 1 bar la ralantii, bujii noi iridium. 

 

https://wetransfer.com/downloads/02b4875150f62fe966794f1f116b194320221210225253/461472

318844202_676806370609182_4051252336589639038_n.jpg

318083142_517939390290894_9137444741468810065_n.jpg

318746106_817990052619394_3758925136450956138_n.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare!

 

Recent am achizitionat un Leon 5f 1.4 tsi CMBA 150.000 km pe bord ( nu am verificat nicaieri daca sunt reali) dar masina e impecabila din toate punctele de vedere, iar in momentul achizitionarii nu m-am indoit de acesti km. mai ales ca proprietarul mi-a furat ochii cu discuri, placute, cauciucuri noi, telescoape schimbate, buji, distributie, ulei toate schimbate si dovedite cu 3000de km in urma fiind masina personala, iar motivul vanzarii a fost ca au nevoie de ceva mai mare.. In fine, acum imi e clar care a fost motivul vanzarii.

 Este un FR cu foarte multe dotarii, ceea ce mi-a si atras atentia!

 

Idee e ca motorul e generatia Ea211 la care se zice ca au remediat problema cu distributia, segmentii si consumul de ulei de aceea am si hotarat sa merg pe motorizarea asta, chiar daca am mai vazut cazuri de consum ulei si la motorizarea asta am zis ca nu voi fi chiar eu atat de ghinionist si sa prind exact o masina cu problema asta .. doar ca surprinzator de aproximativ de 2 luni de cand am masina si aprox 700 de km, am completat cam 2 litri de ulei Castrol 5w30.. dupa cateva zile de rasfoit paginile forumurilor am decis sa impartasesc si cu voi aceasta problema. Stiu ca sunt mai multe posibilitati de luat in calcul si trebuie sa le elimin pe rand, Semeringuri supape, turbina sau ce-i mai rau probleme pe cilindrii/pistoane. Ideea e ca masina scoate un poof de fum doar la accelerare pe loc, sunt convins ca si in sarcina scoate doar ca din masina nu e deloc vizibil. La relantii nu pare sa scoate deloc. Ce e concret e faptul ca masina trage bine, motorul suna foarte bine, chiar nu are nici un sunet dubios cum am mai vazut pe aici prin postari si aproape ca nici nu il simt ca e pornit si la relantii.  Ce gasesc dubios e foarta multa funingine pe evacuare care rezulta clar de la consumul de ulei. Deci il arde, nu il pierde pe nicaieri. 

 

- Ce pot, si vreau sa verific e compresia chiar daca e relativa treaba, pot fii iesiti din tolerante decat segmentii de ulei si chiar daca are compresie buna, tot il mananca.  Nu am nimic aprins pe bord, iar la ultima diagnoza chiar cand am luat-o nu avea erori de genul "missfire" sau ce naiba mai da cand sunt probleme pe cilindrii. 

 

- Alta chestie ce urmeaza sa mai verific e jocul axial/radial la axul turbinei sau daca gasesc mult ulei prin tubulatura, desii nu am identificat nici un sunet suspec al turbinei in mers, eu tutusi sper ca aici sa fie problema.. fiind si cea mai putin costisitoare. Iar abea apoi sa ma gandesc la semeringuri supape si pistoane inlocuite..

 

  Astept cu mare interes si parerile voastre, precum si ce alceva as mai putea verifica in aceasta situatie..

 

 

Modificat de junglefoot
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In prima faza schimba uleiul. Pune un Motul sau LM. Vei avea surprize....zic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Castrol papa 2l in 700km iar alt ulei deloc ? Asta nu e sfat! Doar il pui la o cheltuiala inutila!

12 hours ago, junglefoot said:

Este un FR cu foarte multe dotarii, ceea ce mi-a si atras atentia!

Vechea problema a romanului ''inselat'' !

 

Erorile puteau fi sterse de curand si poate dura ceva pana apar din nou.

Cauta mecanic bun daca vrei sa te apuci de ea...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am gandit si eu in prima faza sa incerc sa schimb uleiul, dar cand am vazut exact despre ce cantitate este vorba, m-am lasat pagubas.. Crezi ca uleiul poate face asa mare diferenta?  Liqui Moly vreau sa bag, am mers la 1.9 numai cu Liqui Moly si e ok. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Începe cu un test de compresie, e cel mai ieftin. Poate scapi doar cu simeringurile de supape dacă testul iese ok.

Nu refolosi cureaua de distribuție și schimbă toate garniturile pe care le întâlnești.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am avut westgate-ul turbinei blocat, motor caxa 2011,nu am masina asta de mult timp. Am tot studiat problema, am desfacut, curatat, grestat, facut sa lucreze ansamblul cu tija supapei - toate bune, se accelereaza liniar nu mai da in nas la viteze mari. 

Turbina are un vuiet fin la rece, scapa ceva ulei  dar nu cine stie ce si partea cea mai nasoala: axul clapetei westgate are nitel joc, nu foarte mare ca sa se blocheze in functionare dar este. Avand in vedere ca acolo nu sta nimic datorita temperaturilor foarte mari-am incercat si cu vaseline cu cupru sau ceramice de la mai multi producatori, pasta si spray singura solutie cred ca ar fi reconditionarea. 

Am vazut pe net un nene care schimba bucsa clapetei cu tot cu ax, o lucrare de meserias care din pacate se executa in DE 😁

A reconditionat cineva turbina la caxa, cu schimb de miez si parte de clapeta westgate urmata de reglare tija supapa, exhilibrare dinamica a miezului pe banc? as fi interesat cat a costat si cum e rezultatul, daca merita sau sa merg pe ceva nou, aproape nou. 

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ceau ,

 

Eu am facut pt un Golf 5 , 1.4 TSI 140 cp , cod BMY. Am schimbat miezul turbinei ,functioneaza si in zi de astazi .

Masina vanduta unui coleg tanar cu apucaturi de Schumacher , a reusit sa o tureze in asa fel incat era rosie turbina si tot nu a murit.

 

Eu zic ca merita reconditionarea dar sa fie facuta de cineva profi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine problema e din clapeta aia din zona fierbinte actionata de supapa vacumatica, miezul e in stare destul de buna, nu scapa ulei mult si trage foarte bine dar pana se duce vaselina de pe ax, apoi revin problemele. 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 hours ago, SelesanD said:

Ceau ,

 

Eu am facut pt un Golf 5 , 1.4 TSI 140 cp , cod BMY. Am schimbat miezul turbinei ,functioneaza si in zi de astazi .

Masina vanduta unui coleg tanar cu apucaturi de Schumacher , a reusit sa o tureze in asa fel incat era rosie turbina si tot nu a murit.

 

Eu zic ca merita reconditionarea dar sa fie facuta de cineva profi!

La cine in Timisoara ai reconditionat turbina?  Stiu ca sunt mai multi, eu am reconditionat o turbina de diesel la K-turbo si nu am avut probleme. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dar a reconditionat cineva si clapeta de pe partea fierbinte? Ca asa de schimbat miezul si reglat supapa toti fac,ar fi ideal sa merg la sigur nu sa faca experiente meseriasii pe fiarele mele. 

Partea de galerie e foarte scumpa noua, din dezmembrari poate fi ca a mea, singura solutie e sa inlocuiesc clapeta cu bucsa, se gasesc seturi de reparatie dar evident nu in RO..... In Ucraina am gasit, oare ajunge coletul la noi in contextul actual? Sau pe aliexpres. 

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut colegii, am si eu un golf 7 din 2013 1.4 tsi 122cp cod motor CXS( distributie pe curea) si am

aprins in bord EPC si check engine , mentionez ca masina nu trage iar de exemplu daca merg cu masina o intersectie o opresc si o pornesc iar becul EPC se stinge , dupa 3-4 intersectii se aprinde iar. A rezolvat cineva aceasta problema ? Astea sunt codurile de eroare ce mi le-a dat

85775C6E-C085-4E37-B60E-ADDD64DE4E6C.jpeg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!