Jump to content

Instrument cluster IC (ceasuri) - probleme


Shok
 Share

Postare recomandată

De acord cu vioelectric, verifica mai intai firele de la mufa, si eventual vezi daca nu e apa/oxid pe acolo. Daca totu e ok, posibil sa fie din cutie problema, sau senzorul defect(mai rar).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 218
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • F l o r i n

    16

  • Al Bundy

    11

  • Ice_2k

    10

  • cudritescuvictor

    9

Multumesc de raspunsuri. Sper din toata inima sa fie firele pt ca , cei de la reprezentanta m-au cam speriat spunandu-mi ca la 90 % din cazuri de vina este instrumentul de bord si asta ar trebui schimbat. problema este ca trebuie schimbate cu totul si asta ma ajunge la 1200 ROn. Astazi o sa merg la electrician un tip foarte priceput si o sa umblam la senzor. va transmit diseara daca s-a rezolvat.

Modificat de emil0202
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost la electrician si dupa indelungi cautari am gasit si senzorul de la vitezometru dar, din pacate, nu am reusit sa rezolv problema. Am tras de firele de la senzor si se pare ca sunt ok, nici apa nu era in el (de altfel e cam greu sa intre acolo). Electricianul mi-a zis ca nu poate masura firul acela pt ca intra in cpmputer si numerge direct in bord. Oricum si cei de la reprezentanta de la Vw din Timisoara sunt varza. Am consumat o gramada de impulsuri cu ei sa-mi spuna unde e senzorul si nu l-am gasit dupa indicatiile lor, noroc cu mecanicul meu care a venit la electrician si l-a gasit el. Sincer nu stiu ce poate sa aibe sa cumpar alt senzor sa incerc sa vad daca e dus cam nelaindemana (nici nu stiu cat costa) cat depsre schimbatul instrumentelor de bord nici atat caci trebuie schimbat numai ma reprezentanta si costa in jur de 1200 lei ron. Se poate curata senzorul actual, cum se face caci nu am indraznit sa-l dezmembrez. Astept alte solutii pt rezolvarea problemei.

Modificat de emil0202
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sefu langa mine este un indicator si ma uit la el si scrie asa :timisoara 401 km ... cam departe pt mine ca as veni eu sa til fac :icon_thumright: ,dar daca poti tu sa vii la mine pun pariu ca in 15 minute maxim rezolv problema sau daca nu am cu ce(eventual piese daca e cazul) macar iti spun 100% care e defectu ca sa te scap de dat bani aiurea la aia care zic ca poate e aia sau aia...

daca poti sa vii te rezolv fara bani doar asa sa vezi ca noi astia marunti stim mai mult decat aia de la reprezentanta pe care ai zis ca iai intrebat unde e senzoru in loc sa citesti posturile mele, chiar primul de sus unde ti-am zis clar unde e senzorul ... :icon_cheesygrin:

;)

Modificat de vioelectric
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Electricianul mi-a zis ca nu poate masura firul acela pt ca intra in cpmputer si numerge direct in bord.

Firul de la senzorul de viteza merge DIRECT in bord, firul(alb/albastru) din mufa senzorului de viteza , merge in mufa albastra a bordului , pin 28.

cei de la reprezentanta m-au cam speriat spunandu-mi ca la 90 % din cazuri de vina este instrumentul de bord si asta ar trebui schimbat.

Inca nu am vazut bord de golf IV sa fie defect pe partea de indicator de viteza... (poate alea care sunt manarite aiurea la km)

daca ai un amic , schimbati senzorii de viteza intre masini si vezi daca face figuri din cazua lui.

Electriciau la care ai fost, a verificat alimentarile la senzor de viteza?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Astazi am fost la un drum mai lung si spre mahnirea mea am observat ca a inceput sa fluctueze tot mai des si sa cada acul la zero chiar si la viteza constanta ,ceea ce pina acum nu a facut. Aveam 110 km constant si acul a picat la zero si nu si-a mai revenit repede cum o facea pina acum si s-a incapatanat sa ramana la zero dar si-a revenit dupa ce am lasat o secunda acceleratia. Din pacate Sighetul Marmatiei este cam departe si chiar imi pare rau ca nu pot beneficia de ajutotul tau. Dar poate ma ajuti si ma ghidezi cu sfaturi ca sa pot remedia defectiunea, Cum le-ai reparat pe celelalte? Aveau aceleasi simptome ca a mea. Firele acelea din mufa unde merg, ca sa stiu unde sa caut sa le schimb. Mi-ai dat speranta sa cred ca nu trebuie sa schimb instrumentele, chiar nu e vitezometrul de vina? Electricianul la care am fost nu a masurat tensiunea pe firele acelea cat despre generator ungiular nu stiu daca are. El a scos mufa in interior nu era apa, a dat cu spray de constact pe conacte si a tras de fire sa vada daca sunt rupte. Cel din mijloc era mai flexibil firul fata de + si - care erau mai tari. Am pus contactul si a invartit de senzor cu mana si acul s-a invartit, nu am indraznit sa incercam sa dezmembram senzorul sa-l curatam caci nu am stiut daca se poate sa nu il stricam de tot. O sa incerc sa iau un senzor de undeva dar va trebui sa-l conving pe mecanicul meu care are tot golf ca al meu sa mi-l imprumute sa vad daca o sa reusesc. Astept sfaturi sa vad ce pot face in continuare. Numai bine si multumesc ca mi-ati raspuns sper sa o mai faceti.

Modificat de emil0202
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca asa : fa un bec de control (dintrun bec de semnalizare de 21w ) si cupleazal in mufa pe capete (nu in mijloc) apoi pune contactul si becul trebuie sa stea aprins apoi misca mufa cu bec cu tot in toate directiile si daca becul palpaie atunci inseamna ca e rupt unul din firele de alimentare si de obicei se rup pe sub suportul de baterie,daca becul nu palpaie cand misti tot ansamblul mai nervos atunci va fi intrerupt firul de semnal din mijloc(care ai zis ca e mai subtire),trebuie sa mergi pe fire pana sub baterie si cred ca o sal gasesti ca sigur se mai tine doar in izolatie ,daca nici asa nu te descurci atunci poti sa duci un fir de pe senzor pana in bord cum zice si terabyt,ca de acolo se imparte semnalul(la calculatorul de motor si la casetofon )

ps probele astea le faci cu senzorul decuplat din mufa!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunteti tari, ce pot zice. Astazi am rezolvat problema. Violectric altii sau uitat pe la masina mea si nu au rezolvat-o, tu desi esti departe si nu ai vazut-o niciodata ai zis cu exactitate defectiunea. Era firul din mijloc rupt si unde credeti ca era rupt? Desigur acolo unde ai spus sub baterie. Acum functioneaza perfect :huh:. Mai e ceva ce imi ridica un semn de intrebare. La fiecare vag com pe care il fac imi apare o eroare de la senzorul de temperatura, eroare care merge stearsa. Dupa cate am inteles erorile care merg sterse nu sunt o problema, dar totusi de ce imi da aceeasi eroare tot timpul. Cred ca daca fac zilnic diagnoza o sa gasesc mereu eroarea respectiva. Dupa cate am inteles eroarea care apare ar fi un scurt in senzorul respectiv. E normal sa am eroarea asta , pot avea probleme avand in vedere ca acum 3 luni la VAG COM era aceeasi eroare si zilele astea de doua ori la rand aceeasi eroare. Inchei cu mii de multumiri pt ajutor si adevarat ati dovedit ca aici sunt si specialisti, mult mai specialisti decat cei de la reprezentantele VW, care ma abureau sa schimb instrumentele de bord, vorba alora din reclama "NISTE TARANI" ;)) ;) .

Modificat de emil0202
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:angry: Bine ca ai rezolvat. Dar sa nu ramai cu impresia ca in reprezentante sunt toti la fel, sunt si acolo profesionisti(ce-i drept mai putini , dar sunt). Problema e ca majoritate isi cam dau aere..... si nu verifica o problema, dau cu presupusu, gata cu off-topic.

Legat de senzorul de temperatura, la care te-ai referit? sunt 2. G62(temperatura antigel) si G81(temperatura motorina, asta e in pompa de injectie). Daca zici ca se sterge si reapare insemna ca functioneaza dar din cand in cand da chix si se intrerupe, trebuie schimbat, da-i un search dupa g62 si o sa te lamuresti mai bine. :lol:

Modificat de terrabyt
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Golf IV din 2001, benzinar, de 1.4 si mai are perioade in care acul vitezometrului pur si simplu scade la zero, desi merg cu 70kmph. Uneori isi revine imediat, alteori sta si un minut. Drumurile nu sunt exceptionale... sa fie asta problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si cele ce s-au zis, dar parca nu ma incadrez acolo. De exemplu, cand accelerez in forta acul merge, dar daca e sa accelerez incet, de obicei din viteza 4 in 5, atunci cade. Adevarul e ca m-am mai jucat si cu luminozitatea din bord...dar nu cred ca asta e cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sall am si eu o problema la bora 1.6,cand accelerez acul kilometrajului cade jos si nu se mai ridica decat daca merg cu o viteza constanta si la benzina ami arata in curbe sau cand o accelerez becul galben si face bip dar cand revine masina dreapta apare iar acul la benzina si se stinge becul,stie cineva ce poate sa aiba?ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La fel am patit si eu, doar ca acul "cadea" cand nu acceleram. Problema era senzorul de pe cutia de viteza. L-am curatat si totul a revenit la normal.

multzumesc dar pe unde pot umbla la senzor ,pe sus sau trebuie rampa?ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multzumesc dar pe unde pot umbla la senzor ,pe sus sau trebuie rampa?ms

Uraaaaa am rezolvat si tin sa va multzumesc ca nu mai puteam de nervi.am fost la electrician sa umble la alarma si stand acolo am tras de firele de la senzor cum ma-ti anvatat si era un fir maro rupt care ducea sub baterie,sa reparat merge brici ,ms

La fel am patit si eu, doar ca acul "cadea" cand nu acceleram. Problema era senzorul de pe cutia de viteza. L-am curatat si totul a revenit la normal.

sa rezolvat multzumesc,era un fir maro de la senzor rupt sub baterie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Verifica firele de la senzor. Senzorul are 3 fire cel din mijloc sigur este rupt. De regula se rup sub baterie. Scoate mufa de pe senzor si tragi de cele trei fire pe rand si o sa constati ca unul din ele este sigur rupt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va spuneam saptamana trecuta ca imi cadea acu' de la vitezometru...pana la urma a cazut si nu s-a mai ridicat...deci a trebuit sa-l schimb, desi mecanicu' nu prea avea chef...a zis si el de faza cu firele, da' nu le-a mai verificat...poate ca avea dreptate ca mi se aprindea si becu' de la noxe:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu am inteles nimic. Ce ai schimbat pana la urma ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De schimbat, am schimbat senzorul de la cutie. Nu cred ca erau intrerupte firele ptr ca, imediat ce a pus alt senzor si a rotit de el, acul s-a dus pe la 100km/h. Deci, probabil ca senzorul era problema si nu firele. Cat despre "noxe", pana la urma era o eroare la computer, probabil din cauza senzorului (desi nu sunt 100% sigur) deoarece, dupa ce a schimbat senzorul de pe cutie, s-a stins si becul de avertizare.

Modificat de hbogdan
Quote inutil. Foloseste AddReply sau FastReply.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am un Golf IV din 2001, benzinar, de 1.4 si mai are perioade in care acul vitezometrului pur si simplu scade la zero, desi merg cu 70kmph. Uneori isi revine imediat, alteori sta si un minut. Drumurile nu sunt exceptionale... sa fie asta problema?

sall vezi ca si eu am patit ,verifica firele de la senzorul de kilometraj ,trage de ele ,eu am citit mesajele de pe forum si am gasit firul rupt exact sub baterie,l-am legat iar si merge brici :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

ma ajuta si pe mine cineva cu pozitia acestui senzor de kilometraj pe cutie ca nu il gasesc.multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da ,problema la tine este fir rupt pana la senzorul de pe cutie sau apa in interiorul lui ,dar eu zic sa verifici firele sa nu fie rupte sau sa se tina doar in izolatie ,asa ca scoate acea mufa afara de pe senzor(in stanga masinii deasupra planetarei pe cutie) si trage mai sanatos pe rand de cele 3 fire, eu zic ca cel de semnal ar trebui sa fie (in mufa in mijloc)

Sa nu ti-l fi furat careva daca nu il gasesti :censur:

kilometraj = vitezometru ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare, am facut o scanare cu vag com-ul la un Golf 4 2002 care spunea ca are probleme cu kilometrajul. Ii cade acul indicator si nu ii inregistreaza kilometrii. Asta mi-o dat in urma scanarii.

Address 01 -------------------------------------------------------

Controller: 036 906 032 L

Component: ME7.5.10 3758

Coding: 00031

Shop #: WSC 00000

WVWZZZ1JZ2U399575 VWZ6Z0A3874564

2 Faults Found:

16891 - Idle Control System RPM Higher than Expected.

P0507 - 35-00 - -

16885 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal

P0501 - 35-10 - - - Intermittent

Readiness: 0000 0000

Ce parere aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

emil0202

Incearca sa imprumuti de la cineva un senzor de pe cutie si sa il schimbi.Incearca prin eliminare....si cu variante mai ieftine prima oara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

16891/P0507/001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

Possible Symptoms

* Malfunction Indicator Lamp (MIL) active

Possible Causes

* Throttle Valve Control Module (J338) dirty/faulty

* Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)

Possible Solutions

* Check Throttle Valve Control Module (J338)

* Check Wiring/Connector(s) from/to Throttle Valve Control Module (J338)

16885/P0501/001281 - Vehicle Speed Sensor: Implausible Signal

Possible Causes

* Wiring/Connectors from/to Vehicle Speed Sensor faulty

* Vehicle Speed Sensor faulty

Possible Solutions

* Check Wiring/Connectors from/to Vehicle Speed Sensor

* Check Vehicle Speed Sensor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!