Jump to content

Octavia III scout


miliktsi
 Share

Postare recomandată

Ce trebuia este un buton de lock al cuplajului, de care are Hyundai/KIa sau Nissan/Dacia dar VAG nu are.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici la Scout nu este functia asta ? Pe programul Offroad ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nope. Cica respectivul program adapteaza softul ESP/ABS si cel care gestioneaza acceleratia ca sa imbunatateasca aderenta ... intelege cine ce vrea. Eu am avut buton de Lock la Hyundai si stiu cit este de eficient, cu ESP decuplat, in situatia data de colegul cu barca. problema este ca in anumite situatii de aderenta precara ti se pot invarti si toate cele patru roti in acelasi timp, degeaba. Si cauciucurile au un mare rol aici.

Eu cred ca la VAG acest sistem este setat pentru imbunatatirea stabilitatii dinamice si a tractiunii, dar nu pentru rezolvarea impotmolirii ...am vazut la Seat Ateca ca are selector de tractiune, poate la ala sa fie diferit.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

balansul ajuta mult, dar nu e cazul pe nisip   In plus, balans cu dsg....nu imposibil, dar mai greu .

Sistemul de pe scoda teoretic variaza cuplul transmis care puntea fata de la 95 la 5%. Probabil ca si practic, insa ramane o masina cu tranctiune, preponderenta, nu cu propulsie. Asa cum spuneti, sistemul ar trebui sa "transfere cuplul" prin franarea rotii patinatoare, cumva fortand restul rotilor sa caute aderenta. Nu as fi avut nici o problema cu sistemul daca patinau toate 4 rotile, insa asa cum spuneam, fata scurma foarte tare, nu si spatele.

 

p.s. stiu ca vroiam torsen, dar ....portofelul a zis haldex nou.

aici cateva detalii de suprafata

https://shopvw.wordpress.com/2014/02/13/vw-4motion-explained/

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Materialele astea nu-s decat praf in ochi. Daca faceau o setare de cuplu blocata pe 50:50, treaba era ca si rezolvata - vedeti cazul CX-3.

Si mai e o chestie interesanta: dif Haldex e pus pe puntea spate, prin urmare cum elibereaza el de presiune puntea fata? Pai nu prea o face, ca nu poate sa taie planetarele si atunci, pana se prinde spatele ca trebuie sa impinga, fata a ajuns pe burta. Vorba aia, Don't get stuck! Torsen e lipit de cutie si el imparte cuplul fata-spate.

Haldex reactioneaza bine la viteze mari de rotatii. Daca anticipezi o posibila impotmolire, forteaza o plecare in tromba astfel incat spatele sa intre repede in cuplu, pana sa apuce fata sa se ingroape. Clar ca ca nu merge cu barca dupa tine si DSG. ^_^

PS: si nu trebuie sa ii dai ragaz pentru ca imediat vei pierde puntea spate.

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, e clar ca sunt limitari ale 4Motion-ului, orice am zice ramane o solutie de integrala adaugata unui sistem de tractiune, nu o solutie de integrala adaugata unei propulsii.

Am testat doar pe zapada batatorita 4motion-ul pe Superb si asa cum spune @dadu, cand ai loc de manevra si sa dai turatie rotilor functioneaza bine sistemul, transmite cuplul catre spate si i se simte interventia. 

In mod concret, daca fortezi un powerslide la >25-30km/h merge, simti cum pleaca spatele. Daca in schimbi la viteza mica vrei sa o dai de-a latul dupa un stalp, nu pleaca spatele, iese fata in subvirare.

In plus, orice manevra "tehnica" la viteza mica, pornind de pe loc nu se soldeaza cu cuplu pe spate, ci patineaza doar fata cum spunea si @sosoktm

Personal, toate astea m-au facut sa nu optez pentru 4x4 la urmatorul VAG.

In plus, nici dupa o tura cu Golf R pe Poiana, facuta in urma unei ture pe Poiana cu Leon Cupra nu m-a convins asupra 4x4. Ori sta Cupra foarte bine (neutra in comportament), ori nu exceleaza 4x4 de pe R in a-l transforma in caracter supravirator la iesirea din viraj. Asta a fost senzatia mea si a celor cu care m-am dat, nu detin adevarul absolut, dar s-a mers cat de tare s-a putut pe un drum virajat pe care-l stiu ca pe buzunar si s-a tras bine de masini :) 

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

8 minutes ago, 75NOR said:

Personal, toate astea m-au facut sa nu optez pentru 4x4 la urmatorul VAG.

Nu toate VAG sunt cu 4x4 de tip Haldex.

Incearca un VAG cu platforma serioasa adica motor longitudinal si 4x4 de tip Torsen (A4, A6, Q5, Exeo, etc.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, erata, ma refeream la VAG cu 4x4 Haldex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Torsenul dispare la urmatoarea platforma cu motoare longitudinale. Apare Quattro Ultra :) cu doua Haldexuri.

 

https://www.audi-mediacenter.com/en/quattro-with-ultra-technology-the-permanently-available-all-wheel-drive-system-5503

 

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

mda ... si totusi nu ar fi asa greu ca din soft  sa pornesti pompa haldexului cand vrei tu manual .... nu cred ca ar fi costat nimic (poate doar un buton in plus pe bord)

pentru haldex 2/3 exista controlere din ce am vazut ... le poti face 50/50 permanent

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din punctul meu de vedere doar un buton de lock 4x4 lipseste, pe care sa il poti folosi la nevoie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ei hai si o suspensie pneumatica cu garda variabila si un mic reductor ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se poate si un cabestan mic miiiiic pe fata? :))))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:D Mic, mic da' să știe măcar 8.000 lbs. :P
Acum propun să ne trezim și să revenim la ce se oferă. ;)
 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

Pana acum 2 zile era in configurator si modelul octavia scout 1.8 tsi dsg. vad ca a disparut si au ramas doar 2.0 tdi dsg si 2.0 tdi m6. 

are cineva idee ce s-a intamplat cu el ? s-a scos? pe cehia inca este prezent... 

impresii despre scout, dupa ce le-ati exploatat, mai aveti de impartasit ?

Am vazut zilele trecute un KODIAQ pe care l-as fi vrut ca alternativa la O3 SCOUT, dar am fost profund dezamagit, asa ca voi ramane pe SCOUT...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil model year update.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi raspunsul celor de la skoda... 

Nu mai exista benzinar. Nu stim de ce si daca mai apare. Producatorul nu le-a dat nicio informatie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate va intra benzinarul de 2 litri in haine de scout?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar fi fost super ok, dar nu cred. S-ar canibaliza cu Kodiak...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca asteptam raspunsul importatorului... totusi au inceput sa scoata din echipari motoarele TDI... cica in 10 ani nu vor mai avea... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se pare ca a revenit modelul pe benzina... doar ca nu se aplica rabla la el ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Motorul 1.8 TSI nu se incadreaza in programul Rabla din acest an deoarece depaseste pragul de noxe impus de legislatia noua: 130 g/km pentru CO2 ! Doar motoarele de 1.0 TSI si 1.4 TSI se mai incadreaza in acest program.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna legislatie... uite cum pierdem 6500 lei....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Well, stii cum e ... Scout nu se pozitioneaza nici pe departe ca un model ecologic si nici accesibil, cu minime dotari este o Skoda de +30 de mii de Euro. In plus are tot bagajul tehnic ca sa nu fie ecologica ci antiecologica: motoare mari, 4WD, preponderent cutie automata, aerodinamica mai slaba, mai grea etc.  Cit despre Rabla, asta e alta discutie dar nu o facem aici, nu este alegerea Skoda ci a guvernului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 16.05.2017 at 10:14 AM, 75NOR said:

Ar fi fost super ok, dar nu cred. S-ar canibaliza cu Kodiak...

mai, personal sunt insensibil la argumente de kko de tipul asta. Adica....stai asa, se canibalizeaza cu un produs al aceluiasi vanzator? Si problema care e? Banii tot de la noi pleaca, tot la VAG ajung. Nasol, saracii VAG o sa numere mai in sila cascavalul provenit din surse "canibalistice". Aaa, ca poate o sa fie ceva costuri sa "reseteze" robotii sa produca mai mult scout si mai putin grizzly?  Va rog....repede....o batista :)))))

Modificat de sosoktm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!