Jump to content

Octavia III scout


miliktsi
 Share

Postare recomandată

Nu neaparat un 4x4 este bun daca si iese din noroi. Acolo unde ai ramas cu Niva daca mai turnai o caruta de namol poate nu mai ieseai nici cu defenderul.

Trebuie sa cunosti comportamentul si capacitatile unui off road ca sa stii unde intri si cat il fortezi.

Decat Scout mai capabil e un Duster 4x4 dci care maxim ajunge la 19000, dar diferentele de calitate si comportament rutier sunt probabil mari.

In schimb cine vrea o limuzina cu capacitati de trecere ceva mai bune si cu potenta marita variateme 4x4 de a vag sunt o solutie.

Merg iarna la ski si functie de partie, cei cu limuzine 4x4 au intotdeauna avantaj, ei gasesc parcare lejer in zonele in care cei cu 4x2 nu se pot incumeta decat cu lanturi si cateodata nici cu ele. Poti iesi dintr-o situatie limita in care ai intrat fara sa vrei si in care oricum intrai chiar daca nu avei tractiune integrala.

Nu e un must have dar tare e bine sa il ai uneori. Si pe mine chiar m-a impresionat in Scout 2 FL, urcand fara probleme un drum cu zapada si gheata pe care doar cei cu SUV mai potente l-au urcat. Ceilalti am lasat masinile jos si am rugat posesorul sa ne care pe rand bagajele si copii ca se apropia revelionul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As propune sa revenim cu discutia pe fagas, dar, as vrea sa aduc cateva precizari

So:

- absolut de acord cu teologul: Duster 4x4 este mult mai capabil decat Scout, dar si decat Kuga si Tiguan. Vorbesc din postura unuia care le-a vazut la lucru. Totusi...nu targeteaza acelasi client: in momentul in care esti pe sosea, un break 4x4 stil "allroad" este mult peste SUV-uri ca si tinuta de drum.

- 4x4, sau off-road depinde de cursa suspensiei, nivelul de tractiune dat de anvelope si sistemul 4x4 si nu in ultimul rand de unghiuri: atac, ventral si iesire. Pe scurt, orice sistem 4x4 ai avea, daca o suspenzi pe burta din cauza ca e masina lunga si joasa - gen Superb sa zicem - nu ai facut nimic. Idem daca rupi barele si indoi pragurile la orice denivelare mai propunatat. Aici SUV-urile au un avantaj fata de breakurile 4x4.

 

- asa cum am mai spus, pentru mine un break 4x4 still allroad reprezinta o "libertate" pe care o berlina/limuzina conventionala nu mi-o poate da. O Octavia sau Superb 4x4 nu sunt o solutie, caci nu au acele protectii de plastic la praguri si aripi si bare care ti-ar permite sa mergi linistit pe un drum de macadam, pamant, etc fara sa sablezi pragurile masinii.

De asta Scout este o alternativa foarte ok, eu o vad un allrounder perfect pentru cei cu un stil de viata "outdoor". Doar ca...e un produs de nisa, iar nisa costa.

 

@kthor: sunt de acord cu obervatiile tale, dar, ca o nota laterala, nu cred ca un PDG si niste protectii de plastic costa Skoda 4,000Eur cat e diferenta fata de un Style 4x4 :)

 

O sa inchei spunand ca in dimineata asta am vazut un Scout 2 FL cum zburda printre troienele cazute recent in Brasov si din nou m-am ofticat :)


 

Mai e un XP pe weltauto la Brasov - e aproape full, ca al meu, nu are ACC dar are sound system. E putin sub 30 si are sub 5000 de km. Skodele din anunturi au km mult mai multi.

Ala din Brasov e un fel de Inorog. Adica nu e niciodata disponibil, nici la TD, nici la vizualizat, caci il foloseste sotia patronului de la Seat, iar dansa are prioritate in fata clientilor care fac programari la TD cu 1 saptamana inainte... :(

Modificat de 75NOR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bre, daca vrei sa te dai cu XP -ul (si/sau cu Cross Touranul :) ) da-mi un semn cind esti in Bucuresti. Pe aia de la Seat Brasov ii stiu bine, ca de acolo am luat Touranul. Nu am nici eu impresie buna despre ei dar nu o impartasesc aici ca deja suntem offtopic.


In ce priveste preturile de nou si pozitionarea pe piata, am configurat de curiozitate un Scout cu aproximativ aceleasi optiuni cu ale Xp -ului meu (zic aproximativ pentru ca la Scout nu e posibil sa pui padele pe volan, iar in loc de led are xenon). Pretul final e cu circa 500 de euro ... in favoarea Scoutului.


Si e undeva in jur de 36 de mii cu TVA - ul de acum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, v-am dat exemplul cu Niva pt ca mi se pare ca discutia se duce in balarii fata de topic si de forum in general. Ii tot dati cu 4x4 si offroad cand vorbim de un break de familie un pic inaltat.

Tot incerc sa compar Scoutul cu celelalte echipari ale Octaviei si ajungem sa vorbim de G-klasse sau alte minunatii.

Am incercat sa inteleg ce ofera de banii aia Scoutul si mie imi pare ca nu merita diferenta fata de O3 4x4 sau de Seat xperience.

Eu personal prefer o masina full decat una cheala de la o marca mai scumpa. E doar alegera mea.

Nu am o marca preferata sau una pe care sa o evit, sunt cam toatr la fel in aceeasi gama de pret diferentle fiind de design sau briz-brizuri.

Am intrat la diversi dealeri de la diverse marci, si le-am spus ca vreau o masina pe benzina, automata, 4x4 ( in sensul ca sa traga toate rotile in anumite conditi - ca sa nu o dam iar in off-road), si cu spatiu interior care sa se apropie de cel oferit de Logan MCV (prima versiune, fara haion), sub 30k e.

Pentru mine asta ar fi COMPROMISUL PERFECT, nu exceleaza la nimic dar are cate putin din toate.

Daca vreau offroad am niva in garaj sau prafster-ul socrului, daca vreau viteza/acceleratii ma urc pe motocicleta.

Concluzia mea e ca am de ales intre O3 scout la aprox 32k, O3 style sau seat xperience pe la 29k. Eu unul nu consider ca Scoutul merita diferenta fata de ultimele 2.

Parerea mea.

Modificat de pandulinu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Să nu exagerăm totuși, de clasa G s-a discutat tangențial doar pentru a evidenția de ce Lada Niva nu este off-road în adevăratul sens al cuvântului. Poate că ar fi fost dacă Chevrolet s-ar fi ținut de concept dar cu siguranță venea lângă Wrangler ca și preț. Așa au ieșit modest și probabil că va continua să exceleze ca și "entry" pentru off-road.

Încă o mențiune și putem închide subiectul off-road pe topicul de Scout: 4x4 și off-road sunt două noțiuni distincte. "Un 4x4" nu este obligatoriu "un off-road" pe când "un off-road" ar cam trebui să fie cel puțin "un 4x4".

Revenind la Scout și sperând că vom putea rămâne aici, putem discuta în continuare de avantaje financiare, tehnice, etc. față de competitorii direcți (pentru cei care încă mai cred în împărțirea mașinilor pe categorii/clase) sau indirecți (pentru cei care preferă să compare caracteristici, funcționalitate și prețuri). Dar aș avea rugămintea să renunțăm la sirop. ;)

Declarații precum "la revedere Scout" & Co. nu vor umple de lacrimi decât ochii "repilor" Skoda. Și asta dacă nu se rămâne la Combi căci atunci vor avea numai cuvinte de laudă. Oricum ar fi VAG mai bifează o vânzare iar apoi întoarce și celălalt obraz. Nu spun din care parte a corpului său virtual. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 27.01.2016 at 9:49 AM, 75NOR said:

@kthor: sunt de acord cu obervatiile tale, dar, ca o nota laterala, nu cred ca un PDG si niste protectii de plastic costa Skoda 4,000Eur cat e diferenta fata de un Style 4x4 :)

cumva tangential cu citatul si cu sprijinul nemijlocit a 2 colegi prezenti pe aici :D, amaflat ca PDG la O3 nu inseamna inaltatoare ca la generatiile anterioare, ci arcuri/amortizoare mai lungi. Plasticele de sub scout sunt aceleasi cu cele de la pdg (nu ma refer aici la overfendere sau barile modificate)  si urmeaza sa aflam daca scout are pdg+inaltatoare sau daca are arcuri/amortizoare chiar mai lungi decat cele de la pdg. Revin pe subiect.

p.s. aparatorile de noroi de la roti isi fac treaba foarte bine si pana acum au rezistat la toate deplasarile mele in afara asfaltului, probabil ca se pot monta si pe break plasticele de pe praguri ca la scout, pentru cine nu vrea originalul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bre, daca vrei sa te dai cu XP -ul (si/sau cu Cross Touranul :) ) da-mi un semn cind esti in Bucuresti. Pe aia de la Seat Brasov ii stiu bine, ca de acolo am luat Touranul. Nu am nici eu impresie buna despre ei dar nu o impartasesc aici ca deja suntem offtopic.

10x !

O sa te contactez in prealabil, cand vin sa ma dau cu Scoutul de la Porsche, sunt singurii care au...

sa aflam daca scout are pdg+inaltatoare sau daca are arcuri/amortizoare chiar mai lungi decat cele de la pdg. Revin pe subiect.p.s. aparatorile de noroi de la roti isi fac treaba foarte bine si pana acum au rezistat la toate deplasarile mele in afara asfaltului, probabil ca se pot monta si pe break plasticele de pe praguri ca la scout, pentru cine nu vrea originalul :)

Varianta pe care mi-au spus-o mie este ca scout are arcuri si amortizoare speciale, de asta are 3cm in plus fata de standard (adica 17cm fata de 14 cm). PDG nu o ridica decat 1.5cm.

pe superskoda vazusem kitul de outdoor pentru Superb Combi, deci banuiesc ca se va putea lua si pentru O3, ca sa ai "look de Scout"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate am auzit din gura dealerilor tot felul de specificatii care se bat cap in cap referitoare la echiparile Scout vs style. Ba ca au DSG7 wet ba DSG 6. ba ca scoutul are aceleasi suspensii cu style + PDG si inaltatoare. Ba ca suspensia e complet diferita dar n-au putut sa-mi spuna cum. Ba ca sistemul de inclazire stationara e complet electric dupa care imi trimite extras din manual in care zice ca sistemul consuma combustibil....

Cred ca nici lor nu e clar cum vin masinile echipate iar oficial informatiile sunt neclare sau incomplete.

Stie cineva de ce nu se poate pune pe Style PDG cu roti mai mari de 16? Cel putin in configurator nu se poate. Desi Scout-ul vine cu PDG si roti de 17 in varianta de baza? Sunt PDG-urile celor 2 echipari diferite?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Avind in vedere ca garda la sol standard este 140 mm iar cea de la Scout este 171 mm, ma indoiesc ca Style + PDG = Scout.

Iar deocamdata, DSG -ul la toate Skodele 4x4 este DQ250, adica DSG 6 umed.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75 nor....pt a evita legende urbane verificarile s au facut pe serii de sasiu de la 4x4 normal, 4x4 cu pdg si acum scout.

@pandulinu...toate octavia cu 4x4 si dsg au dsg 6. Punct. Incalzirea stationara foloseste curent pt pompa de apa, pompa de alimentare carburant si ventilatorul de habitaclu+ combustibil din rezervorul masinii. Ce kkt e asa greu sa iei un material cu specificatii si sa dai un search pe google? Scout nu vine cu pdg sau fara, e o singura varianta de suspensie. In rest, skoda stie de ce nu se poate lua pdg si janta de 17, dar avem coleg cu suspensie normala ,

Fara pdg dar roti de scout pe masina. Nu sunt probleme insa la masina noua non scout alegi fie 17 fie pdg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sosoktm....dupa ce am dat search pe google, am citit specificatii, si am pus intrebari la dealer si pe forum, sunt lucruri care se bat cap in cap sau se contrazic unele pe altele.

Asta e kkt-ul!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi permit sa fac si eu o rectificare, pentru ca am tot observat ca s-a perpetuat in paginile anterioare: Golf Alltrack NU costa in nici un caz 38 k EUR ! Nu stiu de unde ati scos aceste valori de Golf R ?! 1.8 TSI costa 28k (adica +2k fata de Scout similar), cu dotari decente il poti face de 31-33k sa zicem, pret de lista. Personal as alege oricand Alltrack-ul, desi imi place si Scout-ul.

Cred ca acest gen de masini - crossover - sunt foarte practice pentru tara noastra si arhisuficiente pentru nevoile unui om normal. Eu imi doresc tractiune integrala pentru aderenta sporita chiar si pe ploaie, dar mai ales pentru iarna cand ma poate ajuta (impreuna cu acea garda la sol mai maricica) si trec peste zone problematice de pe strada dupa ce ninge mai abundent si nu este dezapezit, sa nu mai dau atat de mult la lopata (stau si la casa), sau daca plec la drum iarna sa fiu un pic mai pregatit. Atat. Nu am nevoie sa ma urc pe munti cu masina 4x4. Si ca mine sunt 90% din oameni probabil. Pe aceste zapazi am vazut ce poate o Yeti a unui vecin cu 17 cm garda si 4motion. A razbit 200 m pe strada plina de zapada troienita si s-a impotmolit cand mai avea 2 m de iesit pentru ca a dat de o zona cu zapada troienita de 40-45 cm si a ramas suspendata. Doar el si cu vecinii cu SUV-uri au iesit usor imediat dupa ninsoare, cand cei cu masini normale, bineinteles, nu s-au incumetat pentru ca nu ar fi iesit pana nu dadea lumea zapada de pe drum. In astfel de momente te ajuta tractiunea integrala si eventual acei cativa cm in plus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu' depinde cum socotesti pretul care zici tu ca nu e mare. La configuratia XP ului meu care azi e circa 35.500, Scoutul e 35 de mii si Golful Alltrack e ... tadaaaam ... 39.100 de euro!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Garda la sol:

Style= 14cm

Style+PDG= 14+1,5=15,5cm

Style+PDG+ roti Scout=14+1,5+1,25= 16,75cm

Scout pe hârtie = 17,1 cm

Rămâne o diferența de 3,5mm teoretic. Practic poate nu e nici aia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acu' depinde cum socotesti pretul care zici tu ca nu e mare. La configuratia XP ului meu care azi e circa 35.500, Scoutul e 35 de mii si Golful Alltrack e ... tadaaaam ... 39.100 de euro!

Acum...sa-mi fie cu iertare, daca tu vrei sa bagi 10-11k in optionale..e problema ta. La 40k deja este Golf R. Iar 35k un Leon sau o Skoda (alta in afara de Superb 280CP 4x4 DSG) la acesti bani mi se pare ca nu merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Discutia nu e despre optionale ci despre faptul ca la aceleasi dotari Golful e mult mai scump.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ba e vorba de optionale pt ca ele ridica mult pretul. Pretul de plecare a Golfului Alltrack este cu 2000 euro mai mare la 2.0tdi 184cp.

 

Acum cand se vor foarte multe optionale, eventual si cele scumpe atunci nu ar trebui sa conteze pretul, mofturile se platesc. La VW chiar sunt si mai scumpe fata de Seat, Skoda pt ca VW. La Audi e si mai si. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e neaparat vorba de mofturi, dar Scotul chiar e chel: are geamuri manuale pe spate si sist audio cu 4 boxe. Din start trebuie optionale de 250Eur ca sa ai un confort decent - adica geamuri electrice si 8 boxe. Daca ar fi fost inclus in promotia de pachete de Ambition era mult mai ok.

 

On 27.01.2016 at 10:16 PM, corsi said:

Garda la sol:
Style= 14cm
Style+PDG= 14+1,5=15,5cm
Scout pe hârtie = 17,1 cm

Ok, deci e cum stiam si eu.

Anyhow, dupa efervescenta de pe topicul asta se pare ca sunt destui interesati de Scout, doar ca se renunta la idee din cauza diferentei de pret fata de un Style 4x4, sa zicem...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@the Ego: ca sa fim mai exacti, intre XP si Alltrack exista la baza (1.8TSI) o diferenta de 2500 de euro in conditiile in care Seatul vine de serie cu DCC, bluetooth si padele pe volan (care cresc diferenta reala fata de Golf la circa 4000 de euro). Diferenta se mentine la top (184 TDI), cu mentiunea ca diferenta initiala scade la 2200 de euro.

Scoutul are pret aproximativ egal cu Seatul dar vine cu dotari de baza mai slabe (fara geamuri electrice spate, fara padele nici optional, fara bluetooth), are in plus ceva briz brizuri simply clever si cauciucuri mai mari care dau si garda la sol mai mare.

Cit priveste optionalele, pretul etc., in liga 25k + la modele de lifestyle, mie personal mi se pare, inca o data, o discutie hazlie. Daca vroiati sa luati un cupeu (presupunind ca Octavia ar avea si aceasta versiune), l-ati fi criticat ca e mai scump in conditiile in care ofera acces mai greu si spatiu mai putin?

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

31 k pentru un scout mi se pare mult si mie in conditiile in care un Levorg e  32k http://www.subarumotors.ro/preturi.html

 

sau la aceasi bani e un forester dar e SUV ..... eu am zis ca urmatoarea masina va fi 4x4, daca vreau 4x4 si mi se pare important, ma duc pe cel mai bun sistem pe care mi-l permit.... un quattro de nou fiind mult mai scump  

Modificat de burtal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 28.01.2016 at 9:29 AM, vdragos said:

. Daca vroiati sa luati un cupeu (presupunind ca Octavia ar avea si aceasta versiune), l-ati fi criticat ca e mai scump in conditiile in care ofera acces mai greu si spatiu mai putin?

rezumatul perfect in cateva cuvinte al carcotelilor forumologilor de pe aici .

chapeau!

On 28.01.2016 at 10:13 AM, burtal said:

31 k pentru un scout mi se pare mult si mie in conditiile in care un Levorg e  32k http://www.subarumotors.ro/preturi.html

si o sa ai un 4x4 de 1,6 litri??pe caroserie microbuz style?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

31 k pentru un scout mi se pare mult si mie in conditiile in care un Levorg e  32k http://www.subarumotors.ro/preturi.html

 

 

si o sa ai un 4x4 de 1,6 litri??pe caroserie microbuz style?

 

Din ce am vazut in specurile tehnice, are aprox 1600kg la gol si cutie CVT. De vis...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai 1,8T  de la vag parca e limitat la 270Nm cuplu din cauza Dsg-ul .... levorgu are 250 Nn  mare diferenta nu e  ... ce conteaza cat de mare e motorul daca nu poti pune jos puterea pe care o produce pe teren dificil ?  daca sistemul 4x4 subaru e mai performant s-ar putea sa te scoata mai bine din belea ciar daca are un motor mai mic.   Si scout nu e tot microbuz style ? :)  

exterior arata mult mai bine levorg .... interiorul e mult mai bun la skoda 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa nu fim circotasi: e un 1.6 boxer turbo de 170 de cai.


Ideea e ca nu se compara cu Scout pentru ca nu e un allrounder. E doar un break cu tractiune integrala si garda 135 de mm. Dar se misca bine.

Modificat de vdragos
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 28.01.2016 at 3:25 PM, burtal said:

pai 1,8T  de la vag parca e limitat la 270Nm cuplu din cauza Dsg-ul .... levorgu are 250 Nn  mare diferenta nu e  ... ce conteaza cat de mare e motorul daca nu poti pune jos puterea pe care o produce pe teren dificil ?  daca sistemul 4x4 subaru e mai performant s-ar putea sa te scoata mai bine din belea ciar daca are un motor mai mic.   Si scout nu e tot microbuz style ? :)  

exterior arata mult mai bine levorg .... interiorul e mult mai bun la skoda 

Cuplul nu este limitat din cauza DSG-ului de vreme ce discutam de DSG6 aici. Pur si simplu atat cuplu face acel motor in acea configuratie. Cum spunea si vdragos, unde sa mearga acel Subaru in teren dificil cu garda de 135 mm ? Este un break 4x4. Altfel, motorul boxer in general este minunat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!