Jump to content

Octavia III scout


miliktsi
 Share

Postare recomandată

stiu ca are tot haldex 5 ca multe alte masini inclusiv veyron.... ma gandeam ca fix electronica ar putea fi un pic diferita, vezi cazul Yeti cu buton Off road. sistemul fizic e acelasi dar poate ala e mai tweaked pentru offroad.

 

Revenind la filmulet mie imi pare ca fix roata care ar avea cea mai multa aderenta nu o primeste ... roata dreapta spate.  Majoritatea greutatii masinii era pe roata aia deci si aderenta cea mai buna dupa parerea mea.   

la min 9 se vede clar cum incetineste rotile pe rand pentru a duce cuplu in alta parte... deci sistemului ii trebuie ceva timp sa se ajusteze si tre sa accelerezi ?

 

Nu stiu va ntreb pe ce care ati mai condus haldex sau quattro sau subaru... pe mine ma intereseaza sa imi iau o masina cu 4x4....dar nu vreau sa dau banu pe 4x4 si sa fie la fel de neputicios ca un 4x2 in conditii  un pic mai dificile.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum, pricepi de ce aia mai pretentiosi sunt nemultumiti de integralele astea?

VW/quattro haldex/Skoda/Seat - dif fata deschis sau deschis cu electronica, dif central haldex, dif spate deschis.

Quattro - dif fata deschis, dif central torsen, dif spate deschis (optional pe spate se poate pune LSD la cca 1500 euro, Pachet Performance)

Xdrive - dif fata deschis, dif central ceva vascocuplaj cu electronica (), dif spate deschis cu electronica

Subaru - dif fata deschis cu electroncia, diff central vascocuplaj, dif spate LSD.

Observi diferenta? Diferentialul central muta cuplul intre punti, nu si intre roti, cum am vrea noi.

Mai explic o data: cand o roata patineaza, dif deschis muta cuplul de pe roata cu aderenta, pe cea care incepe sa patineze, ajungand ca in cele din urma, cea cu aderenta sa se opreasca si cea fara sa se invarta ca nebuna. E ilogic, nu? Nu, nu e. Cand iei o curba, roata din exterior face mai multe ture decat cea din interior tocmai pentru ca asta permite dif-ul deschis. Chiar daca ti se pune un dif central, fiecare punte actioneaza ca un dif deschis. Deci, nu e mare branza.

Ca sa revina treaba la normal, roata care patineaza in draci, e franata electronic si astfel se pacaleste dif-ul, facandu-l sa creada ca are aderenta si sa mute din nou cuplu pe roata care sta pe loc, capatand ceva aderenta pe punte. Asta e gaura din gogoasa pe care a inventat-o VW si a numit-o EDL sau XDS si cum le-o mai zice.

Am mai spus-o: pentru mici aventuri ocazionale, haldex e suficient; pentru treburi serioase exista ceilalti.

Modificat de dadu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un Fiat panda 4x4 te descurcai mai bine acolo.Sa nu mai vorbim de Duster.

Cred ca sistemul e bun dar  pentru masini mai usoare, Cand ai ditai caroseria limitarile sunt mari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 17.02.2016 at 4:14 PM, Flavyus said:

7:35 e oprit spatele

9:54 trage numai spatele

 

7.35: trage dreapta fata + stanga spate.

9.54: trage stanga fata + dreapta spate

Nu se pot opri fata sau spatele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Videoclipurile sunt edificatoare pentru limitele sistemului Haldex. Totusi, la videoclipul cu Scout cauciucurile nu mi s-au parut tocmai potrivite pentru conditiile de desfasurare a testului respectiv. Cine doreste mai mult, migreaza catre marci precum Nissan, Mitsubishi sau Subaru. Duster foloseste tractiunea Nissan si e mai potent decat Octavia in „rough road”, dar... atat. In schimb, alaturarea de Panda mi-a facut ziua mai buna:biggrin: Am avut prilejul sa urc iarna pe un drum cu zapada cu Octavia 2 4x4 HHC. Si chiar sa plec de pe loc in panta. S-a descurcat foarte bine acolo unde cu o masina cu tractiune fata de cele mai multe ori renuntam. Sau mi s-a intamplat sa urc pe timp de vara cu un 2x4 pe un drum de tara, neasfaltat si in panta, cu portbagajul plin, si sa pierd tractiunea fata. Situatie in care Octavia 4x4 s-ar fi descurcat de minune. Fiecare trage linie unde crede de cuviinta. Eu insa nu as renunta la ceea ce imi este suficient doar din cauza ca se poate si mai bine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sistemul 4wd de la Duster are fix acelasi principiu de functionare la si cel de la Scout, cu diferentele notabile ca se poate bloca complet de la buton si ca are viteza de reactie mai mica, in plus nu stie XDS. La fel si cele de pe XTRAIL, Qashqai, Outlander, tucson, Kia Sportage etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

2 hours ago, Michael said:

alaturarea de Panda mi-a facut ziua mai buna:biggrin: 

Daca ce e in videoclip e tot ce poate da superb 4x4, da, Panda 4x4 e mult mai potent. Zic ca am condus si nu credeam ce poate. Nu am nici un fel de date de tractiune, dar o masina mica, ingusta , usoara drumuri de genul celor din videoclip le cam fuma.

Si da, golf 4x4 si passat 4x4 le-am condus si au urcat pante alunecoase si mai mari ca in videoclip, cu cauciucuri de iarna nu cele mai potente. In schimb, probabil ca superbul este penalizat de ampatamentul mare si o masa suficient de mare a caroseriei.

Modificat de teologul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Panda 4x4 e legendara in N Italiei, mai ales modelele vechi, mecanice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

On 2/20/2016 at 1:37 PM, Michael said:

Videoclipurile sunt edificatoare pentru limitele sistemului Haldex. Am avut prilejul sa urc iarna pe un drum cu zapada cu Octavia 2 4x4 HHC. Si chiar sa plec de pe loc in panta. S-a descurcat foarte bine acolo unde cu o masina cu tractiune fata de cele mai multe ori renuntam.

totusi ceva nu ma incanta ... nu stiu cad de dificila ar fi plecarea asta , de acord nu o sa faci offroad cu masinile astea, dar situatii de genul poti intalni destul de des. Nu imi pare ca incearca sa mute cuplu catre alte roti sau xds-ul nu e destul de inteligent.

 

Nu incerc sa arunc cu noroi, incerc sa ma edific mai bine cu privire la sistemele 4x4......daca tot dau banul pe el, as vrea sa fie cel mai bun posibil in gama de pret.

 

 

Modificat de burtal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia sau Superb-ul nu sunt masini de offroad - sunt penalizate de garda la sol, de distanta dintre axe, de unghiurile de atac si degajare. Comparatia cu Panda, Suzuki Jimmny sau alte SUV-uri nu isi are rostul. Turismele au sistem 4x4 in primul rand pentru o tinuta de drum mai buna in curbe ( indiferent ca e uscat, ud sau zapada) si pentru mici iesiri pe sosele neasfaltate. ATAT. Pentru off-road constant exista alte modele dedicate. Dar care nu ofera confortul la rulare si spatiul dintr-o berlina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, burtal said:

Nu incerc sa arunc cu noroi, incerc sa ma edific mai bine cu privire la sistemele 4x4......daca tot dau banul pe el, as vrea sa fie cel mai bun posibil in gama de pret.

Ca sa-ti simplific dezbaterea: la berline si breakuri, o sa ma risc sa afirm ca in afara de Subaru cu cutie manuala, Audi cu motor longitudinal, BMW si poate Fearrari FF, restul toate au acelasi principiu si aceleasi neajunsuri. Privitul filmelor pe youtube nu te va ajuta prea mult la asta.

Mainstreamul la 4WD pe masini obisnuite consta intr-o punte fata care trage permanent, unita de puntea spate cu un cardan care se invirte permanent si cu un ambreiaj la capatul acelui cardan, ambreiaj care se numeste pompos Haldex, Jtekt sau Dynamax ... in principiu fac cam acelasi lucru, mai cupleaza din cind in cind puntea spate, emulind un diferential central. Sistemul ofera conditii optime de greutate/sofisticare/integrare cu sistemele masinii/rezultate dinamice versus pretul platit.

La restul lumii este cu plus si cu minus ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt absolut constient de ce insemana offroad si ce implica, ... ziceam doar ca, cu exceptia primului film cu scout, unde o cam forta (adica cred ca ar fi ramas suspendat in caz ca ar fi trecut) situatiile din filmele cu superbul se pot intampla destul de des si mi se pare ca iese destul de greu din situatie ,in ultimul film cel putin mi se pare ca se chinuie cam mult pentru ce dificultate e, acum poate ma inseala filmarea.... poate soferi nu stiu ce fac...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg ce te mira - daca e aderenta 0 pe toate rotile, ce conteaza ca ai 4 WD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@burtal, acolo se vede clar că patinează roțile pe diagonală. Cele două roți care patinează sunt lăsate în jos și nu au multă aderență. Mașina se sprijină în principal pe celelalte două roți ce stau pe loc. Aici poate să ajute doar un diferențial blocabil complet pe spate. Acel XDS ajută un pic, transferă ceva din efort, dar nu o să ajungă niciodată să blocheze diferențialul când efortul este foarte mare. Plus că se vede că el a folosit deja sistemul din greu și a încins frânele, caz în care se dezactivează până ce se răcesc din nou frânele. Acesta nu e un sistem care să fie folosit din greu și continuu ci doar din când în când câte un pic.

Iar acum diferențial blocabil complet pe spate, practic mecanic nu simulat cu frânele, să nu spun și pe față, nu o să găsiți decât la mașini cu adevărat prevăzute pentru teren greu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

asa ca sa se desumfle si cei care cred ca subaru e dzeu-ul awd

 

E putin tras/dus spre avantajul mazda.

 

Ideea e sa nu aveti asteptari de Star Wars cand isi scoate Luke nava din mlastina.

 

Modificat de warlock
corecturi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu zice nimeni ca subaru e zeul, .... dar filmulete din astea de marketing ca si cele facute de subaru despre concurenta nu ma incalzesc prea mult....din cate am citit Xv-ul are altfel de dif central decat forester mai slab si din ce stiu eu  la subaru tre sa ii dai gaz ca sistemul sa isi faca treaba , nu degeaba zicea colin mcrae when in doubt, flat out :))   la mazda diful central se blocheaza din momentul in care rotile sunt cotite (daca ai observat in toate filme mazda pleaca cu rotile bracare) pentru ca asa au gandit ei sistemul , daca ai rotile bracate, daca ai stergatoarele pornite, daca e nu stiu ce umiditate ...   in fine sa nu o dam in mazda vs subaru  ca nu e locul aici.

Modificat de burtal
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Dupa un anotimp trecut si ceva km, niste pareri ale posesorilor de scout pro si contra, se pot posta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Se pare ca nu prea sunt posesori de Scout pe forum, cu toate ca am vazut cateva pe strazi... Promit sa postez eu dupa ce imi ajunge si dupa ce, binenteles ma dumiresc ce si cum...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! De o saptamana sunt posesorul unui Scout 1.8 TSI si am facut pana acum vreo 700 km. Primele impresii sunt foarte bune. Toate sunt la locul lor, finisajele interioare sunt multumitoare pentru acest nivel de pret. O surpriza placuta a fost consumul, care e decent pentru o masina cu tractiune integrala si cutie automata, long-term imi arata 10,2%, mers 50% urban si restul drumuri nationale. Masina e inca in rodaj, deci sper ca va mai scadea consumul. O alta surpriza a fost suspensia, care e mai ferma decat la Scout-ul diesel cu care am facut drive-test, dar totusi foarte confortabila. In rest inca ma obisnuiesc cu masina, week-endul asta sper sa am timp de o iesire pe drumuri neasfaltate sa ne murdarim putin, mai ales ca acum avem noroi din belsug...

Drumuri line! (si uscate!)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut! Si eu sunt posesorul unui Scout DSG 2.0TDI 184 cp,de aproximativ o luna. 

Din pacate si ceva probleme. Amortizoarele spate cloncane :( si zgomote in usa dreapta la denivelari. Masina este echipata aproape full,fara piele si trapa,culoare brown topaz. 

Va fi o actiune din partea fabricii pt schimnarea acestui model de amortizor. Deocamdata trebuie sa mai astept,inca nu exista varianta de inlocuire. :(

 

In rest,masina e  incredibila. Incerc sa ma obisnuiesc cu DSG ul :) ,dar si cu sistemul start-stop care ,sincer sa fiu ma cam deranjeaza. Stie cineva cat de util e referitor la economie combustibil vs consum baterie,demaror?

consumul de oras e undeva intre 7-8%

 

Cam atat deocamdata,la reauzire :)

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

start stop se poate dezactiva temporar sau permanent, fara nici un efort.

Legat de 4x4, la aproape 45.000 km reiau afirmatia ca e strict o varianta mediocra, suficienta pentru iesiri light de pe asfalt.Totusi, avantajele sunt evidente fata de o masina cu o punte motrice, chiar si in "mini - offroad" ul la care se preteaza skoda 4x4.

Pana acum am avut nevoie de ajutor (m-au impins 3 persoane) doar cand am recuperat de la apa o barca pe peridoc iar iesirea era in usoara panta, cu nisip foarte afanat, in care rotile s-au infundat prea usor, deoarece sistemul a lasat prea mult cuplu pe puntea fata (spatele era pe zona cu piatra).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sosoktm: la experienta descrisa mai sus, cand fata a patinat, sistemul nu a trimis cuplul spre puntea spate ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR @sosoktm eu tind sa cred, ca scout poate are un pic de "offroad" daca bifezi DMS & "Offroad function" , care poate face chiar o mica diferenta exact in situatia descrisa mai sus

Nu as crede ca se comporta la fel ca un sedan 4x4 cu haldex setat pentru situatii "daily"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@75NOR...ba da, insa era clar ca nu corespunzator cu situatia din teren. Fata era in nisip moale si se afunda, spatele era pe pietris dar nu impingea destul incat sa beneficieze de aderenta crescuta pe puntea in cauza, in contextul in care aderenta pe fata era redusa. La acceleratie, rotile fata aruncau nisip zdravan, alea spate...pareau ca someaza. Nu aveam chef de experimente dar era un moment bun de filmat comportamentul. Pana la urma am iesit patinand puternic cu fata dar inaintand usor.Indata ce puntea fata a ajuns in zona cu nisip tare&iarba, treaba a mers smooth. Comparativ, pe un drum prin grecia unde un sedan nu avea ce sa caute :D , am mers super elegant (inca 10 grade inclinatie si dadeam pasagerul jos sa filmeze rock climbing) , insa era doar piatra uscata (bolovani , nu pietris) iar aderenta foarte buna. Acolo chiar mi-a placut cum s-a miscat cotetzul. M-am mai dat zilele astea cu un 330x pe macadam, eee, ala chiar e fun daca vrei sa te dai de-a latul. Skoda nu stie asta :(

Overall sistemul ajuta, dar a nu se confunda cu un 4x4 cu diferentiale mecanice controlabile.

@ToniM......am impresia ca treapta 1 la scout e ceva mi scurta iar electronica iti "emuleaza" un fel de reductor, la cerere. Poate ca si o guma mai lata/cramponata  m-ar fi ajutat pe nisip, dar nu cumpar vaca pentru o cana de lapte. Posibil insa ca minunile din pachetul scout sa aduca beneficii reale. Astept deci un coleg cu scout sa ne spuna daca s-a blocat fara dms&offroad  si s-a deblocat dupa activarea acestor functionalitati.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@sosoktm: mda, era o situatie destul de aiurea acolo. Ce ti-ar fi trebuit acolo ar fi fost un Torsen cu distributie fixa a cuplului intre punti, gen Allroad sau Subaru, in felul asta erau obligate si rotile din spate sa se miste.

In teorie face si 4Motion-ul asta prin senzorii de roti care tot in teorie franeaza puntea care patineaza si dau cuplu pe cealalta punte. In practica - la fel ca tine - am constatat rateuri ale sistemului (testat pe un Superb TDI DSG 4x4 - nu al meu).  

Ce am constat ca ajuta sistemul sa iasa din momentele alea in care parca "se blocheaza" in algoritm si nu variaza cuplul este sa incerci sa faci balans. Daca roata isi schimba pozitia, macar jumate de tura, parca se recalibreaza "gandirea" calculatorului si incepe sa livreze cuplul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!