Jump to content

Seat Leon Xperience


vdragos

Postare recomandată

E frumos si Golful Alltrack, m-am holbat saptamina trecuta la unul in showroom la PBN, in principiu e aceeasi tehnica dar cu materiale un pic mai bune sau mai spectaculoase pe aici - pe colo ... pretul insa foarte mare (era expus un 2.0 TDI manual la vreo 33 de mii si echipat pe jumate cit a mea), problema la TSI e timpul mare de asteptare, in rest daca aveau pe stoc ma tenta si pe mine un TSI. Dar nici TDI 184 nu e de aruncat :wub:

Link către comentariu

Diferentele sunt de 2k EUR intre Leon si Golf, Seat are preturi mult mai bune la optionale. Eu oricum nu voi lua masina noua :)

 

Link către comentariu
1 hour ago, CristiALF said:

eu am in vedere un posibil Golf Alltrack, doar ca eu vreau TSI.

 

1 hour ago, vdragos said:

problema la TSI e timpul mare de asteptare, in rest daca aveau pe stoc ma tenta si pe mine un TSI. 

Nici eu nu as spune nu din start variantei 1.8 TSI, mai ales ca pana acum nu am avut decat benzinare, desi fac cca. 20.000 km in fiecare an. Nu tin, deci, neaparat la cei 100 Nm in plus ai dieselului. Pe de alta parte ar fi fost fain ca 1.8 TSI sa fie lasat liber pana la cei 320 Nm ai sai (vezi noul Tiguan). 

In afara de avantajul consumului mai mic al dieselului la rulaje mai mari si de cel al pretului TSI-ului, sunt alte argumente in favoarea TSI-ului pe care le-ati avut sau le aveti in vedere: fiabilitate, sound/rafinament?

Link către comentariu

Pai da, un motor pe beznina este mai rafinat, mai silentios.

Eu nu mi-as face probleme legate de cuplul de TSI, 280 Nm sunt suficienti. Personal, oricum il voi remapa dupa achizitie, asa ca oricum ajung la 350 Nm  :)) 

Link către comentariu

Argumentul meu este pretul mai mic la aceleasi performante ca si TDI 184 si lipsa inconvenientelor folosirii dieselului in oras si pe trasee scurte.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Update de consum: astazi din Vitan in Baneasa la padure 7,1 si inapoi 7.6, total 40 de km, viteza medie 30 km/h.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Ieri i-am pus incaltarile de vara ...sa vedem cum evolueaza consumul.

Astazi urmeaza sa le schimb si la Touran.

20160316_083330.jpg

Link către comentariu

Arata bine, ce mi-ar placea sa am aceste jante si pe masina mea...cele stock FR sunt destul de anoste... eu mai astept, ca marti am prins o ninsoare in sudul Poloniei si vestul Ungariei cu masina de nu imi venea sa cred, zapada alba necuratata pe drumuri de min. 5-10 cm... 

Link către comentariu

Si ale tale de FR arata exceptional, eu ne-as schimba cu unele mai mari, dau bine cu suspensia de FR. La XP dau bine cele de 18 pentru ca e cocotzata pe tocuri :)

Link către comentariu

Ce bune erau jantele astea pe masina mea.....au au au...

Sunt de acolo, cu 17 e ca naiba. Masina asta trebuie sa arate cat e de speciala prin toate detaliile. 

Link către comentariu
7 hours ago, vdragos said:

Si ale tale de FR arata exceptional, eu ne-as schimba cu unele mai mari, dau bine cu suspensia de FR. La XP dau bine cele de 18 pentru ca e cocotzata pe tocuri :)

A, sunt pe 18...stiu ca arata bine dar pe 18 nici eu nu as lua, scumpe si masina devine prea rigida cu ele mai ales cu punte spate fixa...

Link către comentariu

@Andrei1980: sa stii ca nu e chiar asa, e cumva o idee preconceputa :)  Am trecut si eu pentru vara de la 225/45/17 la 225/40/18. Diferenta de rigiditate a masinii este minima spre insesizabila, vorbesc inclusiv despre circulatul pe mizeriile de bumpere care au umplut brasovul. Pe drumuri peticite/proaste, este aproape la fel, repet insesizabil, idem la trecutul peste denivelari gen calea ferata.

Costul unei anvelope 225/40/18 este cu maxim 5-10% mai mare fata de 225/45/17, am studiat si aspectul asta.

Marele plus este la stabilitatea masinii, atat pe viraje, cat si pe franare, iti da o incredere mult mai mare pentru ca masina iti transmite mai bine ce se intampla. Despre aspect nu mai discut e subiectiv :)

Ok, suspensia voastra de la FR era oricum mai rigida din start, dar cred ca se pastreaza proportiile. Spun asta dupa ce am mers cu Cupra cu roti 19'', iar cu DCCu-ul in Confort era mai ok de la mine cu roti 17'' :) Pe normal era foarte ok, inclusiv la nenorocirile de bumperi din Brasov.

Link către comentariu

Bre, suntem o tara de soferi de raliu ... care conduc berline de clasa medie spre mare. 17, 18 - detalii, pentru unii doar estetice, pentru altii de viata si de moarte in cautarea performantei pure pe drumul public.

Imi aduc aminte de un interviu cu Alain Prost, de acum multi ani, dupa ce a testat vreo 10 masini ale momentului pe un circuit (masini de strada obisnuite dar si supercaruri de strada).

Concluziile lui:

- timpii pe circuit la aceeasi masina cu sau fara diverse sisteme electronice sau pe diverse setari ale suspensiei au fost in general extrem de apropiati;

- in general electronica (nu numai ESP, ci in special cea de gestionare a dinamicii masinii, incluzind suspensii active etc.) e de natura sa incetineasca pe circuit, da senzatie de siguranta dar face masina nesincera la pilotaj;

- cea mai "sigura" masinia de strada (Citroen Xantia cu suspensie Hydractiv 3 - ultimul racnet la vremea aia, care corecta activ unghiul de inclinatie al fiecarei roti in curba) este cea mai nesigura in proba de circuit, la limita avind reactii neasteptate etc.

Concluzia mea: strada e strada, cursele sunt curse, cred ca la curse se justifica sa cauti performanta pura, la strada trebuie cautat un compromis ... estetic, functional, pret, fiabilitate, polivalenta. Am zis!

 

 

Link către comentariu

Stai ca nu inteleg punctul tau de vedere si cu atat mai putin abordarea. Cine a zis ceva de curse si performanta pura? Ce au masinile noastre cu cursele sau vreun fel de performanta ?

Ce treaba are electronica masinii aici ?

Ia monteaza-ti niste cauciucuri de 16 pe masina si spune-mi daca nu simti nicio diferenta. Executa 2-3 franari de urgenta, ca atunci cand unii nu se asigura, sau nu dau prioritate, cu gumele astea si trage niste concluzii. Dupa ce testezi, hai cu impresiile.

Modificat de 75NOR
Link către comentariu

Nu absolutizez dar,

Conform unui test autobild cred, pe aceeasi masina (Mercedes C - Klasse), acelasi tip de anvelopa dar trei dimensiuni diferite (16, 17 si 18), la timpi pe pe circuit si la frinare a performat 17, la impresia sportiva a excelat 18 si la confort 16. Iar diferentele de performanta intre ele, pe masurate, erau in marja de eroare dupa virgula. Tie ce-ti spune asta? Mie imi spune ca pe 18 ma voi simti mai sportiv, fara sa am garantia ca si merg mai repede cu adevarat. Exact ce zicea Prost in interviul sau.

Eu am iarna pe 17 la Seat si vara 18. Sincer nu m-am dat cu ea la limita, ca sa simt asemenea diferente intre cauciucuri ... si nu merg incet. Dar nici nu rup curbele, recunosc. Acelasi lucru la Touran cu 17 de vara si 16 iarna ... nu am sesizat diferente de stabilitate care sa ma traga de mineca in viraje. 

Poate sunt un sofer slab, nu neg asta.

Link către comentariu

Ok, probabil tine si de cum e setata suspensia masinii, dar, atat la Passat cat si la Superb de la 16 la 18'' eu am perceput o diferenta in felul in care reactioneaza masina, de aici si predilectia mea pentru un anumit tip de echipare :)

Link către comentariu

Pe fostul Superb 2, se simtea ENORM diferenta de la 205/55/16 la 225/45/17! Si aceeasi diferenta sesizabila acum de la Superb cu 225/45/17 la CC cu 235/40/18...

PS Superba masina!

Modificat de czsilviu
Link către comentariu

@czsilviu: multumesc pentru aprecieri. Nu contrazic pe nimeni ca masina "se simte" in vreun fel cu roti de dimensiuni diferite, ci doar spun ca s-ar putea doar sa simti ca mergi mai repede dar nu sa mergi efectiv mai repede. Testul autobild arata ca un pilot profesionist care stie sa duca masina la limita poate obtine cam aceleasi rezultate indiferent de dimensiunea anvelopei.

In alta ordine de idei, in weekend am fost la Busteni si am bagat un pic masina la noroi ... aici se vede intr-adevar polivalenta data de tractiunea integrala si garda la sol marita (asta apropos de discutiile de pe formul O3 fata de utilitatea echiparii Scout la Octavia) ... am urcat un pic in padure, mai sus de casa mea, pe un drum forestier cu noroi si sleauri mari de camioane, masina s-a descurcat impecabil, cu cauciucuri de asfalt. Pur si simplu cu o berlina obisnuita sau cu un FR nu puteam urca acel drum fara sa o lovesc pe dedesubt si cine stie, sa ma impotmolesc. De ce am luat-o pe acolo? Am fost cu copiii in padure sa culegem flori :)

Consumul all in la dus a fost 7.4 (am luat-o pe autostrada si i-am dat talpa), la intors 5,4. Io sunt multumit in ciuda lui 12 din timpul saptamanii prin Bucuresti.

Link către comentariu

Astazi pentru prima data am inregistrat si eu un 11.4 in Cluj, dimineata in orasul strazilor inguste si  orasul celor mai comozi din Transilvania. (mentionez ca urban, nu umblu zilnic si si atunci daca chiar nu pot sa rezolv altfel problemele). 

Link către comentariu
  • 2 months later...

A venit caldura, asa ca e vremea sa mai stergem putin praful pe aici ... masina a mers exclusiv in oras, ne apropiem de 5300 de km :) iar consumurile urbane, chiar pe traseele ultrascurte (1-2 km) se invirt in jurul a 10 la suta,  cu clima pornita non stop. Sa fie chestie de temperatura exterioara? Sa se lase motorul? (fata de 12-14 cit a vazut in iarna e un progres urias). Si sunetul motorului pare mai putin aspru la temperaturile astea.

Ne-am propus sa scoatem masina in vara la mai multe drumuri lungi, in principiu weekenduri la mare sau la munte, problema este ca are configuratie 2+2 (2 adulti si 2 scaune de copii in spate), iar familia mea este compusa din 5 persoane ... citeodata si din 6. Dar pentru asta exista Touranul.

Link către comentariu

Hai ca e bine, 10% este absolut onorabil pentru masina asta, in traficul din Bucuresti.

In rest, cum se tine/prezinta la gropi/denivelari/samd? Mie unul cateodata imi lasa impresia ca o sa ma trezesc cu bordul in brate :)) 

Ps: inca te astept cu jantele alea :)):D 

Link către comentariu

Nu am probleme de greieri/zgomote parazite, dar inca o data, masina are 5300 de km si are DCC :) in continuare mi se pare mult mai confortabila decit Touranul incaltat cu 17.

Jantele de 18 sunt o pacoste (una dintre ele este fin razuita de o bordura dar nu grav, celelalte sunt ok), insa nu le dau ... strica grav farmecul masinii.

Link către comentariu

Dcc....say no more. 

Auuuu...ai julit frumusete de jante :(. Mie imi pare ca asa a fost desenata, cu 18 direct. 

Link către comentariu

Consumul la diesel pe distanta 1-2 km este mare, e normal pentru ca motorul nu ajunge la temperatura optima de functionare. Un consum relevant urban la diesel ar fi de la peste 10km rulati. Si eu obtin in jur de 10 vara pe distanta de 2 km, dar scad sub 9 pe distante de 7-8 km.

Link către comentariu

Asa e, am postat mai sus, de la mine din centru la Baneasa a luat 7. Dar asta e traficul din Bucuresti.

Cristi, nu conduc numai eu masina asta, cred ca a auzit nevasta-mea ca vrei jantele si a zis sa le semneze sa fie sigura ca ramin ale ei.

Link către comentariu
  • cristi511 a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!