Jump to content

inspectorauto
 Share

Postare recomandată

Pai daca este asa cum o descrii merita clar.O masina intretinuta va fii tot timpul mai scumpa decat media pietei,Pana la urma 1-2k euro nu e mare lucru,daca dai peste un cotet investesti banii astia in primele 6-8 luni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consider relevant subiectului acestui thread.   "Un proiect de lege prevede inchisoare de la 2 la 5 ani pentru cei care modifica kilometrajul masinilor"

http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20679898-proiect-lege-prevede-inchisoare-2-5-ani-pentru-cei-care-modifica-kilometrajul-masinilor.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E greu sa demonstrezi ca o anumita persoana a dat km inapoi.Surle si trambite degeaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deocamdata da. Dar primul pas ar fi sa fie problema pe penal si nu pe civil ca pana acum, in caz ca demonstrezi acest lucru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate demonstra printr.o expertiza. Expertul autp poate spune ca anumite piese componente sunt de pe vremea lui Burebista, dar masina are 60k km.

Si credeti.ma ca expertii auto demonstreaza f.multe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate demonstra printr.o expertiza. Expertul autp poate spune ca anumite piese componente sunt de pe vremea lui Burebista, dar masina are 60k km.

Si credeti.ma ca expertii auto demonstreaza f.multe

 

Exact Ionut! Asta este si ideea sa demonstrezi ca nu sunt reali si asta o poti face prim mai multe metode. Partea mai delicata va fi ca acesti experti sa isi asume astfel de rapoarte si ele sa fie suficient de ieftine pentru a fi accesibile pentru marea masa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Ionut_CC verificarea km prin masurarea uzurii pieselor?Basme

Din cate stiu si in alte tari se pedepseste datul inapoi dar asta nu inseamna ca nu se practica.O sa dea toti km inapoi inainte de revizii/itp exact ca afara!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa lamurim cateva aspecte:

- legea asta (daca s-ar implementa cu verificarea la itp!)protejeaza doar masinile deja inmatriculate. masinile care vin din afara nu pot fi protejate. o mare parte din masinile cu km dati inapoi sunt cele recent aduse. deci aici nu se va schimba nimic.

 

- km sunt dati inapoi de samsari/combinatori/baieti destepti. vorbind despre masinile deja inmatriculate (am lamurit mai sus ca doar astea vor fi "protejate" de legea asta) ma refer la cazuri de genul eu am o masina cu 350.000km reali, mi-o cumpara un samsar care o da la 180.000 si apoi el o vinde. lucrul asta nu va mai putea fi posibil. oamenii seriosi nu vor da km inapoi inainte de itp, dar masinile de firma sau masinile baietilor destepti nu e deloc exclus  sa se preteze la asa ceva !

 

asadar legea asta ar aduce multe dar in niciun caz o protectie totala care este imposibila.

 

si inca ceva, nu stim exact legea asta ce spune. pentru ca tare frica imi este ca spune asa generalist, datul inapoi al km se pedepseste cu inchisoare de la 2 la 5 ani. haha. egal cu 0 atata timp cat nu vin si alte masuri complementare (infiintarea unei baze de date cu verificare la itp)

Modificat de bossake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

 

asadar legea asta ar aduce multe dar in niciun caz o protectie totala care este imposibila.

 

Corect.

O asemenea lege ar aduce o mai mare protectie a cumparatorului dar nicidecum una totala.

Dupa parerea mea, o protectie totala (ceea ce ti se prezinta este realitate 100%) nu exista nicaieri si nu va fi nici la noi.

In alta ordine de idei, stii ca in DE de cativa ani incoace se permite colarea autoturismelor taxi?

So... dupa ce face 300 mii de km o decoleaza, o spala si-i da un polish + km dati inapoi si... s-a cam dus cu pluta faptul ca vedeai de la o posta in targ care era masina (fost) taxi dupa culoarea crem specifica si te asteptai sa aibe cateva sute de mii de km la bord plus un pret scazut pe masura km parcursi...

 

 

 

 

atata timp cat nu vin si alte masuri complementare (infiintarea unei baze de date cu verificare la itp)

 

Ce ma opreste pe mine ca firma (masina care face pe putin 60-70  mii de km pe an) sa dau inapoi km cu... 5 zile inainte de ITP?

De unde stie cel de la ITP ca eu i-am dat inapoi?

Daca acum doi ani la ITP am avut 100 mii de km si anul asta merg la ITP cu... 120 mii de km, de unde stii ca sunt reali sau nu?

 

Un alt exemplu de "asa nu" este acesta:

Eu ca firma fac masinilor proprii reviziile doar la dealer/reprezentanta, conform celor scrise de dealer in carte (15 000 km sau 365 de zile).

Pana aici totul e ok, doar ca eu cu o asemenea masina fac asa cum am spus mai sus 60-70 mii de km pe an iar reviziile la fiecare 15 000 km (dintre cele oficiale de 365 zile) le fac la un service privat, fara legatura cu reprezentanta, revizii care nu sunt trecute in carte.

Cu cateva saptamani inainte de termenul de 365 zile merg si dau km inapoi si apoi merg la reprezentanta sa fac revizia de 365 zile, moment in care se trece in carte numarul de km gasiti in bord desi in realitate ea are cu cateva zeci de mii de km mai multi.

 

La revanzare masina va avea un istoric de service garantat de reprezentanta, 3-4 ani vechime si un numar de... sa zicem 80 mii de km (si pretul de vanzare aferent!) cand ea in realitate are de cel putin 2-3 ori pe atat.

 

 

Astea-s exemple cu lucruri care deja se practica deja in rromanika noastra draga.

Din pacate... :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie, firmele auto sa implementeze un fel de cutie neagra de km, ce pot fi cititi, doar la reperezentanta si care nu pot fi dati inapoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta nu se va intampla decat daca se va introduce un standard referitor la asta. Cu exceptia ECU-ului de airbag unde exista niste reguli clare cu ce trebuie sa stocheze in caz de accident (desi si acolo se stocheaza nr de km venit pe CAN de la alt ECU, spre exemplu, clusterul de bord unde deja ai km modificati), restul ECU-urilor din masina nu cred ca au specificat sa stocheze odometrul (nr total de km) a masinii. Fiecare constructor, respectiv supplier de ECU, are libera alegere referitoare la felul in care stocheaza sau nu km totali a masinii.

 

Exemplu concret : VW AG, ECU-uri EDC15-16 de la diesel stocheaza la randul lor nr de km (poti face verificare 1-1 cu clusterul de bord). ECU-urile de pe motoarele pe benzina nu stocheaza, nefiind definit un standard sau o cerinta legata de aspectul asta.

Modificat de tobo`
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

 

Corect.

O asemenea lege ar aduce o mai mare protectie a cumparatorului dar nicidecum una totala.
Dupa parerea mea, o protectie totala (ceea ce ti se prezinta este realitate 100%) nu exista nicaieri si nu va fi nici la noi.
In alta ordine de idei, stii ca in DE de cativa ani incoace se permite colarea autoturismelor taxi?
So... dupa ce face 300 mii de km o decoleaza, o spala si-i da un polish + km dati inapoi si... s-a cam dus cu pluta faptul ca vedeai de la o posta in targ care era masina (fost) taxi dupa culoarea crem specifica si te asteptai sa aibe cateva sute de mii de km la bord plus un pret scazut pe masura km parcursi...

Se poate verifica la TUV sau ce-o fi in DE iar in Romania la RAR.

Singura modalitate de a avea un istoric 100% corect al masinii este "cutia neagra" sau un "device" care sa stocheze erorile si KM alta decat ECU si care nu se poate modifica.

Multe site-uri, cu anunturi vanzari auto, ofera posibilitatea de a vedea cate anunturi are individul sau firma cat si din pozele postate. 

Cred ca o lege clara cat si o modalitate unde toti viitori cumparatori de SH-uri pot verifica prin doua sau trei click-uri VIN-ul masinii ar fi foart bine venita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E adevarat ca la cutie automata exista un contor al cutiei care nu poate fi modificat ci doar resetat la 0?

Sunt anumite trucuri pe care nici macar ( majoritatea) samsarii nu le cunosc, ar fi bine sa se faca o lista de verificari pentru a depista fraudele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, se poate verifica km la cutia automata. Alta decât ECU15/16 ... dar cate sunt automate ? Maj sunt manuale. Abia acum au inceput sa apara mai multe automate...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E adevarat ca la cutie automata exista un contor al cutiei care nu poate fi modificat ci doar resetat la 0?

Sunt anumite trucuri pe care nici macar ( majoritatea) samsarii nu le cunosc, ar fi bine sa se faca o lista de verificari pentru a depista fraudele.

Partial adevarat. Se stocheaza km dar....mai nou si aia se modifica. Stiu eu masina unde am verificat si nu se pupa cu ce afisa si ce a aflat omu' in reprezentanta. Acum posibil si sa fi fost schimbata cutia...dar ma indoiesc.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

La multi ani tuturor!

 

Sper ca nu ati uitat de subiectul kilometrilor.

 

Propun spre dezbatere o intrebare pusa de un utilizator pe blogul nostru:

 

"Intr adevar este o solutie foarte buna, dar am o nedumerire,daca cineva a cumparat o masina acum ceva ani in urma, s a bazat pe cuvantul vanzatorului in legatura cu km ca sunt reali si defapt au fost dati inapoi, acum daca se va vinde acea masina si se descopera ca s au dat inapoi km, cine raspunde ptr asta? Multumesc"

 

Am nevoie de ajutorul vostru pentru a gasi cat mai multe solutii viabile.

Variantele pe care eu le-am gasit sunt:

1. Aceasta masura ar trebui sa inceapa la un moment t0 si sa se aplice doar pentru viitor. 

2. In situatia expusa mai sus, vanzatorul ar trebui sa declare pe contractul de vanzare cumparare numarul de km la care a cumparat masina si sa mentioneze ca nu poate garanta pentru ei. Cumparatorul va trebui sa isi asume acest lucru semnand ca a luat la cunostinta. 

3. Numarul de km trecut pe contractul de vanzare cumparare ar trebui sa fie obligatoriu si sa semneze in dreptul lor atat vanzatorul cat si cumparatorul.

4. alte idei?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar, trebuie luat totul de la 0 si, odata implementat sistemul, inclusiv cele aduse anterior vor fi verificate mai amanuntit si se vor evita tepele.

Ar trebuie facute publice in mass media metode de verificare a km, eventual un ghid al cumparatorului in care sa se exemplifice, punctual, lucrurile de verificat si modalitatile.

De asemenea, romanul de rand sa inteleaga ca o masina diesel adusa din Germania nu are cum sa aiba mai putin de, sa zicem, 50.000 km/ an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ar mai trebui ca si reprezentantele sa ofere informati despre istoricul auto si altor persoane decit proprietarului. Asta e aiurea ca si la taxa de mediu. Pana nu esti proprietar nu poti cere sa vezi daca e platita si nerecuperata, la fel si la km, nu iti ofera informatii decit daca esti proprietar, ce a ce e aiurea. Numai la noi in romania e asa. Seria sasiului nu e trecuta la parbriz pt ca e secret...tocmai.

Desi noi orice povestim aici, nu vad cum ar ajunge sa se intimple ceva ...

Toti stim cati km face o masina / an in germania, dar totusi cand e sa luam o masina 90% nu mai tin cont de km/an, parca sunt vrajiti de masina germana superioara celei romanesti si nu mai gandesc, desi bani sunt munciti de ei si ar trebui sa se gandesca de 10x inainte sa isi dea economiile de cativa ani buni, uni nici nu mai au vreodata sansa sa adune atita bani...

 

Ca lucrurile sa mearga ok ar trebui schimbat multe. Nu mi se pare ok metoda sa obligi service'urile sa transmita nr de km si seria de sasiu la fiecare reparatie. De ce sa obligi pe cineva sa faca ceva care de fapt nici nu are treaba cu km masini ci doar efectueaza o reparatie. Oricum in Romania predomina idea de "a obliga" cetateanul/firmele in loc sa se gaseasca alte metode mai civilizate.

Fenomenul km dati inapoi nu cred ca e doar o problema a Romaniei si ar fi mai usor de implementat un sistem de contorizare "1 way", adica sa nu poti sa il manevrezi ci km doar sa creasca.

 

Spre exemplu cei care produc imprimante laser s-au lovit de probleme asemanatoare, lumea cumpara imprimanta si consumabile compatibile la 1/2 sau 1/4 din pretul de original si ca sa contracareze oarecum  aceasta tendinta au introdus chipuri care contorizeaza paginile printate. La 2k-3k-xk pagini cartusul nu mai merge. Nu sunt aparate de dat chipurile inapoi la 0. Metoda e sa pui alt chip ...dar... se poate lega de seria de sasiu arsa in chip, etc in asa fel in cat sa fie ca un black box. Plus s-ar putea monta si retroactiv cine doreste si masina nu a venit dotata cu asa ceva ...

Solutia ar fi cea mai economica din toate punctele de vedere. 

 

Solutiile tehnice de obicei schimba lumea. Spre exemplu pe vremuri politaii in loc sa patruleze (noaptea) prin cartier, dormeau in vreun non-stop, iar dimineata luau motorina/benzina acasa. Nu vorbesc de cat de aiurea e, ci de faptul ca acum nu prea mai merge. Mai toate masinile de patrula au GPS, si nu mai poti sta degeaba, acum tre sa patrulezi "degeaba", ca apare cu ce viteza la ce ora pe ce strada plus ca nu mai furi combustibilul...

 

Ah, apropo...de ce se inregistreaza km in bord si nu e afisat cel din ECU direct ? asa nu ar mai trebui rescrisi km pt schimb de bord....

Solutiile parerea mea sunt pe partea producatorilor de masini, nu a noastra.

Uitativa ce s-a intimplat cu bisnitari de dupa revolutie care schimbau valuta, umbla politia dupa ei sa ii ridice, plus ca inselau oameni cu bancote false, etc... Au disparut cand sistemul s-a schimbat si nu a mai fost nevoie de ei, ca lumea schimba la case de schimb in siguranta ....astia (bisnitari) au devenit samsari de masini :)

 

Scuze de povestea lunga, sper ca nu v-am plictisit prea tare.

Bafta la achizitii de masini.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta idee interesanta semnalata de un utilizator pe facebook:

 

"Incercati sa aproximati dupa orele de functionare a motorului. Un tester mai performant si se poate calcula cu aprox 15.000 km ( o sa va scriu din nou cand aflu cum ii zice si metoda de calcul )"

 

Stiti ceva despre aceasta metoda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o prostie. cum poti sa stii in ce ritm a mers masina aia? pe ce drumuri? degeaba stii numarul de ore de functionare (la unele modele este stocat in ecu) dar nu iti poti face nicio idee aproximativa. nu stii cat a stat masina aia pe loc, nu stii cat a mers pe autostrada cu 120 sau cat a mers pe drumuri de munte cu medie 20-30.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o prostie. cum poti sa stii in ce ritm a mers masina aia? pe ce drumuri? degeaba stii numarul de ore de functionare (la unele modele este stocat in ecu) dar nu iti poti face nicio idee aproximativa. nu stii cat a stat masina aia pe loc, nu stii cat a mers pe autostrada cu 120 sau cat a mers pe drumuri de munte cu medie 20-30.

 

Hai sa nu o excludem din start. Poate exista niste statistici.  De exemplu stie cineva daca ECU pastrea o viteze medie?

Modificat de inspectorauto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, doar nr de functionare la unele modele.

dar cum spuneam si pe alt topic, fiecare masina este un caz aparte. este o intreaga nebunie sa le cataloghezi pe TOATE, aa este diesel asta are sigur 45.000km / an parcursi in afara. sau are X ore ne gandim la o viteza medie si ne da un nr de km.

poate ala care avea masina a stat ore intregi cu ea la relanti cu gagici in masina sau asteptand copilul de la scoala sau altele.....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alta idee interesanta semnalata de un utilizator pe facebook:

"Incercati sa aproximati dupa orele de functionare a motorului. Un tester mai performant si se poate calcula cu aprox 15.000 km ( o sa va scriu din nou cand aflu cum ii zice si metoda de calcul )"

Stiti ceva despre aceasta metoda?

Era o metoda la dsg parca-in EPB se inmultea nr de actionari al franei de mana parca cu val. 8 si iti rezulta nr.de km. Stiu ca am postat in topicul dedicat din aria passat b6. Nu am stat sa vad daca bate sau nu nr.de km.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am tot stat si m-am gandit ca numarul de km efectuati de masina nu reflecta tot timpul si uzura reala a motorului. Adica depinde si cum a fost condusa, daca i-a dat forja la rece, sau nu i-a facut schimbul de ulei la timp, etc etc.

Poate fi o masina cu mai putini km mai praf decit alta cu km mai multi, depinde si cum a fost intretinuta, ca in definitiv ne uitam la km ca sa stim cam ce pica in scurt timp sau ce investitii are nevoie masina dupa achiztie.

Cred ca cea mai sigura metoda e un test calumea intr-un service dotat. Adica eventual sa iti masoare compresie, sa vada uzura la ax cu came, etc etc, si atunci stii ce cumperi. Dar cred ca nici 1% din cei care cumpara nu fac teste asa amanuntite, si sub 1% din cei care vand sunt de acord cu teste de asa natura.

Spre exemplu 150k km in germania e nimic pe langa 150k in romania. E foarte greu de decis ca masina in cauza merita sau nu bani respectivi. E drept, cand am cumparat si eu masina nu am facut atatea  teste, dar am luat-o de la weltauto si parca aveam alt curaj sa iau o masina de acolo decit din piata, evident neexcluzind faptul ca masina putea avea probleme, si nu m-am dus cu vag-com la mine sa vad nr de km in dsg sau alte cele... Acum as face-o cu siguranta.!!

 

Un alt aspect este ca lumea gaseste o masina care le pica cu tronc, si s-a cam dus logica in momentul respectiv, de parca ar fi unica masina din lume, ocazia vietii lor, afacerea afacerilor, si asta incetoseaza logica, pe asta se si bazeaza samsarii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!