Jump to content

inspectorauto
 Share

Postare recomandată

Blebea cu regret iti spun ca trebuia sa renunti la cumparare mult, mult mai devreme. Ai ajuns prea departe cu dorinta de a o cumpara.

Adevarat! Cand mergi la drum lung cu asteptari foarte ridicate (impuse chiar de vanzator prin cum isi lauda masina) incepi sa treci cu vederea multe lucruri pe care nu poti sa ti-le explici decat dupa ce trece euforia cumpararii autoturismului.

Vanzatorul respectiv mințise cu absolut totul in legatura cu masina aia. Nimic nu era nici pe departe "impecabil", nici macar nu era el in acte.

Cumpararea auto trebuie gandita obiectiv. Este alba sau neagra .

Modificat de Blebea
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inca cateva chestii:

- nu exista, masina e pe numele lu unchiu, lu tata mare si nu stiu ce. nu e pe numele celui care o vinde  atunci direct iti dai seama ca ai de aface cu un samsar (intermediar sa ii spunem) si ori te pregatesti cu tot ce presupune achizitia de la un samsar ori pur si simplu RENUNTI. 

 

- bine si de cand ai aflat ca nu e pe numele lui trebuia sa renunti. de fapt cand suni la un anunt primul si primul lucru care il intrebi este daca e masina pe numele lui in carte. si ii spui clar, domne o sa iti cer buletinul sa vad daca este acelasi cu cartea.

 

Eu zic ca nu e chiar asa.

Eu personal am vandut pentru cineva din familie in decurs de 3 ani, 3 masini: 2 cumparate de noi din reprezentanta si una de serviciu, pur si simplu pentru ca eu aveam mai mult timp la dispozitie.

Asta inseamna ca sunt samsar? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@loghy nu inseamna ca esti samsar. Inseamna ca esti samsar cand vinzi acele masini pentru profitul tau cumparandu-le in prealabil la un pret mai mic din alta parte. De asemenea daca ai fost onest atunci cand le-ai vandut, nu, nu ai fost samsar.

 

Revenind acum la ce spunea Blebea mai sus "mergi la drum lung cu asteptari foarte ridicate (impuse chiar de vanzator prin cum isi lauda masina) incepi sa treci cu vederea multe lucruri pe care nu poti sa ti-le explici decat dupa ce trece euforia cumpararii autoturismului. "  vreau sa amitesc faptul ca exista studii care spun ca achizitionarea unei masini este un proces puternic incarcat emotional care face ca decizia de cumparare sa fie luata pana la 80% pe emotie si doar 20% pe ratiune.

 

De obicei argumentele rationale vin dupa ce ai cumparat masina si trebuie sa te justifici mai intai fata de tine de ce ai facut-o apoi fata de familie, prieteni etc.

 

Samsarii stiu asta si o exploateaza la maxim!  De ce credeti ca masinile lor sunt cele mai lustruite, ferchezuite, curate, miros a noi, etc?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai sunt cazuri in care poti verifica povestea samsarului. spre exemplu se poate potrivi numele de familie sau tu de ex ai avut contract de vanzare cumparare catre tine si apoi tu vindeai masina? cam asa au samsarii.

banuiesc ca aveai procura sau doar intermediai, banii ii dadeam celui din acte, nu? in caz de ceva putea sa se prezinte si omul ala sa il vad la fatza :))

 

oricum astea sunt chestii de finete. pentru cineva care nu se pricepe bine de tot eu spun ca ar fi mai bine sa evite. sansa sa ratezi o masina buna, un vanzator serios este mult mai mica decat de a da peste un samsar.

bine, aici discutia e mai complexa, nu conteaza neaparat omul care vinde masina. eu nu am nicio fobie de samsari. si cineva care se pricepe la masini nu ar trebui sa aiba. conteaza masina si nimic mai mult. sunt si masini f bune la samsari, sa fim seriosi, dar cine nu se pricepe, sunt oameni care pe langa ca nu se pricep la domeniul auto sunt si genul foarte creduli, nu stiu cum sa ma exprim, cu putina experienta de viata, oamenii astia ar trebui sa evite total contactul cu samsari.

Modificat de bossake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce am vrut sa subliniez este ca nu intotdeauna e o problema daca masina nu este pe numele celui care raspunde la telefon.

In cazul meu, nu am avut niciodata o hartie, dar celor care ma intrebau le spuneam ca eu doar prezint masina si negociez pretul.

Toate actele au fost facute cu proprietarul.

Important in final este cu cine semnezi hartille, daca nu este cu cel inscris in actele masinii, atunci da, daca nu te pricepi nu ai cu tine pe cineva care sa se priceapa la masini, mai bine cauti alta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am cumparat un passat de aici de pe forum. b6, 1.6 fsi la un pret mai mare decat "al pietii". unic proprietar, masina luata de noua din Romania.

La maxim 2 luni dupa cumparare a picat kitul de ambreiaj. 140.000km reali si chiar proprietarul spunea ca l-a mai schimbat o data la 80.000.

am luat teapa? m-a ars omul?

nici vorba, am luat o masina rulata unde e perfect normal  sa se strice una alta. daca nu se strica atunci da, pot sa spui ca ai avut noroc sau eu stiu. dar daca se strica nu e nimic deosebit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tot la fel iti trebuie noroc si la alta care nu e de pe forum, nu toata lumea e de parere ca cele de pe forum merita ceva in plus, dupa cum se vede cel mai mult conteaza birjarul in ecuatia asta de achizitie in "siguranta". Sa credem ca forumistii sunt mai sfinti inseamna ca deja ne facem o "bisericuta".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca este cazul sa se puna problema de bisericute. De principiu, simplul fapt ca un om si-a creat un cont pe un forum destinat marcii, implicandu-se in discutii pentru a se informa, prezenta anumite aspecte,probleme intampinate si intamplari si nu in ultimul rand, pentru a cauta raspunsuri si solutii arata cat de cat ca acesta se intereseaza de "binele" masinii sale. 

 

Si in acest caz vorbim de "prima treapta" pe care se poate afla membrul/utilizatorul unui forum auto. Totul creste exponential cu implicarea acestuia si plauzibilitatea ori pertinenta afirmatiilor, argumentelor si comentariilor generale formulate si postate de catre acesta pe parcursul intregii sale perioade de activitate. 

 

Nu spun ca, in cazul postarii in aria "anunturi auto" a vwforum de ex., un utilizator "anonim" sau imediat langa si un utilizator vechi pot inspira aceeasi incredere. Nu are rost si nici nu vreau sa dau exemple concrete. Sunt ferm convins ca va puteti forma singuri o idee despre acest subiect. In ultima vreme, multi indivizi - inclusiv samsari - care s-au prins de acest aspect au inceput sa-si creeze conturi pe forumuri pentru a-si afisa marfa, in speranta ca le va creste astfel increderea. Nu fac referire strict la Vwforum, ci dimpotriva, la marea majoritate a forumurilor monomarca si nu numai. 

Modificat de Andrei_Tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt dezamagit de multe ori de stilul de condus sau de modul de intretinere a userilor de pe forumuri, nu mai are rost sa vorbim de cunostinte tehnice sau unde si cum isi repara masinile unii. Practic in sectiunea de vanzari sunt multi useri necunoscuti, samasari dupa cum bine zici.

De aici rezulta ca sansele achizitiei unei masini in "siguranta" sunt cam egale cu cele viata reala.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit articolul pe care l-ai scris.

Cred ca ar creste preturile masinilor verificate drastic si ar scadea numarul masinilor sh vandute cu multe procente. Multi samsari ar ramane fara paine de mancat.

Se poate face la noi? Se poate si retroactiv ca sa incepem de la 0? Presupun ca este foarte greu, desi la majoritatea masinilor diesel si automate se poate vedea usor numarul real.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am citit articolul pe care l-ai scris.

Cred ca ar creste preturile masinilor verificate drastic si ar scadea numarul masinilor sh vandute cu multe procente. Multi samsari ar ramane fara paine de mancat.

Se poate face la noi? Se poate si retroactiv ca sa incepem de la 0? Presupun ca este foarte greu, desi la majoritatea masinilor diesel si automate se poate vedea usor numarul real.

 

Nu cred ca se mai poate ceva pentru ce a fost pana acum ci ar trebui setat un moment T zero odata cu implementarea acestei masuri. Efectele s-ar vedea in timp si nu imediat pentru ca ar fi un sistem implementat la nivel national si primul contact al masinilor importate cu el ar fi la R.A.R. odata cu omologarea si emiterea cartii de identitate. 

 

Efectul pozitiv pe care il estimez eu va fi ca un cumparator va fi mult mai atent la ce cumpara si va verifica mai temeinic masinile stiind ca la revanzare ar putea fi in culpa in cazul in care cumpara o masina cu km dati inapoi.

 

Si cel care aduce masina si da km inapoi, cu siguranta se va gandi de 2 ori inainte sa faca asta pentru ca va fi obligat sa treaca km pe contractul de vanzare cumparare si orice dovada ulterioara a cumparatorului l-ar incrimina pe vanzator. Asta cu conditia ca vanzarea masinilor cu km dati inapoi sa fie clar incadrata la infractiune. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in Anglia acel sistem verifica masinile englezesti, nu cele importate. In Ro, majoritatea masinilor cu km inapoi sunt cele din import.

 

Si in UK sunt multe masini cu km dati inapoi. Multe asigurari sunt mai ieftine daca ai un rulaj anual mai redus, si daca iei masina prin purchase plan ca sa o dai inapoi dupa 3 ani, am citit ca proprietarii isi dau km inapoi inainte de fiecare revizie (cei care fac probabil peste 25-30k km/an) si nici macar nu o fac la nr reali de km (deh, oricum da masina inapoi). Apoi o ia altul de la dealer cu service history si defapt si acea masina are km dati inapoi: https://www.cartell.ie/2015/04/clocking-makes-a-comeback-in-the-uk/

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai in Anglia acel sistem verifica masinile englezesti, nu cele importate. In Ro, majoritatea masinilor cu km inapoi sunt cele din import.

 

Si in UK sunt multe masini cu km dati inapoi. Multe asigurari sunt mai ieftine daca ai un rulaj anual mai redus, si daca iei masina prin purchase plan ca sa o dai inapoi dupa 3 ani, am citit ca proprietarii isi dau km inapoi inainte de fiecare revizie (cei care fac probabil peste 25-30k km/an) si nici macar nu o fac la timp (deh, oricum da masina inapoi). Apoi o ia altul de la dealer cu service history si defapt si acea masina are km dati inapoi: https://www.cartell.ie/2015/04/clocking-makes-a-comeback-in-the-uk/

 

@Iulian, putin offtopic, vad ca ai trecut la Mazda 2. Chiar sunt curios cum caracterizezi trecerea de la Skoda la Mazda.

Modificat de inspectorauto
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am raspuns pe privat.

 

Ca tot e vorba de istoric de service aici, cam asa a plecat Octavia de la mine dupa 4 ani si 45k km:

 

IMG_4944.jpg

Modificat de Iulian M
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ti-am raspuns pe privat.

 

Ca tot e vorba de istoric de service aici, cam asa a plecat Octavia de la mine dupa 4 ani si 45k km:

 

IMG_4944.jpg

 

Pai la cat mai multi vanzatori ca tine!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de unic proprietar. Am cumparat o masina adusa din Germania in 2012 si am inmatriculat-o pe numele meu. Ulterior am trecut-o pe mama din cauza pretului asigurarii. ~2100 pe un an.

Desi masina a fost utilizata doar de catre mine si proprietar nu sunt eu, in carte are 2 proprietari..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blebea pana la urma tot masina de samantar ai luat,numai ca era unu cumsecade.Oricum masina daca merge ok n-are rost sa-ti faci griji de numarul real al km.

As vrea sa fac o propunere si anume SCHIMBAREA regulilor de la rubrica VANZARI AUTO.

Mi se pare jenant ca EFECTIV pe un forum de pasionati sa fie incurajati toti samantarii!Sa se lase liber la discutii despre masina respectiva,deoarece un vanzator trebuie sa-si asume riscul de a primi intrebari 'incomode' atunci cand vinde masina.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Blebea pana la urma tot masina de samantar ai luat,numai ca era unu cumsecade.Oricum masina daca merge ok n-are rost sa-ti faci griji de numarul real al km.

As vrea sa fac o propunere si anume SCHIMBAREA regulilor de la rubrica VANZARI AUTO.

Mi se pare jenant ca EFECTIV pe un forum de pasionati sa fie incurajati toti samantarii!Sa se lase liber la discutii despre masina respectiva,deoarece un vanzator trebuie sa-si asume riscul de a primi intrebari 'incomode' atunci cand vinde masina.

Sustin!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu o sa se faca nimic mai mult ca sigur,cu toate ca e f rusinos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LiviuColesnicov

Bună seara,

Va rog, un sfat, o opinie. Caut o mașină în 6000 euro cu taxă cu tot. Vreau diesel și mai bine echipată. Am găsit un golf 5 din 2006 1.9 tdi 105 cp.Are climatronic, 4 geamuri electrice, oglindă electrochimică, oglinzi electrice, 6 trepte, abs, asr(fără esp) 6 airbaguri( cu cortina, 10 buline de airbag numărate) senzor de lumini, de ploaie, scaune sport foarte comode după părerea mea. Mașină arăta foarte bine atât la interior cât și la exterior. Proprietarul nu este samsar, și se vede ca a îngrijit masina. Acum are 160000 km și el o are de la 90000. I-a schimbat distribuția la 105000. Volantă și ambreiajul la 140000 amortizoarele tot pe atunci ( toate marca Sachs. Imi cer scuze dacă nu

scris corect). Nu are taxă plătită și cere 5500 pe ea. Taxă este undeva la 600 700 euro și până acum am obtinut 5300. Am făcut și test drive și merge foarte bine, nu bate, nu troncăne, nu fluieră. O voi testa și la un service dacă mă voi hotărî să o cumpăr. Nu are zgârieturi, nu are urme de rugină, jantele sunt de aliaj pe 16. Aștept păreri, va rog. Mulțumesc anticipat.

Modificat de LiviuColesnicov
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ca sa merite banii respectivi eu cred ca masina trebuie sa fie intr-o stare ffff buna spre perfecta si sa ai garantia ca km aia sunt reali.

apropo inca ceva care trebuie sa fie valabil ptr toata lumea. e importanta si sursa de provenienta a masinii. spre exemplu in cazul de mai sus de unde e masina? e adusa din afara? e luata de noua din romania? e adusa personal de afara de vanzator? e luata de la "un baiat care aduce masini"? cati proprietari pe carte are daca e luata din Romania?

spun asta ca degeaba vanzatorul e om f serios dar masina a mai trecut pe la 2-3 inainte care i-au dat aia km inapoi si nici vanzatorul nu stie. sau samsarul care a adus masina, inainte sa ajunga la vanzatorul asta.

Modificat de bossake
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LiviuColesnicov

Tot ce știu e ca e din România luată și el e al doilea proprietar. Am garanția ca tot ce e peste

90000 sunt reali. Ce a fost înainte nu pot ști.

Mașină pare intr-o stare ireproșabilă. Am luat cu mine mecanicul care se ocupă de polo-ul din poza mea de profil. Și lui i-a plăcut. Inca nu am testat noxe, cu vcds sau să o urcăm pe elevator. Voi face și asta. Eu în mare aș vrea să stiu, dacă ațâța timp cât mașină nu necesită investiții și arata aproape ca nouă dacă ar merita banii.

Modificat de LiviuColesnicov
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!